Kia Niro: Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση των 141 ίππων (τιμές)
Με το νέο Niro η Kia δηλώνει βροντερό «παρών», χάρη στη σχεδίαση, στην ποιότητα κύλισης και στο υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου μικρομεσαίου crossover της.
«Υπάρχει ένα Niro για τον καθένα», είναι το σλόγκαν με το οποίο μας συστήνει η Kia το νέο CUV (Crossover Utility Vehicle) της. Αυτό το στηρίζει στο γεγονός ότι αυτή η νέα γενιά αγοραστών που αναζητούν ένα κανονικά εξηλεκτρισμένο μοντέλο (και όχι μεσοβέζικα ήπιες λύσεις) θα μπορεί να διαλέξει μέσα από μία τριπλέτα εκδόσεων, που περιλαμβάνει: full hybrid (HEV), plug–in hybrid (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρική (EV) εναλλακτικές, με την τελευταία να αναμένεται άμεσα στην ελληνική αγορά.
Δεν είναι όμως ο εξηλεκτρισμός που κάνει τη διαφορά, αλλά αυτή η εικόνα που αντικρίζεις. Δυσκολεύεσαι να το κατατάξεις με την πρώτη ματιά κάπου, αφού είναι μεγάλο για χάτσμπακ, αρκετά γωνιώδες για crossover (τα οποία συνήθως αφήνουν κουπέ υπονοούμενα, και για αυτόν το σκοπό η εταιρεία φέρνει από στιγμή σε στιγμή το ανανεωμένο XCeed) και σχετικά συμμαζεμένο για τα δεδομένα των μεσαίων SUV.
Το νέο Kia Niro μας συστήνεται
Με μήκος 4.420 χλστ. καταφέρνει μέσα στην γκάμα της Kia να στριμωχθεί μεταξύ XCeed και Sportage. Σχεδιαστικά, το νέο Kia Niro ακολουθεί τη φιλοσοφία Opposites United της εταιρείας, βασιζόμενο στη σύνθεση φαινομενικά αντίθετων στοιχείων.
Δεν ξέρουμε αν κάπου ανάμεσα σε αυτή τη μακρόστενη μάσκα με τα χαρακτηριστικά φώτα μπορεί κάποιος να διακρίνει κάτι από μία τίγρη (ένα Tiger Face δηλαδή, που είναι η σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας), το σίγουρο όμως είναι ότι δε θυμίζει σε τίποτε τη «χλιαρή» σχεδίαση του προγόνου.
Σε αυτό συνηγορούν η διαμόρφωση των προφυλακτήρων και των μαρσπιέ, αλλά το σήμα κατατεθέν της σχεδίασης είναι αναμφίβολα η αισθητική του πίσω μέρους, και ειδικότερα της τρίτης κολόνας, η οποία μπορεί να ξεχωρίζει με διαφορετικό χρωματισμό (τον οποίο υιοθετούν οι λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ) από αυτόν του υπόλοιπου αμαξώματος.
Εντύπωση προκαλεί η αεροδυναμικά βελτιωμένη «τρισδιάστατη» διαμόρφωση αυτής της κολόνας σε σχήμα μπούμερανγκ (ίσως κάποιοι να διακρίνουν ομοιότητες με το VW Golf), όπου κρυμμένοι αεραγωγοί επιτρέπουν τη διέλευση του αέρα, ενώ τα πίσω φώτα ακολουθούν τo σχήμα της κολόνας και εκτείνονται μέχρι μέσα στην οροφή. Ακόμα και επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η διαμόρφωση των φλας στους πλευρικούς καθρέφτες, δεν έχουν αφεθεί στην τύχη, ακολουθώντας το συνολικό ύφος του νέου Niro.
Η εσωτερική διαφορετικότητα του νέου Kia Niro
Εδώ επιβεβαιώνεται πέρα για πέρα αυτό που είχαμε επικρίνει αρκετές φορές στο παρελθόν και που πλέον όλα τα νέα μοντέλα της Kia (αλλά και της Hyundai) διαθέτουν σε μεγάλες δόσεις. Αυτό δεν είναι άλλο από το χαρακτήρα και τη διαφορετικότητα. Σε σχέση με το αδιάφορο εσωτερικό παλαιότερων μοντέλων της Kia, αλλά και της προηγούμενης γενιάς, το νέο Niro έχει κάνει τεράστια βήματα εξέλιξης σε ό,τι αφορά την εικόνα των υλικών, τη σχεδίαση, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και την τεχνολογία.
