Δοκιμή - Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG: Ευχάριστος πονοκέφαλος
Με την τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης στο Clio, η Renault θέτει στους υποψήφιους αγοραστές του μοντέλου το δίλημμα των προπονητών οι οποίοι έχουν διαθέσιμους όλους τους καλούς παίκτες και δυσκολεύονται να επιλέξουν εκείνους που προτιμούν για το επόμενο παιχνίδι.
Μετά τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, σειρά για το Renault Clio πήρε και εκείνη με διπλό καύσιμο, που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης με υγραέριο (LPG). Η εν λόγω εκδοχή, που υφίσταται και στο Captur, έρχεται να διευρύνει την γκάμα ενός από τα πιο δημοφιλή μοντέλα σε όλη την Ευρώπη.
Δοκιμασμένη συνταγή
Το υγραέριο δεν αποτελεί καινοφανή λύση για τη Renault, η οποία το χρησιμοποιεί από το 2010. Σήμερα το σκεπτικό είναι απλό: Πώς μπορούμε να πετύχουμε μείωση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων παράλληλα με αύξηση της αυτονομίας, χωρίς να χρησιμοποιήσουμε υβριδική λύση; Η απάντηση έρχεται από τα γράμματα «LPG».
Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 TCe ισχύος 100 ίππων δημιουργήθηκε εξαρχής για χρήση σε συνεργασία με υγραέριο και η εγκατάστασή του γίνεται εργοστασιακά, με όσα θετικά αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο αξιοπιστίας, ασφάλειας και λειτουργικότητας. Η δεξαμενή υγραερίου, χωρητικότητας 32 λίτρων, έχει κατασκευαστεί από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετήθηκε στο σημείο της ρεζέρβας, χωρίς να επηρεάζει τον ευμεγέθη χώρο αποσκευών (391 λίτρα, που αυξάνονται στα 1.069 αν πέσουν τα καθίσματα). Σε συνδυασμό με τη δεξαμενή βενζίνης (39 λίτρα), διαμορφώνεται ένα άθροισμα 72 λίτρων διαθέσιμου καυσίμου, την ώρα που το συγκεκριμένο Clio ζυγίζει 1.206 κιλά, μόλις 28 περισσότερα από την αντίστοιχη έκδοση μονού καυσίμου.
Αριθμητική «δοσολογία»
Με βάση τους υπολογισμούς των ανθρώπων της Renault, το συγκεκριμένο σύνολο μειώνει την εκπομπή ρύπων (94-100 γρ./χλμ. με χρήση LPG) κατά 8% σε σύγκριση με έναν «απλό» βενζινοκινητήρα (100-107 γρ./χλμ.), γεγονός που συνεπάγεται και χαμηλότερο κόστος τελών κυκλοφορίας. Παράλληλα, με τη μέση τιμή ανά λίτρο σε βενζίνη (95 οκτανίων), πετρέλαιο και υγραέριο κίνησης να είναι 1,40, 1,12 και 0,73 ευρώ, αντίστοιχα, η χρήση του συστήματος διπλού καυσίμου αποδεικνύεται οικονομικότερη ανά χιλιόμετρο, καθιστώντας τις επισκέψεις για ανεφοδιασμό πιο αραιές. Από πλευράς κατανάλωσης, οι εργοστασιακές μετρήσεις μικτού κύκλου (NEDC) για την κίνηση με LPG (5,7-6,1) ή βενζίνη (4,6-4,8) προσφέρουν αυτονομία 1.400 χιλιομέτρων. Το Clio «μας» χρειάστηκε 7,7 και 6,4 λίτρα/100 χλμ., αντίστοιχα, επιδόσεις μέσω της οποίας τα 1.000-1.100 χιλιόμετρα αποτελούν εφικτό στόχο.
Γλυκιά γεύση
Η λειτουργία του συστήματος διπλού καυσίμου είναι απλή. Η αλλαγή γίνεται αυτόματα, εφόσον υπάρξει εξάντληση του υγραερίου, ή χειροκίνητα, με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται αριστερά από τη στεφάνη του τιμονιού, όπου απεικονίζεται και η ποσότητα του διαθέσιμου αερίου. Η οδική συμπεριφορά του υγραεριοκίνητου Clio είναι τυπική... Renault, με τη θέση οδήγησης και την ποιότητα κύλισης να παραμένουν βασικά ατού. Η ροπή των 160 Nm είναι ικανοποιητική για το σύνολο, ενώ η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων είναι λογικά προσανατολισμένη στη χρηστικότητα του συνόλου, και όχι στις επιδόσεις. Εν κατακλείδι, αυτό το Clio στέκεται επάξια δίπλα στις μονού καυσίμου εκδόσεις του, καθώς προσφέρει μεγαλύτερη διάρκεια κίνησης χωρίς ανεφοδιασμό.
Η δεξαμενή καυσίμου έχει τοποθετηθεί κάτω από το χώρο αποσκευών, εκεί που σε άλλες εκδόσεις βρίσκεται η ρεζέρβα
Renault 1.0 Energy TCe 100 LPG
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 160 Nm/2.750 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Τύπου ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.050x1.798x1.440 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.583 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.206 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,4 (7,7) λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 105 (94) γρ./χλμ.
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Σε παρένθεση οι τιμές με LPG
RENAULT CLIO 1.0 TCe 100 LPG
ΥΠΕΡ //ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΧΡΗΣΗΣ//ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
ΚΑΤΑ //ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