Οδηγούμε τη νέα Σειρά 3 της BMW

Η νέα Σειρά 3 της BMW ανανεώνεται και ξαφνιάζει, καθώς η κλασική της αρχιτεκτονική δεν εμπόδισε την επιτυχημένη εμπορική της πορεία.

Η Σειρά 3 αποτελεί το πλέον επιτυχημένο μοντέλο της BMW, το οποίο από το 1975 έχει παραχθεί σε περισσότερο από 16 εκατομμύρια αντίτυπα, πορεία που, μάλιστα, δεν κατάφερε να ανακόψει η επέλαση των SUV, με την 7η γενιά, μάλιστα, να έχει ήδη καταγράψει 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις στα περίπου τέσσερα χρόνια από την παρουσίασή της.

Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση στην ιστορία του συγκεκριμένου μοντέλου, ενώ ιδιαίτερα επιτυχημένη παραμένει και η στέισον εκδοχή της Σειράς 3, η Touring, που πρωτοεμφανίστηκε το 1987 και αντιπροσωπεύει σήμερα ένα στα 5 παραγόμενα αυτοκίνητα, με το 45% της παραγωγής της συγκεκριμένης έκδοσης να απορροφάται από τη γερμανική αγορά.

BMW 3 SERIES ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ 3

Πάντως μέρος της επιτυχίας της Σειράς 3 οφείλεται και στη μεγάλη αγορά της Κίνας, στην οποία σήμερα κατευθύνεται περισσότερο από το 50% της παραγωγής, με της αγορές της Γερμανίας και της Αμερικής να έπονται.

H BMW ανανέωσε πρόσφατα τη Σειρά 3, με τις περισσότερες αλλαγές να αφορούν αισθητικές επεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου αλλά και έναν πιο ουσιαστικό ανασχεδιασμό στο εσωτερικό, στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης της γκάμας.

Και οι δύο εκδοχές αμαξώματος κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Μόναχο, ενώ η 4θυρη εκδοχή κατασκευάζεται επίσης στο San Luis Potosí στο Μεξικό. Μία παραλλαγή του 4θυρου μοντέλου που έχει εξελιχθεί ειδικά για την αγορά της Κίνας θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Tiexi στη Shenyang που λειτουργεί από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA)

BMW 3 SERIES ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ 3

Στο Μόναχο για τη νέα Σειρά 3 

Ας τα πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Οι αισθητικές επεμβάσεις στο ρύγχος εντοπίζονται στην ελαφρώς τροποποιημένη μάσκα, τη διευρυμένη εισαγωγή και στους λεπτότερους full-LED προβολείς, όπου τα φώτα ημέρας είναι διατεταγμένα σε σχήμα ανεστραμμένου L. Οι προσαρμοζόμενοι προβολείς που διατίθενται προαιρετικά, αναγνωρίζονται από τις μπλε πινελιές στο εσωτερικό των καλυμμάτων τους.

Το δυναμικό στυλ της Σειράς 3 ενισχύεται περισσότερο με το πακέτο M Sport, το οποίο εισάγει ένα κυψελοειδές μοτίβο στη χαρακτηριστική μάσκα του αυτοκινήτου, νέα σχεδίαση για την εμπρός και πίσω ποδιά και επίσης νέες ζάντες ελαφρού κράμματος Μ με διάμετρο 18 ιντσών με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω. Τέλος, το πακέτο M Sport Pro προστίθεται στη λίστα των προαιρετικών επιλογών, ενώ να σημειώσουμε πως και η γκάμα των χρωμάτων του αμαξώματος έχει εμπλουτιστεί σημαντικά.

BMW 3 SERIES ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ 3

Στο εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 3 Sedan και Touring σημείο αναφοράς αποτελεί πλέον η κυρτή οθόνη BMW Curved Display. Στο ενιαίο αυτό πάνελ συνδυάζεται η οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων μαζί με την οθόνη των 14,9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Την ίδια στιγμή, ο επιλογέας του κιβωτίου Steptronic οκτώ σχέσεων – στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις – έχει επίσης μία νέα σχεδίαση και είναι τοποθετημένος στο πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα μαζί με το κουμπί Start/Stop, το iDrive Controller, τα μπουτόν Driving Experience Control, το χειρόφρενο και άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Στο κομμάτι των μηχανικών μερών η ανανεωμένη Σειρά 3 της BMW δεν φέρει αλλαγές. Τέσσερις κινητήρες βενζίνης (318i, 320i, 330i και Μ340i) και τέσσερις ντίζελ (318d, 320d, 330d και Μ340d), με τέσσερις ή έξι κυλίνδρους, δίνουν το «παρών», ενώ τη γκάμα συμπληρώνουν οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις (320e και 330e).

Η 4κίνηση διατίθεται ως στάνταρ στις 340i και 340d, ενώ προσφέρεται ως επιλογή στις 320i, 330i, 320d, 330d και 330e.

BMW 3 SERIES ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ 3

Στη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την 340i, όσο και την 320d Touring σε μια πληθώρα διαδρομών. Αν εξαιρέσουμε τα καθίσματα με τα οποία ήταν εφοδιασμένα τα αυτοκίνητα, που αποδείχθηκαν κουραστικά στο ταξίδι, παρέχοντας μέτρια στήριξη στο σώμα και τον περιορισμό των φυσικών διακοπτών στο νέο σχεδιασμό του ταμπλό, που κάνει πιο σύνθετες κάποιες επιλογές πχ στο σύστημα κλιματισμού, η Σειρά 3 παραμένει ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο.

Διαθέτει ένα εξαιρετικό πλαίσιο που παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να απολαύσει μια διαδρομή και παράλληλα εξασφαλίζει άνετο ταξίδι για τους επιβάτες. Τιμόνι και φρένα είναι επίσης υπεράνω κριτικής και πραγματικά αν κάποιος δεν νιώθει υποχρεωμένος να ακολουθεί το ρεύμα των SUV, η γερμανική μπερλίνα διαθέτει ένα αξεπέραστο σχήμα και μια πληθώρα κινητήριων συνόλων τα οποία θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες του εκάστοτε υποψήφιου ιδιοκτήτη της._Μ.Σ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: TOM KIRKPATRICK, FABIAN KIRCHBAUER

BMW 3 SERIES ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ 3

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Προσκύνημα στο «Ναό της Ταχύτητας» και επίσκεψη στο Maranello | SpeedZone podcast EP14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αφιέρωμα 100 χρόνια "Autodromo Nazionale di Monza" | SpeedZone podcast EP13