Οδηγούμε το νέο Hyundai Tucson που έφτασε πρόσφατα στην Κύπρο
Πρώτη οδηγική επαφή με το ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson τέταρτης γενιάς ως 1.6 Τ-GDI 48V Hybrid 180 ίππων, με το 7τάχυτο DCT και την τετρακίνηση να δημιουργούν ένα εξαιρετικό πακέτο για ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές.
Το ολοκαίνουριο Tucson αποτελεί την τέταρτη γενιά του επιτυχημένου best-seller της Hyundai το οποίο είδαμε για πρώτη φορά το 2004 (2009 και 2015 οι προηγούμενες γενιές) και μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 7 εκατομμύρια οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Από αυτά, τα 1,4 εκατομμύρια οχήματα έχουν πωληθεί στην Ευρώπη, νούμερα που το καθιστούν το SUV της εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως και αυτό που αποτελεί το 35%(!) της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά. Κατασκευάζεται σε πολλές παραγωγικές μονάδες της εταιρείας ανά τον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί την τρίτη γενιά του μοντέλου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) στο Nosovice της Τσεχίας.
Όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από σκούρα, γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα. Όταν ανάψουν, η εμφάνιση γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή ενώ σε πολλούς θυμίζει και μοντέλο αμερικανικών προδιαγραφών. Στο προφίλ, οι χαρακτηριστικές πόρτες συμπληρώνονται από μια έντονη και τολμηρή πλευρική γραμμή, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με το μεγάλο πλάτος και τις κρυφές λεπτομέρειές τους συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού, ενώ ολοκαίνουργιος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας του νέου Tucson. Επιπρόσθετα, αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει κρυμμένους πίσω υαλοκαθαριστήρες, που βρίσκονται κάτω από την αεροτομή. Τα υψηλής τεχνολογίας σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ολοκληρώνονται με το λογότυπο «Hyundai» στο πίσω κρύσταλλο, το οποίο φαίνεται μεν τρισδιάστατο, αλλά στην πραγματικότητα δεν εξέχει από την εξωτερική επιφάνεια.
Συνεχίζοντας στα της αισθητικής του νέου Hyundai Tucson, σημειώστε ότι οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ εννέα χρωμάτων αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων τριών νέων: Shimmering Silver, Amazon Gray και Teal, ενώ η επιλογή μιας διχρωμίας στην οροφή σε Phantom Black ή Dark Knight προσφέρει ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Στην ουσία τώρα. Το νέο Tucson διαθέτει πιο μεγάλο και πιο φαρδύ αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ η μυώδης εικόνα του συνδυάζει έντονες ακμές και δυναμικές αναλογίες με έντονες επιφάνειες, εξασφαλίζοντας την πρωτοποριακή εμφάνιση που θα παρατηρείτε ήδη και στις φωτογραφίες μας. Σημειώστε ενδεικτικά ότι το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. (4.500 χλστ.), το πλάτος κατά 15 χλστ. (1.865 χλστ.), το ύψος κατά 5 χλστ. (1.650 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο έχει πάει στα 2.680 χλστ., με την αύξηση σε αυτό το σημείο να είναι της τάξεως των 10 χλστ. Τι έχει αυτό ως αποτέλεσμα; Μα, φυσικά, ότι μιλάμε για το πιο ευρύχωρο Tucson αυτών των δεκαεπτά ετών παρουσίας, με τους πίσω επιβάτες ειδικά να έχουν στη διάθεσή τους 26 χλστ. επιπλέον χώρου για τα πόδια τους.
Την ίδια ώρα, το διαθέσιμο πορτ μπαγκάζ έχει αυξηθεί από 3 έως 107 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, προσφέροντας συνολικά από 620 έως 1.799 λίτρα για τις αποσκευές των επιβατών. Το «δικό μας» τώρα -ως βενζίνη 48V Hybrid- προσφέρει από 577 έως 1.756 λίτρα, τα οποία φτάνουν και περισσεύουν για ταξίδι τεσσάρων και -με προϋποθέσεις- πέντε ατόμων. Εξαιρετικά βολική και η αυτόματη ανάκλιση των πίσω καθισμάτων σε διάταξη 40:20:40.
Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου Tucson, καταλαβαίνεις αμέσως ότι, εκτός από εξαιρετικά ευρύχωρο και φιλόξενο, είναι και αρκετά εκλεπτυσμένο το εσωτερικό του. Βολεύεσαι καλά στη θέση οδήγησης, την οποία θα ήθελες ιδανικά να ρυθμίζεται και λίγο πιο χαμηλά, πιάνεις το ωραίο σχεδιαστικά βολάν και τα μάτια σου πάνε απευθείας στην οθόνη του πίνακα οργάνων καθώς και στη νέα οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, 10,25 ιντσών και οι δύο.
Το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας δεν επέλεξε φυσικούς διακόπτες και κουμπιά, επομένως όλες οι λειτουργίες για τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό ελέγχονται μέσω αφής, καθιστώντας το Tucson το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει πλήρη έλεγχο αφής, ενώ ακόμη και το αυτόματο κιβώτιο είναι shift-by-wire, ενισχύοντας αυτή την εικόνα. Υψηλής ποιότητας μαλακά πλαστικά εκτείνονται σε όλη την καμπίνα, ενώ καινούργιοι αεραγωγοί ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα, λες και «αγκαλιάζουν» οδηγό και συνοδηγό. Φυσικά, το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο και συμβατό με κάθε σύγχρονο σύστημα ασφάλειας (σ.σ.: και κεντρικός αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού) και κάθε τεχνολογικό «καλούδι» συνδεσιμότητας.
