Oδηγούμε στην Σουηδία το νέο Volvo XC90
H θερμική ναυαρχίδα της Volvο είναι εδώ, ανανεωμένη και δυνατή, θέλοντας να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία
Μπορεί η Volvo να έχει δώσει πολύ μεγάλο βάρος στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα απεμπολήσει εντελώς από την γκάμα της, τα θερμικά της μοντέλα και ειδικά τα πλέον εμβληματικά της. Ένα εξ αυτών είναι και η ναυαρχίδα της, το XC90, το οποίο μαζί με το παρόμοιο εξωτερικά, αλλά τεχνολογικά τελείως διαφορετικό, αμιγώς ηλεκτρικό ΕΧ90, θα οριοθετήσουν την κορυφή της γκάμας του Σουηδού κατασκευαστή.
Με περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις, η δεύτερη γενιά του σουηδικού SUV γυρίζει τώρα μια σημαντική σελίδα στην ιστορία του και με περισσότερα «όπλα» στην προϊοντική της φαρέτρα παρουσιάζεται τώρα ακόμα πιο ενδυναμωμένη απέναντι στο ισχυρό ευρωπαϊκό και μη ανταγωνισμό.
Μετά λοιπόν από την πρώτη στατική γνωριμία, βρεθήκαμε και πάλι στην γενέτειρα του, αυτή την φορά για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τα οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου XC90.
To πρόσωπο της ανανέωσης
Αν και το ανανεωμένο XC90 διατηρεί την ίδια σιλουέτα με την εντυπωσιακή επιβλητικότητα που χαρίζουν οι μεγάλες διαστάσεις των σχεδόν 5μ.μήκους, και το ύψος που ξεπερνάει τα 1,7 μ., εντούτοις αμέσως μπορεί να διακρίνει κανείς το νέο, από το απερχόμενο μοντέλο.
To επίκεντρο των αλλαγών εντοπίζεται στο ρύγχος, καθώς το επανασχεδιασμένο καπό έχει χαμηλώσει και πλαισιώνεται από μία μικρότερη μάσκα με αυτές τις χαρακτηριστικό μοτίβο διαγώνιων γραμμών, νέας σχεδίασης εισαγωγές αέρα, έναν διαφορετικής αισθητικής εμπρόσθιο προφυλακτήρα, καθώς και τα διαφορετικά εμπρός φτερά.
Σήμα κατατεθέν εδώ είναι η ανανεωμένη φωτιστική υπογραφή, με το περίγραμμα στη νεότερη εκδοχή του «Σφυριού του Θώρ», όπως χαρακτηριστικά την αποκαλεί η Volvo, να προσδίδει μία ακόμα πιο κομψή και δυναμική εμφάνιση στα λεπτότερα φωτιστικά σώματα του νέου XC90.
Από εκεί και πέρα, στο πλάι οι νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος των 20, 21 ή και 22 ιντσών έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ στο πίσω μέρος του νέου XC90 επεμβάσεις έχουν γίνει στο σχήμα των πιο σκουρόχρωμων πλέον φωτιστικών σωμάτων.
Το νέο Volvo XC90 εκ των έσω
Εδώ και πάλι διατηρήθηκε η βασική διαμόρφωση του ταμπλό, με μία μία πολύ σημαντική αλλαγή. Αυτή είναι η νέα «αιωρούμενη» οθόνη των 11,2 ιντσών (αντί για εκείνη των 9 ιντσών που ήταν ενσωματωμένη στο ταμπλό του απερχόμενου μοντέλου), που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και πλαισιώνεται από τους λεπτότερους κάθετους αεραγωγούς, στα πρότυπα του XC60,
Αυτή η νέα οθόνη ενσωματώνει τη νέα, πιο σύγχρονη και απλοποιημένη διεπαφή που γνωρίσαμε στα ηλεκτρικά EX30. Οι «υπηρεσίες» που προσφέρει δε, βασίζονται εξολοκλήρου στις δυνατότητες που παρέχει η Google (βλ. Google Assistant, Google Maps και Google Play).
Τον πίνακα οργάνων συνεχίζει να υποστηρίζει μία ψηφιακή οθόνη η οποία έχει διαγώνιο 12,3 ίντσες, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό και εάν το επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής, μπορεί η απεικόνιση των βασικότερων πληροφοριών να γίνεται από ένα head-up display.
