Ράλλυ Ακρόπολις: Αναμνήσεις…

Gold Acropolis Rally το 2003 από την ΕΛΠΑ και, με ευκαιρία τον επετειακό αγώνα, ο «Στρατισίνο» ταξιδεύει στο παρελθόν με σεβασμό στην ιστορία αλλά και στην προοπτική ανθρώπων έργο.

Τότε ήταν Ιούνιος. Σήμερα Σεπτέμβριος. Δεν αλλάζουν πολλά, άλλωστε η χώρα μας είναι γοητευτική και οι Έλληνες φιλόξενοι, όλο το χρόνο και σε βάθος ετών. Από παλιά, όπως χαρακτηρίζουν το παρελθόν οι νέοι.

Σε σχέση με το ΡΑ, η επιτυχημένη συνταγή της σύγχρονης εποχής έχει τις ρίζες της στη δεκαετία του 1970 και η γενιά μας, σχεδόν 50άρηδες τα αγόρια το 2003, με τις κυρίες φυσιολογικά εγκλωβισμένες στα 49 τους για πολύ καιρό, είχαμε τα ηνία του χρυσού αγώνα των 50 ετών στο χέρι.

Κυβερνήτης η κ. Ανίτα Πασαλή, που είχε carte blanche από τον καθηγητή κ. Βασίλη Δεσποτόπουλο, τον οποίο αδίκησε η ιστορία, και τους αείμνηστους Μορίς Γκορμεζάνο, «πυροσβέστη» των κρίσεων, και Γιώργο Γκουρτσούλη, το «θερμοσίφωνα», που φρόντιζε να μη λείπει τίποτα. Απλώς μιας άλλης εποχής gentlemen x3. Το 2003 είχε ήδη φύγει από τη ζωή ο ανήσυχος Κώστας Γλωσσώτης. Ο δικός μας άνθρωπος. Επικοινωνιακός και πρωτοπόρος.

Rally Acropolis

Στο κόκπιτ

Μαζί με την κ. Πασαλή η Ελένη Φερτάκη, που λείπει, και το θηρίο, ο Αντώνης Χατζημιχάλης, με εμπιστοσύνη και στον κ. Νίκο Ανδριτσάκη. Σημαντική εποχή τότε, σε ρόλους ευθύνης από το 1991, ο Μανώλης -Ρον- Χαλιβελάκης με απίστευτο τρόπο διαχείρισης των κρίσεων, μετρ στο να «προκάνει» τη στραβή. Στα όπλα ικανές κυρίες, εργαζόμενοι στην ΕΛΠΑ και πολύτιμα στελέχη, που ακόμη πλαισιώνουν τον αγώνα.

Διαχρονικά δεν προέκυπτε προβολή, παρά την προσπάθεια του Μάρτον Σίμιτσεκ να αλλάξει τη φιλοσοφία προσέγγισης, προσθέτοντας το μάρκετινγκ στην εξίσωση. Ο Μάρτον προσπαθούσε, αλλά θεωρήθηκε υπόδειξη και εντολή η σύγχρονη φωνή της μεθόδου για επικοινωνία κλάσης 2004, και δεν έλειπαν τα «γελάκια»…

Η σοβαρή προσπάθεια με μέθοδο και συνέπεια, επιτέλους, προέκυψε από το 2010, εποχή της οργάνωσης, ευθύνη του Παύλου Αθανασούλα. Μέχρι τότε, θεωρώντας ότι ο αγώνας είναι αλώβητος, ενώ είμαστε σπουδαίοι και σημαντικοί και έτσι ήταν για τον πυρήνα της οργάνωσης και τους κριτές στα βουνά, οι αρμόδιοι αναζητούσαν άναρχα, χωρίς πλάνο, χορηγίες με τον ξεπερασμένο τρόπο. Μέσω γνωριμιών, χωρίς να εξασφαλίζεται η προβολή τους, ενώ η υποτυπώδης συνεργασία με την πολιτεία είχε να κάνει περισσότερο με πρόσωπα, παρά με θεσμούς και με στελέχη της εκάστοτε κυβέρνησης. Άλλωστε, ακόμα και όταν κάποιοι πολιτικοί εμφανίζονταν, ήταν για τη δημοσιότητα, φορτώνοντας με υποσχέσεις τους αρμόδιους της οργάνωσης για τον επόμενο αγώνα.

 

Martin

Σε πρώτο πρόσωπο

Το 2003, που επιστρέψαμε ευκαιριακά στο μπάκετ, δεν ξεχνιέται ο χαιρετισμός του φίλου μου Βαγγέλη Μεϊμαράκη στην αφετηρία, ως «καλό δρόμο»· η φωνή του ξαδέλφου μου Τέρενς Κουίκ από τα μεγάφωνα· η αγκαλιά της μάνας μου και του K.K., όπως και το ταραγμένο πρόσωπο του Μανώλη Σαλούρου, info στο Stop του Ταρζάν-1.

Το ΡΑ φορτίζει με συναίσθημα και τον πυροβολάρχη που ξεπερνάει τα χρονόμετρα, το αποτέλεσμα και τα πατήματα ανάμεσα σε βράχια ή περάσματα σε λίγα καλά κομμάτια.

Για την ιστορία, θεσμική υποστήριξη στο ΡΑ την εποχή ΕΛΠΑ και ΟΜΑΕ υπήρξε μόνο από τον ΕΟΤ, που αντιδρούσε θετικά. Όσο όμως και διακριτικά, και καμία σχέση με το πώς στέκονται δίπλα στον αγώνα σήμερα ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης και οι συνεργάτες του. Στη θέση του, από την προηγούμενη, την πρωταθλήτρια-κυβέρνηση, ο Γ.Γ του ΕΟΤ, που ευτυχώς δεν τον πλήγωσε το rotation…

Με ατού!

