Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Tiguan 1.4 eHybrid 245 PS DSG
Η γκάμα του ανανεωμένου Volkswagen Tiguan ενισχύεται από την απαραίτητη πλέον επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με τη διακριτική ονομασία eHybrid.
Το Volkswagen Tiguan δεν είναι ένα… οποιοδήποτε μοντέλο στη γκάμα της μητρικής εταιρείας του VW Group. Ενδεικτικό της βαρύτητάς του σε εμπορικό και όχι μόνο επίπεδο είναι οι περισσότερες από 6.000.000 πωλήσεις που έχει ήδη «γράψει» ανά τον κόσμο από την αρχή της καριέρας του μέχρι σήμερα, αλλά και το γεγονός ότι το 2019 ήταν το best-seller μοντέλο για ολόκληρο το VW Group αθροίζοντας τη χρονιά αυτή, ούτε λίγο ούτε πολύ, περισσότερες από 910.000 πωλήσεις.
Τεχνικά και άλλα
Βασικός κορμός της βενζινο-ηλεκτρικής καρδιάς είναι ο γνωστός και μη εξαιρετέος 1.400άρης TSI κινητήρας της Volkswagen, ο οποίος συνδυάζεται στην περίπτωσή μας με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από εξωτερική πηγή (αλλά και με ανάκτηση κατά την πέδηση) διαθέτοντας ενεργειακό περιεχόμενο που ορίζεται για την περίσταση στις 13 kWh.
Το συνολικό αποτέλεσμα που προκύπτει σε επίπεδο απόδοσης σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Επί της ουσίας, το θερμικό σκέλος της «μικτής» αυτής μονάδας του νέου Volkswagen Tiguan eHybrid συνεισφέρει στο όλο «πακέτο» 150 ονομαστικούς ίππους και 250 Nm ροπής και το ηλεκτρικό, με τη σειρά του, 115 ίππους. Συνδυαστικά, στο δρόμο «φτάνουν» μέσω των εμπρός τροχών του αυτοκινήτου 245 ίπποι και συνολικά όχι περισσότερα από 400 Nm ροπής, τιμές που σίγουρα αφήνουν… υποσχέσεις αναφορικά με τις επιδόσεις του μοντέλου. Και αυτό, παρά το αναμενόμενα «τσιμπημένο» βάρος της κατασκευής, που για την περίσταση φτάνει μαζί με τον οδηγό τα 1.870 κιλά.
Πράγματι, έχοντας φορτίσει επαρκώς την μπαταρία και με το πρόγραμμα «GTE» σε θέση μάχης, το νέο Tiguan eHybrid των 4,5 μ. με τους «20άρηδες» για την περίσταση τροχούς που συνοδεύουν προαιρετικά τη μία και μοναδική διαθέσιμη έκδοση του μοντέλου στη χώρα μας (λέγε με R Line) είναι σε θέση να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, επιταχύνοντας από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 7,5 δλ. – η δε τελική ταχύτητά του φτάνει στην καθ’ όλη ικανοποιητική τιμή των 205 χλμ./ώρα.
Εκτός από τον… GTI χαρακτήρα σε επίπεδο επιδόσεων με το πόδι στο πάτωμα, το υβριδικό Tiguan έχει να προτάξει και ένα δεύτερο οδηγικό «προσωπείο», σαφώς πιο ήπιο και αγχολυτικό, στην καθημερινή χρήση. Στο υβριδικό πρόγραμμα λειτουργίας, το γερμανικό SUV καταφέρνει να κινείται ευχάριστα και παρά το μέγεθός του αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο στο κλεινόν άστυ όσο η κεντρική μονάδα ελέγχου «περνά» αθόρυβα και αποτελεσματικά από τη μία μονάδα κίνησης στην άλλη. Την ίδια ώρα, η ανάρτησή δεν θα ταλαιπωρήσει τους επιβάτες του, καθώς διαθέτει τη δέουσα απόσβεση στα «κατσαρά» των ελληνικών δρόμων, ενώ ικανοποιητική είναι και η ικανότητα της κατασκευής να κρατά εκτός καμπίνας κάθε ενοχλητικό ή μη θόρυβο που προέρχεται από την κύλιση των ελαστικών με διαστάσεις 255/40 R20, τον αέρα ή τη λειτουργία του TSI κινητήρα.
Από εκεί και πέρα, το υβριδικό Tiguan θα καταναλώσει από ελάχιστα και λογικά έως και… τίποτα όσον αφορά το υγρό καύσιμο που το τροφοδοτεί, αρκεί βέβαια η μπαταρία να διαθέτει τα κατάλληλα αποθέματα φόρτισης. Θεωρητικά, η μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία που δύναται να προσφέρει ο συσσωρευτής ενέργειας στο συνδυασμένο κύκλο με βάση το πρωτόκολλο WLTP είναι 47 χλμ., τιμή που σε ρεαλιστικές συνθήκες και με τη δέουσα προσοχή στο δεξί πόδι φτάνει εύκολα στα 40 πραγματικά χιλιόμετρα σε πόλη και επαρχιακό δίκτυο.