Οι παραπομπές στο EV6 είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, καθώς δεσπόζει η παρουσία ενός ενιαίου πάνελ με δύο οθόνες 10,25 ιντσών (έκδοση Titanium) για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, η μακρόστενη μπάρα αφής στο κάτω τμήμα (που μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ των χειριστηρίων του κλιματισμού και των υπόλοιπων λειτουργιών) και φυσικά ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου.
Από τα πρώτα στοιχεία που προκαλούν εντύπωση είναι οι έντονες ακμές, αλλά και το πόσο κοντά νιώθεις ότι βρίσκεται ο πίνακας οργάνων. Κρίμα που σε αυτό το σκουρόχρωμο γκρι διάκοσμο οι νέες επιφάνειες με αυτήν τη χαρακτηριστική ματιέρα δεν καταφέρνουν να αναδειχθούν περισσότερο. Μόλις πάντως βολευτείς στο κάθισμα με τη σωστή στήριξη (ιδανικά πάντως θα θέλαμε και μια ρύθμιση οσφυϊκής υποστήριξης), αισθάνεσαι ότι η θέση οδήγησης δείχνει σχετικά διαφορετική από τα συνηθισμένα, καθώς νιώθεις ότι κάθεσαι ψηλά και πάνω στο αυτοκίνητο.
Στην πραγματικότητα, ούτε το Niro είναι τόσο ψηλό (1.545 χλστ.), ούτε η απόσταση από το έδαφος είναι ιδιαίτερα αυξημένη (160 χλστ.), πάντα σε σύγκριση με τα δεδομένα των τυπικών C–SUV, που σε αρκετές περιπτώσεις βρίσκονται γύρω στα 200 χλστ. Η «οφθαλμαπάτη» τελικά προέρχεται από το ταμπλό, όπου η σχεδίαση με την έντονη κλίση προς τα κάτω το κάνει να δείχνει πολύ μικρότερο από ό,τι συμβαίνει συνήθως σε ένα τυπικό SUV.
Οι διαστάσεις του νέου Kia Niro έχουν αυξηθεί σε σχέση με του προκατόχου του, φτάνοντας σε μήκος τα 4.420 χλστ., σε πλάτος τα 1.825 χλστ., σε ύψος τα 1.545 χλστ., ενώ το μεταξόνιο είναι 2.720 χλστ., δημιουργώντας μία αρκετά ευρύχωρη καμπίνα.
Στις εμπρός θέσεις υπάρχει περίσσιος χώρος για τα κεφάλια ακόμα και για μεγάλα αναστήματα, ενώ στις πίσω θέσεις η τετραγωνισμένη διαμόρφωση του αμαξώματος διατηρεί αμείωτο το αίσθημα ευρυχωρίας και ευεξίας, χάρη στην ύπαρξη κεντρικού υποβραχιόνιου, πίσω αεραγωγών και δυνατότητας ρύθμισης της πλάτης.Το ίδιο ισχύει ακόμα και για έναν πέμπτο επιβάτη, χάρη στο κεντρικό τούνελ που δεν είναι ιδιαίτερα ογκώδες, αν και το κάθισμα δεν έχει την ανάλογη διαμόρφωση στο κεντρικό του τμήμα.
Στις πρακτικές λεπτομέρειες του νέου Niro συγκαταλέγονται τα καθίσματα με τις λεπτές πλάτες, όπου μπορούν να ενσωματωθούν θύρες φόρτισης USB–C (στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι οι επιβάτες για τη φόρτιση μικροσυσκευών, όπως τηλέφωνα και tablet), αλλά και ο μεγάλος χώρος για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα, με πτυσσόμενες ποτηροθήκες.
Τις χωροταξικές δυνατότητες της καμπίνας συμπληρώνει ένας χώρος φόρτωσης με χωρητικότητα 451 λίτρα, που με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.445 λίτρα. Κάτω από το επίπεδο κάλυμμα του δαπέδου (έκδοση Titanium) υπάρχει ένας επιπλέον χώρος, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσε αυτή η εύκαμπτη εταζέρα, η οποία μπορεί (με λίγη προπόνηση) να διπλωθεί σε μία μικρή θήκη, καταλαμβάνοντας έτσι ελάχιστο χώρο.
Για αρχή, σε full hybrid
Σε αντίθεση με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο EV6, το νέο Niro δε βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Motor Group, που προορίζεται αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας «Κ» της εταιρείας, που δίνει και πάλι στο Niro μια πλήρη γκάμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης.