Το εξαιρετικό, υψηλού επιπέδου τελετουργικό τότε, πραγματικά σε χρυσό φόντο, είχε το όνομα και το επώνυμο της κ. Γιάννας Δεσποτοπούλου. Για την κοινότητά μας η «Γιάννα της ΕΛΠΑ», η σύζυγος του Βασίλη, μητέρα και των αγοριών τους, για όλους των Special Olympics. Ειδικότερα του ΡΑ, και ξεκίνησε διακριτικά με πινελιές, αλλά δε διέκρινε ενδιαφέρον, κατάλαβε, το πήρε επάνω της και έχουμε να λέμε. Μας δίδαξε και μας παρέσυρε στο ρυθμό της και, χωρίς να αλλάξει ο χαρακτήρας του, ο αγώνας ήταν πραγματικά Gold με ταυτότητα και στοχευμένα σημεία αναφοράς, όπως και με δίγλωσσο επετειακό λεύκωμα, πολύτιμη δουλειά του συνεργάτη μας κ. Σπύρου Χατήρα.

Το Acropolis Rally γεννήθηκε ως μια εκδήλωση του Motorsport με το δικό του στυλ, προσεγμένη έκφραση του πολιτισμού μας, και έτσι εξελίσσεται.

Επιλογή ευθύνης του Λευτέρη Αυγενάκη, να είναι το EKO Acropolis Rally Έλληνας πρέσβης σε παγκόσμιο επίπεδο. Έργο και των συνεργατών του στη Motorsport Greece, ομάδα-παράδειγμα και για άλλες σημαντικές δραστηριότητες και, πέρα από τη σχεδίαση που διδάσκει την προσαρμογή, πληκτρολογήστε σχετικά και απολαύστε την επετειακή συλλογή. Με προϊόντα συλλεκτικής αξίας, υπεράνω του διαχειρίσιμου κόστους.

Το 2003…

Αγώνας όπου συμμετείχε από την παλιά φρουρά ο ευεργέτης του χώρου «Λεωνίδας» (δίπλα του στην «Κλειώ» ο Κώστας Στεφανής), ενώ, όπως και φέτος, παρόντες από τους Έλληνες ήταν ο Χάρης Καλτσούνης, ο Γιώργος Φιλιππίδης και ο Ηλίας Παναγιωτούνης, τότε δίπλα στον πατέρα του, Λάζαρο, στο ΕVO.

Στην αφετηρία, στο χώρο των επισήμων, ήταν εκτός άλλων οι Ράουνο Ααλτόνεν, Πάντι Χόπκιρκ, Σίμο Λάμπινεν κ.ά.

Φέτος στον αγώνα θα είναι παρόντες οι γονείς, ο Πέτερ Σόλμπεργκ και ο Χάρι Ροβάνπερα, όπως και ο Μάλκολμ Ουίλσον, αλλά και άλλοι θρύλοι. Μακάρι να παρουσιαστούν και αυτοκίνητα-WRC εποχής, που ανατριχιάζουν και σταθμευμένα…

Ο αγώνας το 2003

Γνωστά τα αποτελέσματα. Εξαιρετικό βάθρο, με τον Μάρκο Μάρτιν στην κορυφή να μοιράζεται το Focus WRC 03 με τον άτυχο Μάικ Παρκ. Εσθονός με Ford τότε – και γιατί όχι και σήμερα; Ποτέ μη λες ποτέ στο ΡΑ… Μαζί τους Σάινθ, Σόλμπεργκ με Xsara και Impreza, αντίστοιχα, και οι συνοδηγοί τους, έπειτα από ωραίο αγώνα.

Ο πατέρας Ροβάνπερα ήταν 6ος με το Peugeot 206 και o πολυνίκης Κόλιν ΜακΡέι 8ος με τη Citroen Xsara. Στην αφετηρία ήταν 83 πληρώματα, ενώ ολοκλήρωσαν τα 37. Από τα τριάντα ελληνικά πληρώματα που συμμετείχαν και ολοκλήρωσαν δεκατρία, καλυτερότερος ο Γιάννης Παπαδημητρίου, με συνοδηγό του τον Άλαν Χάριμαν, στο Royal Olympic Ford Focus WRC 01.

PAPADIMITRIOU

Σε ελληνικά χέρια η κατηγορία «Ν», με τους εξαιρετικούς Θοδωρή Πεταλίδη-Γιάννη Σαμαρτζή (EVO) να διδάσκουν και τακτική, να ελέγχουν τους «Στρατισίνο»-Παυλή με Impreza και να μας κερδίζουν εύκολα. Υπέροχοι και ως συναγωνιστές.

PETALIDIS

Σημαντική για την ελληνική «ομάδα» η υψηλού επιπέδου παρουσία εξαιρετικών Ελλήνων με αυτοκίνητα κατηγορίας «Ν», όπως και των Χατζητσοπάνη-Κοσμά με το Megane. Στον αγώνα οι Σωκράτης Τσολακίδης-Παυλίδης πετούσαν με το EVO μέχρι να εγκαταλείψουν, όπως και οι Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ», επίσης με Focus WRC 01.

CHATZITSOPANIS

Θυμίζουμε ότι στον φετινό, στον επετειακό αγώνα, οι ελληνικές συμμετοχές σε επίπεδο οδηγών έφτασαν τις είκοσι._ Σ. Χ.