Από εκεί και πέρα, αλλαγές έχουμε και στη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας. Εδώ, η νέα διάταξή της περιλαμβάνει 2+1 ποτηροθήκες και μια πιο βολική θέση για την ασύρματη φόρτιση smartphone. Οι απολύτως αναγκαίοι φυσικοί διακόπτες βίσκονται και πάλι συγκεντρωμένοι σε μία ορισόντια διάταξη κάτω από την οθόνη.
Το νέο XC90 προσφέρει αυτό που η Volvo ονομάζει εκσυγχρονισμένο σκανδιναβικό καθιστικό, όπως ορίζεται από την μίνιμαλ αισθητική και της υψηλής ποιότητας επενδύσεις με (οικολογικό φυσικά) δέρμα και ξύλο, μαζί με τα προσεγμένα φινιρίσματα, δημιουργούν ένα αίσθημα ζεστασιάς και φινέτσας.
Από εκεί και πέρα, όλα τα καθίσματα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιβατών που φιλοξενούν, προσφέρουν άφθονες ρυθμίσεις με εκείνα της πρώτης σειράς να είναι κλιματιζόμενα προσφέροντας ακόμα και δυνατότητα μασάζ, διασφαλίζοντας την άνετη μετακίνηση έως και επτά επιβατών, ενώ η μεγάλη ηλιοροφή ολοκληρώνει ένα φωτεινό εσωτερικό.
Καθώς η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, το Volvo XC90 είναι το μοναδικό premium SUV, το οποίο ακόμα και στην plug in υβριδική του έκδοση, διαθέτει χώρο και για μία τρίτη σειρά καθισμάτων.
Ανάλογα με το πόσους επιβάτες μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του, το νέο XC90 προσφέρει διαφορετικές μεταφορικές ικανότητες όσον αφορά το χώρο φόρτωσης, όπου στο 7θεσιο μοντέλο που θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά, με αναδιπλωμένες και τις δύο πίσω σειρές, μπορούν να αποθηκευτούν έως το ύψος των προσκέφαλων των εμπρός καθισμάτων αποσκευές ή αντικείμενα με μέγιστο συνολικό όγκο 1.148 λίτρα (plug-in hybrid), ενώ οι αντίστοιχες τιμές πίσω από την δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων ανέρχονται αντίστοιχα σε 668 λίτρα και 262 λίτρα.
Όπως με κάθε αυτοκίνητο της Volvo, το νέο XC90 είναι ένα από τα ασφαλέστερα διαθέσιμα αυτοκίνητα του Σουηδού κατασκευαστή. Είναι εξοπλισμένο με έναν προηγμένο κλωβό ασφαλείας και μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Χρησιμοποιώντας ραντάρ και εμπρόσθια κάμερα, το XC90 μπορεί να ανιχνεύσει ένα πλήθος επερχόμενων κινδύνων και να οδηγήσει με ασφάλεια το όχημα σε… ασφαλή μονοπάτια αποφεύγοντας οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα.
Η (πολύ) δυνατή καρδιά του Volvo XC90
Μπορεί το ηλεκτρικό EX90 να βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα της εταιρείας, το θερμικό σκέλος της ναυαρχίδας του Σουηδού κατασκευαστή, όμως συνεχίζει να βασίζεται στην υφιστάμενη πλατφόρμα SPA1 της Volvo.
Μπορεί στην γκάμα να προσφέρονται και mild hybrid παραλλαγές, αυτές όμως δεν θα εισαχθούν λόγω του εγχώριου φορολογικού καθεστώτος που ευνοεί τις plug in υλοποιήσεις Όπως δηλαδή αυτή που φιλοξενείται στην κορυφαία έκδοση με την ονομασία Τ8 eAWD του νέου XC90.
Αυτή παίρνει κίνηση από ένα επαναφορτιζόμενο από εξωτερική πηγή υβριδικό σύστημα κίνησης (plug-in hybrid), το οποίο αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων που αποδίδει 310 ίππους και 400 Nm.
Ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος δεν είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, μιας και μεταφέρει την ισχύ των 145 ίππων και τη ροπή των 309 Nm στους πίσω τροχούς συνθέτοντας έτσι ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα τετρακίνησης. Αυτό το πακέτο υποστηρίζεται από μια μπαταρία 400V με μικτή χωρητικότητα 18,8 kWh (ωφέλιμη: 14,7 kWh) η οποία προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 70 χλμ.. H Volvo έχει εξοπλίσει το plug-in υβριδικό XC90 T8 eAWD με έναν ενσωματωμένο φορτιστή δύο φάσεων 6,4 kW, που επιτρέπει την αναπλήρωση της μπαταρίας σε παροχή AC (16Α) μέσα σε 3 ώρες.
