Hyundai Tucson 1.6T 180 PS – Nissan Qashqai 1.3 158 PS (τιμές)
Δύο μεσαία SUV με ευρωπαϊκή αύρα, «κονταροχτυπιούνται» σε μία από τις πλέον δημοφιλείς αρένες της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας.
Διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο αληθινός «άνθρωπος από σίδηρο»
Όταν κάποιος επιλέγει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, και δη ένα μεσαίο SUV, αυτό που «βαραίνει» περισσότερο είναι η λογική και, κατ’ επέκταση, παράμετροι όπως η πρακτικότητα και οι χώροι, η ασφάλεια αλλά και η προσιτή τιμή που είναι σε θέση να προσφέρει στον καταναλωτή κάθε πρόταση. Όλα αυτά λειτουργούν συνήθως «πάνω» από το συναίσθημα και την αισθητική, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και εκείνοι που λαχταρούν για τις μετακινήσεις τους, μαζί με όλα τα παραπάνω, λίγο περισσότερο στυλ. Όπως αυτό των δύο μονομάχων μας.
Από τη μία μεριά έχουμε τη Nissan, μια εταιρεία που σοφά και εγκαίρως αποφάσισε να κάνει μια ριζική στροφή στη στρατηγική της το 2006, και από τα «χαμηλά» Almera και Primera στράφηκε σε ένα εντελώς νέο για την εποχή εκείνη είδος οχημάτων, το οποίο συνδύαζε ένα αμάξωμα εμπνευσμένο από τα οχήματα της κατηγορίας 4×4 (που σημαίνει ότι ήταν και πιο ευρύχωρο) με τιμή ανάλογη ενός συμβατικού σεντάν ή χάτσμπακ. Κάπως έτσι η ιαπωνική μάρκα κατάφερε να δημιουργήσει την κατηγορία των crossover αυτοκινήτων, με το Qashqai, ως τον πρώτο διδάξαντα στη νεοσύστατη αυτή κλάση, να σπάει ταμεία επί σειρά ετών.
Ωστόσο, η διατήρηση ενός οχυρού δεν είναι ποτέ εύκολη. Πολλώ δε μάλλον σήμερα, με το μοντέλο της τρίτης πλέον γενιάς να καλείται να αποδείξει την αξία του απέναντι σε νέους και εξίσου δυνατούς παίκτες. Όπως το Hyundai Tucson, ένα ικανό σε κάθε του πτυχή C-SUV και συνάμα ένα από τα πλέον εμφανίσιμα της κατηγορίας του.
Παρουσίαση και ανάλυση ενός αυθεντικού τιμονιού Formula 1 στο νέο επεισόδιο του SpeedZone podcast
Στο μάτι
Με το νέο Qashqai η Nissan προσπάθησε και πέτυχε να διατηρήσει τη χαρακτηριστική και οικεία εμφάνιση του μοντέλου της, χαρίζοντας ταυτόχρονα ένα πιο «αιχμηρό» και μοντέρνο σχήμα, με σημείο αναφοράς τη V-Motion μάσκα και τα πολύ λεπτά φωτιστικά εμπρός σώματα. Και όλα αυτά σε ένα «σώμα» (λέγε με πλατφόρμα CMF) με βασικές διαστάσεις οριακά μεγαλύτερες από ό,τι στο παρελθόν. Χαρακτηριστικά, το μήκος και το πλάτος του έχουν αυξηθεί κατά μόλις 35 και 32 χλστ., αντίστοιχα. Από τη μεριά του, τo Tucson είναι εδώ και πολύ καιρό μια καθιερωμένη δύναμη στην κατηγορία, σημειώνοντας παγκόσμιες πωλήσεις άνω των 7 εκατομμυρίων μονάδων από τότε που κυκλοφόρησε, το 2004. Παρ’ όλα αυτά, οι τρεις προηγούμενες γενιές δεν κατάφεραν να καταξιωθούν στη συνείδηση του κοινού – τουλάχιστον τόσο όσο ο Ιάπωνας αντίπαλός τους – με αποτέλεσμα η Hyundai να αποφασίσει να «επενδύσει» σε μια ακόμα πιο διακριτή αισθητική προσέγγιση, στην τέταρτη παραλλαγή του.
