
Αυτό ήταν το φάντασμα των Autobahn

Απόλυτα εξωτικό, απόκοσμα σπάνιο και σχεδόν μυθικό, ένα από τα πιο φιλόδοξα και παρεξηγημένα supercars των ‘90s.
Το 1993, ύστερα από τέσσερα χρόνια ανάπτυξης, η μικρή γερμανική εταιρεία Isdera αποκάλυψε το φουτουριστικό Commendatore 112i στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ήταν ένα αυτοκίνητο με σπάνια τεχνική φιλοδοξία, αλλά και η αιτία της δεύτερης χρεοκοπίας της εταιρείας – και μάλιστα την ίδια χρονιά με το ντεμπούτο του. Το αυτοκίνητο κυριολεκτικά εξαφανίστηκε μαζί με την εταιρεία, για να κάνει μια σύντομη επανεμφάνιση το 1999, πριν χαθεί ξανά στο σκοτάδι.
Μηχανολογική αριστουργηματικότητα
Η εικόνα αποκαλύπτει τον κινητήρα Mercedes-Benz V12, τοποθετημένο κεντρικά, με κόκκινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου αγωνιστικής κατασκευής. Ο κινητήρας είναι ένας M120 6.0 λίτρων, απόδοσης περίπου 414 ίππων, που επιτάχυνε το αυτοκίνητο στα 0-100 km/h σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα άνω των 340 km/h.
Η αρχιτεκτονική του πλαισίου θυμίζει έντονα Group C prototypes, αποδεικνύοντας ότι η Isdera στόχευε πολύ πιο ψηλά από τα τυπικά road cars. Μάλιστα, η ονομασία Commendatore αποτίει φόρο τιμής στον Enzo Ferrari — το είδωλο του ιδρυτή της εταιρείας, Eberhard Schulz.
Σχεδίαση που κόβει την ανάσα
Το αμάξωμα από αλουμίνιο και kevlar, με δραματικές καμπύλες και ελάχιστες γωνίες, θυμίζει jet. Οι πόρτες τύπου gullwing, σε συνδυασμό με την πλήρως αναδιπλούμενη πίσω ενότητα που αποκαλύπτει όλο το σύστημα μετάδοσης και ανάρτησης, είναι κυριολεκτικά αεροναυπηγικής φιλοσοφίας.
Το σαλόνι – όπως φαίνεται από το πλάγιο άνοιγμα – είναι minimal, με αγωνιστικού τύπου καθίσματα, μπλε επένδυση, και αυστηρά οδηγοκεντρικό ταμπλό. Ο καθρέφτης ήταν ψηφιακός, προβαλλόμενος στο ταμπλό — κάτι εξαιρετικά προχωρημένο για το 1993.
Λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν
-
Ζάντες BBS με μπλοκαρισμένες κεντρικές βίδες: Κατευθείαν από τον κόσμο των αγώνων.
-
Ανάρτηση ρυθμιζόμενη σε ύψος: Τεχνολογία που δύσκολα έβρισκες εκτός πίστας.
-
Υαλοκαθαριστήρες από τα InterCityExpress τρένα της Γερμανίας: Ναι, σωστά διάβασες.
Τεχνικά και σχεδιαστικά στοιχεία:
-
Κόστος: πάνω από 580.000 ευρώ στις σημερινές τιμές εκείνης της εποχής.
-
Κινητήρας: V12 6,0 λίτρων της Mercedes-Benz, με απόδοση 414 ίππων
-
Απόδοση:
-
0–96 χλμ./ώρα (0–60 mph): 4,3 δευτερόλεπτα
-
Τελική ταχύτητα: 338 χλμ./ώρα (210 mph)
-
Καινοτομίες που ξεπερνούσαν την εποχή του:
-
Ρυθμιζόμενη υδροπνευματική ανάρτηση, εμπνευσμένη από αγωνιστικά οχήματα
-
Υαλοκαθαριστήρες από τα InterCity Express τρένα της Γερμανίας (ταχύτητας 354 χλμ./ώρα)
-
"Gullwing" καθρέφτες, τοποθετημένοι στην οροφή, ακριβώς όπως το Isdera Imperator 108i
-
Φουτουριστική, αεροδυναμική σχεδίαση με καθαρά αγωνιστικό χαρακτήρα, χωρίς συμβιβασμούς για πρακτικότητα
Το όνομα “Commendatore” ήταν φόρος τιμής στον Enzo Ferrari, και η Isdera ήθελε ξεκάθαρα να σταθεί απέναντι στα supercars των Ιταλών, συνδυάζοντας γερμανική τεχνολογία με σχεδίαση... επιστημονικής φαντασίας.
Ένα και μοναδικό
Μόνο ένα Isdera Commendatore 112i κατασκευάστηκε πλήρως, και βρίσκεται σήμερα σε συλλογή. Το αυτοκίνητο αυτό ήταν η απόλυτη έκφραση πάθους και τεχνικής φαντασίας — και γι' αυτό συγκαταλέγεται πλέον στις πιο σπάνιες δημιουργίες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σήμερα, το μοναδικό Isdera Commendatore 112i που κατασκευάστηκε θεωρείται αυτοκίνητο-φάντασμα, ένας σχεδιαστικός μύθος που προηγήθηκε της εποχής του, αλλά δεν είχε ποτέ την υποστήριξη για να επιβιώσει στην πραγματικότητα.
Διαβάστε ακόμη: Εκεί που δεν φτάνει η ύλη
Ο Oscar δεν υψώνει τη φωνή -μόνο τον πήχη | SpeedΖone Podcast EP73
Διαβάστε εδώ: Το παιδί που ξύπνησε τη ψυχή ενός θρύλου