Οδηγούμε στη Δανία το Hyundai Inster
To Hyundai Inster αποτελεί απτό παράδειγμα του πώς η πλέον προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης μπορεί να "χωρέσει" σε ένα μοντέλο κατηγορίας Α.
Tο Hyundai Inster περνούσε σχεδόν απαρατήρητο ανάμεσα στα σχεδόν ογδόντα αυτοκίνητα που βρίσκονταν παρκαρισμένα στον περιβάλλοντα χώρο του ξενοδοχείου στη Δανία, όπου φιλοξενήθηκε και αυτήν τη χρονιά το Tannistest στο πλαίσιο του θεσμού Car of the Year. Ο λόγος; Η μικροσκοπική του σιλουέτα.
Παρατηρώντας το προσεκτικότερα, αντιλαμβάνεσαι πως εξωτερικά αυτό το SUV κατηγορίας Α είναι μάλλον τολμηρό, ενώ με μια πρόχειρη ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συνειδητοποιείς πως με έως και 355 χλμ. αυτονομία, μάλλον θα σε πάει πιο μακριά από κάθε ανταγωνιστή του. Το ότι το μοντέλο που ως Inster θα κάνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025 το ντεμπούτο του στην Ευρώπη αποκλειστικά ως ηλεκτρικό (με μπαταρία 42 ή 49 kWh) είναι το μισό μέρος της ιστορίας.
Η αρχή της ξεκίνησε να γράφεται το 2021, με το βενζινοκίνητο Casper, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την αγορά της Κορέας. Εκείνο αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία χτίστηκε το σημερινό Inster. Βασισμένο στην επιμηκυσμένη πλατφόρμα (+230 χλστ.) του Casper, με μεγαλύτερο μεταξόνιο (+18 χλστ.), είναι πιο ευρύχωρο αλλά και πιο προηγμένο τεχνολογικά, όντας και τρία χρόνια μεταγενέστερο. Στην ουσία οι διευρυμένες διαστάσεις του το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας Α -εκεί όπου περισσότερο παραπέμπει η ευελιξία του-, αλλά με χώρους σχεδόν ανάλογους κατηγορίας Β, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη.
Hyundai Inster: Με άποψη
Εξωτερικά το δύο όγκων αμάξωμα δείχνει συμπαγές, με το εμπρός μέρος να καταλαμβάνεται από μια χαρακτηριστικά μεγάλη κλειστή μάσκα με δύο επίπεδα φωτιστικών σωμάτων. Τα φώτα ημέρας LED είναι τοποθετημένα ψηλά, κοντά στο καπό, ενώ τα κυρίως φώτα βρίσκονται πιο χαμηλά, ενσωματωμένα στη μάσκα. Το πλαϊνό μέρος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμα και ρετρό, με έντονες γωνίες και ευδιάκριτες καμπύλες.
Το μικρό μεταξόνιο και οι κοντοί πρόβολοι δίνουν έμφαση στις συμπαγείς διαστάσεις (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος: 3.825x1.610x1.575), ενώ τα τονισμένα φτερά, κάτω από τα οποία φιλοξενούνται τροχοί διαμέτρου 15 ή 17 ιντσών, αναδεικνύουν έναν πιο off-road χαρακτήρα.
Η οροφή του Inster είναι μάλλον ψηλή, προσφέροντας ευρυχωρία στο εσωτερικό, ενώ το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου τού προσδίδει μια boxy, αλλά φιλική εμφάνιση. Εξίσου μοντέρνο είναι και το μινιμαλιστικό πίσω μέρος, με τονισμένα οριζόντια φωτιστικά LED που αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος.
Το εσωτερικό του αντικατοπτρίζει όλη την προσοχή που του έχει δοθεί από το εργοστάσιο. Αρχικά, τα σκληρά πλαστικά διακρίνονται για τη συναρμογή τους, όμως μεγαλύτερη αίσθηση προκαλεί η επιλογή δύο διαδοχικά τοποθετημένων οθονών (πίνακα οργάνων και συστήματος πολυμέσων) διαγωνίου 10,25 ιντσών σε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.
Το «πλούσιο» Inster που έστειλε η Hyundai στη Δανία για το Tannistest διέθετε και βάση ασύρματης φόρτισης πάνω στη συμπαγή κεντρική κονσόλα, ενώ (σ.σ.: επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως) για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, είναι αξιοσημείωτο το πώς έχουν εξασφαλιστεί τόσοι χώροι για μικροαντικείμενα. Σε επίπεδο πρακτικότητας, όλα τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως – ακόμα και του οδηγού, το οποίο στη φυσιολογική του θέση σχηματίζει έναν «πάγκο» με εκείνο του συνοδηγού.
Ειδικότερα ως προς τα πίσω, σύρονται και κατά τον διαμήκη άξονα, αυξομειώνοντας έτσι τον διαθέσιμο χώρο του πορτ μπαγκάζ από τα 280 στα 351 λίτρα. Περιττό να σημειώσουμε πως με τα πίσω καθίσματα τοποθετημένα στο μεγαλύτερο εύρος του άξονά τους, οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι… εκτός λογικής κατηγορίας Α.