Παράλληλα, είναι η πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο Hyundai που διατίθεται η ολοκαίνουργια τεχνολογία Multi-Air Mode. Όταν ενεργοποιηθεί αυτή η λειτουργία, ο αέρας διαχέεται από τους νέους multi-air αεραγωγούς που προστέθηκαν στο εμπρός μέρος του οχήματος και από τους κανονικούς αεραγωγούς. Ο συνολικός όγκος αέρα παραμένει ο ίδιος, επομένως είναι εξίσου αποτελεσματικός στη μεταβολή της θερμοκρασίας, αλλά η διασπορά του μειώνει την άμεση επαφή μαζί του και τον κάνει λιγότερο έντονο. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού.
Με 48V υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, πλήρως υβριδική καθώς και plug-in υβριδική εκδοχή, το νέο Hyundai Tucson διαθέτει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα στην κατηγορία των compact SUV, ενώ είναι διαθέσιμο και με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Στα δικά μας, τώρα, η εταιρεία έχει συνδυάσει τη 48V ήπια υβριδική τεχνολογία (μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kW) με κινητήρα 1.6 T-GDI (υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης με άμεσο ψεκασμό τεχνολογίας Smartstream) 150 ίππων, ο οποίος είναι διαθέσιμος με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων iMT και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT, αλλά και με την έκδοση 1.6 T-GDI με 180 ίππους, η οποία προσφέρεται ως προσθιοκίνητη με το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο αλλά και με 7DCT και τετρακίνηση, ακριβώς όπως αυτή της γνωριμίας μας. Ταυτόχρονα ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 CRDi των 136 ίππων στη 48V υβριδική έκδοση διατίθεται με κιβώτιο 7DCT είτε ως τετρακίνητο είτε ως προσθιοκίνητο. Αργότερα μέσα στο έτος θα είναι διαθέσιμη και μία plug-in υβριδική έκδοση του νέου Tucson με κινητήρα 1.6 T-GDI και 265 ίππους απόδοση, όπως και η έκδοση N Line. Σημειώστε ότι ο 1.6 T-GDI Smartstream είναι εξοπλισμένος με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD). Η τεχνολογία χρονισμού και ελέγχου των βαλβίδων ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματός τους, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Στην πράξη, ο συνδυασμός αυτός καταφέρνει με τον τρόπο που λειτουργεί και αποδίδει να κερδίσει την ψήφο εμπιστοσύνης του οδηγού, με το «τράβηγμα» να είναι αυτό που πρέπει, παρά το τσιμπημένο βάρος της κατασκευής (από 1.558 έως 1.689 κιλά η συγκεκριμένη έκδοση 48V Hybrid των 180 ίππων) και τις αλλαγές των σχέσεων να είναι απροβλημάτιστες και αρκούντως ομαλές. Οι ενστάσεις μας είναι στον γρήγορο ρυθμό, και κυρίως στα κατεβάσματα, όπως άλλωστε και σε κάθε τέτοιο κιβώτιο.
Βολεύεσαι καλά στη θέση οδήγησης, την οποία θα ήθελες ιδανικά να ρυθμίζεται και λίγο πιο χαμηλά, πιάνεις το ωραίο σχεδιαστικά βολάν και τα μάτια σου πάνε απευθείας στην οθόνη του πίνακα οργάνων καθώς και στη νέα οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, 10,25 ιντσών και οι δύο.
Οδηγώντας το σε άσφαλτο και χώμα, καταλαβαίνεις ότι, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Ν3 και στην καλή λειτουργία της ανάρτησης, πετυχαίνει μια αξιοσημείωτη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση, την αίσθηση και την αποτελεσματικότητα στον έλεγχο των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος στον γρήγορο ρυθμό. Οι κλίσεις του πλαισίου είναι ιδιαίτερα περιορισμένες, κάτι το οποίο οφείλεται και στα 170 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος (γωνία προσέγγισης και διαφυγής 17,4 και 25,7 μοίρες αντίστοιχα), ενώ η τετρακίνηση (παρέχεται και η δυνατότητα «κλειδώματος» με το πάτημα ενός μπουτόν) δε χρειάζεται να κάνει αισθητή την παρουσία της ακόμα και στα πιο γλιστερά ασφάλτινα κομμάτια, παρά μόνο σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης, όπως τα σημεία με χιόνι, και ειδικά τα σκιερά με πάγο. Το σύστημα διεύθυνσης, παρά την τεχνητά βαριά αίσθησή του (πολύ περισσότερο στο πρόγραμμα Sport - Normal και Εco τα άλλα δύο), παρέχει τις πληροφορίες που χρειάζονται τα χέρια του οδηγού, ενώ αποδοτικό αποδεικνύεται και εκείνο της πέδησης σε όλες τις συνθήκες.
Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Δείτε και το βίντεο των 4Τ από το οδοιπορικό στην Ορεινή Κορινθία