Η μοναδικότητα της BMW 507

H BMW 507 είναι ένα all-time-classic αυτοκίνητο που συχνά έρχεται στην επικαιρότητα με διάφορες αφορμές, όπως συμβαίνει και στις ημέρες μας με τον θάνατο του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, που υπήρξε ένας από τους λίγους ιδιοκτήτες του.

Η BMW 507 αποτέλεσε και αποτελεί ακόμα ένα από τα πιο επιθυμητά σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών. Επίσης, ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με κινητήρα V8 εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Κατέχει μια αξιοζήλευτη θέση, ανάμεσα στα αριστουργήματα του κόσμου της Αυτοκίνησης, όπως αποδεικνύει και το βιογραφικό της. Ήταν δημοφιλής στον κύκλο των jet-setters και των διάσημων καλλιτεχνών της εποχής, όπως ήταν για παράδειγμα ο Έλβις Πρίσλεϋ, που πήγε στη Δυτική Γερμανία για να εκπληρώσει τη θητεία του στο στρατό και εκεί γνωρίστηκε μαζί της καλά. Ανάμεσα στους ιδιοκτήτες του ολιγάριθμης παραγωγής μοντέλου περιλαμβάνεται και ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος, ο οποίος μάλιστα την κράτησε για αρκετά χρόνια στην κατοχή του.

BMW 507

H πρώτη επίσημη παρουσίαση της BMW 507 έγινε το 1955 στην Γενεύη (18 μήνες μετά την πρώτη σκέψη για την κατασκευή της) και όπως και η 300SL, έκλεψε την παράσταση. Παρά την εμφάνισή της, η 507 δεν ήταν ο άμεσος διάδοχος της σπορ (σχεδόν αγωνιστικής) 328, μολονότι η BMW ανακοίνωνε τελικές ταχύτητες πάνω από 200 χλμ/ώρα. Σαν έξτρα εξοπλισμός προσφερόταν κιβώτιο 5 ταχυτήτων (με την 5η όβερντραϊβ), αεροδυναμικό κάλυμμα για το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και σκληρή οροφή. Στην πραγματικότητα, αν και 200 κιλά ελαφρύτερη από την 503 χάρη στο μικρότερο μήκος της και το αλουμινένιο αμάξωμά της, η 507 ήταν περισσότερο ένα γρήγορο αυτοκίνητο τουρισμού μεγάλων αποστάσεων (που προσφερόταν με ηλεκτρικά παράθυρα, ραδιόφωνο, δερμάτινη ταπετσαρία και παχιά μοκέτα) παρά ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο.

BMW 507

Οι πρώτες BMW 507 έφυγαν από το εργοστάσιο το Νοέμβριο του 1956. Κάθε χειροποίητο (με μεγάλο κόστος) αυτοκίνητο έφευγε από το Μόναχο με τιμή 26.500 μάρκα ή 4.200 λίρες Αγγλίας, τιμή ακριβότερη από μία Jaguar D Type ή μία Αston Martin DB 2/4 και σχεδόν ίδια με μια Μercedes 300SL. Με τέτοια τιμή η 507 δεν προσέλκυσε μεγάλο αριθμό πελατών και μολονότι η εξέλιξή της ήταν συνεχής (τα δισκόφρενα ήταν στάνταρ από το 1958 και παρουσιάστηκε μία ισχυρότερη έκδοση για την Αμερική) η παραγωγή διακόπηκε το 1959, με την ολοκλήρωση μόνο 252 μονάδων.BMW 507Όσο για τον σχεδιαστή της Albrecht von Goertz συνέχισε την σταδιοδρομία του σχεδιάζοντας σίδερα για τη Rowenta και φωτογραφικές μηχανές για την Agfa, πριν επιστρέψει στο χώρο του αυτοκινήτου έπειτα από αρκετά χρόνια για να μας χαρίσει τα Datsun 240Z και τις Toyota 2000 GT.

BMW 507

BMW 507 (1957)
Κινητήρας: V8 Διάμετρος x διαδρομή: 82 x 75 χιλιοστά Χωρητικότητα: 3168 κ.εκ. Σχέση συμπίεσης: 7,8:1 Βαλβίδες: δύο ανά κύλινδρο κινούμενες με κοκοράκια από έναν εκκεντροφόρο βάσης Τροφοδοσία: δύο καρμπιρατέρ Ζενίθ καθοδικής ροής με διπλό τσοκ Ανάφλεξη: μηχανική με πηνίο και διανομέα Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι/5000 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή: 23,5 Kg.m/4000 σ.α.λ. Kιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο κιβώτιο 4 σχέσεων της ZF ή έξτρα κιβώτιο 5 σχέσεων Μήκος: 4,38 μ. Πλάτος: 1,65 μ. ‘Υψος: 1,26 μ. Μεταξόνιο: 2,48 μ. Μετατρόχιο: Μπροστά 1,45 μ. Πίσω 1,43 μ. Βάρος: 1330 κιλά Τελική ταχύτητα: 200 χ.α.ω.

BMW 507

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21