Toyota Corolla: Ένα θαύμα;
Για την Corolla ο τίτλος, και ο Σ.Χ. σχολιάζει έχοντας διαβάσει την ιστορική αναδρομή του Σπύρου Χατήρα, ενώ οδηγεί τη σύγχρονη έκδοση Hybrid…
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Καμία σχέση με θαύμα, και πρόκειται για τον made-in-Japan καθρέφτη by Toyota, με ό,τι σημαίνει αυτό για όσους έχουν σπουδάσει «Τογιοτισμό» και, ακόμα περισσότερο, για όσους χρήστες την εμπιστεύονται. Επιφυλακτικά κάποιες φορές μέχρι να επικοινωνήσουν με το μέγεθός της, όπως τότε που εφευρέθηκε η hybrid τεχνολογία, σε κόντρα με τις επιλογές και των κατασκευαστών κύρους.
Ήταν στα μέσα του 2000 και, δοκιμάζοντας το Prius δεύτερης γενιάς, το COTY 2004, από τη μία αναθεμάτιζες προβληματισμένος οδηγώντας, και από την άλλη υπερθεμάτιζες, αφού την έβλεπες την καταιγίδα. Ήταν γεγονός η αλλαγή και, χτίζοντας από τότε, με σταθερή αξία το after sales τους, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία ως έκφραση της μη διαπραγματεύσιμης ανατολικής εντιμότητας, βρέθηκαν ένα τέταρτο του αιώνα μπροστά από τους ανταγωνιστές τους· προσφέροντας αυτή την τεχνολογικά δική τους ουσιαστικά πατέντα στο 1/2 της τιμής των ανταγωνιστών τους.
Σε ικανοποιούν οι αντίστοιχοι κινητήρες της Renault-Nissan, που σε κορυφαίες εκδοχές υπερέχουν, ενώ σε ενθουσιάζει ο hybrid του πανάκριβου Civic, που τίθεται εκτός μάχης.
H Corolla
Ό,τι πιο απλό, που αποδεικνύεται και το πλέον ενδιαφέρον σε βάθος χρόνου, το στοιχείο που χαρακτηρίζει τον ιαπωνικό κολοσσό. Γεγονός πως η all-time classic κατηγορία του segment C σε χάτσμπακ βρίσκεται υπό εκκαθάριση από τα πρακτικά SUV, όμως αποτελεί και το δείγμα γραφής κάθε σοβαρού κατασκευαστή που είναι υποχρεωμένος να διαθέτει πλήρη γκάμα. Στην Toyota, μάλιστα, έχουν την πολυτέλεια να διαθέτουν συμβατικές εκδόσεις, αλλά και SUV στα βασικά τους όπλα, όπως είναι το Yaris και η Corolla. Ατού η hybrid τεχνολογία, με πλουραλισμό στη μετάδοση, ενώ η διαθεσιμότητα και η ζήτηση επιτρέπουν παιχνίδι τιμών που ενίοτε αγγίζει τα επίπεδα της προσφοράς, όπως πρόσφατα κάποια προσεγμένα Corolla Cross Hybrid «Quattro».
H απόδειξη της φιλοσοφίας τους συνδέεται και με τον εσωτερικό ανταγωνισμό. Αν δεν τους αντιλαμβάνεσαι, θεωρείς πως δεν ασχολούνται, έχουν προσπεράσει το μάρκετινγκ και ασχολούνται περισσότερο με το after sales και τον προσδιορισμό των τιμών, ενώ πέρασε πολύς καιρός, οπότε από την εποχή του C-HR ασχολούνται με το design. Αν όμως εμβαθύνεις, τους διαβάσεις και μελετήσεις την επιθετική τους γραμμή με αιχμή τη σειρά GR, σε συνδυασμό με τη σύγχρονη σχεδιαστική τους ταυτότητα και το παιχνίδι μεγεθών που διεκδικεί Όσκαρ, αντιλαμβάνεσαι ότι όχι απλώς τους απασχολεί το μάρκετινγκ, αλλά είναι και ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Η αντίστοιχη κ. Αγγελική Τσενέ, σε κάθε αγορά του πλανήτη, αξιοποιεί τα συστατικά της επιτυχίας που εξελίσσονται, με τρόπο που πρέπει να διδάσκεται στη Γερμανία και που μόνο στη Stellantis θα βρεις. Μελλοντικά, όμως, και όταν αντιληφθούν a Paris ότι στην ιταλική έκφραση μόνο η Alfa έχει λόγο, με την Jeep καταδικασμένη να πουλάει αμερικάνικο όνειρο ώστε να επιβιώνει με σχετική προοπτική. Από εκεί και πέρα, πρόκειται για τη Fiat του 500 – και, με την ευκαιρία, ποια Lancia, για να είμαστε ρεαλιστές.
