Με Ford Puma ST σε Ειδικές του Ακρόπολις
«Επιστρέφουμε» δοκιμάζοντας το Ford Puma ST με τα σωστά λάστιχα, και σχολιάζουμε.
Σε κάποιες περιπτώσεις, κάτι δεν ταίριαζε σε σχέση με ό,τι μας έχει συνηθίσει η Ford. Σχόλιο με αφορμή τη δοκιμή του Puma ST με χειμερινά λάστιχα· τότε, το Φεβρουάριο, τις ημέρες με τα χιόνια, με την ευκαιρία του οδοιπορικού μας στη Μακεδονία. Στον Χολομώντα με εικόνες WRC από τον Νικόλα Κατίκη. Στο τιμόνι και στα πλήκτρα ο Μανώλης Σαλούρος.
Πρόσφατα, μας διέθεσαν το «ελληνικό», της δικής μας αντιπροσωπείας, στο ίδιο πράσινο χρώμα αλλά με τα σωστά Michelin (225/40 R19) σε τροχούς των 19 ιντσών. Ευκαιρία για απαντήσεις σε απορίες, λοιπόν, με αφορμή το άτυπο οδοιπορικό μας σε αγαπημένες ειδικές διαδρομές των ελληνικών αγώνων.
Πήγαμε Χολομώντα, κατεβήκαμε το Καράβωμα και διασχίσαμε τον Άγιο Ιωάννη με κατεύθυνση από τα Αθίκια, σε όλες τις περιπτώσεις με αντίστοιχα αυτοκίνητα. Υποστηρίζοντας και άρθρα στην ενότητα «Ειδικές Διαδρομές» - αγαπημένη διαδικασία και του φωτογράφου. Είναι γεγονός ότι φαίνεται ο τέλειος συνδυασμός, όμως δεν είναι «ευκολάκι», αφού συχνά δεν προσφέρεται για φωτογράφιση ένα ωραίο κομμάτι, ιδανικό για οδήγηση.
Μόντε Μπράλος...
«Φτέρη ή Μπράλος;» ήταν το ερώτημα, και πάμε Μπράλο, με σεβασμό στη Λαμία, στην πρωτεύουσα του Ράλλυ Ακρόπολις, όπου ανδρώθηκαν οι καλύτεροι και όπου ζει η ΑΛΑΛ, ένα Σωματείο με ιστορία και προοπτική.
Με θέα τη Λαμία από τη φουρκέτα που «ζωγράφιζε» ο αείμνηστος Ζαν-Λικ Τεριέ σε χωμάτινη επιφάνεια. Τότε, τη δεκαετία του 1970, οι πιτσιρικάδες της εποχής, αργότερα πρωταγωνιστές, χειροκροτούσαν τον Γάλλο καλλιτέχνη με την Alpine Α110, και για να τον τιμήσουν έδωσαν το όνομά του στη χαρακτηριστική στροφή.
Σήμερα, με ασφάλτινο τερέν, δημιουργεί οδηγικό ενδιαφέρον ανεβαίνοντας ή κατεβαίνοντας, αλλά οι μετρ, όπως ο πρωταθλητής Πάνος Χατζητσοπάνης (τετράκις τροπαιούχος με τον Νικόλα Πετρόπουλο δίπλα του), ξέρουν ότι αυτή η ειδική διαδρομή δεν κρίνεται στις φουρκέτες. Το ερώτημα αφορά το πώς φτάνεις από τη μία στην άλλη φουρκέτα, βρίσκοντας χαμένα δευτερόλεπτα σε κάθε σου πέρασμα, σε ένα περιβάλλον που εναλλάσσεται και γοητεύει με την αγριάδα που εκπέμπει. Γνήσιο, «αρσενικό» κομμάτι, που λατρεύουν οι καλύτεροι θεατές του WRC στον πλανήτη, εκεί στη Φθιώτιδα.
Με το Puma...
Δεν έχουμε αμφιβολία ότι, ειδικά κατηφορίζοντας εκεί σε αυτό το περιβάλλον, θα προσαρμοστεί και το δικό σας με τους 125 ίππους, ένα υπερυψωμένο χάτσμπακ, με πάτημα που δε θα βρεις στην κατηγορία. Υπεράνω της απόστασης από το έδαφος και παρά τη διαφορά βάρους, π.χ., από ένα αντίστοιχο Fiesta. Κυρίαρχος της κατηγορίας, έχει αντίπαλο στο δρόμο μόνο το Puma, και όλο αυτό είναι έργο Ford, με ό,τι σημαίνει για εμάς που επιμένουμε να οδηγούμε...
