Δοκιμάζουμε το Renault Scenic 1.3 TCe 140 ps
Το Renault Scenic έρχεται να πιστοποιήσει πως έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες της εποχής, διατηρώντας τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει - Για να το διαπιστώσουμε, δοκιμάζουμε τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.3 TCe ισχύος 140 ίππων.
Η ονομασία Scenic έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για τη Renault, όμως έχει αφήσει και ευρύτερα, ισχυρό αποτύπωμα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Με την έλευσή του, πριν από 25 χρόνια, το νεότευκτο τότε Renault Scenic, άνοιξε το δρόμο για μια νέα κατηγορία, αυτή των Multi Purpose Vehicles (MPV), τα οποία συνδύαζαν χαρακτηριστικά όπως πρακτικότητα και ευρυχωρία, φέρνοντας σε πρώτο πλάνο τη βελτιστοποίηση ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Καθώς η κοινωνική δομή βρισκόταν ευρύτερα σε φάση ανασχηματισμού, η ιδέα που αντιπροσώπευε το πολυχρηστικό Renault Scenic, έγινε δεκτή με ενθουσιασμό, με αποτέλεσμα μετά από τρεις γενιές, το πρώτο συμπαγές πολυμορφικό της αυτοκίνησης, όπως υπερήφανα αναφέρουν οι Γάλλοι, να έχει διαγράψει μια ιδιαίτερα επιτυχημένη σταδιοδρομία στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Έτσι φτάσαμε αισίως στην 4η γενιά του Renault Scenic, την οποία και δοκιμάσαμε στην έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe, που αποδίδει ισχύ 140 ίππων και εν προκειμένω, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Crossover με στοιχεία MPV
Η 4η γενιά του Renault Scenic διατηρεί στοιχεία από τον πολυμορφικό χαρακτήρα του μοντέλου, έχοντας αποκτήσει σιλουέτα, αλλά και προσωπικότητα από crossover. Άλλωστε, τα συγκεκριμένα SUV, που λόγω μεγέθους μπορούν να κινηθούν και εντός πόλης, μπορούν να θεωρηθούν ως μια νοητή συνέχεια των MPVs.
Από πλευράς εμφάνισης, το Renault Scenic που σχεδιάστηκε με πηγή έμπνευσης το πρωτότυπο R-Space, ξεχωρίζει για τη μεγάλη κλίση στο ευμεγέθες εμπρός παρμπρίζ, το οποίο φωνάζει MPV, τη στιγμή που η απόσταση 170 χιλιοστών από το έδαφος, προδίδει και τον crossover χαρακτήρα του. Η σχεδιαστική υπογραφή της Renault φανερώνεται στα φωτιστικά σώματα (φώτα ημέρας σε σχήμα C εμπρός και 3D-effect με τεχνολογία Edge Light πίσω), ενώ η σύγχρονη και δυναμική προσωπικότητα του Scenic υπογραμμίζεται από την προαιρετική διχρωμία αμαξώματος και κυρίως, τους τροχούς διαστάσεων 195/55R20, που σύμφωνα με τη Renault χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία οχημάτων.
Συνολικά, αν και η εξωτερική εμφάνιση αποτελεί το στοιχείο ενός αυτοκινήτου που δύναται να κριθεί με τα πλέον υποκειμενικά κριτήρια, παρά τον φαινομενικό της όγκο, η σιλουέτα του Scenic τραβά τα βλέμματα, αφήνοντας θετική αίσθηση.
Σύγχρονο και εργονομικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό, η αίσθηση που αναδύεται από την πρώτη στιγμή, είναι αντίστοιχη με εκείνη που αφήνει η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης βρίσκεται τόσο ψηλά, ώστε να προσφέρει εποπτικό έλεγχο στο δρόμο, την ώρα η τοποθέτηση του τιμονιού θυμίζει σε μεγάλο βαθμό, Captur. Μεταξύ άνεσης και σπορ χαρακτήρα, οι Γάλλοι έχουν -αναμενόμενα- επιλέξει την πρώτη, με τα φαρδιά καθίσματα να προσφέρουν άνεση και βελτιωμένη πλευρική στήριξη και τη διαμόρφωση της καμπίνας, να συνηγορεί στην υψηλού επιπέδου εργονομία.
Από πλευράς συνδεσιμότητας, το Renault Scenic διαθέτει οθόνη 7 ιντσών R-Link 2, η οποία βασίζεται σε κάθετη διαμόρφωση και είναι εύχρηστη, παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με προγενέστερα μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Η ευκολία στη χρήση, καθιστά το R-Link 2 ιδιαίτερα λειτουργικό, από τη στιγμή που τόσο ο χειρισμός, όσο και η ρύθμιση των συστημάτων συνδεσιμότητας και υποβοήθησης οδηγού, δεν επιφυλάσσουν δυσκολίες για τον χρήστη.