Διαθέσιμα, τέλος, είναι πέντε προφίλ οδήγησης, τα Pure, Hybrid, Power, Constant all-wheel drive και Οff Road, με το τρίτο να εξασφαλίζει στο αμάξωμα των δύο και πλέον τόνων επιτάχυνση από στάση έως και τα πρώτα 100 χλμ. σε χρόνο 5.4 δλ. , ενώ η τελική ταχύτητα δεν διαφοροποιείται από τον κανόνα που έχει θεσπίσει η Volvo και περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.
Από εκεί και πέρα, όλες οι παραλλαγές του νέου XC90 διαθέτουν βελτιωμένη ηχομόνωση (ειδικά χάρη στον ειδικό αφρό που έχει εγκατασταθεί στο εσωτερικό των κολώνων Α και Β) καθώς και ένα σύστημα αερανάρτησης, που ανυψώνει ή χαμηλώνει το όχημα ύψος του αμαξώματος κατά 40 και 20 χλστ. αντίστοιχα, σε συνδυασμό με ένα σύστημα ενεργού ελέγχου του πλαισίου που καταγράφει όλα τα δεδομένα του οχήματος και του δρόμου 500 φορές το δευτερόλεπτο.
Όλα αυτά γίνονται αμέσως αντιληπτά στις συνθήκες των χωρών της Βόρειας Ευρώπης όπου βρεθήκαμε. Ο καιρός ήταν σχετικά καθαρός αλλά και αρκετά παγωμένος. Ξεκινήσαμε από το αεροδρόμιο της Δανίας και διασχίζοντας την περίφημη γέφυρα Όρεσουντ, βρεθήκαμε επί Σουηδικού εδάφους κατευθυνόμενοι προς Μάλμε.
Σε μία διαδρομή (εθνικό και επαρχιακό δίκτυο) όπου τα ραντάρ είναι περισσότερα από τις πινακίδες, πολύ σύντομα διαπιστώνεις ότι δεν έχει νόημα να τρέξεις, απολαμβάνοντας έτσι την δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση και την ανάρτηση, ειδικά όταν πρόκειται για την αερανάρτηση.
Ελαφρώς βελτιωμένη είναι η αίσθηση του τιμονιού σε σχέση με το απελθών μοντέλο, ενώ εάν ενεργοποιήσεις και την λειτουργία one pedal της ανάκτησης ενέργειας, τότε πραγματικά ο φόρτος δουλειάς του οδηγού ελαχιστοποιείται και περιορίζεται στην προσοχή που πρέπει να δοθεί στα σημεία του δρόμου που κρατούσαν χιόνι.
Όποιες στιγμές χρειάστηκε να προσπεράσουμε, αυτό έγινε αστραπιαία μιας και ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας που υποβοηθά τον τούρμπο βενζινοκινητήρα, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με το βάρος της κατασκευής. Με το σκοτάδι να καλύπτει τα πάντα ήδη από νωρίς το απόγευμα, το σύστημα φωτισμού matrix led έρχεται και πάλι να διευκολύνει τον οδηγό σε συνθήκες πολύ χαμηλού φωτισμού.
Η ηλεκτρική αυτονομία των 70 χλμ. αφορά αστικές συνθήκες, ενώ κατά μέσο όρο στον ανοικτό δρόμο η μπαταρία επαρκεί για περίπου 50 χλμ. Όταν εξαντληθεί η αποθηκευμένη ενέργεια τότε η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε σε αυτές τις ήπιες συνθήκες διαμορφώθηκε γύρω στα 5 λτ./100 χλμ
VOLVO XC90 T8 AWD
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.969 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 310 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 400 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 145 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 309 Nm >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 18,8/14,7 kWh (gross/net) >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 455 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 709 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους 4 τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.953×1.931×1.771 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.984 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 262-668-1.148 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.297 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 30 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 63-71 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% : 3 ωρ. (16 A)
Διαβάστε ακόμη: Ο 16χρονος Κύπριος που στοχεύει καριέρα στα Indycars