Ράλλυ Κροατίας – 2η Ημέρα: Προβάδισμα Evans
Μετά από ακόμα μία επεισοδιακή ημέρα o Elfyn Evans είναι επικεφαλής του Ράλλυ Κροατίας με τον Ott Tanak να βρίσκεται στην δεύτερη θέση και τον Esapekka Lappi να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Προβλήματα, εγκαταλείψεις και αλλαγές στην κατάταξη όλων τον κατηγοριών είχε και η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας.
Η ημέρα δεν ξεκίνησε με το καλύτερο δυνατό τρόπο για τον Elfyn Evans, αφού είδε τον Thierry Neuville στις δύο πρώτες ειδικές να διπλασιάζει σχεδόν την μεταξύ τους διαφορά φτάνοντάς την κοντά στα 11 δευτερόλεπτα. Από την επόμενη ειδική και την έξοδο που είχε ο Βέλγος ο Ουαλός με το Toyota GR Yaris Rally1 βρέθηκε επικεφαλής στην κατάταξη. Στην συνέχεια η μάχη ήταν με τον Ott Tanak, με τον Evans να έχει ένα μαξιλαράκι ασφαλείας.
Στο τέλος της ημέρας, μετά και τα προβλήματα αξιοπιστίας του Puma ο Elfyn Evans είναι μία ανάσα μακριά από την πρώτη του νίκη μετά από 18 μήνες και το Ράλλυ Φινλανδίας του 2021.
Στα μισά της ημέρας το προβάδισμα του Evans έναντι του Tanak ήταν στα 22.6 δευτερόλεπτα. Στις δύο πρώτες ειδικές του απογεύματος ο Ουαλός δυσκολεύτηκε με τις συνθήκες και είδε το Ford Puma Rally1 του Tanak να πλησιάζει στα 12.5 δευτερόλεπτα.
Ο Ott Tanak είχε συνολικά καλύτερη αίσθηση από το αυτοκίνητό του στην δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας, σημειώνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους, κερδίζοντας και μία ειδική διαδρομή. Στα μισά του απογεύματος ο Εσθονός είχε καταφέρει να βρεθεί αρκετά κοντά την κορυφή αλλά στην 15η ειδική διαδρομή το Ford Puma αντιμετώπισε και πάλι προβλήματα. Αυτή την φορά δεν λειτουργούσε το χειρόφρενο κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει μερικά σημαντικά δευτερόλεπτα από τον Evans.
Στην επόμενη και τελευταία ειδική τα προβλήματα συνεχίστηκαν με το αυτοκίνητο να γίνεται αρκετά δύσκολο στην οδήγηση και τον Tanak να χάνει την επαφή με την πρωτιά.
Αρκετά πιο πίσω, στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Esapekka Lappi που δεν μπορούσε να καταλάβει πως να ακολουθήσει τον ρυθμό των υπολοίπων. Στο μεσημεριανό service η ομάδα της Hyundai έκανε αρκετές αλλαγές στο set-up του i20N Rally1 αλλά και πάλι ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να βρει καλύτερο ρυθμό.
Ενδοοικογενειακή μάχη υπάρχει για την τέταρτη θέση ανάμεσα στους Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera. Μετά το τέλος της πρώτης ημέρας του Ράλλυ Κροατίας οι αγωνοδίκες κάλεσαν τους Sebastien Ogier, Vincent Landais αλλά και τον υπεύθυνο της ομάδας Kaj Lindstrom για να απολογηθούν για το ότι δεν είχαν ακολουθήσει τους κανονισμούς στο κλατάρισμα που είχαν.
Στην δεύτερη ειδική του Ράλλυ Κροατίας το Γαλλικό πλήρωμα είχε κλατάρισμα και σταμάτησε να το αλλάξει. Ο κανονισμός αναφέρει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ξεκινήσει να κινείτε μόλις έχουν δεθεί σωστά οι ζώνες ασφαλείας, κάτι που δεν έγινε στην συγκεκριμένη περίπτωση, με τους αγωνοδίκες να επιβάλουν ποινή 1 λεπτού.
Πέρα από την ποινή τους ενός λεπτού ο Ogier πήρε και μία ποινή 10 δευτερολέπτων καθώς άργησε στο Σ.Ε.Χ της πρώτης ειδικής της ημέρας. Ο λόγος ήταν ότι έπρεπε να φτιάξει κάτι στο αυτοκίνητό του το οποίο είχαν ξεχάσει να κάνουν οι μηχανικοί στο service. Όταν του ζητήθηκε να δώσει περισσότερες πληροφορίες για το ποιο ήταν το πρόβλημα το απέφυγε.
