Δοκιμάζουμε το Kia XCeed 1.6D 136 PS 7DCT 48V Hybrid
Δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Kia XCeed, με τον καλό 1.6 diesel των 136 ίππων, στη σύγχρονη μικροϋβριδική εκδοχή του. Στη διάθεσή μας και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο, που το αξιοποιείς και από τα paddles.
Kia XCeed, λοιπόν, και δεν πρόκειται για ένα υπερυψωμένο Ceed, αλλά για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Συνολική ποιότητα σε ένα μοντέρνο όσο και έξυπνο αμάξωμα. Ευρωπαΐκή σχεδίαση, και η συνέχεια έχει να κάνει με το πού και πώς απευθύνεται.
Η πρόταση του Κορεάτη premium κατασκευαστή απέναντι στο C-HR της Toyota, στο CX-30 της Mazda, αλλά και στο νέο C4 της Citroen. Ευρύτερα, αντιμετωπίζει όλα τα SUV της αγοράς, αλλά και πιο κλασικές προτάσεις. Σε χάτσμπακ αμάξωμα (με μια σχεδίαση που παραπέμπει σε κουπέ), που αντιστέκεται ως κατηγορία, παρά την πίεση από τα SUV.
Το XCeed με χαρακτήρα και πολλά αντικειμενικά ατού, κυρίως όπως είπαμε με την ποιότητά του, χωρίς να υστερεί σε οδική συμπεριφορά, τοποθετώντας μάλιστα τον πήχη σε επίπεδο Audi Q2!
Αποδεικνύεται το πλήρες πακέτο, είτε δοκιμάζεις τις εκδόσεις με βενζίνη είτε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τον σύγχρονο diesel, το καλύτερο ίσως της αγοράς στα 1.600 κυβικά, που συνδυάζεται πλέον και με το ήπιο υβριδικό 48V σύστημα της εταιρείας. Κινητήρας που αντιμετωπίζει στα ίσια τους περίπου αντίστοιχους γαλλικούς 1.5 με 130 ίππους. Σε σχέση με τους Γάλλους, η ισορροπία προκύπτει χάρη στο γαλλικό κιβώτιο με τις 8 σχέσεις. Αν απομονώσεις τον κινητήρα, ο κορεατικός ακούγεται λιγότερο, ενώ δείχνει και πιο ζωντανός σε όλο το φάσμα των στροφών.
Από εκεί και πέρα, στο ανανεωμένο μοντέλο του 2021 έχουμε αρκετές αλλαγές σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων. Το βενζινοκίνητο τμήμα της ενδυναμώθηκε, καθώς πλέον είναι διαθέσιμος ο νέος 1.500άρης των 160 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο 1.600άρης των 204 ίππων. Ο τελευταίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DCT, που διατίθεται και στις υπόλοιπες εκδόσεις, εναλλακτικά του νέου «έξυπνου» χειροκίνητου κιβωτίου iMT των 6 σχέσεων.
Στο ταμείο
Η συνέχεια συνδέεται με τη σύγχρονη, χωρίς υπερβολές εργονομία, που απευθύνεται σε όλους τους χρήστες. Προσθέστε τα ποιοτικά υλικά συνολικά στο εσωτερικό, ό,τι δε χαρακτηρίζει π.χ. ένα T-Roc, και μη βιαστείτε να κρίνετε ως υψηλή την τιμή των 26.890 ευρώ.
Στο ανανεωμένο μοντέλο του 2021 δύο είναι τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού: το πλούσιο Dynamic και το υπερπλήρες Titanium, όπως στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας. Στάνταρντ είναι το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ο διζωνικός κλιματισμός, οι τροχοί 18 ιντσών, οι Full LED προβολείς, η κάμερα οπισθοπορείας και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, ενώ στην πλουσιότερη έκδοση Titanium συμπεριλαμβάνονται το ηλεκτρικό χειρόφρενο, οι αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, η δυνατότητα θέρμανσης καθισμάτων και τιμονιού, η μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, το προηγμένο ηχοσύστημα της JBL, καθώς και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του τηλεφώνου.
Σημαντικό ότι το value for money δεν ξεφεύγει από τον μέσο όρο μιας άτυπης κατηγορίας, με έναν κινητήρα για λίγους expert.
Στο δρόμο
Από τα αυτοκίνητα που η θέση οδήγησης σε προϊδεάζει θετικά για το τι θα ακολουθήσει, την ώρα που τακτοποιούνται αποσκευές για τέσσερις, όσοι και οι επιβάτες, οι οποίοι δε θα στριμωχτούν. Ό,τι δεν προκύπτει στα κλασικά B-SUV της αγοράς. Οδηγώντας, είναι το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης που επιτρέπει να αξιοποιείς το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο αποδίδει περισσότερο ως χάτσμπακ και λιγότερο ως SUV.
Οι κλίσεις είναι ελάχιστες, ακόμα και όταν πιέσεις σε ανοιχτές καμπές, και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο, με την αίσθηση της ασφάλειας να σε εντυπωσιάζει. Σου δημιουργεί δε ενδιαφέρον για τη δοκιμή του δυσεύρετου GT με τους 200 ίππους (βενζίνη). Σύνολο που πιθανότατα θα σταθεί καλύτερα δίπλα στον αρχηγό, στο Puma ST, παραθέτοντας άνεση GT, στο όπλο της Ford. Ό,τι δεν καταφέρνει το υπερβολικά άνετο Kona.
Επιστρέφοντας στο «δικό μας» ΧCeed diesel περίπου hybrid, οι μηχανικοί της Kia έχουν βρει τη χρυσή τομή. Το τέλειο κοκτέιλ ανάμεσα στη σφιχτή και την άνετη ανάρτηση, που συνδυάζεται περίφημα με τους τροχούς των 18 ιντσών και τα 45άρια λάστιχα. Δουλεύει περίφημα όλο αυτό σε κάθε οδόστρωμα.
Αντί συμπεράσματος
Μας αρέσει το Kia XCeed, και δεν το κρύψαμε ποτέ. Επιλογή μας μέχρι χθες η έκδοση 1.4 βενζίνης με τους 140 ίππους. Με κοινό παρονομαστή το αυτόματο κιβώτιο, θα περιμένουμε για να καταλήξουμε.
Δοκιμάσαμε σε τριήμερο οδοιπορικό την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον «μεγάλο» κινητήρα των 136 ίππων, και αναμένουμε τώρα την έκδοση με τον κινητήρα 1.5 βενζίνης με τους 150 ίππους. Η Κia είχε τον καλύτερο 1.4 – γιατί όχι και το καλύτερο 1.5 βενζίνης με τη 48V υποστήριξη; Ίσως ταιριάζει καλύτερα σ’ αυτό το αμάξωμα, και σε συνδυασμό και με το ότι ο συγκεκριμένος ντίζελ των 136 ίππων αποδείχθηκε ιδιαίτερα λαίμαργος στο συγκεκριμένο αμάξωμα. Βλέπετε, αυτό το σασί σε προκαλεί να κινηθείς γρήγορα, να ξεπεράσεις τα όρια ενός κλασικού SUV, διεκδικώντας αυτά ενός κλασικού χάτσμπακ.
Να υπογραμμίσουμε γενικότερα για την Κia ότι η ποιότητα κατασκευής, όπως προδίδουν και οι έρευνες, ξεπερνάει και αυτήν της Toyota, το σημείο αναφοράς._ Σ. Χ.
KΙΑ XCeed 1.6d 136 PS 7DCT 48V Hybrid
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/4.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 320 Nm/2.000-2.250 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα/Πολλαπλών
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.395×1.826×1.495 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 380-1.332 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.472 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,1 δλ.*
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 198 χλμ./ώρα*
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 139 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