Ο ρεαλισμός, ό,τι χαρακτηρίζει ειδικά τον Ιάπωνα της Toyota, και είναι στοχευμένη η παρουσία τους στο WRC και στο WEC, θεσμοί που απαιτούν ομαδική προσπάθεια, με αποτελέσματα συνδεδεμένα με την αξιοπιστία, χωρίς πλέον να υπολείπονται και σε επιδόσεις.
Προσέξτε: ό,τι ακριβώς χαρακτηρίζει τις κατασκευές τους, και θυμάστε σε τι χρόνους και με τι αποτέλεσμα προέκυψε το Yaris GR. Γεγονός πως ο ενθουσιώδης νέος και ο βετεράνος, γραφιάς πλέον, μένουν στη δουλειά για να δοκιμάσουν μια GT86-GR που, διαβάζοντας Σαλούρο, τη φαντάζεσαι σε επίπεδα Μ2. Αντίστοιχα, αρκετοί που επιλέγουν Corolla σε χάτσμπακ ή Cross, μια GR ονειρεύονται, με γεγονός ότι αυτοί οι Ιάπωνες έχουν τρόπο. Να παρεμβαίνουν με άποψη και ισχυρά ατού στα χωράφια της VW, όντας η μόνη κυρία, η Corolla, αποδεδειγμένα ικανή να στριμώξει τα Golf σε πλήρη γκάμα και με αντίστοιχες προτάσεις, χωρίς να υστερεί η GR σε σχέση με τη θύελλα, το i30 N.
Είναι οι σωστές διαστάσεις και η διαφορετική τεχνολογία της VW, του Κορεάτη και του Ιάπωνα που απογειώνει το ενδιαφέρον για αυτήν τη σύγκριση και ιδεών. Αν λοιπόν στη βάση και στις μεσαίες εκδοχές έχουν λόγο Peugeot και Opel, με «308» και Astra, ανεβαίνοντας ο πήχης αλλάζουν τα δεδομένα. Οι Ιάπωνες αξιοποιούν και την ευελιξία της μοναδικότητας, αφήνοντας τις συνέργειες και τη συνεργασία σε όσους ήδη ζουν, ή διακρίνουν στο βάθος θολό τοπίο.
New entry
Δε δοκιμάσαμε (ακόμη) τη 2λιτρη έκδοση, αλλά αναμένοντας είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε και να συγκρίνουμε τη μικρότερη με τον κινητήρα των 140 ίππων. Υπομονή μέχρι την πρώτη Κυριακή του Μαΐου, στις 7 του μηνός, και μέχρι τότε, να υπογραμμίσουμε ότι διδάσκουν και εκσυγχρονισμό, σε διαμάχη με την υπερβολή. Πινελιές στο αμάξωμα και διακριτικές παρεμβάσεις σε μηχανικά μέρη, ώστε να ταιριάζουν με τους 140 ίππους του εξελιγμένου υβριδικού συνόλου.
Κάποτε γράφαμε ότι την αγοράζεις και σε πάει μακριά, και στις οδηγικές λεπτομέρειες της ευχαρίστησης συμβιβάζεσαι αξιοποιώντας το «δε σπάει και δε χαλάει». Σήμερα είναι όμορφη και, τηρουμένων των αναλογιών, και οδηγικά ενδιαφέρουσα, και αναμένοντας την έκδοση με τους περίπου 200 ίππους που την έχουμε κατατάξει ως ήπιο GTi, ή σύγχρονο GT αν προτιμάτε, σημειώνουμε: εξαιρετική. Η μικρή, η απόλυτα ισορροπημένη, το παράδειγμα της ήρεμης δύναμης με τη σταθερή αξία._ Σ. Χ.