Οι δύο οδηγοί της Toyota ήταν αυτοί που κυριάρχησαν στους ταχύτερους χρόνους στις σημερινές ειδικές του Ράλλυ Κροατίας. Και οι δύο εκκινούσαν αρκετά μπροστά και είχαν πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων έχοντας πιο καθαρό δρόμο. Από τις 8 ειδικές της ημέρας ο Kalle Rovanpera κατάφερε να κερδίσει τις 4 και ο Sebastien Ogier τις 3.
Τέσσερις ειδικές διαδρομές πριν την ράμπα του τερματισμού του Ράλλυ Κροατίας ο Sebastien Ogier έχει προβάδισμα δύο δευτερολέπτων από τον teammate του Kalle Rovanpera.
Ο Takamoto Katsuta είχε μία πολύ κακή πρώτη ειδική χάνοντας την θέση του από τον Pierre Louis Loubet. Ο Ιάπωνας της Toyota κατάφερε να ψαλιδίσει και πάλι την διαφορά του από τον Γάλλο και πήρε πίσω την θέση του στην 15η ειδική. Το τέλος της δεύτερη ημέρας του Ράλλυ Κροατίας τον βρίσκει με προβάδισμα 6.2 δευτερολέπτων έναντι του Loubet.
Στον δικό του ρυθμό χωρίς ρίσκα και προβλήματα κινήθηκε ο Pierre Louis Loubet που κλείνει την πρώτη επτάδα.
Ο Thierry Neuville ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας, βλέποντας την διαφορά του από τον Elfyn Evans να μεγαλώνει. Στην τρίτη ειδική της ημέρας, και καινούργια για φέτος ο Βέλγος άργησε στα φρένα για μία δεξιά στροφή με αποτέλεσμα να χάσει το πίσω μέρος το οποίο χτύπησε σε ένα τσιμέντο καταστρέφοντας την πίσω αριστερή ανάρτηση. Η ζημιά στο Hyundai i20N Rally1 δεν είναι μεγάλη και θα καταφέρει να επιστρέψει στις ειδικές αύριο για να παλέψει για τους επιπλέον βαθμούς της PowerStage.
Στο WRC2 ο Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2 παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης, με τον Nikolay Gryazin με το Skoda Fabia RS Rally2 να κάνει την επίθεση του στο κλείσιμο της ημέρας, μειώνοντας δραματικά την μεταξύ τους διαφορά. Την τριάδα της κατηγορίας συμπληρώνει ο περσινός πρωταθλητής Emil Lindholm επίσης με Skoda Fabia RS Rally2.
Ο Oliver Solberg είχε την στιγμή του στην 11η ειδική διαδρομή όπου και είχε ένα τε-α-κε με αρκετά χιλιόμετρα. Ευτυχώς για τον ίδιο η μόνη ζημιά που έγινε στο αυτοκίνητό του ήταν στο πίσω μέρος και συγκεκριμένα στην αεροτομή και το πορτμπαγκάζ. Ο Σουηδός βρίσκεται στην 4η θέση της κατάταξης.
Αρκετά βελτιωμένος ήταν ο ρυθμός του Adrien Fourmaux με το Ford Fiesta Rally2. Ο Γάλλος ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη ειδική της ημέρας ενώ κατάφερε να συνεχίσει σε γρήγορο ρυθμό μειώνοντας την διαφορά του από τον 5ο Sami Pajari.
Έξοδο είχε ο Nicolas Ciamin με το Volkswagen Polo GTI R5 στην 13η ειδική την ώρα που βρισκόταν στην 2η θέση της κατηγορίας. Δείτε την έξοδο του Γάλλου εδώ.
Δραματική ήταν η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας και στο Junior WRC. Η μάχη ανάμεσα στους William Creighton και Laurent Pellier τελείωσε νωρίς, αφού ο Ιρλανδός είχε έξοδο στην πρώτη ειδική της ημέρας. Ωστόσο, ο Γάλλος δεν είχε εύκολη ημέρα καθώς το Ford Fiesta Rally3 παρουσίασε μία διαρροή υγρών και έπρεπε να οδηγήσει με χωρίς το stage mode, χάνοντας χρόνο σε κάθε ειδική διαδρομή.
Τελικά ο Pellier κατάφερε να κρατήσει την πρωτοπορία από τον δεύτερο Tom Renssonet. Την τριάδα της κατηγορίας συμπληρώνει ο Eamonn Kelly. Οι υπόλοιποι 4 από τους 5 συμμετέχοντες του θεσμού είχαν εξόδους και εγκατέλειψαν.
Η τελευταία ημέρα του Ράλλυ Κροατίας περιλαμβάνει 4 ειδικές διαδρομές και 54.48 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με την δράση να ξεκινά στις 08:08 ώρα Κύπρου με την ειδική Trakošćan – Vrbno 1 μήκους 13.15 χιλιομέτρων.
Αναλυτικά η κατάταξη του Ράλλυ Κροατίας: