Στην πίστα με Skoda Enyaq Coupe RS iV
Στην πίστα με το ηλεκτρικό Enyaq RS iV σε κουπέ εκδοχή και είναι πολλά τα ερωτήματα και οι απορίες που ζητούν απάντηση με απόδειξη.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Σε μπλε..
Το αποκλειστικά ηλεκτρικό SUV της Skoda, το γνωστό και πετυχημένο Enyaq iV στην κουπέ του εκδοχή που τονίζει και τον σπορτίφ χαρακτήρα του.
Εξαιρετική η προσαρμογή από το κλασικό στο κουπέ που κρίνεται πετυχημένη και αποδεικνύει τέχνη και κόπο που επιβεβαιώνεται. Απλά, όμορφο και μάλιστα ως τίτλος για το τι βλέπεις συνολικά, πέρα από τις αισθητικές λεπτομέρειες εξωτερικά και στο εσωτερικό. Είναι σαφές πως απευθύνονται στο γνώστη που είναι και απαιτητικός. Άλλωστε, ο γνώστης χωρίς συμπλέγματα, είναι από τους πρώτους που σεβάστηκαν τη Skoda αξιολογώντας τη σύγχρονη γενιά σε επίπεδα VW. Προσθέτεις και χαρακτήρα εδώ…
Στην περίπτωση μας, η πρόκληση αφορά στο πως ανταποκρίνεται αυτό το Skoda Enyaq iV στην πίεση. Aν επαληθεύονται τα χαρακτηριστικά του και στην πίστα, όπου οι συνθήκες «χωρίς ανάσα» διαφοροποιούνται, οπότε και δοκιμάζεται η αντοχή του συστήματος λειτουργίας του…
Τέρμα γκάζι
Σημαντικό στοιχείο σε τέτοια διαδικασία, η επανάληψιμότητα ώστε να προκύπτει ένα ασφαλές συμπέρασμα σε συνδυασμό με την VPR, τον σύγχρονο χρονομέτρη που καταγράφει μέσω δορυφόρου. Η απεικόνιση με ενδιαφέρον γράφημα που ξεπερνάει το χρόνο σε κάθε γύρο και την τελική ταχύτητα. Διάθεση να έχεις να αναλύεις τις παραμέτρους σε συνεργασία με νέους ανθρώπους, σε ερωτική σχέση με ότι κάνουν και ό,τι φανατικά εξελίσσουν συμμετέχοντας οι ίδιοι σε track days. Όπως και στις δημοφιλείς και ασφαλείς εκδηλώσεις του ΗΤΤC.
Των εκπλήξεων το ανάγνωσμα…
Από την «πρίζα» της εταιρείας Fortisis στην οδό Γράμμου, ώστε να φτάσεις με φορτισμένο το RS στην πίστα, προβλέποντας και την επιστροφή μας. Αυξάνεις την πίεση στα λάστιχα, ρυθμίζεις τη θέση οδήγησης με το κάθισμα να αποδεικνύεται εξαιρετικό στη στήριξη σου και χαμογελάς από την Κ1.
Προσαρμόζεσαι αμέσως, ανταποκρίνεται και χαρακτηριστικά, σε τέσσερις γύρους, χάνεις την είσοδο στην Κ1 μόνο στον έναν. Είναι εξαιρετικά τα φρένα παρά το παράλογο βάρος και τα αξιοποιείς σε όλα τα επίπεδα.
Ενδιάμεσα, σε ικανοποιεί απόλυτα και είναι συγκλονιστικό το πως εκτοξεύεται από τα λίγα χιλιόμετρα για τα πολλά στις λίγες ευθείες. Eπιλέγεις την ιδανική τροχιά, αξιοποιώντας το πηδάλιο και δεν διορθώνεις στα κλασικά κρίσιμα Κ, όπως στην Κ1, στο επόμενο S, στην πονηρή δεξιά στα δέντρα (κομμένα πλέον), όταν στο τέλος της ευθείας έχεις ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα, ενώ φαίνεται εύκολη και η δεξιά στροφή όπου βρίσκεται η είσοδος των pits. Σε κάθε περίπτωση, έρχεσαι γρήγορα, φρενάρεις δυνατά, προσέχεις να είσαι ακριβής στην είσοδο σου και αξιοποιείς το σύνολο από την κορυφή της στροφής και μετά, απολαμβάνοντας τα χαρακτηριστικά του.
Μας άρεσε πολύ το Enyaq Coupe RS iV στην πίστα, σε σημείο που να μας απογοητεύσει η ενεργοποίηση του συστήματος προστασίας στον τέταρτο γύρο. Οι θερμοκρασίες δεν μετρούνται και πρώτα χάνεις δύναμη και στη συνέχεια ανάβουν και τα πολλά λαμπάκια στο ταμπλό, προδίδοντας την αστοχία. Τρομάζεις, αλλά αρκούν 15-20 λεπτά για να επανέλθουν οι θερμοκρασίες σε χαμηλά επίπεδα και να οδηγήσεις για ένα ακόμα σετ τεσσάρων 4 γύρων. Μπορείς να επαναλάβεις, εξασφαλίζοντας και βελτίωση αρκεί να ερμηνεύσεις ορθά τις πληροφορίες της τηλεμετρίας, αλλά δεν είναι το ζητούμενο. Αρκεί…
Γεγονός πως το φοράς αυτό το Skoda που προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες της πίστας και μια ήμερα που οι μπαταρίες θα αντέχουν σε αντιπαράθεση μιας ώρας πολλοί θα αναθεωρήσουν περί ηλεκτρικών. Εκτιμώντας το πόσο εύκολα κινείσαι πολύ γρήγορα. Σημειώνεις αξιοπρεπείς χρόνους της τάξης του 1 λεπτού και15 δευτερολέπτων με άνεση παρά τα 2.250 κιλά, αξιοποιώντας και τη συγκριτικά μικρότερη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με ένα κλασικό SUV. Όπως, για παράδειγμα, το Kodiaq στην RS έκδοσή του και εδώ η σύγκριση αφορά μόνο την αντίστοιχη Mustang Mach-E. Τόσο το καλό το Skoda, που σε αίσθηση μέσα στην πίστα αλλά και εκτός, υπερέχει καθαρά, με ατού την ανάρτηση του.
Εκτός πίστας…
Είναι σφιχτό και όντας με προδιαγραφές και κύλιση μακριά από τα πρότυπα των SUV, το θεωρείς σωστό και για την καθημερινή σου μετακίνηση.
Με γεγονός πως με πραγματικά 350 χιλιόμετρα αυτονομίας, οδηγώντας όπως έχεις συνηθίσει για ένα τριήμερο σε Αττική-Βοιωτία, περιορίζεται η αγωνία για τη φόρτιση.
Δεν πρόκειται για το μαρτύριο της σταγόνας σε σχέση με τη διαθεσιμότητα «καυσίμου» και μόνο αν ξεφύγεις από την πόλη, πρέπει να κάνεις τους σωστούς υπολογισμούς, ώστε να επιστρέψεις χωρίς να εκτεθείς.
Με σύνεση και υπομονή στηρίζεις έντιμα και την στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση που αμφισβητείται._Σ.Χ.
SKODA ENYAQ COUPE RS iV
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 299 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 460 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης (x 2) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 82 (77 net) kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.653×1.879×1.607 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.768 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΕΔΑΦΟΣ: 173 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 270-765-2.005 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.255 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 350 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 7,5 ωρ. (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 36 λεπτά (135 kW) >ΤΙΜΗ: 70.500 ευρώ