Οδηγούμε το ανανεωμένο Kia ΧCeed (οι τιμές του στην Κύπρο)
Δοκιμάζουμε το μικρομεσαίο και ανανεωμένο Kia XCeed στην παρλλαγή 1.5T 160 PS 7DCT 48V Hybrid.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ - Verstappen: «Δεν είναι τζόγος η Formula 1» | Speedzone Podcast EP28
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Ως συνέχεια του ερχομού των νέων Sportage και Niro, έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της Kia και το ανανεωμένο XCeed, το οποίο κατασκευάζεται στην αναβαθμισμένη γραμμή παραγωγής στη Zilina της Σλοβακίας.
Kia XCeed: Πινελιές ανανέωσης
Με δεδομένο ότι το μοντέλο είχε ήδη μια δυναμική σχεδίαση, κυρίως εξαιτίας της κουπέ σιλουέτας του, έχουν γίνει κάποιες επιδερμικές αλλά ωραίες πινελιές. Αυτές εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος, όπου ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς με τα χαρακτηριστικά τριπλά κάθετα φώτα ημέρας, με τους προβολείς να είναι τεχνολογίας LED και να ενσωματώνουν πλέον και τα φώτα ομίχλης. Έτσι, τη θέση τους στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, πήραν οι περίφημες αεροκουρτίνες, που εξομαλύνουν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς.
Συνεχίζοντας με το εμπρός μέρος, την εικόνα συμπληρώνει μία μεγάλη ανασχεδιασμένη εισαγωγή στο κέντρο κάτω από τη νέα μάσκα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι μία σημαντική προσθήκη αφορά το γεγονός ότι το ανανεωμένο Kia XCeed διατίθεται σε έκδοση GT Line -όπως το μοντέλο της δοκιμής μας- με εντονότερα χαρακτηριστικά στην εμφάνιση, σε ό,τι αφορά το bodykit, τους τροχούς αλλά και τα κυψελοειδή φώτα τεχνολογίας LED στο πίσω μέρος.
Παρατηρώντας την πίσω όψη, προσέχεις τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, με τον διαφορετικό διαχύτη και τις τονισμένες απολήξεις για την εξάτμιση. Μπορεί το μεταξόνιο των 2.650 χλστ. να έχει παραμείνει αμετάβλητο (διαστάσεις: 4.395x1.826x1.495 χλστ.), οι πρόβολοι όμως αυξήθηκαν ελαφρώς κατά 25 και 60 χλστ. εμπρός και πίσω, αντίστοιχα.
Διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο αληθινός «άνθρωπος από σίδηρο»
Kia XCeed: Στα εντός
Ανοίγοντας τις πόρτες του ανανεωμένου Kia XCeed, η συνολική εικόνα είναι ακόμα πιο γνώριμη, με τις αλλαγές να έχουν περιοριστεί σε νέες απεικονίσεις του ψηφιακού supervision πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (σε άμεσο συσχετισμό της κάθε απεικόνισης, με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης), ενώ για το σύστημα multimedia ο χειρισμός γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής 10,25 ιντσών. Η έκδοση GT Line έχει και εδώ τις δικές της λεπτομέρειες, που τη διαφοροποιούν και έχουν να κάνουν με την επένδυση της κεντρικής κονσόλας, τον επιλογέα του κιβωτίου, το τιμόνι με την επίπεδη βάση, ενώ η πλέον χαρακτηριστική προσθήκη έχει να κάνει με τα σπορ καθίσματα.
Το Kia XCeed προσφέρει μία ευρύχωρη καμπίνα ακόμη και για πέντε επιβαίνοντες, χάρη στο πίσω κάθισμα διαμόρφωσης 40/20/40, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που ξεκινάει από τα 426 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 1.378 λίτρα, αλλά στις 48βολτες εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας, τα αντίστοιχα νούμερα είναι… 380 έως 1.332 λίτρα.