Πρακτικό, ευρύχωρο και πεντάστερο
Ως απόγονος ενός γνήσιου πολυμορφικού, το Renault Scenic 4ης γενιάς διαθέτει πολλές πρακτικές λύσεις. Η καμπίνα του, εφοδιάζεται συνολικά με χώρους αποθήκευσης συνολικής χωρητικότητας 63 λίτρων. Η μοναδική στην κατηγορία, συρόμενη κονσόλα που βρίσκεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, να έχει από μόνη της χωρητικότητα 13 λίτρων, ενώ αν προσθέσετε και τα 11,5 λίτρα που κρύβονται στο συρτάρι αποθήκευσης εμπρός από τον συνοδηγό, τότε της... πρακτικότητας το αληθές, επιβεβαιώνεται.
Εκτός από την πρακτικότητα πάντως, το νέο Scenic ξεχωρίζει και για την ευρυχωρία του. Ο χώρος αποσκευών έχει μήκος φόρτωσης 625 χιλιοστών, που καθιστά ευκολότερη τη συγκεκριμένη διαδικασία, ενώ η χωρητικότητά του φτάνει στα 572 λίτρα. Ακόμη, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως με μία κίνηση, η οποία ενεργοποιείται όχι μόνο από το πίσω μέρος, αλλά και από το σύστημα συνδεσιμότητας, διαμορφώνοντας εντελώς επίπεδο χώρο αποσκευών.
Η έμφαση στην πρακτικότητα και την ευρυχωρία, δε σημαίνει η ασφάλεια έμεινε σε βοηθητικό ρόλο. Απόδειξη αυτού, το γεγονός ότι το Renault Scenic έλαβε 5 αστέρια στα γνωστά τεστ πρόσκρουσης του EuroNCAP. Για αυτό το σκοπό, οι μηχανικοί της Renault έχουν ενισχύσει το πλαίσιο με ειδικό χάλυβα, ο οποίος δημιουργεί κλωβό ασφαλείας γύρω από τους επιβάτες, ενώ το Scenic διαθέτει ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης και επαρκή αριθμό αερόσακων (δύο κουρτίνες για εμπρός και πίσω επιβάτες και από δύο μετωπικοί και πλευρικοί οδηγού-συνοδηγού).
Ταυτόχρονα, εφοδιάζεται με πλειάδα συστημάτων ασφαλείας όπως υποβοήθηση εκκίνησης σε σημείο με κλίση, ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ενημέρωση τήρησης ορίων ταχύτητας με αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας και υποβοήθηση διατήρησης πορείας κ.α.
Στο δρόμο
Πρωταρχικό ρόλο στη λειτουργία του Renault Scenic, παίζει ο 4κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας 1.3 TCe. Χάρη στην ισχύ 140 ίππων αλλά και τη ροπή 240 Nm μόλις από τις 1.600 στροφές, το μοτέρ παρουσιάζει ευστροφία χαμηλά και είναι γραμμικό συνολικά, με αποτέλεσμα το βάρος 1.529 κιλών να μην φαίνεται στην πράξη. Η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (το Scenic διατίθεται και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων) είναι καλή και η αίσθησή της, ταιριάζει με τον συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που είναι προσανατολισμένο στις ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις.
Σε αντίστοιχο πλαίσιο έχουν ρυθμιστεί το τιμόνι και τα φρένα (ταμπούρα πίσω), ενώ οι αναρτήσεις είναι μεν μαλακές, χωρίς όμως το αμάξωμα να παίρνει ενοχλητικές κλίσεις. Με δεδομένο πως η άνεση και η πρακτικότητα υπερτερούν του σπορ χαρακτήρα, το Renault Scenic είναι ευκολοδήγητο. Ο όγκος του δε θα δυσκολέψει τον οδηγό στην κίνηση εντός πόλης, ενώ σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, ο κινητήρας 1.3 TCe θα παίξει το ρόλο του για την απρόσκοπτη και άνετη μετακίνηση.
Σύμφωνα με τη Renault, το Scenic έχει μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., που δεν ήταν εύκολο να επιτευχθεί στην πράξη, κατά την οποία το Scenic χρειάστηκε 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ η εκπομπή ρύπων είναι 127 γραμμάρια CO2/χλμ.
Συνοψίζοντας, η 4η γενιά του Renault Scenic (διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρα 1.7 Blue dCi ισχύος 120 ίππων), συνιστά μια ολοκληρωμένη επιλογή, αφού διατηρώντας τα στοιχεία MPV που βρίσκονται στο DNA του μοντέλου, κερδίζει το ζωτικό της χώρο στην απαιτητική, από πλήθος και ποιότητα προτάσεων.
Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS Intens
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.333 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 240 Nm/1.600 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > TΡΟΧΟΙ: 195/55R20 > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.406x1.866x1.653 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.734 χλστ. > ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 572 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 196 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ*: 7,5 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 127-136 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΗ 4ΤΡΟΧΟΙ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