SEVEN! Τα 7… θανάσιμα αμαρτήματα της BMW i7

Η έβδομη γενιά της Σειράς 7, της γερμανικής ναυαρχίδας, είναι ηλεκτρική, εντούτοις αυτό δεν αποτελεί το μοναδικό της θανάσιμο αμάρτημα της BMW i7.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27

Το περασμένο φθινόπωρο, στη Δανία, κατά τη διάρκεια της προκαταρκτικής διαδικασίας του θεσμού για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, μας δόθηκε η δυνατότητα να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τη νέα Σειρά 7 της BMW. Η μεγάλη αυτή λιμουζίνα διατίθεται πλέον και στη χώρα μας, οπότε νομοτελειακά έφτασε η στιγμή για τη δοκιμή της επί ελληνικού εδάφους.

Εύλογα κάποιοι θα αναρωτηθούν πόσους μπορεί να αφορά ένα τέτοιο μεγάλο σεντάν, με δεδομένο μάλιστα ότι η τιμή του ξεπερνάει τα 150.000 ευρώ. Η απάντηση είναι πως το κορυφαίο μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας δεν είναι δυνατόν να μας αφήσει αδιάφορους, καθώς, όπως κάθε νέα γερμανική ναυαρχίδα, έτσι και η BMW i7 συμπυκνώνει πάνω της την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο χώρο του αυτοκινήτου. Φυσικά, ένεκα αυτής ακριβώς της πληθωρικότητάς της, θα μπορούσε κάποιος να της προσάψει πως εκτός των άλλων συγκεντρώνει μαζεμένα και τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα. Ας το διερευνήσουμε…

BMW i7 xDrive60

Η αερανάρτηση κάνει εντυπωσιακή δουλειά, προσφέροντας μια ποιοτική κύλιση που συνάδει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Αλαζονεία

Αναμφίβολα, το διαχρονικό σλόγκαν της γερμανικής εταιρείας «The ultimate driving machine» κάθε άλλο παρά μετριοφροσύνη αποπνέει. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, για να δούμε τι ακριβώς ισχύει στην περίπτωση της νέας Σειράς 7. Η βαυαρική εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει με τη νέα της ναυαρχίδα τόσο ηλεκτρικά όσο και θερμικά σύνολα, μια επιλογή χαμηλότερου ρίσκου, πιο ευέλικτη αλλά και πιο οικονομική σε σχέση με το δρόμο που ακολουθεί η Mercedes, η οποία στην κορυφή της γκάμας της διαθέτει τόσο την παραδοσιακή SClass όσο και την αμιγώς ηλεκτρική EQS.

Πάντως η i7, η ηλεκτρική εκδοχή της νέας Σειράς 7, και πιο συγκεκριμένα η έκδοση xDrive 60 (544 PS/745 Nm), είναι η πρώτη που άρχισε να κατασκευάζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Ακολουθεί η πετρελαιοκίνητη 740d xDrive με 300 ίππους και 670 Nm, και εν συνεχεία οι plugin εκδόσεις, οι 750e xDrive (490 PS/700 Nm) και M760e xDrive (571 PS/800 Nm). Στη χώρα μας, πάντως, πέρα από την ηλεκτρική έκδοση, υπάρχουν σκέψεις μήπως εισαχθούν στη συνέχεια και οι επαναφορτιζόμενες υβριδικές. Ενδιαφέρουσα πληροφορία, που υπογραμμίζει πόσο γρήγορα τρέχουν οι εξελίξεις στον κόσμο της αυτοκίνησης, είναι ότι στην κορυφή της γκάμας δε θα δούμε πλέον ένα 12κύλινδρο σύνολο, όπως καθιερώθηκε από τη δεύτερη κιόλας γενιά το 1986, αλλά την ηλεκτρική BMW i7 M70 xDrive (με 660 PS και μέγιστη ροπή περισσότερο από 1.000 Nm).

BMW i7 xDrive60

Οργή

Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, στην αρχική παρουσίαση του αυτοκινήτου όλη η επικοινωνία εστιάστηκε στην πραγματικά «ψαρωτική» οθόνη (με αναλογία 32:9 και ανάλυση 8K), η οποία είναι κρυμμένη στην οροφή και κατεβαίνει με ταυτόχρονη σκίαση των πίσω παραθύρων, έτσι ώστε οι πίσω επιβάτες να απολαύσουν μια πέρα για πέρα κινηματογραφική εμπειρία, ή να την αξιοποιήσουν προκειμένου να περιηγηθούν στο διαδίκτυο.

Μπορεί άραγε το «απόλυτο μηχάνημα οδήγησης» να προσδιορίζεται από τη γιγαντιαία οθόνη των 31,3 ιντσών των πίσω επιβατών; Ίσως όλο αυτό να εξόργισε το παραδοσιακό κοινό της φίρμας, όμως οι αγοραστές του συγκεκριμένου μοντέλου το πιθανότερο είναι πως θα απολαμβάνουν τις μετακινήσεις τους από το πίσω κάθισμα. Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που δε διέθετε το συγκεκριμένο γκάτζετ (διατίθεται ως έξτρα με περίπου 4.000 ευρώ), μας απάλλαξε από τον πειρασμό να αφεθούμε στα ψηφιακά θέλγητρα της νέας «7άρας».

BMW i7 xDrive60

Λαγνεία

Δεν είναι κρυφό πως έχει ξεσπάσει ένα κύμα αμφισβήτησης απέναντι στη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της BMW, που έχει οδηγήσει σε αυτή την τόσο διευρυμένη μορφή των κλασικών νεφρών της μάσκας. Αν όλο αυτό στερεί από το σεξαπίλ της κατασκευής, τότε κακίστε τους αγοραστές της κινεζικής αγοράς, στην οποία κατευθύνεται ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής.

Ο λόγος; Πολύ απλός. Αν αγοράζεις μια BMW, δε θες να το κρατάς κρυφό, εξού και το τονισμένο σήμα κατατεθέν της μάρκας. Είναι επίσης γνωστό πως το συγκεκριμένο κοινό έχει αδυναμία στα ηλεκτρονικά καλούδια. Και αν όσοι κάθονται πίσω μπορούν να απολαμβάνουν τη μεγάλη BMW Theatre Screen, την οποία ελέγχουν -μαζί με άλλες λειτουργίες- από τις οθόνες αφής που βρίσκονται στις πίσω πόρτες, οι εμπρός επιβάτες επ’ ουδενί δε θα πάθουν «νομοφοβία» (no-mobile-phone-phobia) – τέλος πάντων κάποιο σύνδρομο στέρησης, αφού μπροστά τους δεσπόζει μια μεγάλη κυρτή οθόνη, το BMW Curved Display, που πρωτοείδαμε στην BMW iX και η οποία συνδυάζεται με το κλασικό iDrive και την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος BMW Operating System 8. Στην πράξη, πάντως, το μενού κάποιες φορές αποδεικνύεται περίπλοκο, καθώς δεν είναι πάντα προφανές σε ποιον από το πλήθος των υποφακέλων βρίσκεται η λειτουργία που αναζητά.

BMW i7 xDrive60

Οκνηρία

Στην BMW i7 ακόμα και η είσοδος στο εσωτερικό της δε θα μπορούσε να είναι συμβατική… Το προσφερόμενο ως έξτρα αυτόματο άνοιγμα των θυρών εντυπωσιάζει στην αρχή, αλλά κάποια στιγμή γίνεται κουραστικό, καθώς δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αμεσότητα και την ταχύτητα που έχουμε συνηθίσει οι κάτοχοι των ταπεινών αυτοκινήτων.

Πάντως, πριν πάρουμε τα πηδάλια, σπεύσαμε να απολαύσουμε το αυτοκίνητο ως ο τυπικός ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, δηλαδή από το πίσω κάθισμα. Αξίζει να επισημάνουμε πως, αντίθετα με τις προκατόχους της, η νέα BMW Σειρά 7 θα διατίθεται σε όλο τον κόσμο αποκλειστικά με μακρύ μεταξόνιο, που μεγιστοποιεί τον εσωτερικό χώρο της καμπίνας, αν και το μεγάλο κεντρικό τούνελ θα δυσκολέψει στην άνετη φιλοξενία ενός τρίτου επιβάτη στο πίσω κάθισμα.

Επιπλέον, η επιλογή Executive Lounge για τους πίσω επιβάτες, με τη βελτιστοποιημένη θέση ανάκλισης του καθίσματος και τη νέα επένδυση εσωτερικού από κασμιρένιο μαλλί της BMW Individual, συμβάλλει ουσιαστικά στη μεγιστοποίηση της ευεξίας μέσα στο αυτοκίνητο.

BMW i7 xDrive60

Λαιμαργία

Με συνολική ισχύ 544 ίππους (258 PS για τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και 313 για τον πίσω) και μέγιστη ροπή 745 Nm (365/380 εμπρός/πίσω), τα δύο μοτέρ υπόσχονται εντυπωσιακές επιδόσεις. Ακόμα και ένα μικρό πάτημα του δεξιού πεντάλ οδηγεί σε μια ακαριαία επιτάχυνση, ενώ μια πιο αποφασιστική «γκαζιά», έχοντας μάλιστα πιο πριν ενεργοποιήσει το «paddle boost» στα αριστερά του τιμονιού, κυριολεκτικά εκτοξεύει την κατασκευή, με το «0-100» να επιτυγχάνεται σε 4,7 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 240 χλμ./ώρα, τιμή ασυνήθιστη για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αξίζει να επισημάνουμε πως το «soundtrack» της i7, με τους διάφορους ήχους που συνοδεύουν τη λειτουργία της και διαφοροποιούνται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, έχει συνθέσει ο βραβευμένος με Όσκαρ Χανς Τσίμερ.

Στον τομέα της κατανάλωσης, η επίσημη τιμή κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα (19,6-18,4 kWh/100 χλμ.), ενώ στη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή έφτασε τις 25,3 kWh/100 χλμ. Η μεγάλη μπαταρία, χωρητικότητας 101,7 kWh, εξασφαλίζει μια θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία 591-625 χιλιομέτρων, ενώ σε πραγματικές συνθήκες εύκολα υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα.

BMW i7 xDrive60

Ακόμα και ένα μικρό πάτημα του δεξιού πεντάλ οδηγεί σε μια ακαριαία επιτάχυνση, ενώ μια πιο αποφασιστική “γκαζιά” κυριολεκτικά εκτοξεύει την κατασκευή.

Ζηλοφθονία

Είναι πραγματικά αξιοζήλευτος ο τρόπος που η BMW i7 διαχειρίζεται τις ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου, και αυτό παρά το υπερβολικά μεγάλο βάρος της κατασκευής (2.640 κιλά), αλλά και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, Pirelli P Zero 255/40 R21 (εμπρός) και 285/35 R21 (πίσω), που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Η αερανάρτηση κάνει εντυπωσιακή δουλειά, προσφέροντας μια ποιοτική κύλιση που συνάδει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τι συμβαίνει όμως όταν όλος αυτός ο όγκος φτάσει στην πρώτη στροφή; Μη σας προβληματίζει αυτή η μαλακή αίσθηση, που εν πολλοίς διατηρείται ακόμα και στη Sport επιλογή μέσα από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (my modes). Κατ’ αρχάς, η ενεργή ανάρτηση φροντίζει ώστε να συγκρατηθούν οι κλίσεις του αμαξώματος, κάτι στο οποίο σύμμαχος αποδεικνύεται η μεγάλη μπαταρία που συγκρατεί πιο χαμηλά το κέντρο βάρους της i7. Τα περιθώρια πρόσφυσης εντυπωσιάζουν, ο οδηγός διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση για το πού βρίσκονται οι τροχοί, ενώ το σύστημα τετραδιεύθυνσης συντελεί ώστε το αυτοκίνητο να μην αποκλίνει από την τροχιά που έχει προδιαγράψει ο οδηγός. Το ίδιο σύστημα φιλοδοξεί να προσφέρει ένα βαθμό ευελιξίας στις χαμηλές ταχύτητες, και το πετυχαίνει έως ένα βαθμό, περιορίζοντας τον κύκλο στροφής από τα 13,1 στα 12,3 μ., εντούτοις δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια κατασκευή που το μήκος της φτάνει τα 5,4 μ. και το μεταξόνιο τα 3,2 μ.

Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αξίζει να επισημάνουμε την εντυπωσιακή επίδοσή του στη δοκιμασία της αποφυγής του ταράνδου που πραγματοποιήθηκε στο Tannistest της Δανίας, την οποία κατάφερε να ολοκληρώσει με την ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα εισόδου των 75 χλμ./ώρα.

BMW i7 xDrive60

Η ηλεκτρική καρδιά της i7 τελικά ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα της κατασκευής.

Απληστία

Ο υποψήφιος αγοραστής της συγκεκριμένης κατηγορίας τα θέλει όλα και, στην προκειμένη περίπτωση, η BMW i7 δε θα τον απογοητεύσει. Τα ψηφιακά καλούδια με τα οποία είναι εφοδιασμένη η νέα ναυαρχίδα της BMW δε θα πρέπει να μας αποπροσανατολίζουν, καθώς το αυτοκίνητο οδηγικά δεν έχει απεμπολήσει ίχνος από τα στοιχεία που συνθέτουν το DNA της φίρμας. Την ίδια στιγμή, το προσφερόμενο επίπεδο άνεσης εντυπωσιάζει, η ηχομόνωση βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, ενώ η ηλεκτρική καρδιά της i7 τελικά ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα της κατασκευής._ 4Τ

BMW i7 xDrive60

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 258 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 365 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 313 ίπποι >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 380 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 545 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 745 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια, αερανάρτηση >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 101,7 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 5.391×1.950×1.544χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.215 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 500 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.640 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 18,4-19,6 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 591-625 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (AC): 5,5 ώρες (22 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 34 λεπτά (195 kW

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27