Στον τομέα της συνδεσιμότητας θα υπάρχουν η τελευταία έκδοση της εφαρμογής Kia Connect, θύρες γρήγορης φόρτισης USB–C, ενώ το DriveWise πακέτο συστημάτων υποβοήθησης εμπλουτίζεται με τις λειτουργίες Highway Driving Assist, Safe Exit Assist, Rear Cross–Traffic Collision Assist, Blind Spot Collision Avoidance Assist και Smart Parking Assist.
Kia XCeed: Οδηγώντας
Ας περάσουμε τώρα στην κινητήρια δύναμη του ανανεωμένου Kia XCeed, και συγκεκριμένα στα μηχανικά σύνολα του νέου XCeed. Αυτά περιλαμβάνουν τους βενζινοκινητήρες: 1.0 των 120 ίππων (το οποίο όμως δεν πρόκειται να εισαχθεί), 1.5 των 160 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα (συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο), το σπορ σύνολο των 1,6 λίτρων με 204 ίππους, τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο), αλλά και μία plug–in υβριδική έκδοση των 141 ίππων (συνδυαστικά). Σημειώστε εδώ ότι στις χειροκίνητες mild hybrid εκδόσεις τοποθετείται το σύστημα iMT (intelligent Manual Transmission), που αφορά τον ηλεκτρονικό έλεγχο του συμπλέκτη κατά τη λειτουργία coasting.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το 48βολτο μοντέλο των 1.482 κ.εκ. που αποδίδει 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 253 Nm στις 1.500 με 3.500 σ.α.λ., καταλαβαίνεις αμέσως την καλή απόδοση του κινητήρα, που πλαισιώνεται σωστά από το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων. Χάρη στο μπουτόν drive mode, μάλιστα, (Eco, Normal, Sport), ο οδηγός μπορεί να επέμβει στα χαρακτηριστικά λειτουργίας τιμονιού, κινητήρα και κιβωτίου.
Σημειώστε ενδεικτικά ότι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,2 δλ. και η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου φτάνει τα 208 χλμ./ώρα, από ένα αμάξωμα που στην έκδοσή μας ζυγίζει 1.430 κιλά. Το 48V σύστημα μπορεί να είναι ήπια υβριδικό, όπως λέμε χαρακτηριστικά, χωρίς να παρέχει δηλαδή τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, προσφέρει όμως εκτεταμένη λειτουργία του Start/Stop, ενώ μπορεί και να υποβοηθά κατά τη φάση της επιτάχυνσης. Την ίδια ώρα, ανακτά ενέργεια στη φάση της επιβράδυνσης, φορτίζοντας τη μικρή μπαταρία λιθίου, με τη μέση κατανάλωση του ανανεωμένου Kia XCeed τις ημέρες της δοκιμής μας, παρ’ όλα αυτά, να κυμαίνεται στα 8,9 λίτρα/100 χλμ.
Η λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι καλή για την καθημερινότητα αλλά και το ταξίδι, καταφέρνοντας να χαρίζει στο ανανεωμένο μοντέλο έναν σπορτίφ χαρακτήρα. Ακόμα και στην πίεση και παρά τα 184 χλστ. που απέχει η έκδοση με τα 18άρια από το έδαφος, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ενώ το σύνολο βοηθούν και τα ελαστικά Continental PremiumContact6 διάστασης 235/ 45 R 18, που συνδυάζονται αποτελεσματικά και με το καλό σύστημα πέδησης με δίσκους 320 χλστ. εμπρός και 272 χλστ. πίσω. Μοναδική οδηγική ένσταση, αν θέλετε, είναι η αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτρική υποβοήθηση, και αυτό όταν δοκιμάσεις να πιέσεις το XCeed σε δρόμο με στροφές.
KIA ΧCeed 1.5T 160 PS 7DCT 48V HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο και 48V Hybrid >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.482 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 160 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 253 Nm/ 1.500-3.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων (7DCT) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.395×1.826×1.495 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ. > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 184 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-1.332 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.430 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 208 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 137-142 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 24.900 ευρώ στην έκδοση Premium (27.900 ευρώ ως GT Line Executive και 29.900 ευρώ ως GT Line Luxury)