Το νέο πλαίσιο, εκτός από ελαφρύτερο κατά περίπου 20 κιλά, προσφέρει και υψηλότερη στρεπτική ακαμψία. Αλλαγές έχουν γίνει στις επιμέρους ρυθμίσεις της ανάρτησης (που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), αλλά και της κρεμαγιέρας του τιμονιού.
Επιπροσθέτως, το δεύτερης γενιάς Niro εφοδιάζεται με μια πλήρη δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης υπό την ονομασία «DriveWise», όπου η συντριπτική πλειοψηφία των διάφορων υποσυστημάτων είναι στάνταρντ και στα τρία επίπεδα εξοπλισμού (μόνο στην αρχική έκδοση Dynamic υπάρχουν διαφορές στο σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, ενώ δεν υπάρχει το highway driving assist).
]
Αφετηρία της γκάμας των κινητήριων συνόλων είναι η HEV έκδοση, η οποία συνδυάζει έναν 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 105 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 43 ίππων, με τη συνδυαστική τιμή να ανέρχεται στους 141 ίππους.
Σε αντίθεση με full hybrid συνθέσεις άλλων εταιρειών, εδώ χρησιμοποιείται ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις, αλλά χωρίς κάποιο γρανάζι για την όπισθεν, καθώς η κίνηση προς τα… πίσω γίνεται αποκλειστικά με την αρωγή του βασικού ηλεκτροκινητήρα. Το αποτέλεσμα αυτής της «περικοπής» έχει οφέλη σε ό,τι αφορά το βάρος (μια μείωση της τάξης των 2,3 κιλών) αλλά και τη μείωση της κατανάλωσης.
Κάτω ακριβώς από το μπράτσο του τιμονιού βρίσκεται ο διακόπτης επιλογής των δύο προγραμμάτων οδήγησης. Η εκκίνηση γίνεται πάντοτε με το πρόγραμμα Eco, ενώ εναλλακτικά ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη Sport λειτουργία. Το παράδοξο είναι ότι στο πρόγραμμα «Eco» η συμβατική διάταξη του τιρκουάζ πίνακα περιλαμβάνει ένα κανονικό στροφόμετρο, ενώ στη Sport λειτουργία (με μια ομολογουμένως όμορφη χρωματική εναλλαγή), το στροφόμετρο αυτό δίνει τη θέση του σε ένα οικονομόμετρο!
Αντίδοτο στην υψηλή κατανάλωση
Βασικός στόχος κάθε full hybrid υλοποίησης είναι το θέμα της κατανάλωσης (και κατ’ επέκταση των εκπομπών CO2), και το Niro HEV έδειξε ότι τα καταφέρνει περίφημα. Χωρίς μεγάλη προσπάθεια ο οδηγός μπορεί να διατηρεί τη μέση κατανάλωση στο εύρος 5-6 λτ./100 χλμ. σε αστικό περιβάλλον, και ελαφρώς υψηλότερα σε διαδρομές εκτός πόλης. Με λίγη αυτοσυγκράτηση, πάντως, η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ.
Σε αυτή την προσπάθεια, ο οδηγός έχει τη συμβολή ενός εξελιγμένου συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί μέσω των paddles που υπάρχουν στο τιμόνι. Μάλιστα, η Kia θέλησε να δώσει μία μεγάλη γκάμα επιλογών, αφού υπάρχουν τέσσερις βαθμίδες για το στάνταρντ πρόγραμμα και άλλες τόσες για το αυτόματο πρόγραμμα (σε κάθε περίπτωση στην υψηλότερη βαθμίδα, η ανάκτηση είναι τόσο έντονη που περιορίζει δραστικά τη χρήση του μεσαίου πεντάλ).
Από την πρώτη στιγμή, άλλωστε, το Niro φροντίζει να δείξει τις προθέσεις του στον οδηγό του. Προσφέρει μία «βουτυρένια» κύλιση, που συνδυάζεται ωραία με την πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και θα άγγιζε το ιδανικό, με άλλους όμως τροχούς, αφού το 45άρι προφίλ των 18άρηδων τροχών δεν καταφέρνει να «στρογγυλέψει» αρκετές από τις άφθονες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών οδοστρωμάτων.
Αυτήν τη συμπεριφορά στην κύλισή του το Niro δείχνει ότι είναι διατεθειμένο να τη διατηρήσει πάση θυσία. Ακόμα και αν αυτό συνεπάγεται ότι θα πρέπει να ξεχάσει τις όποιες σπορτίφ προθέσεις. Η μαλακή ανάρτηση και το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι (δε μεταβάλλεται ιδιαίτερα στο πρόγραμμα Sport) συνηγορούν επ’ αυτού. Πάντως η Kia, όπως και σε άλλα μοντέλα της, έτσι και εδώ δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να απενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (αρχικά το αντισπίν και κατόπιν το ESP).
Αυτό που δε θα χρειαστεί να θυσιάσει είναι η λειτουργία ενός τυπικού κιβωτίου, με κανονικές αλλαγές σχέσεων. Βλέπετε, σε αντίθεση με αρκετούς ανταγωνιστές που υιοθετούν μια μετάδοση που παραπέμπει σε συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, εδώ το Niro καταθέτει την ευχάριστη λειτουργία που χαρακτηρίζει το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Στο πρόγραμμα Eco η εναλλαγή μεταξύ θερμικής και ηλεκτρικής λειτουργίας είναι αρκετά ομαλή, ενώ όσο αυξάνει ο οδηγός την πίεση στο δεξί πεντάλ, το κιβώτιο αντιδρά σβέλτα με τις ανάλογες αλλαγές σχέσεων. Στο Sport πρόγραμμα, μάλιστα, τα paddles στο τιμόνι αλλάζουν αντικείμενο, καθώς χρησιμοποιούνται για τις αλλαγές σχέσεων, αρκεί αυτές να έχουν τη σύμφωνη γνώμη της κεντρικής μονάδας ελέγχου. Γενικά, ύστερα από αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Niro, αφήσαμε κατά μέρος τις όποιες οδηγικές αναζητήσεις και απολαύσαμε τον relaxed χαρακτήρα που μπορεί να σου χαρίζει σε άφθονες δόσεις το νέο Niro.
Αστικό ο…niro, και όχι μόνο
Με το Niro η Kia εμπλουτίζει την έτσι και αλλιώς πολυάριθμη γκάμα των SUV μοντέλων της. Το Niro όμως στη full hybrid έκδοσή του, έρχεται να ενδυναμώσει την παρουσία της Kia σε ένα κομμάτι της αγοράς το οποίο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για τους υποψήφιους αγοραστές που ενδιαφέρονται για ένα υβριδικό CUV (Crossover Utility Vehicle).
Αυτό το πετυχαίνει αρχικά με την εμφάνισή του, όπου το τετραγωνισμένο παρουσιαστικό κρύβει τις πραγματικές διαστάσεις απέναντι στα επιβλητικά SUV, προσφέροντας παράλληλα μια απόσταση από το έδαφος ικανοποιητική για περιστασιακές εκδρομές.
Το υβριδικό του σύνολο εκπληρώνει στο ακέραιο τις προσδοκίες που υπάρχουν σχετικά με την κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον (όπου και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του) και παραμένει απόλυτα ικανοποιητικό πλαίσιο και στο ταξίδι. Ο κυβισμός των 1,6 λίτρων παραμένει ατού απέναντι σε ανταγωνιστές που έχουν αρχίσει να υιοθετούν 2λιτρους κινητήρες, ενώ ατού είναι και η λειτουργία του κιβωτίου.
Οι χωροταξικές ικανότητες της καμπίνας είναι απόλυτα ικανοποιητικές για οικογενειακή χρήση, καθώς εμπλουτίζεται και με αρκετές πρακτικές λεπτομέρειες. Στο δρόμο ξεδιπλώνει μια ωραία ποιότητα κύλισης (κάτι που θεωρούμε ότι θα κερδίσει μερικούς επιπλέον πόντους στην αρχική έκδοση με τους 16άρηδες τροχούς), δείχνοντας με τον τρόπο του ότι αυτός είναι και ο βασικός οδηγικός προσανατολισμός._ 4Τ
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ KIA NIRO ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
1.6 Petrol 6-Speed Auto DCT Comfort €28.900
1.6 Petrol 6-Speed Auto DCT Premium €31.900
1.6 Petrol 6-Speed Auto DCT Executive €33.900
Kia Niro HEV 141 PS
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.580 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 105 ίπποι/5.700 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 144 Nm/4.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 43 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 170 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 141 ίπποι/5.700 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 265 Nm/4.000 σ.α.λ. >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 1,32 kWh >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.420×1.825x1.585 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 451-1.445 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.474 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ.