Tεχνολογίες που βγήκαν από το ντουλάπι μετά από 10 χρόνια
Τεχνολογίες που θεωρούσαμε ξεγραμμένες επιστρέφουν θριαμβευτικά σε ένα διαφορετικό plug-in υβριδικό SUV.
Πολλοί έσπευσαν να προεξοφλήσουν το τέλος plug in υβριδικών, επειδή πρόσφατα η Γερμανία κατήργησε τα κίνητρα για την αγορά των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Όπως είναι γνωστό, τα τελευταία, προκειμένου να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, πρέπει να φορτίζονται επιμελώς, έτσι ώστε να κινούνται ηλεκτρικά μέχρι να εξαντληθεί η μπαταρία τους. Αυτό κατά περίπτωση μπορεί να διαρκεί για 50 έως 100 χιλιόμετρα, πριν εν συνεχεία αναλάβει ο θερμικός κινητήρας του αυτοκινήτου. Αν, λοιπόν, η προτεσταντική ηθική των Γερμανών δεν μπορεί να εγγυηθεί για τη σωστή χρήση ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού, τι έχεις να προσδοκάς από τον αντίστοιχο κάτοχο στον Νότο;
Εντούτοις, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα plug in υβριδικά, ακόμα κι αν κυκλοφορούν αφόρτιστα, χάρη στο ισχυρό υβριδικό τους σύστημα διαθέτουν μια πολύ χαμηλή κατανάλωση, άρα και αντίστοιχα πιο περιορισμένη επιβάρυνση στο περιβάλλον. Επιπλέον, ο ιδιοκτήτης τους απολαμβάνει την πολύ ήσυχη λειτουργία τους και την ευχάριστη αίσθηση από την πληθωρική ροπή του ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο ταξίδι η κατανάλωσή τους είναι αντίστοιχη ενός ντίζελ.
Τα plug in είναι εδώ!
Πάντως, η κατάργηση των κινήτρων δε φαίνεται να αποθαρρύνει την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ζήτηση παραμένει αυξητική, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι plug in παραλλαγές κάποιων αυτοκινήτων, ακόμα και δίχως τις τυχόν επιδοτήσεις, παραμένουν φθηνότερες των ντίζελ.
Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η ξαφνικά η Toyota δίνει το βάρος της στη συγκεκριμένη τεχνολογία, καταργώντας την απλή υβριδική έκδοση στο νέο Prius, ενώ το ίδιο αναμένεται να πράξει και στο επόμενο C–HR. Καθώς, άλλωστε, οι τιμές όλων των αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί αφήνοντας στους κατασκευαστές μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, τους δίνεται ταυτόχρονα η δυνατότητα να προσφέρουν -αν μη τι άλλο- περισσότερη τεχνολογία στις βασικές εκδόσεις των μοντέλων.
Αυτός είναι πιθανόν ο λόγος που στο plug in υβριδικό Mazda MX-30 e–Skyactiv R–EV βλέπουμε να επιστρέφουν θριαμβευτικά και ταυτόχρονα δύο πολύ ενδιαφέρουσες τεχνολογίες που για χρόνια έμειναν στα ράφια, εκείνη του κινητήρα Wankel και του «range extender». Στο range extender ενός υβριδικού οχήματος ο θερμικός κινητήρας κινεί αποκλειστικά μία γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Από εκεί και πέρα, η κίνηση του αυτοκινήτου πραγματοποιείται μόνο με το ηλεκτρικό μοτέρ.
Τα αποτελέσματα εν προκειμένω στο plug in MX-30 είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά, εξού και ανυπομονούμε να το οδηγήσουμε. Πάντως, δεν είμαστε βέβαιοι αν αυτό που μας ιντριγκάρει στην εν λόγω ιαπωνική πρόταση έχει να κάνει με το πώς επιτυγχάνει μια αυτονομία 640 χλμ. εκπέμποντας μόλις 21 γρ./χλμ. CO2 ή τελικά αγγίζει περισσότερο τον συναισθηματικό μας κόσμο το ξύπνημα του κινητήρα Wankel, που έκανε την τελευταία του εμφάνιση πριν από δέκα ολόκληρα χρόνια. Έχει ο καιρός γυρίσματα…_ Μ. Σ.