Δοκιμή: Ford Kuga (στην Κύπρο από €25.900)
Με το νέο Kuga η Ford επανατοποθετείται στην κατηγορία των μεσαίων SUV με ένα εντελώς νέο μοντέλο που αξιοποιεί την πολύτιμη βάση του επιτυχημένου Focus, αποτελώντας παράλληλα την πιο εξηλεκτρισμένη πρόταση στην ιστορία της μπλε οβάλ εταιρείας.
Η Ford συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της στην ταχέως αναπτυσσόμενη -παρά τις αντίθετες προβλέψεις πολλών- αρένα των SUV μοντέλων, καθώς μετά το νέο και συμπαγές Puma, αλλά και το επερχόμενο για πρώτη φορά στην Ευρώπη νέο Explorer Plug-in Hybrid, σειρά έχει Kuga, ένα αυτοκίνητο που αποτελεί έως τώρα την No 1 σε πωλήσεις πρόταση της μπλε οβάλ εταιρείας στο σύνολο της κατηγορίας των Sport Utility Vehicles. Τι νέο έχει να παρατάξει σήμερα το νέο Ford Kuga; Κατ’ αρχήν, άφθονη τεχνολογία σε επίπεδο ασφάλειας, διασύνδεσης και υποβοήθησης της οδήγησης, άπλετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ελέω μεγαλύτερων διαστάσεων, οδηγοκεντρική φιλοσοφία σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, κατά τα πρότυπα του Focus από το οποίο και δανείζεται το δάπεδο του, αλλά και βελτιστοποιημένη σε όλα τα επίπεδα ποιότητα. Μα, πάνω απ’ όλα, μια πλούσια γκάμα κινητήριων μονάδων (και εξοπλιστικών εκδόσεων), με σαφή πλέον «κλίση» στις μπαταρίες και την πρίζα.
Η μόνη τετρακίνητη εκδοχή του μοντέλου είναι η 2λιτρη και πετρελαιοκίνητη EcoBlue, η οποία αποδίδει 190 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Από εκεί και πέρα, ο ίδιος κινητήρας, αλλά με μειωμένη στους 150 ίππους απόδοση, συνδυάζεται με το γνωστό, 48βολτο mild-hybrid σύστημα κίνησης της Ford (με ενσωματωμένη γεννήτρια/μίζα), μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού για την περίσταση κιβωτίου. Η κορυφαία, από κάθε σκοπιά, έκδοση του νέου Ford Kuga είναι η plug-in υβριδική, η οποία παίρνει κίνηση από έναν ατμοσφαιρικό, 4κύλιδνρο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 2,5 λίτρων, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία, συνολικής απόδοσης 225 ίππων. Υιοθετώντας μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 14,4 kWh, το νέο Kuga PHEV προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 56 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, μέση κατανάλωση 1,4 λίτρων για κάθε 100 χλμ. και εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 32 gr/χλμ.
Διαθέσιμο είναι και το «απλό» Kuga Hybrid, το οποίο χρησιμοποιεί ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα της έκδοσης PHEV – που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson – καθώς και ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής που έχει εξελίξει η Ford. Μάλιστα, το Kuga Hybrid θα προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Ford Intelligent All-Wheel Drive, με προβλεπόμενες τιμές κατανάλωσης 5,6 λιτ./100 km και εκπομπών CO2 130 gr/χλμ.
Στα χνάρια του Focus
Το νέο Ford Kuga είναι δομημένο πάνω στη δοκιμασμένη πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία μας είναι κάτι παραπάνω από οικία από το Focus, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο οδικών χαρακτηριστικών, ποιότητας κύλισης και άνεσης. Κάτι που έρχεται να επαληθευτεί απόλυτα ακόμα και στη «μικρή» πετρελαιοκίνητη έκδοση των 120 ίππων που είχαμε αρχικά στη διάθεσή μας για την πρώτη επί ελληνική εδάφους γνωριμία μας με τον νέο εκπρόσωπο της Ford στην κατηγορία των C-SUV.
