Οδηγούμε το Hyundai Santa Fe Plug-In Hybrid
Το νέο Santa Fe παραμένει πιστό στα «ήθη και έθιμα» των προκατόχων του, συνεχίζοντας να αποτελεί το διαχρονικό στολίδι της γκάμας των SUV μοντέλων της Hyundai - πολλώ δε μάλλον στην κορυφαία plug-in υβριδική εκδοχή του.
Όντας πλέον στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του, μέσα από μια σειρά κάθε άλλο παρά επιδερμικών προσθηκών, βελτιώσεων και αναβαθμίσεων, το μεγάλο D-SUV των Κορεατών αποκτά ρόλο ναυαρχίδας, και καθίσταται μία ακόμα πιο αξιοπρόσεκτη και -γιατί όχι;- premium επιλογή για όλους όσοι αναζητούν ένα προσεγμένο σε κάθε του πτυχή οικογενειακό μοντέλο με επαρκή απόσταση από το έδαφος, τολμηρή σχεδίαση, υψηλό επίπεδο άνεσης στο ταξίδι και πραγματικά… συναρπαστικούς χώρους για πέντε, έξι ή ακόμα και επτά επιβάτες στο εσωτερικό του.
Το νέο σύστημα των Κορεατών, που ελέγχει τη ροή του αέρα και την κίνησή του στο χώρο του κινητήρα επιτρέποντας καλύτερη διάχυση της θερμότητας, η βελτιωμένη αεροδυναμική, ως απόρροια των σμιλευμένων εξωτερικών επιφανειών (Cd: 0,33), και η «μετακόμιση» ουκ ολίγων εξαρτημάτων με μεγάλο βάρος χαμηλά «μέσα» στην πλατφόρμα (σ.σ.: ίδια με αυτήν του ομογάλακτου Kia Sorento) που χαμηλώνει το κέντρο βάρους, προσφέρουν χωρίς «ναι μεν άλλα» μια αψεγάδιαστη ποιότητα κύλισης.
Κυριολεκτικά χαίρεσαι να ταξιδεύεις μαζί του, είτε στις εμπρός είτε στις πίσω θέσεις-πολυθρόνες της 6θέσιας έκδοσης της δοκιμής μας, καθώς δεν είναι μόνο το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου που φτάνει στα αυτιά σου το στοιχείο που κάνει τη διαφορά σε σχέση με αντίστοιχου μεγέθους κατασκευές, αλλά και η «δεμένη» ρύθμιση της ανάρτησης, που δεν αφήνει το αμάξωμα να «πλέει» όταν αποφασίσεις να αξιοποιήσεις πλήρως στην ευθεία τους 265 συνδυαστικούς ίππους του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης της Hyundai. Το τελευταίο έχει στην καρδιά του τον γνωστό και καταξιωμένο πλέον 1.600άρη των 180 ίππων κι έναν ψυχωμένο ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW, που αντλεί ενέργεια από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13,8 kWh.
Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα ψηλωμένο GTi σε επίπεδο επιδόσεων, αλλά για ένα ταχύ cruiser, καθώς τα παραπανίσια κιλά της παραλλαγής με τα διακριτικά «phev» (από 2.005 έως και 2.112 κιλά για τις πλούσια εξοπλισμένες 7θέσιες εκδόσεις) είναι διακριτά στο τέρμα γκάζι, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport, που συνδυάζει με επαρκή ενεργειακά αποθέματα στην μπαταρία την ικμάδα των δύο μονάδων. Οπότε… επιλέγεις πιο ήπιες ρυθμίσεις και «ακουμπάς» στο πολύ καλό και ομαλό στη διαδοχή των 6 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο των Κορεατών, προκειμένου να φτάσεις ατσαλάκωτος και με κατανάλωση υγρού καυσίμου κάτω από την ένδειξη «7» στο δεύτερο σκέλος του ταξιδίου σου, που θα σε οδηγήσει στον τελικό προορισμό σου.
Με μήκος που ακουμπά αισίως πλέον τα 4,8 μ., το Santa Fe σίγουρα δε θα νιώσει και τόσο άνετα στους στενούς «εσωτερικούς» δρόμους της Αράχωβας, παρά τους άφθονους αισθητήρες, την… αφ’ ψηλού ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και το ελαφρύ του τιμόνι, που κάνει τους ελιγμούς μια διαδικασία ρουτίνας.
