Οδηγούμε το Kia EV3
Οι Κορεάτες με το Kia EV3 φέρνουν την εγνωσμένη τεχνογνωσία τους στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μία κατηγορία χαμηλότερα, κάνοντας τη βιώσιμη κινητικότητα πιο προσιτή, αδιαφορώντας για την κινεζική επέλαση και όπως πάντα, δείχνοντας το δρόμο στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Το Kia EV3, το νέο compact, πλήρως ηλεκτρικό SUV του κορεατικού εργοστασίου υιοθετεί την κορυφαία τεχνολογία που εξελίσσει η ίδια η μάρκα, και πέραν άλλων χαρακτηριστικών εστιάζει εκεί που ακόμα «πονούν» τα ηλεκτρικά, δηλαδή στην αυτονομία και στην ταχύτητα φόρτισης. Το αποτέλεσμα, τουλάχιστον με τα εργοστασιακά στοιχεία, το φέρνει απευθείας στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ συνολικά λόγω του χαρακτήρα του θα βρεθεί αντιμέτωπο όχι μόνο με ανάλογα SUV, αλλά και με χάτσμπακ ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Το Kia EV3 που τοποθετείται κάτω από τα EV9 και EV6, σχεδιαστικά ακολουθεί τη λογική του μεγαλύτερου κορεατικού SUV, με την ειδοποιό διαφορά να εντοπίζεται στον μακράν πιο τολμηρό σχεδιασμό. Το ίδιο το εργοστάσιο λέει πως η εμφάνισή του είναι αποτέλεσμα ακόμα μιας υλοποίησης της σχεδιαστικής γλώσσας «Opposites United», όμως κοιτάζοντάς το από κοντά είναι προφανές πως η αποδοχή των άλλων μοντέλων της μάρκας όσον αφορά την αισθητική τους, ολοένα και περισσότερο απελευθερώνει το σχεδιαστικό τμήμα της μάρκας.
Με την αισθητική πάντως να παραμένει υποκειμενική, το EV3 έχει να επιδείξει κάμποσες παραμέτρους υπεράνω αμφισβήτησης, που στο σύνολό τους δημιουργούν και πάλι ένα μοντέλο ικανό να διακριθεί απέναντι στον ανταγωνισμό.
Kia EV3: Πρωτότυπο
Οι γεωμετρικές επιφάνειες, που… δόθηκαν με το παραπάνω στο μεγαλύτερο ΕV9, εδώ συνδυάζονται με έντονες ακμές που εκτός των άλλων δίνουν ένα «χρώμα» στο δύο όγκων υπερυψωμένο αμάξωμα. Μπορεί οι φωτογραφίες να ξεγελούν, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για ένα SUV με μήκος μόλις 4,3 μ., που χάρη στο μεταξόνιο των 2.680 χλστ. και τους σχεδόν ανύπαρκτους προβόλους φιλοξενεί με χαρακτηριστική άνεση πέντε επιβάτες.
Εξωτερικά, οι κάθετοι προβολείς με τα στενά φώτα ημέρας δείχνουν σαν να έχουν χωνευτεί στη μάσκα, η οποία αποτελεί ίσως την πιο λιτή λεπτομέρεια στο αμάξωμα, αφού τόσο τα πλαϊνά με τα φουσκωμένα φτερά όσο και το πίσω μέρος με το κυρτό κρύσταλλο στην πέμπτη πόρτα και μια… περίτεχνη τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων, δίνουν έναν φουτουριστικό τόνο στο σχήμα. Εννοείται πως τα παραπάνω εκτός από το φαίνεσθαι έχουν και ουσία, που στην προκειμένη περίπτωση μεταφράζεται σε αμέτρητες ώρες του EV3 στην αεροδυναμική σήραγγα.
