Jeep Avenger: Οδηγούμε το Car of the Year 2023
Με 21 πρωτιές από 57 μέλη του θεσμού για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Jeep κατέκτησε εμφατικά τον τίτλο Car of the Year 2023. Οδηγούμε το Jeep Avenger στη Γαλλία, αρκετά πριν από την έλευσή του στην κυπριακή αγορά.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην 82χρονη ιστορία της Jeep είναι γεγονός. Kαι το ότι το Jeep Avenger ότι αρχικά δημιουργήθηκε για την Ευρώπη, και μάλιστα με ευρωπαϊκά συστατικά κάτω από το δύο όγκων αμάξωμά του, δε μετριάζει το παγκόσμιο ενδιαφέρον που αποδεδειγμένα έχει αποσπάσει.
Kάποιοι θα σκεφτούν πως ακόμα ένα κάστρο έπεσε, κάποιοι άλλοι, οι περισσότερο προοδευτικοί, πως η ιστορία πάει μόνο μπροστά. Γεγονός είναι πως ένας από τους πλέον παραδοσιακούς κατασκευαστές, όπως είναι η Jeep, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα για ηλεκτροκίνηση, κάνοντας την αρχή από το μικρότερο για την ώρα μοντέλο της, που τυγχάνει να είναι και ολοκαίνουργιο. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων με τους πιστούς της μάρκας, ιστορικά το Willy’s παραμένει ό,τι μικρότερο σε Jeep, όμως από τότε πάνε οκτώ δεκαετίες, κατά τις οποίες ο κατασκευαστής καθιερώθηκε κυρίως με μεγάλα αμαξώματα.
Το Avenger είναι ένα B-SUV, με μήκος στα 4 μέτρα (16 εκ. μικρότερο από το Renegade), που έρχεται να κάνει την αρχή σε έναν κόσμο άγνωστο για τη μάρκα, αυτόν της ηλεκτροκίνησης, όχι όμως και για τη Stellantis, που έχει την ευθύνη της σύγχρονης ιστορίας της Jeep.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η Jeep ξεκίνησε από τόσο «χαμηλά», μιας και θεωρητικά οι πωλήσεις της κατηγορίας αναμένεται να φτάσουν τα 2,2 εκατομμύρια το 2023, με το ίδιο το Avenger να παίρνει 10.000 προπαραγγελίες ήδη από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, που καλά καλά δεν είχε πατήσει στο δρόμο. Οδηγήσαμε το Jeep Avenger στη Νίκαια της Γαλλίας στο πλαίσιο του Car Of The Year 2023, όπου εν τέλει, στις 13 Ιανουαρίου, ανακυρήχθηκε νικητής!
Jeep Avenger: Τις ει;
Το όνομα «Avenger» (εκδικητής) δεν είναι νέο – έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από την Chrysler, και συγκεκριμένα σε ένα μεσαίο σεντάν της Dodge. Εδώ πιθανότατα κάποιος είχε όρεξη για πειράγματα, αφού, με δεδομένο τον εξηλεκτρισμό του μοντέλου, μπορεί η επιλογή του ονόματος να μην είναι εντελώς τυχαία.
Για την κίνησή του, η Emotors, μια κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding, κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό σύστημα 400V, απόδοσης 115 kW (156 ίπποι) και 260 Nm ροπής. Στο επίπεδο πάτωμά του εδράζεται μία μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, όμοια με αυτήν που φέρουν και άλλα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εταιρειών που βρίσκονται υπό τη Stellantis.
Η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και, σύμφωνα με το εργοστάσιο, εξασφαλίζει στο Avenger 400 χλμ. αυτονομίας σε μικτές και 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες κατά το πρωτόκολλο WLTP.
Ως προς την πλήρωσή της, σε φορτιστή DC 100 kW το Avenger μπορεί να ανακτήσει ρεύμα για 30 χλμ. σε 3 λεπτά της ώρας, ενώ σε 24 λεπτά το επίπεδο φόρτισής του από το 20% θα φτάσει στο 80%. Με φορτιστή AC 11 kW η φόρτιση (0%-100%) διαρκεί 5,5 ώρες.
Αναφορικά με άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control. Ειδικότερα ως προς το Selec-Terrain, διαθέτει πρόγραμμα Normal για καθημερινή χρήση, Eco για μέγιστη αυτονομία, Sport για υψηλότερη απόδοση, Snow για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, Mud για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και Sand, το οποίο περιορίζει την πιθανότητα ακινητοποίησης σε αμμώδες έδαφος.
Σχεδιαστικά, οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) προσφέρουν πολύ καλές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), την ίδια ώρα που αντικειμενικά ενισχύουν τη συνολικά compact εικόνα του αμαξώματος.
