DS 3 1.2 130 EAT8: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μοντέλο
Η γαλλική εταιρεία φρεσκάρει το Β-SUV της· εκτός από την εμφάνιση και τον εξοπλισμό, το μπόνους αυτής της ανανέωσης είναι ένα απρόσμενο στοιχείο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ - Verstappen: «Δεν είναι τζόγος η Formula 1» | Speedzone Podcast EP28
Το DS 3 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018 και σηματοδότησε την είσοδο της DS στο χώρο των μικρών κόμπακτ SUV, αποτελώντας το αδελφάκι του DS 7. Φαίνεται, λοιπόν, πως σε αυτή την εμπορική τους διαδρομή τα δύο SUV της DS ακολουθούν τα ίδια βήματα. Έτσι, μόλις λίγο καιρό αφού είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ολόκληρη(!) την γκάμα του ανανεωμένου DS 7, ήρθε πλέον η αντίστοιχη στιγμή και για το αδελφάκι, το ανανεωμένο DS 3.
Ανανέωση και με τη βούλα για το DS 3
Το πρώτο κοινό στοιχείο σε αυτή την πορεία έχει να κάνει με το όνομα. Φαίνεται πλέον πως η γαλλική εταιρεία δεν έχει ανάγκη από την ονομασία «Crossback», την οποία απαλείφει και από το DS 3. H οπτική επιβεβαίωση έρχεται από το πίσω μέρος, όπου πλέον στην πέμπτη πόρτα μεταξύ των στενόμακρων φωτιστικών σωμάτων υπάρχει μία μαύρη μπάρα, πάνω στην οποία αναγράφεται το «ονοματεπώνυμο» του κατασκευαστή.
Η τεχνική δημιουργίας της επιγραφής «DS AUTOMOBILES» είναι γνώριμη από το ανανεωμένο DS 7, όπου τα γράμματα κατασκευάζονται από ανοξείδωτο χάλυβα και στη συνέχεια κόβονται και τοποθετούνται ένα ένα, δημιουργώντας αυτό το περίτεχνο αποτέλεσμα.
Οι οπτικές αλλαγές επικεντρώνονται στον εμπρός προφυλακτήρα, με το νέο DS 3 να αποκτά τη φωτιστική υπογραφή DS Wings, ένα χαρακτηριστικό που εισήγαγε το DS 4 και προσαρμόστηκε στο αναβαθμισμένο DS 7.
Άλλες αλλαγές στο προσωπείο του γαλλικού μοντέλου περιλαμβάνουν τα στάνταρντ φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και την ελαφρώς διαφορετική σχεδίαση της μάσκας, που τώρα διαθέτει λιγότερο χρώμιο γύρω της και περισσότερες σκουρόχρωμες λεπτομέρειες.
Στην προκειμένη περίπτωση, το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν έκδοση Performance Line+, κάτι που σημαίνει ότι διαθέτει τα προηγμένα DS Matrix LED Vision. Το αποτέλεσμα είναι πλέον αντάξιο ενός premium χαρακτήρα. Τα φώτα αλογόνου που διέθεταν τα περισσότερα DS 3 που είχαμε για δοκιμή στο παρελθόν, εδώ πλέον έχουν δώσει τη θέση τους σε αυτή την τριπλέτα των LED λαμπτήρων, με τις μοβ λεπτομέρειες και τα εντυπωσιακά κάθετα φώτα ημέρας στα άκρα.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το χρώμα του αμαξώματος, όπου αυτό το αποκλειστικό νέο χρώμα Diva Red, τριπλής επίστρωσης, μαγνητίζει τα βλέμματα, καθώς η απόχρωσή του αλλάζει ανάλογα με το φωτισμό και τη γωνία παρατήρησης. Το οπτικό αποτέλεσμα τονίζεται από τη διχρωμία της οροφής και τις διάσπαρτες σκουρόχρωμες λεπτομέρειες.
Παράλληλα, όμως, έμφαση δόθηκε στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, καθώς στο κάτω τμήμα της μάσκας οι αεραγωγοί πλαισιώνονται από δύο μικρά σπόιλερ, που ομαλοποιούν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς.
Στο πλαϊνό τμήμα ξεχωρίζουν τα νέα σχέδια ζαντών 17 και 18 ιντσών, ενώ το σήμα κατατεθέν του DS 3 παραμένουν οι αναδυόμενες χειρολαβές, καθώς και το μικρό πτερύγιο καρχαρία στο οποίο βασίζονται οι μεσαίες κολόνες.
To πολυτελές εσωτερικό του ανανεωμένου DS 3
Στο εσωτερικό τον πρώτο λόγο έχουν η πολυτέλεια και το εξαιρετικό φινίρισμα, με την αξιοποίηση υλικών που δε θα συναντήσει κανείς σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Τέτοια υλικά είναι το υφάσματα υψηλής ποιότητας, δέρμα Claudia και δέρμα Nappa, ενώ στην προκειμένη περίπτωση το «παρών» δίνει η αλκαντάρα.
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά το σύστημα πολυμέσων, καθώς το DS 3 είναι το πρώτο μοντέλο κατηγορίας Β του ομίλου Stellantis που ενσωματώνει το νέο DS IRIS SYSTEM, το οποίο επίσης συναντάμε στο DS 4 και στο DS 7. Είναι πλήρως προσαρμόσιμο με widgets, προσφέρει 3D πλοήγηση και περιλαμβάνει έναν προσωπικό βοηθό, την IRIS, που αναγνωρίζει φυσική ομιλία.
Η κεντρική οθόνη αφής 10,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης είναι πλέον βασικός εξοπλισμός σε όλη την γκάμα του μοντέλου και έρχεται να πλαισιώσει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών, με ανανεωμένα γραφικά και απεικονίσεις που προσαρμόζονται κάθε φορά στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, αλλά και στο διαφορετικό set-up που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός.
Νέας σχεδίασης είναι και το τιμόνι, με αναθεωρημένους διακόπτες, καθώς και διαφορετικά paddles αλλαγής σχέσεων στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο.
Μπορεί η τοποθέτηση των διακοπτών στο κάτω τμήμα του ταμπλό, αλλά και εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας, να αποτελεί σήμα κατατεθέν της εταιρείας, εμείς όμως συνεχίζουμε να μην τους βολευόμαστε απόλυτα. Το ίδιο ισχύει και για το χειρισμό των διάφορων μενού στο σύστημα infotainment, το οποίο απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής.
Καμία βελτίωση δεν υπάρχει στο θέμα των χώρων. Στις πίσω θέσεις οι επιβάτες έχουν οριακά ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, κάτι που δε διευκολύνει και το σχετικά ογκώδες κεντρικό τούνελ της μετάδοσης. Τουλάχιστον το πορτ μπαγκάζ με το απόλυτα τετραγωνισμένο σχήμα έχει χωρητικότητα 350 λίτρων, που αυξάνεται στα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Επίσης, οι εμπρός επιβάτες δε θα εκφράσουν παράπονα, καθώς τα καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα, ενώ προαιρετικά μπορούν να εμπλουτιστούν με δυνατότητα θέρμανσης και μασάζ.
Στα στοιχεία του πλουσιότερου εξοπλισμού που συνοδεύει το ανανεωμένο DS 3, πέρα από αυτά που αναφέρθηκαν ήδη (όπως οι προβολείς τεχνολογίας LED και το νέο σύστημα multimedia), είναι το σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, το ημιαυτόνομο σύστημα DS Drive Assist, η ενεργή υποβοήθηση για τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και την επόπτευση νεκρής γωνίας, αλλά εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι το DS 3 είναι το μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας που διαθέτει στάνταρντ πίσω πλευρικούς αερόσακους θώρακος (!), επιπλέον των αερόσακων οροφής.
H μηχανολογική προίκα του DS 3
To ανανεωμένο DS 3 βασίζεται στην τελευταία γενιά της πλατφόρμας CMP, όπου αξιοσημείωτη είναι η βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας, χάρη σε μια νέα τεχνική συγκόλλησης.
Σίγουρα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στη σημαντική αναβάθμιση της ηλεκτρικής παραλλαγής E–Tense (με ισχυρότερο μοτέρ 156 ίππων, μεγαλύτερη μπαταρία 54 kWh και μέγιστη αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως τα 500 χλμ.), καθώς από εκεί και πέρα το θερμικό κομμάτι της γκάμας περιλαμβάνει τις αυτόματες παραλλαγές βενζίνης και πετρελαίου των 130 ίππων, ενώ η γκάμα ξεκινάει από τη χειροκίνητη βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων.
Η πρώτη γεύση, λοιπόν, που πήραμε από το ανανεωμένο DS 3 (φυσικά θα ακολουθήσουν και άλλες) αφορούσε την έκδοση με τον 3κύλινδρο 1.200άρη PureTech βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο.
Μπορεί το σύνολο να μη διαθέτει κάποια υβριδικά χαρακτηριστικά, που θα μπορούσαν να ρίξουν τις εκπομπές CO2 κάτω από τα 135 γρ./χλμ., αυτό όμως δε μειώνει την αποτελεσματικότητα στην καθημερινή χρήση, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ομαλή λειτουργία του κιβωτίου.
Η κλιμάκωση των 8 σχέσεων αξιοποιεί την καλή ελαστικότητα του κινητήρα, εξασφαλίζοντας αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις (9,6 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και 210 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας). Με ένα ήπιο οδηγικό στυλ, ο οδηγός μπορεί να διατηρεί την τιμή της μέσης κατανάλωσης γύρω στα 8 λτ./100 χλμ.
Η απόσταση των 170 χλστ. από το έδαφος αφήνει το περιθώριο για μερικές εκτός δρόμου εκδρομές. Μία επιπλέον χείρα βοηθείας θα μπορούσε να δώσει το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με ειδικά προγράμματα για άμμο, χιόνι και λάσπη, αν και ο οδηγός θα πρέπει να έχει υπ’ όψιν του ότι τα ελαστικά Goodyear Efficient Grip δεν είναι μικτής χρήσης, όντας προσανατολισμένα προς την οικονομία.
Η οδήγηση όμως του ανανεωμένου DS 3 μας επιφύλασσε μία απρόσμενη έκπληξη. Αυτή έχει να κάνει με μία μικρή, αλλά ιδιαίτερα καλοδεχούμενη βελτίωση στην ποιότητα απορρόφησης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος από την ανάρτηση. Φυσικά, η προτεραιότητα δίνεται όπως πάντα στην άνεση, αλλά τώρα λες και έχουν υιοθετηθεί αποτελεσματικότεροι ελαστικοί σύνδεσμοι, οι οποίοι μειώνουν τις ταλαντώσεις της ανάρτησης, δίνοντας παράλληλα μια σαφέστερη αίσθηση στο τιμόνι γύρω από τη θέση της ευθείας.
DS 3 1.2 PURETECH 130 EAT8
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.118×1.802×1.534 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.558 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.249 κιλά >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 350-1.050 λτ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 201 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 135 γρ./χλμ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