Έτσι το νέο Tucson, πέραν του ότι είναι εντελώς διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο έχει παρουσιάσει έως σήμερα η κορεατική εταιρεία, είναι συνάμα και ό,τι πιο διαφορετικό έχει να προσφέρει σήμερα ολόκληρη η κατηγορία των C-SUV. Από την εντυπωσιακή μάσκα, η οποία ενσωματώνει τη χαρακτηριστική φωτιστική «υπογραφή» των παραμετρικών κυψελών, μέχρι τις ενδιαφέρουσες γωνίες και επιφάνειες κατά μήκος της πλαϊνής όψης, το Tucson είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο εντυπωσιακά SUV. Από πλευράς μεγέθους, δε, υπερτερεί αισθητά σε σχέση με το πιο «συμπαγές» Qashqai, έχοντας μεγαλύτερο μήκος (+75 χλστ.), πλάτος (+30 χλστ.) και ύψος (+25 χλστ.), καθώς και μεταξόνιο (+15 χλστ.).
Στα ενδότερα
Το μεγαλύτερο μέγεθος ουσιαστικά καθορίζει και τον νικητή στον τομέα της χωροταξικής «μάχης». Εδώ το Tucson «παίρνει κεφάλι» ως προς τον αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών – οι οποίοι απολαμβάνουν και ένα μεγαλύτερο άνοιγμα θυρών για την επιβίβασή τους, που φτάνει τις 85 μοίρες – και ακόμα περισσότερο σε σχέση με τις μεταφορικές δυνατότητες του χώρου φόρτωσης. Οι συγκεκριμένες περιορίζονται στο Qashqai στα μόλις 436 λίτρα (και στα 504 λίτρα στις πιο πλούσιες εκδόσεις με το διπλό πάτωμα), την ώρα που στο κορεατικό SUV «εκκινούν» από τα 577 λίτρα, ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας.
Αισθητικά αλλά και ποιοτικά, και οι δύο κατασκευαστές δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Στο μεν Qashqai δεν μπορείς παρά να εκτιμήσεις την περαιτέρω αναβάθμιση σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν στην απτή ποιότητα και την προσλαμβάνουσα αίσθηση και αφή διακοπτών και χειριστηρίων. Τα εύσημα σίγουρα πηγαίνουν τόσο στην πλήρως παραμετροποιήσιμη TFT οθόνη των 12,3 ιντσών της έκδοσης Ν-Connecta, που κυριαρχεί εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, όσο και στην εύχρηστη 9άρα, ψηλά στην κεντρική κονσόλα, που δεν απαιτεί γνώσεις… προγραμματιστή προκειμένου να αποκτήσεις εύκολη πρόσβαση στις δυνατότητες και λειτουργίες που σου παρέχει. Από τη μεριά του, το εσωτερικό Tucson δείχνει ακόμα πιο εντυπωσιακό στο μάτι, και όχι λιγότερο σε ουσία, με τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών, με τις προσεγμένες απεικονίσεις τους, να απαιτούν περισσότερο χρόνο εξοικείωσης, «δένοντας» ωστόσο ιδανικά με τα προσεγμένα υλικά της καμπίνας και την κατά τι υψηλότερη θέση οδήγησης σε σχέση με εκείνη του Qashqai.
Στο δρόμο
Tο Qashqai, πέρα από τον «βασικό» 1.300άρη DiG-T βενζινοκινητήρα των 140 ίππων, διατίθεται επίσης με την ισχυρότερη εκδοχή του (και αυτή με 12βολτο, ήπια υβριδικό σύστημα), που «στέλνει» την ισχύ στους 158 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 270 Nm στην έκδοση της δοκιμής μας με το X-Tronic κιβώτιο. Το τελευταίο είναι τύπου CVT, αν και στην πράξη και με τον ομαλό τρόπο που λειτουργεί, σε συνδυασμό με το σύστημα D-step που προσομοιώνει υποδειγματικά τις αλλαγές των 7 εικονικών σχέσεων, παραπέμπει σε «κλασικό» αυτόματο.