Επί του προκειμένου, τυχεροί. Στο χέρι μας, το καλό Puma ST στην πραγματική του έκδοση, με τον 3κύλινδρο 1.5 με τους 200 ίππους, το 6άρι κιβώτιο και τα ορθόδοξα λάστιχα. Με αυτά έχει συνδυαστεί η ανάρτηση, και είναι οι σωστοί τροχοί που επιτρέπουν και την αξιοποίηση του ελεγχόμενου διαφορικού. Ό,τι σχεδόν απαρατήρητο με τα χειμερινά λάστιχα, πλέον προδίδει τον πραγματικό χαρακτήρα της κατασκευής. Το συνολικά καλά δουλεμένο Puma, με σασί που κρύβει το βάρος του, είναι η «μηχανή» που θέλεις. Συμφωνούμε ότι ο κινητήρας κρύβει τη δύναμή του, όμως το σύνολο κάνει τη διαφορά και δεν έχεις καμία αμφιβολία. Έχει τις δυνατότητες ώστε στον έξυπνο δρόμο, που απαιτεί εξαιρετικό πλαίσιο, να αναμετρηθεί με τα 250άρια και τα 300άρια του ανταγωνισμού, όπως το Τ-Roc.
Απολαυστικό σε κάθε τύπου οδόστρωμα, με την ανάρτηση να συμμετέχει στο παιχνίδι με την εναλλαγή του οδοστρώματος. Ατού το τιμόνι Ford, που συνδυάζεται με το εξαιρετικό κάθισμα, και μόνο η θέση του επιλογέα των 6 σχέσεων θα σε προβληματίσει σε κάποιες αυτοματοποιημένες ασκήσεις. Είτε επιταχύνεις, οπότε και φτάνεις εύκολα στον κόφτη στροφών, είτε επιβραδύνεις δυνατά πριν από την κλειστή στροφή. Βούτυρο στο ψωμί του τα «S», ενώ ψάχνεις και ορθές γωνίες ή αργές στροφές με διάρκεια, ώστε να απολαύσεις το μπλοκέ διαφορικό κλάσης RS. Το έχουμε ξαναγράψει. Αυτό το πλαίσιο θέλει 4κύλινδρο 300άρι ώστε να απολαύσεις ήχους και τρόπο RS.
Μέχρι τότε ζεις τη στιγμή υποδειγματικά και, αν δεν κολλάς στο κάθισμα στην επιτάχυνση ενώ ψάχνεις τους 200 σε ανοιχτό δρόμο, το ταχύμετρο διαγράφει τριψήφιες τιμές, σε ανύποπτες στιγμές που προδίδουν την αλήθεια.
Άλλωστε, με αυτό το Puma, όπως και με κάθε Puma, ένας είναι ο δρόμος. Η παράκαμψη του εθνικού δικτύου και η αξιοποίηση του επαρχιακού, με τις βουνίσιες διαδρομές που το κολακεύουν και σου βελτιώνουν τη διάθεση.
Να επιστρέφεις από τη Λαμία και να επιλέγεις τη διαδρομή από Γραβιά και Αμφίκλεια, ψάχνοντας άλλοθι ώστε από το Πολύδροσο να φτάσεις στη Φτερόλακκα, και μετά αέρα κάτω στην παραλία, με τη θάλασσα να σε προκαλεί για έναν ακόμα μεγαλύτερο κύκλο προς τη Ναύπακτο. Το ανέβασμα προς τον Μόρνο, διαδρομές με άρωμα Ράλλυ Ακρόπολις, με το τέλειο για την περίσταση αυτοκίνητο, και τέτοιες ημέρες τίποτα δεν είναι τυχαίο.
Σε κάθε περίπτωση, το Ford Puma ST είναι ένα σύνολο που χάρη στο πλαίσιό του σε ικανοποιεί στην Τέλεια Διαδρομή, ενώ σε παρασύρει στην Ειδική Διαδρομή, αξιοποιώντας και την περιορισμένη κυκλοφορία. Σύνολο που, την επομένη με γραβάτα και τον καφέ στην κεντρική κονσόλα, θα σε μεταφέρει στην εργασία σου με άποψη.
Ας ακούγεται ως 3κύλινδρο που είναι. Χαλάλι._ Σ. Χ.