Οδηγούμε το Audi RS e-tron GT
Bρεθήκαμε στη Ρόδο όπου η Audi πραγματοποίησε την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού υπερόπλου της, που ακούει στο όνομα “RS e-tron GT”. Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα της Porsche Taycan αρκεί για να περιγράψει τις δυνατότητες της κατασκευής.
Το εντυπωσιακό μοτίβο με το οποίο έχουν καμουφλάρει οι άνθρωποι της εταιρείας το σχεδόν 5μετρο αμάξωμα του RS e-tron GT, τραβάει ακόμα περισσότερο το βλέμμα, που όμως δεν δυσκολεύεται να αποκωδικοποιήσει τις αναγογίες και τις γραμμές του αυτοκινήτου. Περνάμε στο εσωτερικό, με τα μπάκετ να προδιαθέτουν για μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία. Η επένδυση από γκρι αλκαντάρα σε καθίσματα, πόρτες και οροφή, δημιουργεί μια φιλόξενη και ζεστή ατμόσφαιρα. Παρά την κουπέ διαμόρφωση της οροφής, στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν με άνεση επιβάτες κανονικού αναστήματος, ενώ και ο χώρος αποσκευών, παρότι δεν εντυπωσιάζει στο μάτι (δεν μας δόθηκαν επαρκή τεχνικά χαρακτηριστικά, καθώς δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί) θα βολέψει κάμποσες αποσκευές στο ταξίδι.
Βολευόμαστε στη θέση οδήγησης και στο πνεύμα της μη αναγνωρισιμότητας, μαζί με το καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο πορευόμαστε κι εμείς με μια μάσκα ΚΝ95, μια και σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, ακόμα και στη διάρκεια της φωτογράφισης, μας συνοδεύει ένας μηχανικός της εταιρείας.
Ο Ραλφ, δίπλα μας, απολαμβάνει ακόμα το γλυκό κλίμα της Ελλάδας, μια και στο Ίνγκολασταντ η θερμοκρασία έχει πέσει στον 1ο C. Μας βοηθάει να ξεκινήσουμε, ξεδιπλώνωντας τα κομμάτια του υφάσματος, που καλύπτουν την κονσόλα από τα αδιάκριτα βλέμματα, εκεί που βρίσκεται το μπουτόν της εκκίνησης και ο επιλογέας του κιβωτίου.
Το RS e-tron GT αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που βασίζεται σε ειδικά σχεδιασμένο δάπεδο για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης. Το γεγονός ότι μοιράζεται τα μηχανικά του μέρη με την εκρηκτική Taycan προδιαθέτει για ομοιότητες, αλλά και τις απαραίτητες διαφοροποιήσεις στον ύφος του μοντέλου, το οποίο διαθέτει χαρακτηριστικά Gran Turismo. Ο στόχος δηλαδή της Audi ήταν να δημιουργηθεί ένα σύνολο με κορυφαίες επιδόσεις αλλά συνάμα φιλικό στην καθημερινή συμβίωση.
Δεν χρειάστηκαν παρά ελάχιστα μέτρα πίσω από το τιμόνι του e-tron GT για να καταλάβουμε πως κάτι “παίζει” με τον ήχο του κινητήρα που είναι τεχνητός και προέρχεται από ένα ηχείο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου ενώ με το έξτρα… ηχητικό πακέτο το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με επιπλέον δύο εσωτερικά και δύο εξωτερικά ηχεία στο πίσω του.
Οδηγώντας το e-tron GΤ
Σε μια καταπληκτική στριφτερή διαδρομή στο βόρειο κομμάτι του νησιού, μπορέσαμε να απολαύσουμε το προπαραγωγής e-tron GΤ, με το πέρασμά μας να μην περνάει με τίποτα απαρατήρητο.