Απέναντί του το Tucson παρατάσσει τον γνωστό SmartStream 1.600άρη βενζινοκινητήρα των 180 για την περίσταση ίππων, που αποδίδει 265 Nm ροπής και συνδυάζεται με 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα – και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με σύμμαχο ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και τετρακίνηση.
Στην πράξη, και με δεδομένο το προβάδισμα του Κορεάτη σε ισχύ, τα δύο μοντέλα καταφέρνουν να κινούνται με ζωηρό τέμπο, όπως άλλωστε αποδεικνύουν οι καλύτερες επιδόσεις από στάση του Tucson και η παραπλήσια τελική ταχύτητα που επιτυγχάνουν. Τα παραπανίσια άλογα του Tucson δύσκολα «ισοφαρίζονται» από την πολύ καλή απόδοση του 1.300άρη κινητήρα του Qashqai στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και το χαμηλότερο βάρος του αμαξώματός του. Από εκεί και πέρα, βέβαια, σε επίπεδο κατανάλωσης, το «Χ» είναι σχεδόν δεδομένο, καθώς αμφότερα και με αντίστοιχο ρυθμό οδήγησης απαιτούν κατά μέσο όρο κάτι παραπάνω από 9 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ./ώρα, με μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με το πόσο επιθετικός είναι ο οδηγός στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Στο δρόμο αυτό που κάνει το Nissan Qashqai να ξεχωρίζει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, εντός και εκτός πόλης. Εδώ, η στοχευμένη και μεθοδική δουλειά των μηχανικών της εταιρείας σε Ευρώπη και Ιαπωνία στο πλαίσιο και το set-up της ανάρτησης ανταμείβουν τον οδηγό με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, λογικές κλίσεις του πλαισίου καθώς και με μια απόλυτα προβλέψιμη και «αφράτη» συμπεριφορά υπό πίεση. Το επίσης μαλακό σε ρυθμίσεις Tucson προτάσσει το ατού της τετρακίνησης, που εξασφαλίζει με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία πιο ουδέτερα χαρακτηριστικά σε καθεστώς πίεσης, αλλά και ένα τιμόνι με πιο μεστή αίσθηση, όχι όμως και ακρίβεια σε σχέση με εκείνο τoυ «μεγάλου» Qashqai.
Στο τέλος
Αν αυτό που διακαώς αναζητά κανείς είναι η πρακτικότητα, οι όσο το δυνατόν μεγαλύτεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές και το εντυπωσιακό ντιζάιν, τότε το Tucson αποτελεί τη λύση. Αν πάλι το ζητούμενο είναι ένα ισορροπημένο σύνολο με βαρύ μεταπωλητικό όνομα, ραφιναρισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά και υψηλότερο επίπεδο άνεσης, τουλάχιστον αναφορικά με τις εκδόσεις αυτών των σελίδων, η ζυγαριά θα γείρει προς τη μεριά του Qashqai,που εξακολουθεί, παρά τις έντονες πιέσεις που δέχεται, να προτάσσει με σθένος τα στήθη σε μια πολυπληθή κατηγορία με πολλούς και άξιους πρωταγωνιστές.
Hyundai Tucson
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά με τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 εκ. > ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.500×1.865×1.650 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 577 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: Από 1.558 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,0 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 201 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*: 7,0 λτ./100 χλμ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,5 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 159 γρ./χλμ. (WLTP) > ΤΙΜΗ: Από 35.400 ευρώ (έκδοση Premium 1.6 180 PS με κιβώτιο 7DCT και 4WD)
Nissan Qashqai
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά με τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 εκ. ΙΣΧΥΣ: 158 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: X-Tronic τύπου CVT > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.425×1.835×1.625 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 504 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: Από 1.393 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 11,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 198 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*: 6,3-6,5 λτ./100 χλμ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,2 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 141-149 γρ./χλμ. (WLTP) > ΤΙΜΗ: Από 29.900 ευρώ (έκδοση ACENTA COMFORT 1.3L DIG-T 158bhp Mild Hybrid AUTO 2WD)
Διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο αληθινός «άνθρωπος από σίδηρο»