Έτσι, λεπτομέρειες όπως τα βελτιστοποιημένα σχήματα τροχών, το σχήμα των πίσω φωτιστικών σωμάτων, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τα καλύμματα των θόλων, η μικρότερη γωνία στην αεροτομή, αλλά και το γεγονός ότι το πίσω μέρος του αμαξώματος είναι στενότερο από το εμπρός, είχαν σαν αποτέλεσμα συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26Cd.
Στο εσωτερικό του EV3 o φουτουριστικός σχεδιασμός ήταν… αναμενόμενος. Τρεις οθόνες διαδοχικά τοποθετημένες, η μια 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων, η δεύτερη 5,3 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού και η τρίτη, επίσης 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων καλύπτουν σχεδόν το μισό ταμπλό που αποτελείται από εξαιρετικής συναρμογής μέτριας σκληρότητας πλαστικά σε συνδυασμό με ανακυκλωμένο ύφασμα. Ανάλογα με την έκδοση, όπως στη «δική μας» GT–Line, το μενού μπορεί να περιλαμβάνει και Head-up Display 12 ιντσών.
Ο οδηγός έχει πρόσβαση στις περισσότερες λειτουργίες και μέσω διακοπτών αφής ή φυσικών, τόσο από το πολυλειτουργικό τιμόνι, όσο και από την κονσόλα. Την άνεση σε επίπεδο χώρων για τους επιβάτες θεωρήστε τη δεδομένη και εκεί προσθέστε την κεντρική κονσόλα με το συρόμενο άνω μέρος και τον αποθηκευτικό χώρο από κάτω, καθώς και 25 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από το εμπρός καπό και 460 λίτρα στο πορτ μπαγκάζ.
Kia EV3: High-tech
Το Kia EV3 βασίζεται σε μια νέα εκδοχή της πλατφόρμας e-GMP του Hyundai Motor Group, και έρχεται σε δύο εκδόσεις. Η διαφορά έχει να κάνει με την μπαταρία, η οποία στην τέταρτη γενιά της, στην έκδοση Standard Range έχει χωρητικότητα 58,3 kWh και στην Long Range που οδηγήσαμε στο πλαίσιο του Tannistest, 81,4 kWh. Κοινώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη μπαταρία στην κατηγορία. H ονομαστική αυτονομία των δύο εκδόσεων αντίστοιχα είναι 410 και 560 χλμ..
Ασχέτως μπαταρίας, το EV3 υποστηρίζει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 400V, ενώ παρέχει αμφίδρομη φόρτιση Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Home (V2H) και Vehicle-to-Grid (V2G). Την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 150 kW (204 ίπποι) και ροπή 283 Nm, που για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο την μάρκας και βασισμένο στη συγκεκριμένη πλατφόρμα κινεί τους εμπρός τροχούς.
Από εκεί και πέρα, το EV3 είναι εξοπλισμένο με τα αναβαθμισμένα συστήματα i-Pedal 3.0 και Smart Regenerative 3.0. Το πρώτο έχει τρία επίπεδα αναγεννητικής πέδησης και προαιρετικά επενεργεί και κατά την όπισθεν. Ως προς το Smart Regenerative System 3.0, παρέχει στον οδηγό έναν ψηφιακό συνοδηγό που μπορεί να σαρώνει τον δρόμο μπροστά και να ανταποκρίνεται ταχύτατα ανάλογα με την κατάσταση, ενσωματώνοντας τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με την αναγεννητική πέδηση.
Όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και χρησιμοποιεί πληροφορίες πλοήγησης για να επιβραδύνει αυτόματα το όχημα σε ασφαλή ταχύτητα, εάν χρειάζεται. Στο δρόμο και δη αυτόν πέριξ της έδρας μας στο Τάνις, όπου τα σαμαράκια ξεφυτρώνουν όπως τα καλαμπόκια και οι πατάτες στα χωράφια, το EV3 «διάβαζε» και φρέναρε προοδευτικά πριν από κάθε σχετική ανατάραξη, αρκεί νωρίτερα να είχαμε ενεργοποιήσει το σύστημα και να είχαμε… παρκάρει το δεξί πόδι μακριά από το αντίστοιχο πεντάλ.
