Συγκρίνουμε: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 – Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS
Με αφορμή την άφιξη του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross, συγκρίνουμε την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του με το 48βολτο υβριδικό Kia Sportage πέμπτης γενιάς, μια αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο ολοκληρωμένα και πρακτικά C-SUV, που θα κριθεί στις λεπτομέρειες.
Λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 2018 και μέχρι σήμερα έχει σημειώσει παραπάνω από 325.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο λόγος για το Citroen C5 Aircross, το οποίο έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και, πάνω απ’ όλα, την παροιμιώδη άνεσή του.
Απέναντί του τοποθετούμε το καινούργιο και «ευρωπαϊκό» Kia Sportage πέμπτης γενιάς, το οποίο για πρώτη φορά στην πλούσια -28χρονη- ιστορία του (παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 1994 στην Έκθεση Γενεύης) έχει σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και βελτιστοποιηθεί ειδικά για τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών. Για να κάνουμε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα αυτήν τη συνάντηση, αποφασίσαμε να τα συγκρίνουμε και με δύο διαφορετικές προτάσεις στον τομέα του καυσίμου (Diesel vs 48V hybrid) από αυτές που αναζητά έντονα ένας υποψήφιος αγοραστής ειδικά αυτή την εποχή, το μεν C5 Aircross ως 1.5 BlueHDi 131 ίππων και το Sportage στην έκδοση των 150 ίππων του 1.6 T–GDi, σε κάθε περίπτωση με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Απ’ έξω Γάλλος και από μέσα Κορεάτης
Στο Citroen C5 Aircross παρατηρείς αμέσως μια νέα εκδοχή του λογοτύπου της μάρκας, το οποίο εμφανίζεται τώρα σε μαύρη λάκα και χρώμιο, ενώ χαρακτηριστική της νέας ταυτότητας της Citroen είναι η υπογραφή LED των φώτων ημέρας σε σχήμα «V», που έχει δημιουργηθεί για να δίνει ένα hi–tech και πιο «ισχυρό» 3D εφέ στα εμπρός φώτα. Κάτω από τη μάσκα, η νέα σχεδίαση του αεραγωγού στον προφυλακτήρα κάνει το πλάτος του μπροστινού μέρους να φαίνεται συνολικά μεγαλύτερο.
Επιπλέον, η προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος καθιστά το εμπρόσθιο μέρος πολύ πιο δυναμικό. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, παρατηρείς τις νέες ζάντες αλουμινίου Pulsar των 18 ιντσών με τη διχρωμία και το ιδιαίτερο φινίρισμα, αλλά και το νέο glossy black χρώμα στα καλύμματα των καθρεφτών, το οποίο αποτελεί πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού όλης της γκάμας. Στο πίσω μέρος, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross έχει μια νέα, τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή «LED».
Το νέο Kia Sportage βασίζεται στη νέα πλατφόρμα «Ν3» και χωρίς αμφιβολία ξεχωρίζει από τις έντονες γραμμές του. Από μπροστά διαθέτει μια χαρακτηριστική μαύρη μάσκα (Tiger Nose της Kia) που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του. Αυτή συνδέεται με τα LED DRL (φώτα ημέρας) με το φουτουριστικό αλλά ταυτόχρονα διακριτικό σχήμα μπούμερανγκ, τα οποία με τη σειρά τους συνδέονται με τους εντυπωσιακούς LED Matrix προβολείς, γνωστούς και ως «έξυπνο σύστημα εμπρός φωτισμού».
Η προσθήκη μιας χρωμιωμένης γραμμής που καταλήγει στο πίσω μέρος του μοντέλου δημιουργεί αρμονικές γραμμές σε συνδυασμό και με την πίσω αεροτομή, συμβάλλοντας περαιτέρω στον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα πίσω φώτα τύπου «ξυράφι» έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνουν την εντύπωση πως έχουν ενσωματωθεί στο αμάξωμα, ενώ συνδέονται με μία λεπτή οριζόντια ρίγα, τονίζοντας έτσι το πλάτος του νέου Kia Sportage.
Σημειώστε εδώ ότι ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και την έκδοση διαθέτει ζάντες 17, 18 ή 19 ιντσών, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έξι διαφορετικά σχέδια και χρώματα.
Αναφορικά με τις διαστάσεις τους, υπολογίστε για το μεν Citroen 4.500x1.840x1.670 (με ράγες οροφής) χλστ. και μεταξόνιο 2.730 χλστ., ενώ απέχει από το έδαφος 230 χλστ., για το δε Kia μήκος 4.515x1.865x1.650 χλστ. (επίσης με ράγες οροφής) και μεταξόνιο 2.680 χλστ., με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει τα 170 χλστ.
