Αποστολή από την Κύπρο: Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayenne στις αυστριακές Άλπεις
H ολοκαίνουργια έκδοση της Porsche Cayenne διακρίνεται από τις αλλαγές ουσίας που υπάρχουν κάτω από το εντυπωσιακό περίβλημά της, όπου πολυτέλεια, τεχνολογία και σπορ οδήγηση συναντιούνται εκ νέου στην κορυφή.
Πέρα από το φρεσκάρισμα στη σχεδίαση του αυτοκινήτου, που φορά τώρα έναν πιο δυναμικό μανδύα με εντυπωσιακούς προβολείς HD Matrix LED, τα κεφάλια της εταιρείας από τη Στουτγάρδη έχουν στρέψει την προσοχή τους στις λεπτομέρειες εκείνες που ανεβάζουν τώρα ακόμη πιο ψηλά τον πήχη της άνεσης, της τεχνολογίας και της απόλαυσης πίσω από το τιμόνι.
Κάθε παραλλαγή της νέας Cayenne προσφέρει όλα τα πιο πάνω, με τη δύναμη και την κατανάλωση να ποικίλουν, χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται ο δυναμικός χαρακτήρας και η άψογη αίσθηση που προσφέρει το δημοφιλές αυτό μοντέλο στον οδηγό.
Από πλευράς σχεδίασης και αισθητικής, οι προβολείς HD Matrix LED (δύο μονάδες υψηλής ευκρίνειας και περισσότερα από 32.000 pixel ανά προβολέα) παρέχουν φωτισμό που προσαρμόζεται σε κάθε οδηγική συνθήκη, ενώ τα πιο έντονα φτερά στο εμπρός μέρος και το ακόμη πιο «σκαλιστό» καπό του, τονίζουν την ταυτότητα της νέας Cayenne. Με το σειρά τους, στο πίσω μέρος του γερμανικού SUV ξεχωρίζουν τα τρισδιάστατα φώτα και ο νέος προφυλακτήρας, με την ενσωματωμένη βάση της πινακίδας κυκλοφορίας.
Περνώντας στο εσωτερικό, η Porsche έχει δώσει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα, χωρίς αυτή να περιορίζεται στο θέμα της αισθητικής αλλά και στο θέμα της ποιότητας του αέρα που αναπνέει ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του.
Ως στοιχείο του στάνταρ εξοπλισμού, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί «προγνωστικά δεδομένα» πλοήγησης ενεργοποιώντας αυτόματα την ανακύκλωση του αέρα, ενώ προαιρετικά ένας αισθητήρας ανιχνεύει το επίπεδο των σωματιδίων λεπτής σκόνης στον αέρα, φιλτράροντάς τον πολλές φορές. Επιπλέον, ένας ιονιστής απομακρύνει μικρόβια και ρύπους, κάτι που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για τους αλλεργικούς επιβάτες.
Οδηγός και συνεπιβάτης βιώνουν ένα εντελώς νέο και πολύ εργονομικό cockpit στη νέα Porsche Cayenne, με νέα διαδραστικά στοιχεία που «ζωντανεύουν» την οδηγική εμπειρία. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια πλήρως ψηφιακή, ανεξάρτητη κυρτή οθόνη των 12.6 ιντσών, ενώ ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε επτά διαφορετικούς τύπους προβολής των ενδείξεων.
Ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να φέρει στο προσκήνιο το στροφόμετρο, την online πλοήγηση, το Night Vision Assist ή ακόμη το 3D σύστημα υποβοήθησης οδήγησης. Διαθέσιμη είναι επίσης μια επιλογή με μειωμένη προβολή οργάνων καθώς και η κλασική λειτουργία, η οποία «μεταφέρει» την τυπική σχεδίαση των πέντε οργάνων της Porsche στην ψηφιακή εποχή. Στόχος της εταιρείας βάση του «Porsche Driver Experience» ήταν η σωστή ισορροπία μεταξύ ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων.
Το νέο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών προέρχεται από την «911», με τον διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων λειτουργίας Normal, Offroad, Sport και Sport Plus να είναι εγκατεστημένος σε αυτό.
Ένα εντελώς νέο χαρακτηριστικό της Porsche Cayenne είναι η προαιρετικά ενσωματωμένη οθόνη των 10.9 ιντσών που μπορεί να πάρει θέση στη μεριά του συνοδηγού και η οποία επιτρέπει τον χειρισμό της πλοήγησης ή τις υπηρεσίες πολυμέσων. Εκείνο που προσέξαμε από τη θέση του οδηγού κατά την οδήγησή μας στις αυστριακές Άλπεις, είναι πως η συγκεκριμένη οθόνη δεν φαίνεται από το κάθισμα του οδηγού, έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του χειριστή του οχήματος εάν σε αυτήν προβάλλεται για παράδειγμα κάποιο video streaming.