Και χωρίς αυτό πάντως, είναι τέτοια η άνεση που προσφέρει η ανάρτησή του, ακόμα και με τους τροχούς των 19 ιντσών με το 50αρι προφίλ που είχε το αυτοκίνητό «μας», που σχεδόν τα πάντα φαίνονται ίσιωμα στο πέρασμά του. Χωρίς η δύναμή του να υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις, δεδομένου και του βάρους της κατασκευής (1.785 κιλά), είναι περισσότερο η ροπή αυτή που το κάνει να ξεκολλάει ακαριαία από την άσφαλτο και τελικά να υποστρέφει, έστω ελαφρά όταν το πιέσεις σε διαδοχικές στροφές.
Όμως, το μέτριας διαμέτρου τιμόνι «ακούει» και εκτελεί ακαριαία κάθε εντολή του οδηγού, ο οποίος αν δεν αισθανόταν κάποιες λογικές κλίσεις μπορεί και να έβρισκε διασκεδαστικό το να οδηγεί το EV3 διαρκώς στο όριο. Είναι σχεδόν οξύμωρο το πόσο πρόθυμα «ακολουθεί» σε συνθήκες πίεσης ένα αυτοκίνητο ξεκάθαρα σχεδιασμένο να μεταφέρει ατσαλάκωτους μέχρι και πάντα επιβάτες ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις.
Με την επιφύλαξη της οδήγησής του σε συνθήκες πραγματικής αστικής κίνησης, θα αναφέρουμε πως τουλάχιστον στους επαρχιακούς δρόμους της Δανίας, όπου το δοκιμάσαμε στο πλαίσιο του Car of the Year, η κατανάλωση ποτέ δεν ξεπέρασε τις 16,5 kWh.
Για όσους αρέσκονται στο κυνήγι της αυτονομίας, το EV3 είναι εξοπλισμένο με το «Driving Range Guide», που τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων εμφανίζει την ελάχιστη και μέγιστη αυτονομία που μπορεί να επιτευχθεί ανάλογα με το στυλ οδήγησης. Επιπλέον, για την καλύτερη δυνατή διαχείριση ενέργειας, διαθέτει σύστημα ταυτόχρονης απορρόφησης θερμότητας, επιτρέποντάς του να ανακυκλώνει θερμότητα όχι μόνο από το ίδιο το όχημα, αλλά και από τον εξωτερικό αέρα, για να βελτιστοποιήσει την αποδοτικότητα.
Kia EV3: Ηγετική εμφάνιση
Αντί επιλόγου θα μπορούσαμε να ανασύρουμε κείμενα γραμμένα για τα Kia EV6, Hyundai Ioniq5 ή και το τεράστιο EV9. Το συμπέρασμα είναι πάντα ίδιο: οι Κορεάτες δείχνουν το δρόμο στην ηλεκτροκίνηση, όχι μόνο απέναντι στους Ευρωπαίους, που με μόνο λίγες εξαιρέσεις, αναμασούν τις ίδιες λύσεις, αλλά και απέναντι στους ομολογουμένως προηγμένους Κινέζους οι οποίοι πάντως υπολείπονται της συνολικής υπεροχής των κορεατικών κατασκευών.
To Kia EV3 δεν κάνει τίποτα λιγότερο από τα προαναφερθέντα Kia και Hyundai, κάτι που σημαίνει ότι εφαρμόζει τεχνολογία αιχμής σε ένα αμάξωμα με αυξημένο σχεδιαστικά ενδιαφέρον, την ίδια ώρα που τα οδηγικά χαρακτηριστικά του ξεφεύγουν κατά πολύ από το μέσο όρο.
Παρακολουθήστε εδώ: Verstappen - o σχιζοφρενής super ήρωας | SpeedΖone Podcast EP63
Διαβάστε ακόμη: Ο αετός πεθαίνει στον αέρα