Εδώ είναι -αν θέλετε- μια πρώτη ουσιαστική νίκη για το C5 Aircross, αφού μπορεί η εμφάνιση να είναι κάτι το υποκειμενικό και προσωπικά να τείνουμε προς τη γαλλική φινέτσα, ειδικά βλέποντας το πίσω μέρος του Kia που δεν μπορούμε εύκολα να το συνηθίσουμε, αλλά η κατά 60 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος του C5 είναι κάτι το σημαντικό για τη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου.
Ανοίγοντας τις πόρτες των δύο άνετων και φιλόξενων μοντέλων, τα πράγματα αλλάζουν με την πρώτη ματιά υπέρ του Sportage, αφού χωρίς αμφιβολία διαθέτει ένα πρωτοποριακό εσωτερικό, στο οποίο κυριαρχεί μια όμορφη, καμπύλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών, ενώ αντίστοιχου μεγέθους είναι και η οθόνη υγρών κρυστάλλων τελευταίας γενιάς του πίνακα οργάνων, με γραφικά εξαιρετικής ευκρίνειας.
Σε όλο το εσωτερικό έχουν υιοθετηθεί υλικά υψηλής ποιότητας, ενώ τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι άνετα, αν και -ιδανικά- θα θέλαμε λίγο πιο χαμηλή τη θέση οδήγησης. Η εργονομική κεντρική κονσόλα βρίσκεται σε ιδανική θέση για τον οδηγό και τον συνοδηγό παρέχοντας έναν ικανό χώρο αποθήκευσης, φιλοξενεί τον περιστροφικό επιλογέα shift–by–wire, ενώ υπάρχει επίσης μία θέση ασύρματης φόρτισης smartphone.
Στα εντός του C5 Aircross, τώρα, η αίσθηση άνεσης γίνεται άμεσα αντιληπτή και εδώ, χάρη στην αφθονία χώρων, απόρροια και του μεγάλου μεταξονίου των 2.730 χλστ. Επιπλέον, ο πλήρως προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ νέα είναι η σχεδίαση της οθόνης αφής των 10 ιντσών και της κεντρικής κονσόλας.
Τα υλικά της καμπίνας έχουν εκλεπτυνθεί με επιλογή υλικών υψηλής ποιότητας, την ώρα που η κεντρική κονσόλα είναι πλέον υπερυψωμένη και με αυξημένες διαστάσεις, ενώ έχει επενδυθεί με ένα μαύρο ύφασμα με υφή δέρματος.
Citroen C5 Aircross vs Kia Sportage: Εντός και εκτός δρόμου
Το Citroen C5 Aircross βασίζεται στο δάπεδο EMP2, που επίσης χρησιμοποιείται από τα περισσότερα γαλλικά μικρομεσαία της Stellantis, ενώ η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον 1.2 PureTech 130 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, τον 1.5 BlueHDi 130 επίσης με μηχανικό 6άρι (η έκδοση της δοκιμής μας) ή το ΕΑΤ8, και το Plug-In Hybrid 225 -έκδοση για την οποία διαβάσατε στο τεύχος Αυγούστου-, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο σχέσεων e-EAT8.
Οδηγώντας το, σε καμία περίπτωση δε νιώθεις ότι σου λείπουν οι ίπποι, κάτι που σαφέστατα οφείλεται και στην καλή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου, το οποίο διαθέτει και ευχάριστη λειτουργία, με το «0-100» να έρχεται σε 10,4 δλ. (10,3 δλ. το Sportage), ενώ και οι ρεπρίζ του είναι αναμενόμενα πολύ καλές, εξαιτίας και της ροπής των 300 Nm του πετρελαιοκινητήρα, η οποία αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.
Εξαιρετική είναι η κύλισή του και στις υψηλές ταχύτητες εκτός πόλης, όπου αναδεικνύει και πάλι την υπεροχή του στον τομέα της άνεσης, κάτι που φυσικά έχει επιτευχθεί χάρη στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που υιοθετεί το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions. Η εν λόγω ανάρτηση διαθέτει τα γνώριμα ελατήρια και αμορτισέρ, με τη διαφορά ότι τα κλασικά bump stop των τελευταίων, τα οποία συναντάμε στις συμβατικές διατάξεις, έχουν δώσει τη θέση τους σε δευτερεύοντα αμορτισέρ, τα οποία εξασφαλίζουν καλύτερο έλεγχο των ταλαντώσεων.
Σε πιο γρήγορο ρυθμό, το σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύεται σωστό, αν και σχετικά ελαφρύ, όπως και οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση γίνονται αισθητές, χωρίς όμως κάτι από τα δύο να προβληματίζει.
