H «Retromobile» του 2024 είναι αφιερωμένη στην MG
Με τη χρονιά να σηματοδοτεί την εκατονταετηρίδα της MG, η έκθεση κλασικών αυτοκινήτων «Rétromobile» (31 Ιανουαρίου – 4 Φεβρουαρίου 2024) θα δώσει στους επισκέπτες την ευκαιρία να ανακαλύψουν ξανά την εμβληματική βρετανική εταιρεία.
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40
Από το πρωτοποριακό MG Type M μέχρι τα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας που σημείωσε το MG EX 181 και τη διαδοχική ενσωμάτωση της μάρκας στους μεγαλύτερους παγκόσμιους ομίλους αυτοκινήτων, η εταιρεία με το οκτάγωνο λογότυπο έχει αφήσει το στίγμα της στην ιστορία και συνεχίζει να λάμπει στον κόσμο των συλλεκτικών αυτοκινήτων. Κάτοχος πολλών διεθνών ρεκόρ που επιτεύχθηκαν σε αγώνες υψηλού κύρους όπως οι 24 ώρες του Le Mans, το Tourist Trophy, το ράλλυ Monte-Carlo ή στο αυτοκινητοδρόμιο Linas-Montlhéry, η MG απέκτησε παγκόσμια φήμη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ‘30.
Μέσα από μια έκθεση δώδεκα αυτοκινήτων, που διοργανώνεται σε συνεργασία με το MG Club de France και το Βρετανικό Μουσείο Αυτοκινήτου, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να ανακαλύψουν μερικά μοναδικά μοντέλα, όπως το MG Old Number One του 1925 και το MG EX135 του 1938. Για να αποτίσει φόρο τιμής στην αφίσα Rétromobile 2024, το MG EX181 του 1957 που οδηγούσαν τότε ο Stirling Moss και ο Phil Hill θα εκτεθεί επίσης στο κεντρικό έκθεμα της έκθεσης, κάτω από τη γυάλινη οροφή του περιπτέρου 1.
Τέλος, η κατασκευάστρια εταιρεία MG Motors, η οποία ανήκει πλέον στον όμιλο SAIC, θα είναι παρούσα στην έκθεση για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα με μια αναδρομική έκθεση στο περίπτερό της αφιερωμένη στα roadsters της εταιρείας.
To πρώτο MG κατασκευάστηκε το 1923, όταν ο Cecil Kimber, διευθυντής της «Μorris Garage», δημιούργησε ένα 6κύλινδρο σπορ διθέσιο, βασισμένο σε σασί Morris-Cowleys. Στο τιμόνι του κέρδισε το χρυσό μετάλιο στα «Land’s End Trials» της χρονιάς, κάτι που επανέλαβε το 1925, οδηγώντας αυτή τη φορά το «Νumber One». Το 1929 η εταιρεία-μέλος του ομίλου «Nuffield» μετονομάστηκε σε «M.G. Car Company», ενώ μεταφέρθηκε από την Οξφόρδη στο Άμπινγκτον. H δραστηριότητά της τη δεκαετία του ’30 χαρακτηρίστηκε από την επιτυχημένη σειρά μικρού κυβισμού των «Midget», που με τις αγωνιστικές τους εκδόσεις κέρδισαν πολλές νίκες στη Βρετανία.
Το 1952 η συγχώνευση της «Νuffield» και της «Austin» έφερε στο προσκήνιο την «Βritish Motor Corporation». Υπό τη σκέπη εκείνης, αλλά αργότερα και της αντίστοιχης «British Leyland», η MG ήκμασε χάρις στη σταδιοδρομία των coupe και roadsters «ΜGA» (1955-1962) και «MGB» (1962-1980). Η μετέπειτα μεγάλη κρίση, στην οποία περιήλθε η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, έκαμψε την ΜG. Η εμφάνιση του «ΜGR V8» την δεκαετία του ’90 την επανέφερε στην επικαιρότητα, όπου διατηρήθηκε ως το 2004 με το διθέσιο «ΜGF». Τη χρονιά εκείνη, το επιχειρηματικό σχήμα της «MG Rover» στο οποίο είχε ενταχθεί κατέρρευσε οριστικά. Στις ημέρες μας, με ιδιοκτήτη πλέον την Nanjing Automobile Corporation (NAC) από το 2007 και την παραγωγή να έχει μετακομίσει στην Κίνα, υιοθετεί την ηλεκτροκίνηση και επιστρέφει δυναμικά στις αγορές της Ευρώπης.
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40