Η συνδυαστική ισχύς των ηλεκτροκινητήρων από τους δύο άξονες φτάνει τους 598 ίππους και του 646 στη λειτουργία overboost, υπολοιπόμενη μια ιδέα της Taycan, εντούτοις είναι αρκετή για να εκτοξεύσει το αμάξωμα των 2.420 κιλών (για την κατασκευή του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται χάλυβας υψηλής αντοχής και αλουμίνιο), με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από την ακινησία σε λιγότερο από 3,5 δλ.
Ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων για το μοτέρ του πίσω άξονα εξασφαλίζει το ίδιο πληθωρική επιτάχυνση και στις υψηλές υψηλές ταχύτητες με την τελική να αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.
Μετά από μια σύντομη αναγνωριστική περίοδο πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, αρχίζουμε σταδιακά και ανεβάζουμε ρυθμό. Ο Ραλφ, ο συνοδηγός μας δεν μοιάζει να ανησυχεί. Το αυτοκίνητο ακολουθεί ακαριαία τις εντολές του οδηγού και κάθε πάτημα στο δεξί πεντάλ μας… διακτινίζει στην επόμενη στροφή. Τα στάνταρ κεραμικά φρένα αποδεικνύονται αντάξια των επιδόσεων της κατασκευής, ενώ στις στροφές είναι εντυπωσιακό πως η αυξημένη μάζα του αυτοκινήτου όχι μόνο δεν επιδρά αρνητικά στα όρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου, αλλά το αντίθετο, η συνολική αίσθηση είναι ενός πολύ μικρότερου και ελαφρύτερου αυτοκινήτου.
Επιλέγουμε το πρόγραμμα Dynamic και σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ η επιτάχυνση ξεγεύγει σε σχέση με οτιδήποτε έχεις βιώσει σε κατασκευή προορισμένη για το δρόμο. Τα 830 Nm της ροπής αδιαφορούν πλήρως γιατο βάρος του αυτοκινήτου και είναι εκεί για να φέρουν πονοκέφαλο στον οδηγό που ξανά και ξανά θέλει να βιώνει την αίσθηση της εκτόξευσης. Στις στροφές νιώθεις πως η δύναμη μοιράζεται περισσότερο στους πίσω τροχούς, με την ουρά να έχει τάσης ανεξαρτητοποίησης, για να την μαζέψουν αμέσως πίσω στο μαντρί τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Το τιμόνι με την επένδυση απο αλκαντάρα, παρότι ελαφρύ (ακόμα και στο πρόγραμμα Dynamic), παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση και συμβάλει – σε συνδυασμό με το σύστημα τετραδιεύθυνσης – στην αίσθηση ενός πιο μανιτζέβελου αυτοκινήτου, σε σχέση με τον όγκο του.
Τα θηριώδη ελαστικά (285/35 εμπρός και 305/30 πίσω) σε τροχούς 21 ιντσών εξασφαλίζουν την απαραίτητη πρόσφυση και παρά το εντυπωσιακό είναι πως παρά το χαμηλό προφίλ η άνεση της ανάρτησης ανταποκρίνεται με εντυπωσιακή ανεκτικότητα σε ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου και μάλιστα σε όλα τα προγράμματα οδήγησης.
Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στην αερανάρτηση, που χαμηλώνει κατά 22 χλστ. στις υψηλές ταχύτητες, ενώ μπορεί να σηκωθεί 20 χλστ. προκειμένου να ξπεραστούν κάποια τυχόν εμπόδια.
Στα περίπου 150 χλμ. της διαδρομής, προφανώς δεν μας απασχόλησε το θέμα της αυτονομίας, με την μπαταρία των 93,4 kWh να εξασφαλίζει κοντά στα 400 χλμ. εμβέλειας.
Εννοείται πως ύστερα από την εθιστική αυτή εμπειρία αναμένουμε την τελική παρουσίαση ύστερα από την αποκάλυψη της έκδοσης παραγωγής._Μιχάλης Σταυρόπουλος