Συνδυάζοντας και τις δύο μονάδες κίνησης και με την μπαταρία γεμάτη κατά την εκκίνηση της διαδρομής, το νέο Tiguan eHybrid μπορεί να διανύσει μία απόσταση συνολικού μήκους 100 χλμ. καταναλώνοντας περί τα 2,5 με 3,0 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης. Στον αντίποδα, με την μπαταρία… νεκρή και βασικό πρωταγωνιστή τον TSI κινητήρα, οι μέσες απαιτήσεις κυμαίνονται κοντά στα 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. σε μικτές συνθήκες και λίγο παραπάνω από τα 8 στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο με σβέλτους ρυθμούς.
Όσον αφορά την φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική πηγή τα… μαντάτα είναι ενθαρρυντικά, καθώς 5 ώρες είναι αρκετές για την πλήρη ανατροφοδότησή της με ηλεκτρική ενέργεια σε απλή οικιακή πρίζα των 2,3 kW. Σε επιτοίχιο δε φορτιστή με ισχύ 3,6 kW, ο χρόνος αναμονής μειώνεται σε 3 ώρες και 40 λεπτά.
Εντός και εκτός
Με μήκος 4,509 μ., πλάτος 1,859 μ. και ύψος 1,672 μ., το ανανεωμένο SUV της Volkswagen παραμένει ένα από τα πιο μεγάλα μοντέλα της κατηγορίας του ξεχωρίζοντας εξωτερικά από τον προκάτοχό του χάρη στη νέα, φαρδύτερη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα LED τόσο εμπρός όσο και πίσω, το ψηλότερο καπό και τους νέους προφυλακτήρες.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Volkswagen Tiguan eHybrid συνεχίζουν να φιλοξενούνται με άνεση πέντε ενήλικες, ενώ χαρακτηριστική παραμένει η δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών ωστόσο έχει υποστεί τις… αναμενόμενες περικοπές, ελέω μπαταρίας, φτάνοντας στην υβριδική έκδοση της δοκιμής μας στα 420 λίτρα, ενώ «ψαλίδι» για λόγους χωροταξίας κάτω από το αμάξωμα έχει γίνει και στη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ υγρού καυσίμου, που για την περίσταση περιορίζεται στα 45 λίτρα. Από εκεί και πέρα τώρα, η καμπίνα παραμένει καλοφτιαγμένη σε επίπεδο απτής ποιότητας αλλά και εργονομική, με όλους τους βασικούς διακόπτες να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και αποστάσεις.
Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, η νεότερη εκδοχή του Volkswagen Tiguan διαθέτει όλες τις γνωστές τεχνολογίες IQ. DRIVE της εταιρείας που στόχο έχουν την ενίσχυση της ασφάλειας και άνεσης οδηγού και επιβατών – ενδεικτικά, στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν μεταξύ άλλων το Multi-collision Brake, το Front Assist με City Emergency Braking και προστασία πεζών, καθώς και το Lane Assist. Διαθέσιμο προαιρετικά και το Travel Assist που αποτελεί μία νέα προσθήκη στα συστήματα υποβοήθησης της μάρκας και εκφράζει την εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της Volkswagen. Το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης με υποβοήθηση στο τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα.
Τέλος, διαθέσιμοι για πρώτη φορά είναι και οι προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix. Εδώ, μία συστοιχία από 24 LED σε κάθε μονάδα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση διαφόρων λειτουργιών φωτισμού στο δρόμο, μερικές από τις οποίες είναι διαδραστικές. Την ίδια στιγμή, διαθέσιμα είναι επίσης και τα δυναμικά φλας LED ενσωματωμένα στους IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς, ενώ επανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα LED.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ ΘΕΡ. ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 1.395 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ ΘΕΡ. ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 150 ίπποι > ΡΟΠΗ ΘΕΡ. ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 250 Nm > ΙΣΧΥΣ ΗΛEΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ: 115 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 245 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 400 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: Ιόντων λιθίου 13 kWh > ΦΟΡΤΙΣΗ ΑC 2,3 kW/3,6 kW: 5 ώρες/3 ώρες και 40 λεπτά > ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: Διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (DSG) > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.511×1.859×1.672 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420-1.655 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.870 κιλά (με οδηγό) > ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 3,5 λτ./100 χλμ. > ΜΕΣΗ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,8 λιτ./100 χλμ. (WLTP) > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 41 γρ./χλμ. (WLTP)