Στα οικολογικά tips του Inster, μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται η εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και η εφαρμογή βιο-πολυπροπυλενίου, υλικού που εξάγεται από ζαχαροκάλαμο, για την κατασκευή μερών της καμπίνας, όπως και η εφαρμογή ενός μαύρου γυαλιστερού χρώματος (μεταξύ των χρωμάτων του εξωτερικού) που παράγεται από ανακυκλωμένο χρώμα, το οποίο αντικαθιστά τη μαύρη χρωστική ουσία άνθρακα που χρησιμοποιείται παραδοσιακά.
Hyundai Inster: Ο πιο καλός ο μαθητής
Στη Δανία, για τις ανάγκες του Car Of The Year 2025, ταξίδεψε η Long–Range έκδοση του Inster, που στο δάπεδό της φέρει μία μπαταρία χωρητικότητας 49 kWh. H εισαγωγική έκδοση αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία 42 kWh, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στο «μικρότερο» Inster αποδίδει 71,1 kW (97 ίππους) και στο δικό μας 84,5 kW (115 ίππους). Ασχέτως έκδοσης, η ροπή είναι 147 Nm, ενώ τουλάχιστον ως προς το Long–Range η εκτιμώμενη μέση κατανάλωση υπολογίζεται σε 15,3 kWh/100 χλμ. (13,8 «γράψαμε»), κάτι που μεταφράζεται σε 355 χλμ. αυτονομίας, όσα περίπου θα βγάλει και ένα συμβατικής τεχνολογίας μοντέλο κατηγορίας Α.
Το Inster μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC έως 120 kW από το 10% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ είναι στάνταρντ εξοπλισμένο με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW. Επιπλέον, θα διατίθεται με σύστημα θέρμανσης μπαταρίας και αντλία θερμότητας υψηλής απόδοσης, όπως και με λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) για εξωτερικές συσκευές (110V/220V).
Αφήνοντας στην άκρη τα τεχνικά χαρακτηριστικά που αντικειμενικά και με τα δεδομένα του ανταγωνισμού «φέρνουν» το Inster σε δική του κατηγορία, καθόμαστε άνετα στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, επιλέγουμε την αυτόματη δέσμη φώτων για τους θεοσκότεινους το βράδυ επαρχιακούς δρόμους της Δανίας, και φεύγουμε για μια σύντομη περιήγηση σε περιοχές γύρω από την έδρα του Tannistest. Οι πρώτες ενδιαφέρουσες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με την απάθεια του μικροσκοπικού μεν, τετραγωνισμένου δε αμαξώματος στους ισχυρούς ανέμους που πνέουν το συγκεκριμένο βροχερό βράδυ.
Δε θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίσουμε το πάτημα του Inster ακόμα και στιβαρό, ή τουλάχιστον τόσο μεστό όσο μπορεί να προκύπτει από το μήκους 2.580 χλστ. μεταξόνιό του. Τα χειριστήριά του είναι αναμενόμενα ελαφρά, όχι όμως και η υποστροφή που «βγάζει», η οποία, εκτός από εύκολα ελέγξιμη, είναι και σαφώς περιορισμένη. Ίσως και η χαμηλή ισχύς του να μην του επιτρέπει να… πάρει περισσότερη φόρα απ’ όση πιθανόν αντέχει πριν από μία κλειστή στροφή, στην πράξη πάντως και το τιμόνι «ακούει» και τα φρένα έχουν μια προοδευτική συμπεριφορά που αποτρέπει το ανασήκωμα του πίσω μέρους στην πίεση.
Δε θα σταθούμε στην ποιότητα κύλισης, διότι οι απολύτως επίπεδοι και καλοφτιαγμένοι δανέζικοι δρόμοι αποδεδειγμένα ξεγελούν, ωστόσο ως πρώτη αίσθηση αυτό που εισπράττεις είναι το αποτέλεσμα μιας άνετης ανάρτησης και ενός πλαισίου αρκούντως στιβαρού.
Με τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας, το Hyundai Inster φαίνεται πως δεν έχει κάποιον σημαντικό αντίπαλο ή τουλάχιστον όχι ως προς το τεχνολογικό του υπόβαθρο και το πώς αυτό εξαργυρώνεται οδηγικά. Σημειωτέον, το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού και οι περισσότερες τεχνολογίες θα είναι στάνταρντ, ενώ προαιρετικά θα διατίθενται βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και σχεδιασμού. Άρα την πορεία του μοντέλου και σε αυτή την περίπτωση θα προσδιορίσει η τιμή του, που, αν και νωρίς για να γνωρίζουμε, ακούγεται πως δε θα ξεπερνάει τα 20.000 ευρώ.
Εκτός όμως των παραπάνω, εκεί όπου εμφανώς διακρίνεται ακόμα και απέναντι στον συμβατικής τεχνολογίας ανταγωνισμό, είναι σε ό,τι έχει να κάνει με την πρακτικότητα και τους χώρους, χωρίς να υστερεί οδηγικά σε κάποιον τομέα, ακόμα και με το σχετικά υψηλό κέντρο βάρους του._ Ε. Ξ.