Η χαρακτηριστική μάσκα της φίρμας με τις επτά κάθετες γρίλιες εξελίχθηκε σε μια πιο οριζόντια διάταξη για μεγαλύτερη αποδοτικότητα, ενώ με βάση το σχεδιασμό της παρέχει προστασία στα φωτιστικά σώματα. Τα επίσης χαρακτηριστικά για Jeep τραπεζοειδή φτερά ενισχύουν την εταιρική ταυτότητα, που συμπληρώνεται πίσω από τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα «X», το οποίο είναι εμπνευσμένο από τα κλασικά κάνιστρα καυσίμου.
Στο εσωτερικό του Jeep Avenger
Στο εσωτερικό oι καθαρές γραμμές είναι εμπνευσμένες από το Wrangler, ενώ η οριζόντια διάταξη περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, αλλά και την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών. Στο κάτω μέρος του ταμπλό η ανοιχτή επιφάνεια παρέχει έξτρα χώρο αποθήκευσης, κάτι που ισχύει και για την κεντρική κονσόλα, η οποία μπορεί να υποδεχθεί αντικείμενα με όγκο 34 λίτρα, την ίδια ώρα που επιπλέον μπορεί και να σύρεται εμπρός/πίσω. Αντίστοιχα «μελετημένος» είναι ο χώρος αποσκευών, με 380 λίτρα, κατώφλι φόρτωσης στα 720 χλστ. και πλάτος ανοίγματος που ξεπερνά το 1 μέτρο.
Ως προς τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, αναμενόμενα η δεύτερη σειρά καθισμάτων προορίζεται καταρχήν για δύο, που θα περάσουν εύκολα στο εσωτερικό χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών, αλλά όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη, θα βρουν πολύ περιορισμένο χώρο για τα γόνατά τους.
Δείτε εδώ τον εξοπλισμό και τις τιμές του Jeep Avenger στην Κύπρο
Από την πρώτη φορά που είδαμε το Avenger, στο Tannistest στη Δανία (στατική παρουσίαση), φάνηκε πως έχει «κάτι». Το υπερυψωμένο αμάξωμά του είναι ενδιαφέρον και οι διαστάσεις του συνολικά το κάνουν να δείχνει… πολλά υποσχόμενο στην καθημερινή, αστική μετακίνηση. Στη Γαλλία πλέον για την οδήγησή του, και οι πρώτες εντυπώσεις ταυτίζονται και με το παραπάνω με την αρχική εκτίμηση. Αρχικά, είναι το πλαίσιό του που εντυπωσιάζει. Περισσότερο στιβαρό απ’ όσο περιμένει κανείς από αυτοκίνητο της κατηγορίας, του «δίνει» μια αίσθηση όγκου μεγαλύτερου του πραγματικού, με ένα σίγουρο πάτημά του στο δρόμο, ασχέτως επιφάνειας.
Ως προς την ισχύ, οι 156 ίπποι και τα 260 Nm ροπής αποδίδονται στο πρόγραμμα Sport. Στο Normal, που θα αποτελέσει και τη συνηθέστερη επιλογή, οι τιμές «πέφτουν» στους 109 ίππους και στα 220 Nm ροπής, αντίστοιχα, ενώ στο Eco αρκεστείτε σε 82 ίππους και 179 Nm, που «επανέρχονται» σε φυσιολογικό επίπεδο με μια πίεση του δεξιού πεντάλ, τύπου kickdown.
Σε κάθε περίπτωση, το απόβαρο των 1.536 κιλών δεν αποτελεί πρόβλημα στη νορμάλ λειτουργία, όπου το Avenger αποδεικνύεται πρόθυμο, και μάλιστα ευχάριστο, χάρη σε ένα ιδιαίτερα ακριβές τιμόνι, με αισθητή βέβαια ηλεκτρική… επίγευση. Η ανάρτηση είναι το μεγάλο φόρτε του μικρού Jeep, με τα αμορτισέρ με τις αξιοσημείωτα μεγάλες διαδρομές να εξασφαλίζουν μια πολύ ποιοτική κύλιση, όπως και απόσβεση, την ίδια ώρα που περιορίζουν σημαντικά τις ταλαντώσεις.
Το Jeep Avenger αναμένεται στην κυπριακή αγορά τον Μάιο, στους εκθεσιακούς χώρους της CiC Automasters. Στη χώρα μας θα το δούμε μόνο σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, καθώς η ανακοίνωση μιας βενζινοκίνητης αφορά αποκλειστικά τις αγορές της Ιταλίας και της Ισπανίας.