Οδηγούμε το νέο Skoda Fabia (τιμές)
Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως εδώ και 23 χρόνια, το Skoda Fabia είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της εταιρείας μετά τo Octavia και ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα που αναμφισβήτητα έχουν αφήσει το δικό τους εμπορικό στίγμα στην κατηγορία των σουπερμίνι αυτοκινήτων, τόσο εκτός όσο και εντός έδρας.
H σχεδίαση του νέου Skoda Fabia
Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο της Skoda έχει αποκτήσει πιο δυναμικό χαρακτήρα και ορισμένα elegant στοιχεία, με τις επιμέρους λεπτομέρειες να παραπέμπουν περισσότερο στο Octavia, παρά στο Scala. Σύμφωνα με τη Skoda, το νέο Fabia έχει να επιδείξει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή 0,28, κάτι που αντιπροσωπεύει μια μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το απελθόν μοντέλο.
Πέρα από την προσοχή που δόθηκε στη διαμόρφωση των επιφανειών και επιμέρους τμημάτων (όπως η αεροτομή της οροφής με τα πλευρικά σπόιλερ, τα air curtains στον εμπρός προφυλακτήρα και τα δώδεκα πάνελ που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του κάτω τμήματος του δαπέδου), σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες στο μπροστινό μέρος, που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη, βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Αυτό έχει με τη σειρά του ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου, έως 0,2 λίτρα ανά 100 χλμ., όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Αξιοσημείωτο είναι ότι για κάθε χιλιόμετρο που κινείται με τις περσίδες κλειστές, το νέο Skoda Fabia εκπέμπει έως και 5 γραμμάρια λιγότερο CO2.
Το νέο Fabia θα διατίθεται με εννέα χρώματα αμαξώματος, όπου τα δύο μεταλλικού φινιρίσματος Phoenix Orange και Graphite Grey κάνουν το ντεμπούτο τους. Το μεταλλικό Graphite Grey και το περλέ Black Magic μπορούν επίσης να επιλεγούν ως αντίθεση χρωμάτων για την οροφή, τα καλύμματα των καθρεφτών και το περίβλημα το λογοτύπου – την ίδια ώρα, οι διαθέσιμες ζάντες είναι από ατσάλινες 14 ιντσών και ελαφρού κράματος με διάμετρο 15 έως 18 ιντσών.
Φυσικά, παρούσες είναι πολλές από τις γνωστές Simply Clever λύσεις που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα της Skoda – όπως μια θήκη αποθήκευσης πολλαπλών λειτουργιών που προσαρτάται κάτω από την εταζέρα και πλαισιώνεται από πρακτικές λεπτομέρειες, όπως γάντζοι, δίχτυα και μία εύκαμπτη θήκη συγκράτησης αντικειμένων, που βελτιστοποιούν τη λειτουργικότητα χώρου αποσκευών. Σε αυτά προσθέστε μερικές ακόμα λεπτομέρειες (υπάρχουν ούτε λίγο ούτε πολύ δεκαέξι επιλογές αποθήκευσης, με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 108 λίτρα) στο εσωτερικό της καμπίνας που διευκολύνουν την καθημερινότητα, όπως τη θήκη για ομπρέλες στην πόρτα, πρακτικές τσέπες για το τηλέφωνο στις θήκες της πλάτης των καθισμάτων και μία αποσπώμενη κεντρική θήκη μικροαντικειμένων για τους πίσω επιβάτες.
Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι το στοιχείο που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον όσων βρεθούν στο εσωτερικό της καμπίνας. Μία ριζική αναθεώρηση της σχεδίασης έχει αυτονομήσει την κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων από το υπόλοιπο ταμπλό, ενώ για πρώτη φορά σε Fabia τοποθετείται το ψηφιακό virtual cockpit των 10,25 ιντσών (στάνταρντ στην έκδοση Style). Αυτό είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο, με τον οδηγό να επιλέγει ανάμεσα σε πέντε διατάξεις, συμπεριλαμβανομένης της Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρντ, το νέο Skoda Fabia διαθέτει αναλογικό πίνακα οργάνων με κεντρική οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών, στις εκδόσεις Active και Ambition.
Η Skoda εξοπλίζει το νέο Fabia με συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που συνοδεύονται από οθόνες με διαγώνιο 6,5 (με το σύστημα Swing στις εκδόσεις Active και Ambition), 8 ιντσών (με το σύστημα Bolero στην πλούσια έκδοση Style), έως και 9,2 ιντσών (προαιρετικά με το σύστημα Amudsen, με αναγνώριση χειρονομιών και μέσω του ψηφιακού φωνητικού βοηθού Laura). Πιο συγκεκριμένα, τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο αυτοκίνητο μέσω ασύρματου συνδέσμου SmartLink (χωρίς την ανάγκη καλωδίου στο Bolero) και να φορτίζονται επαγωγικά με την αρωγή μιας ειδικής βάσης.
Η πλούσια έκδοση Style διατίθεται με σύστημα κλιματισμού Climatronic δύο ζωνών, που συνοδεύεται από αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για τους πίσω επιβάτες. Παρ’ ότι το διζωνικό αυτό σύστημα ελέγχεται από ένα ξεχωριστό πάνελ χειρισμού, ορισμένες λειτουργίες είναι προσβάσιμες μόνο μέσω της κεντρικής οθόνης.
Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Skoda Fabia μπορεί να εξοπλιστεί με έως και εννέα αερόσακους (προαιρετικοί οι πίσω πλευρικοί και ο αερόσακος για τα γόνατα). Από εκεί και πέρα, συστήματα όπως το Travel Assist και το Park Assist κάνουν το ντεμπούτο τους στο νέο Fabia, με τα Lane Assist και Front Assist να είναι στάνταρντ.
Στον δρόμο με το νέο Skoda Fabia
Tο νέο Skoda Fabia (γεύση από τη χειροκίνητη έκδοση των 110 ίππων) φέρει μία κινητήρια μονάδα που δίνει προτεραιότητα στη χαμηλή κατανάλωση (στην ήρεμη βόλτα μας η μέση τιμή πλησίασε προς τα 6 λτ./100 χλμ.), παρά στην εκρηκτικότητα και στις επιδόσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η ελαστικότητα και τα 200 Nm της ροπής δε θα καλύψουν και με το παραπάνω τις απαιτήσεις των περισσοτέρων οδηγών. Αντίστοιχα, η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη για να παρέχει μια ωραία ποιότητα κύλισης, μιας και για το κάτι παραπάνω θα πρέπει να δείτε τη σπορτίφ έκδοση Monte Carlo.
Skoda Fabia 1.0 TSI 110ps MT6
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.108x1.780x1.459 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.564 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.165 κιλά
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 380-1.190 λτ.
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,1 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 113 γρ./χλμ.
TIMH: Από 16.500 ευρώ
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
1.0 TSI / 110Bhp DSG 7-gear από €17.500
1.5 TSI / 150Bhp DSG 7-gear DSG €23.000