Στη βάση της πλούσιας γκάμας του Kia Sportage (ντίζελ, υβριδικά, plug–in και 4WD), συναντάμε τον 1.600άρη T-GDi, που σε συνδυασμό με mild-hybrid σύστημα κίνησης αποδίδει 150 ίππους. Το νέο Sportage συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT), ενώ ένα «έξυπνο μηχανικό κιβώτιο» 6 σχέσεων (iMT) προσφέρεται αποκλειστικά για τα μοντέλα 48V Hybrid, όπως αυτό της δοκιμής μας.
Στην πράξη, η απόδοση της έκδοσής μας είναι ικανοποιητική, ειδικά ανάμεσα στις 1.500 και τις 4.000 σ.α.λ., όπου και παρουσιάζει τη μέγιστη ροπή των 250 Nm (265 Nm στην έκδοση με τους 180 ίππους, διαφορά που δε γίνεται εύκολα αντιληπτή). Επιλέγουμε τη λειτουργία Sport (Eco και Normal τα άλλα δύο με το αντίστοιχο μπουτόν) στο πρόγραμμα οδήγησης, με το μοντέλο να ανταποκρίνεται καλά σε δρόμους με στροφές. Η λειτουργία της ανάρτησης (πολλαπλών συνδέσεων στον πίσω άξονα) επιτυγχάνει αξιοσημείωτη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση, την αίσθηση και την αποτελεσματικότητα στον έλεγχο των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος στον γρήγορο ρυθμό.
Οι κλίσεις του πλαισίου είναι και εδώ περιορισμένες, εντούτοις πιο έντονες από εκείνες του Citroen, παρά τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος του τελευταίου. Το σύστημα διεύθυνσης στο Sportage, αν και παρέχει τις πληροφορίες που χρειάζονται τα χέρια του οδηγού, έχει σαφέστατα μια τεχνητά πιο βαριά αίσθηση από εκείνη του C5 Aircross, την οποία θέλεις κάποια χιλιόμετρα για να συνηθίσεις σε σβέλτο ρυθμό. Σε αυτό το τέμπο ο θόρυβος στο εσωτερικό του Citroen είναι πιο έντονος, λόγω της λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα, ωστόσο το γαλλικό μοντέλο παίρνει στο τέλος της ημέρας αναμενόμενα και πάλι το αίμα του πίσω, με τη μέση κατανάλωσή του να κυμαίνεται στα 7 λίτρα/100 χλμ. (στη λειτουργία Eco, βλέπεις εύκολα 6,5 λτ. στον υπολογιστή ταξιδίου), έναντι των 8,9 του Sportage (9,4 λτ./100 χλμ. είχαμε σημειώσει στην έκδοση με τους 180 ίππους), την ίδια ώρα που ο πετρελαιοκινητήρας χαρίζει στο πλήρωμά του και πολλά παραπάνω χιλιόμετρα αυτονομίας, περίπου 200 στην πράξη.
Citroen C5 Aircross vs Kia Sportage: Στο νήμα
Τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας θα βρουν στο δρόμο τους σημαντικούς και επίσης ολοκληρωμένους παίκτες στον πολυπληθή ανταγωνισμό, εντούτοις δεν υπάρχει αμφιβολία πως διαθέτουν τα δικά τους σημαντικά όπλα προκειμένου να σταθούν με αξιώσεις στη μάχη. Από εκεί και πέρα, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross κερδίζει οριακά πάνω στο «photo finish» τη νίκη σε αυτή την αντιπαράθεση, απέναντι στο συνολικά βελτιωμένο και μακράν καλύτερο Sportage όλων των εποχών, χάρη στην πιο ολοκληρωμένη οδηγική του συμπεριφορά και στον εξαιρετικό συνδυασμό του SUV χαρακτηριστικών του με τον ζωντανό και οικονομικότερο κινητήρα πετρελαίου._ 4Τ
ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΚΑΤΑ
CITROEN C5 AIRCROSS 1.5 BlueHDi 130
ΥΠΕΡ//ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ//ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΚΑΤΑ//ΗΧΟΣ DIESEL ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ
KIA SPORTAGE 1.6 T–GDi 150 PS
ΥΠΕΡ//ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΚΑΤΑ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΤΕΧΝΗΤΑ ΒΑΡΥ ΤΙΜΟΝΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
CITROEN C5 AIRCROSS 1.5 BlueHDi 130
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ντίζελ, 1.5 BlueHDi, 4κύλινδρος >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 131 ίπποι/3.750 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: MακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας με Progressive Hydraulic Cushions >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.500x1.840x1.670 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 580-1.630 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.420 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 230 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 189 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,0 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 129-132 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Αναμένεται
KIA SPORTAGE 1.6 T–GDi 150 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνη, 1.6 T–GDi 48V Hybrid, 4κύλινδρος >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: MακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.515x1.865x1.650 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 562-1.751 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.561 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 189 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 147-154 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 28.500 ευρώ (mild hybrid, αυτόματο 7 σχέσεων) με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.