Μάστορες της εξέλιξης
Οι άνθρωποι της Porsche είναι «μάστορες της εξέλιξης» και η δουλειά που έχουν κάνει εδώ είναι αληθινά εντυπωσιακή. Η νέα Cayenne είναι πια εξοπλισμένη με μια ανάρτηση από ατσάλι, η οποία περιλαμβάνει το Porsche Active Suspension Management (PASM). Οι αναβαθμίσεις αυτές, όπως είναι φυσικό, αποσκοπούν στη βελτίωση της άνεσης και της απόδοσης.
Νέα αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων, και επομένως ξεχωριστά στάδια επαναφοράς και συμπίεσης, επιτρέπουν βελτιστοποιημένη απόδοση σε όλες τις καταστάσεις οδήγησης. Όπως παρατηρήσαμε κατά την οδήγησή μας στους κακοτράχαλους δρόμους των Άλπεων, η άνεση στις χαμηλές ταχύτητες, ο χειρισμός σε συνθήκες που απαιτούν δυναμισμό και η υποστήριξη των κινήσεων του αμαξώματος (τόσο κατά το διαμήκη όσο και κατά τον εγκάρσιο άξονα) έχουν βελτιωθεί αισθητά. Η ανάρτηση της νέας Cayenne προσφέρει τώρα, όπως επίσης διαπιστώσαμε, μια ακόμα πιο έντονη διαφοροποίηση μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus.
Η νέα Cayenne κάνει ντεμπούτο στην ευρωπαϊκή αγορά με τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρα. Η entry-level έκδοση διαθέτει έναν 3λιτρο V6 turbo κινητήρα, που αποδίδει 353 ίππους και 500 Nm ροπή. Μια εκτενής βελτίωση του 4λιτρου V8 biturbo αντικαθιστά τον προηγούμενο κινητήρα V6 στη νέα Cayenne S. Με μέγιστη ισχύ 474 ίππων και ροπή 600 Nm, προσφέρει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα τόσο στην SUV εκδοχή όσο και στην SUV Coupé σε μόλις 4.7 δλ. και τελική ταχύτητα 273 χλμ./ώρα.
Ο 6κύλινδρος κινητήρας αποτελεί επίσης τη βάση για την κινητήρια μονάδα της Cayenne E-Hybrid. Σε συνδυασμό με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα που έχει βελτιωθεί σε ισχύ κατά 30 kW, φτάνοντας πλέον τα 130 kW (176 ίπποι), η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται πλέον στους 470 ίππους. Εξοπλισμένο με μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα αυξημένη από 17.9 kWh σε 25.9 kWh, είναι πλέον δυνατή μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 90 χιλιομέτρων, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW μειώνει τώρα το χρόνο φόρτισης σε μια κατάλληλη πηγή ενέργειας σε λιγότερο από 2,5 ώρες, παρά την αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Εμπειρία οδήγησης στις Άλπεις
Οι ιθύνοντες της Porsche επέλεξαν για μας την τέλεια διαδρομή, τόσο από αισθητικής όσο και από τεχνικής άποψης, με τις περιτριγυρισμένες από πράσινο καμπές, με φόντο τα χιονισμένα βουνά του Τυρόλο, να ανοίγουν την όρεξη για παιχνίδι. Το πλαίσιο παραμένει σταθερό ακόμη και στα πιο δύσκολα (στη σπορ ρύθμιση αισθάνεσαι να αλλάζει, εκτός από τον γοητευτικό ήχο από τις εξατμίσεις, οι «μύες» της αναρτήσεις καθώς αυτές γραπώνουν το δρόμο), ενώ το τιμόνι της είναι σβέλτο και ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε κάλεσμα. Υπάρχει επίσης μεγάλη βελτίωση από πλευράς ποιότητας κύλισης, χάρη στη νέα γεωμετρία και στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, με την Cayenne να παραμένει «ήρεμη» καθώς σπρώχνεται στα άκρα, ενώ τα στάνταρ φρένα της είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει σε ένα σπορ SUV.
Συνοψίζοντας, η νέα Porsche Cayenne μας έχει αφήσει με τις καλύτερες εντυπώσεις αφού στη δική της περίπτωση, όπως είπαμε και πιο πάνω, πολυτέλεια, τεχνολογία και σπορ οδήγηση συναντιούνται εκ νέου στην κορυφή.