Lotus Type 66: Το «χαμένο» αγωνιστικό με σάρκα και οστά
Η Lotus αποκάλυψε στο Monterey την Type 66, το αυτοκίνητο επιδόσεων του ενός εκατομμυρίου, που γεννήθηκε μέσα από τα αρχεία της βρετανικής φίρμας.
Η Lotus επιστρέφει στο… μέλλον, κάνοντας μια βουτιά στην ιστορία της και στα αρχεία που είχε «ξεχασμένα» στα συρτάρια της. Η παρουσίαση της Type 66, ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, από τον Clive Chapman, τον γιο του ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman, αποτελεί μια ιστορική μέρα για τη βρετανική εταιρεία.
Το ξεχωριστό αυτό μοντέλο, έκανε την πρεμιέρα του στο Monterey στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Βασίζεται στο «χαμένο» αγωνιστικό όχημα της δεκαετίας του 1970 και συνδυάζει την αγωνιστική παράδοση της εταιρείας, με μοντέρνα τεχνολογία και υλικά.
Η Type 66 πήρε το όνομα και την έμπνευση από μια μελέτη που είχε κάνει ο ιδρυτής της Lotus, Colin Chapman, την εποχή που ήθελε να εμπλακεί στους αγώνες Can-Am. Τα πράγματα όμως δεν πήγαν όπως σχεδίαζε, καθώς εστίασε περισσότερο στη Formula 1, αφήνοντας αυτή την ιδέα, να μένει στα συρτάρια της εταιρείας.
Μια ιδέα που ήρθε όμως πάλι στην επιφάνεια και επαναπροσδιορίστηκε. Η Lotus σκοπεύει να κατασκευάσει 10 μόνο Type 66, με την τιμή να υπολογίζεται στο 1 εκατομμύριο λίρες (1,2 εκατ. ευρώ).
Ντυμένη στα χρώματα του μονοθεσίου Lotus Type 72 F1, κόκκινο, λευκό και χρυσαφί, η Type 66 εφοδιάζεται με έναν V8, με εισαγωγές εμπνευσμένες από τα Can-Am, αποδίδοντας 830 ίππους στις 8.800 σ.α.λ. και 746 Nm ροπής στις 7.400 σ.α.λ.
Η ρετρό αισθητική του κρύβει από κάτω ένα σύγχρονο αμάξωμα από ανθρακονήματα και αλουμίνιο. Το κιβώτιο είναι σειριακό, εφοδιάζεται επίσης με ABS και ένα πλήθος εξοπλισμού ασφαλείας.
Ειδική μελέτη έγινε στην αεροδυναμική, με στόχο τη βελτίωση της ροής του αέρα προς την πίσω πτέρυγα. Η μπροστινή πτέρυγα σχεδιάστηκε έτσι ώστε να κατευθύνει τον αέρα μέσα από το όχημα (χαρακτηριστικό του σχεδιασμού των Lotus), έτσι ώστε σε πλήρη ταχύτητα να παράγεται αρνητική δύναμη που είναι, σε κιλά, μεγαλύτερη από το βάρος του αυτοκινήτου.
Για την προσομοίωση των επιδόσεων σε πίστα χρησιμοποιήθηκε προηγμένη τεχνολογία, έτσι ώστε να εκτιμηθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε διάσημες πίστες του κόσμου, όπως η Laguna Seca, το Silverstone, το Fuji και το Spa.
Όπως τονίζει η Lotus, η Type 66 ανταποκρίνεται στις επιδόσεις ενός σύγχρονου αγωνιστικού αυτοκινήτου GT3. Σε ορισμένες πίστες, όπως η Laguna Seca, η εργασία προσομοίωσης δείχνει ότι θα μπορούσε να είναι πραγματικά ταχύτερο.
Στην πρεμιέρα της Type 66 ήταν δύο σημαντικά μέλη της ιστορίας της Lotus. Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, Emerson Fittipaldi και ο γιος του Colin Chapman, Clive Chapman, ο CEO της Classic Team Lotus, ο οποίος είχε στην κατοχή του και τα πρωτότυπα έγγραφα από τη μελέτη σχεδιασμού της Type 66. Θεωρητικά, αν το αυτοκίνητο είχε ολοκληρωθεί τότε, πιθανότατα ο οδηγός θα ήταν ο Fittipaldi, ο οποίος είχε ενταχθεί στη Lotus το 1970.