Το σύστημα τετρακίνησης του Santa Fe, το γνωστό μας HTRAC, δηλώνει «παρών» όταν ο ρυθμός ανεβαίνει (στo πρόγραμμα Sport, μάλιστα, η ροπή που φτάνει στους πίσω τροχούς μπορεί να φτάσει έως και το 50% της μέγιστης), προσφέροντας ουδέτερη συμπεριφορά σε συνδυασμό με υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, που εγγυώνται οι 19άρηδες τροχοί. Περιθώρια για… υπερβολές ασφαλώς και υπάρχουν, μιας και το καλοστημένο πλαίσιο συγχωρεί τα λάθη, παρά το γεγονός ότι και εδώ το βάρος γίνεται αισθητό στα «σφιχτά» κομμάτια. Αλλά μέχρις εκεί, καθώς κάθε τάση του εμπρός μέρους πνίγεται εν τη γενέσει του από τα καλορυθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Με όλες τις ανέσεις
Εδώ είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι η κορεατική εταιρεία επιχείρησε να προσδώσει μια premium αύρα, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε ποιότητα. Το ταμπλό διαθέτει νέο ντιζάιν σε σχέση με πριν, τα υλικά που το απαρτίζουν είναι προσεγμένα στο σύνολό τους, ενώ χαρακτηριστική είναι τόσο η αιωρούμενη οθόνη των 10,25 ιντσών στο μέσον του ταμπλό, όσο και η φαρδιά και «ενιαία» κονσόλα, στην οποία βρίσκονται εγκατεστημένοι αρκετοί διακόπτες, χειριστήρια και μοχλοί – ανάμεσα τους και ο περιστροφικός για το Terrain Mode με τη διπλή λειτουργία, με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Sport και Smart να επιλέγονται με τη στροφή του προς αριστερά, και τα Sand, Snow και Mud στα δεξιά.
Συνολικά μετρήσαμε σχεδόν σαράντα μπουτόν και διακόπτες, και αυτό είναι σίγουρα ένα απρόσμενο… throwback σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές ενσωματώνουν πολλές, αν όχι όλες από τις επιμέρους λειτουργίες ελέγχου «μέσα» στις οθόνες. Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος εξοικείωσης για το πού είναι τι είναι απαραίτητος για τον ευκαιριακό οδηγό, όχι όμως και για τους υπόλοιπους, που γρήγορα θα συνηθίσουν την… ασυνήθιστη για την εποχή επιλογή των Κορεατών. Από εκεί και πέρα, το Santa Fe είναι ένα πραγματικά ευρύχωρο SUV, με άφθονο «αέρα» για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών – αλλά και για τα πέδιλα των επίδοξων σκιέρ. Η αναδίπλωση των δύο ανεξάρτητων καθισμάτων της δεύτερης σειράς του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, πίσω από εκείνα των εμπρός επιβατών, είναι μια εύκολη διαδικασία, όπως και η επιβίβαση στα πλήρως αναδιπλούμενα της τρίτης, τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν με μικρές παραχωρήσεις δύο επίσης επιβάτες χαμηλού έως και μέσου το πολύ αναστήματος.
Οι κατηφορικοί δρόμοι αποτελούν μια καλή ευκαιρία για τα φρένα του Santa Fe να αποδείξουν την αντοχή τους, αλλά και για την ίδια την μπαταρία προκειμένου να ανακτήσει μέρος της χαμένης της ενέργειας, ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να δηλώσει ξανά βροντερό «παρών», συνεισφέροντας με όλη του τη θέρμη στους 180 ονομαστικούς ίππους του θερμικού. Σε επίπεδο ηλεκτρικής αυτονομίας, πάντως, μην περιμένετε θαύματα, καθώς μόλις 40 πραγματικά χιλιόμετρα είναι εφικτά αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Τιμή ωστόσο που σίγουρα δε δυσαρεστεί, ούσα ταυτόχρονα επαρκής για μίνι οικολογικές εξορμήσεις.
Η κορυφαία παραλλαγή του Santa Fe αποτελεί ένα όχημα «ελεύθερου χρόνου», όπως συνηθίζαμε να αποκαλούμε στο παρελθόν τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους, που δε διστάζει να κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό των D-SUV, παρέχοντας στον οδηγό του τη δέουσα αρχοντιά με τον τρόπο που πατά σε άσφαλτο -και γιατί όχι στο χώμα-, αλλά και βασιλικές ανέσεις στους υπολοίπους με τους χώρους που προσφέρει η προσεγμένη σε κάθε της πτυχή καμπίνα του. Και όλα αυτά, με λογικό κόστος χρήσης, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση που εγγυάται το υβριδικό σύστημα κίνησης – υπό την προϋπόθεση πάντα ότι τα αποθέματα ενέργειας της μπαταρίας διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο._ Χ. Α.
HYUNDAI SANTA FE 1.6 PLUG-IN HYBRID
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ (β/κ): 180 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (β/κ): 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 91 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 304 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 265 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm/1.000-5.000 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,8 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.785×1.900×1.710 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 578-685 λίτρα (7θέσιο, έως τη 2η σειρά) > ΒΑΡΟΣ: Από 2.005 κιλά (7θέσιο) > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,8 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 187 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,5 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 37 γρ./χλμ. > ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 40 χλμ.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)