Επί της ουσίας, παρά το σεβαστό του μέγεθος (σ.σ.: το μήκος του αμαξώματος υπερβαίνει πλέον, έστω και οριακά, τα 4,6 μ. με το τελευταίο να είναι 44 χλστ. φαρδύτερο και 89 χλστ. μακρύτερο από το απερχόμενο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ.), το πετρελαιοκίνητο Kuga αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο και ευκολοδήγητο, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς κίνησης στο επαρχιακό δίκτυο, παρά το γεγονός ότι δεν διακρίνεται για την «κοφτερή» του αίσθηση στην έκδοση Titanium με τις στάνταρ αναρτήσεις και τα 65άρια ελαστικά, ξεδιπλώνει έναν χαρακτήρα που όχι μόνο δεν θα δυσαρεστήσει, αλλά τουναντίον θα αποζημιώσει τον οδηγό του. Με τις κλίσεις να διατηρούνται σε πολύ λογικά επίπεδα και με τις αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα σε όλες τις εκδόσεις) να ελέγχουν πλήρως και με αποτελεσματικότητα τις κινήσεις του αμαξώματος κατά τον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα, το Kuga πατάει με αυτοπεποίθηση, χάρη και στο γρήγορο τιμόνι που αποκτά ακόμα πιο «βαριά» αίσθηση στο πρόγραμμα Sport. Στον αυτοκινητόδρομο δε το Kuga κινείται… αρχοντικά και με ελάχιστο ήχο από τον ροπάτο κινητήρα των 1,5 λίτρων, ή τον αέρα στις υψηλές ταχύτητες, να καταφέρνει να περνά στην προσεγμένη του καμπίνα, από την οποία δεν απουσιάζει σχεδόν τίποτα.
Εδώ, σημείο αναφοράς είναι οι κορυφαίοι χώροι, ειδικά στο πίσω κάθισμα, ενώ πλούσια είναι τα… ελέη και στο χώρο φόρτωσης, ο οποίος έχει χωρητικότητα που μπορεί να κυμανθεί από 475 έως και 645 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος – το τελευταίο μπορεί να αναδιπλωθεί σε ποσοστό 60/40, να μετακινηθεί κατά τον διαμήκη άξονα, ολόκληρο ή και κάθε τμήμα του, σε μια απόσταση 150 χλστ., ενώ επιπρόσθετα ρυθμιζόμενη ως προς την κλίση της πλάτης είναι και κάθε τμήματα. Κερασάκι στην τούρτα… πρακτικότητας του εσωτερικού αποτελούν οι ιδιαίτερα βολικοί βραχίονες αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος που βρίσκονται στο εσωτερικό του χώρου φόρτωσης, όσο και το εύκαμπτο, αλά Puma, μαλακό κάλυμμά του, το οποίο εδράζεται στο εσωτερικό τμήμα της 5ης πόρτας.
Από εκεί και πέρα, το νέο Ford Kuga είναι σε θέση να προσφέρει, ανάλογα με το επιλεχθέν επίπεδο εξοπλισμού, ακόμα πιο διαισθητικά χαρακτηριστικά άνεσης και υποστήριξης της οδήγησης, όπως το μόντεμ FordPass Connect, η ασύρματη επιφάνεια φόρτισης για κινητό τηλέφωνο και σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, το οποίο υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών. To premium ηχοσύστημα της B&O υπόσχεται μία εμπειρία ήχου υψηλής ποιότητας, ενώ για πρώτη φορά υιοθετείται ένας φιλικός στο χρήστη, ευανάγνωστος πίνακας οργάνων LCD 12,3 ιντσών με τεχνολογία true colour για πιστή αποτύπωση των χρωμάτων.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως οι τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθούν τους οδηγούς να κινούνται στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ ο προληπτικός φωτισμός στροφών καθώς και εκείνος που βασίζεται στην οδική σήμανση διευκολύνουν την οδήγηση στο σκοτάδι. Η τεχνολογία Head-up display με τη σειρά της τον οδηγό να έχει την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, ενώ το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη.