Mazda 3: Δοκιμάζουμε το Skyactiv G-122 mHybrid AT (τιμές)

Το Mazda 3 διακρίνεται τόσο για την ιδιαίτερη και ξεχωριστή σχεδίασή του, όσο και για την ποιότητα κατασκευής του. Το ερώτημα είναι κατά πόσο ο δίλιτρος κινητήρας των 122 ίππων ταιριάζει στο χαρακτήρα του.

Η νεότερη γενιά του Mazda 3 ξεχωρίζει για τη σχεδίαση και την αισθητική της. Η φιλοσοφία “Kodo” που διακρίνει τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας είναι εμφανής και στο χάτσμπακ αμάξωμα του Mazda 3.
 
 
Απλές, λιτές γραμμές, με το μακρύ καπό και τα μικρά φωτιστικά σώματα να συνδυάζονται αρμονικά με την ευμεγέθη εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος που υιοθετεί την πιο πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Τα έντονα και δυναμικά χαρακτηριστικά ενισχύονται και από τη σχεδίαση του πίσω μέρους, το οποίο έχει φαρδύνει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Ένα σύνολο με έντονο δυναμισμό, χωρίς όμως ακραίες ή εξεζητημένες επιλογές.
 

Mazda 3

Από τα πρώτα χιλιόμετρα στο εσωτερικό του Mazda 3, αυτό που διακρίνεις αμέσως είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλό, η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω απορροφάει με άνεση της ανωμαλίες του δρόμου και συνολικά λειτουργεί υποδειγματικά. Ακόμα και τις εγκάρσιες ανωμαλίες θα τις φιλτράρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, παρά τις ζάντες των 18 ιντσών με τα ελαστικά με 45άρι προφίλ.

Την ίδια ώρα, στον αστικό κύκλο, ο συνδυασμός του αυτόματου κιβωτίου με το δίλιτρο σύνολο των 213 Nm ροπής σου επιτρέπει να κινείσαι με άνεση. Ο κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητά του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, χωρίς να αισθάνεσαι ότι του λείπει η δύναμη, με τη ροπή να παίζει σημαντικό ρόλο, πάντα σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του κιβωτίου. Ιδιαίτερα διακριτική είναι η λειτουργία του συστήματος απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, κάτι που ισχύει και για το ήπιο υβριδικό σύστημα των 24V, που εκτός από τη συμβολή του στη βελτίωση της απόδοσης, συνεισφέρει και στη μειωμένη κατανάλωση. Η επίσημη τιμή για το Mazda 3 είναι 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., αν και κατά τη συμβίωσή μας μαζί του κυμάνθηκε στα 8,5 λίτρα.

Mazda 3

Από τη στιγμή που θα βρεθείς στον επαρχιακό δρόμο ή στον αυτοκινητόδρομο, διαπιστώνεις ότι οι 122 ίπποι του δίλιτρου συνόλου αποδεικνύονται λίγοι για το εξαιρετικό πλαίσιο. Το στιβαρό και πολύ καλά ζυγισμένο αμάξωμα προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αντίστοιχο συναίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Οριακά θα υποστρέψει, αλλά ο έλεγχός του με το πεντάλ της βενζίνης και το πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης είναι απλή υπόθεση. Μάλιστα, σε αυτές τις συνθήκες το πίσω μέρος εμφανίζει την τάση να ελαφρώσει, στοιχείο που θα ικανοποιήσει τους πιο ενθουσιώδεις. Την ίδια ώρα, το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων παρέχει τη δυνατότητα επιλογής των ταχυτήτων μέσω paddles, λειτουργία που ταιριάζει περισσότερο σε γρήγορους ρυθμούς.

Mazda 3

Το νέο Mazda 3 έχει συγκεκριμένα προτερήματα που το καθιστούν ξεχωριστό, όπως η διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει η σχεδίασή του, η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, αλλά ακόμα και το γεγονός ότι απέσπασε μία από τις υψηλότερες διακρίσεις που έχουν καταγραφεί στην ιστορία στα αποτελέσματα της δοκιμής πρόσκρουσης EuroNCAP. 

Οι τιμές του Mazda 3 στην Κύπρο

Petrol engines Naturally aspirated M Hybrid

SKYACTIV-G 2.0 Auto H/B 122 hp από €28,300 

SKYACTIV-X 2.0 Auto H/B 180 hp από €30,800 

SKYACTIV-X 2.0 Auto SDN 180 hp από €31,300 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ: Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ FORMULA 1 - ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ | Speedzone Podcast EP21