Ένα «μαχητικό δρόμου»

Ένα από τα πιο εκκεντρικά supercars όλων των εποχών, με πάνω από δέκα χρόνια εξέλιξης, εμμονής και φιλόδοξων τεχνολογιών.

Η ιστορία του Vector W8 ξεκινά πολύ πριν το 1989 – ήδη από το 1976, όταν ο Gerry Wiegert, ένας φιλόδοξος σχεδιαστής με πάθος για την αεροναυπηγική, παρουσίασε το πρωτότυπο W2. Το project πέρασε από χρόνια εξέλιξης και αμέτρητες τεχνικές προσαρμογές, ώσπου τελικά μετουσιώθηκε στο W8, το οποίο έκανε το επίσημο ντεμπούτο του το 1989, έτοιμο για τους δρόμους και με τιμή που... σοκάριζε: 450.000 δολάρια.

Κάτω από το έντονα γωνιώδες και φουτουριστικό του αμάξωμα κρυβόταν ένας τουρμπάτος V8 κινητήρας 6,0 λίτρων από τη GM, απόδοσης περίπου 600 ίππων. Η τελική του ταχύτητα –θεωρητικά τουλάχιστον– άγγιζε τα 322 χλμ./ώρα (200 mph), καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της εποχής.

Παρά το υψηλό του κόστος, που ξεπερνούσε ακόμα και τις Ferrari ή Lamborghini της εποχής, κατασκευάστηκαν 14 αντίτυπα μέχρι το 1992, οπότε και το μοντέλο αντικαταστάθηκε από το ακόμα πιο εξωφρενικό Vector WX-3, με τιμή που ξεπερνούσε τα 765.000 δολάρια.

Επιπλέον στοιχεία:

  • Το πλαίσιο του W8 ήταν μονόκοκ από αλουμίνιο και ανθρακονήματα, εμπνευσμένο από μονοθέσια αγωνιστικά.

  • Η τελική συναρμολόγηση γινόταν χειροποίητα στην Καλιφόρνια.

  • Είχε αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων της GM (Turbo-Hydramatic 425), το οποίο τροποποιήθηκε για να αντέχει την τεράστια ροπή.

  • Η καμπίνα θύμιζε cockpit μαχητικού: ψηφιακά όργανα, διακόπτες αεροπορικού τύπου και απεικόνιση HUD.

Ο Wiegert παρουσίαζε το W8 ως ένα «μαχητικό δρόμου» – ένα υπεραυτοκίνητο αμερικανικής κατασκευής, που ήθελε να ανταγωνιστεί τα ευρωπαϊκά θηρία της εποχής με τεχνολογία εμπνευσμένη από την αεροπορία και εμφάνιση βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας.

Διαβάστε ακόμη: Εκεί που δεν φτάνει η ύλη

Ο Oscar δεν υψώνει τη φωνή -μόνο τον πήχη | SpeedΖone Podcast EP73

Διαβάστε εδώ: Το παιδί που ξύπνησε τη ψυχή ενός θρύλου

Διαβάστε ακόμη: Ο ήρωας της αφίσας των παιδικών μου ονείρων