Συγκρίνουμε: Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Το Toyota Aygo X μάς απέδειξε με το «καλημέρα» ότι έχει κάνει άλμα προς το καλύτερο, βασισμένο κυρίως στη νέα του πλατφόρμα. Το τοποθετούμε απέναντι στις άλλες δύο crossover προτάσεις της κατηγορίας, το Fiat Panda και το Suzuki Ignis, οι οποίες αντιπαραθέτουν από την πλευρά τους τη... hybrid προσωπικότητα.

Δοκιμάσαμε πρόσφατα το αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο Toyota Aygo X στην αυτόματη έκδοση με το κιβώτιο CVT. Το μικρό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, παρά τον κατά βάση αστικό του χαρακτήρα, χάρη στο σχεδιασμό του και στην αυξημένη του απόσταση από το έδαφος, σε προδιαθέτει για πιο περιπετειώδεις διαδρομές.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Έτσι, με την ευκαιρία της δοκιμής της χειροκίνητης έκδοσης, το τοποθετούμε απέναντι σε δύο επίσης ατμοσφαιρικές, αναβαθμισμένες και crossover προτάσεις της κατηγορίας, τo Fiat Panda Cross, πλέον διαθέσιμο αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα HyFly, όντας μάλιστα το μόνο από τα τρία που διαθέτει 6η σχέση στο μηχανικό κιβώτιό του, αλλά και το Suzuki Ignis Hybrid, το οποίο, σε αντίθεση με τα άλλα δύο 1.000άρια, είναι εφοδιασμένο με κινητήρα 1,2 λίτρων. Η μέρα μας στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, με τα συγκεκριμένα ASUV, αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα…

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2: Πολυεργαλεία

Παρ’ ότι αρκετοί κατασκευαστές εγκαταλείπουν την κατηγορία Α, τα μικρά 4θυρα αυτοκίνητα ήταν και θα παραμείνουν τα «must» των πόλεων, εξαιτίας των αγχολυτικών στοιχείων και των compact διαστάσεων που διαθέτουν. Η Toyota αναβάθμισε το μικρό της μοντέλο, προσδίδοντάς του στοιχεία από τα αυτοκίνητα SUV, προσαρμοζόμενη στις ανάγκες των καιρών. Tο Aygo X, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τσεχία, χωρίς να είναι πλέον προϊόν συνεργασίας, όπως συνέβαινε με τα Aygo, C1 και «108», σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, πάνω στην καταξιωμένη και ευέλικτη πλατφόρμα «GA–B» της αρχιτεκτονικής Toyota Global New Architecture (TNGA), την οποία χρησιμοποιούν τα Yaris και Yaris Cross.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Με μήκος 3.700 χλστ., το Aygo X είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του (Αygo) κατά 235 χλστ., ενώ αυξημένο κατά 90 χλστ. (2.430 χλστ.) είναι το μεταξόνιό του. Τo πλάτος του είναι επίσης μεγαλύτερο κατά 125 χλστ. (1.740 χλστ.) και το ύψος κατά 65 χλστ. (1.525 χλστ.), ενώ μεγαλύτερη κατά 11 χλστ. είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (συνολικά 146 χλστ.). Την ίδια στιγμή, κατά 125 χλστ. έχει διευρυνθεί το ωφέλιμο μήκος του πορτ μπαγκάζ, που πλέον έχει χωρητικότητα 231 λίτρα (60 επιπλέον σε σχέση με παρελθόν). Αξιοσημείωτο αλλά και σημαντικό στην ουσία, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω, είναι και το γεγονός ότι το Aygo X είναι εφοδιασμένο με τροχούς διαμέτρου 17 και 18 ιντσών, οι οποίοι αντίστοιχα φορούν ελαστικά διάστασης 175/65 R17 (όπως αυτό της συγκριτικής δοκιμής μας) και 175/60 R18 (Falken Sincera SN110).

Την ίδια ώρα, το «έμπειρο» και δημοφιλές Fiat Panda (έχει φτάσει τα 42 χρόνια επιτυχημένης πορείας στο χώρο της αυτοκίνησης) ανανεώθηκε πρόσφατα, χωρίς όμως κάποια αλλαγή στην εμφάνισή του, με εξαίρεση την παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων. Παραδείγματος χάριν, για πρώτη φορά στην γκάμα, το Panda είναι διαθέσιμο και σε έκδοση RED, μέσω της οποίας η Fiat υποστηρίζει τις δράσεις του ομώνυμου οργανισμού που ίδρυσε ο Ιρλανδός μουσικός Μπόνο, και ως στόχο έχει την καταπολέμηση των πανδημιών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Από πλευράς διαστάσεων, το Panda Cross διαθέτει πιο συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις, με εξαίρεση το ύψος του (Μ.xΠ.xΥ.: 3.686×1.662×1.635 χλστ.), αλλά και μεταξόνιο 2.300 χλστ. (μείον 130 χλστ. από εκείνο του Aygo X), ενώ η απόστασή του από το έδαφος είναι μεγαλύτερη (161 χλστ.). Το ιταλικό μοντέλο προσφέρει πίσω αποθηκευτικούς χώρους 225 λίτρων, με το μοντέλο του συγκριτικού μας να είναι εφοδιασμένο με ελαστικά Continental EcoContact6 διάστασης 175/65 R16.

Την τριάδα μας συμπληρώνει το Suzuki Ignis. Η ιαπωνική πρόταση ενός μοντέλου που σε αυτή του την εμφάνιση το βλέπουμε από το 2016, όταν και παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του, ενώ πριν από περίπου δύο χρόνια έκανε και ένα facelift, με τις ανεπαίσθητες εμφανισιακές αλλαγές να επικεντρώνονται στη νέα εμπρός γρίλια, στην επανασχεδίαση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, στις διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα, στις ποδιές σε χρώμα αλουμινίου, καθώς και σε κάποια νέα χρώματα αμαξώματος.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Αντίστοιχα, το Suzuki Ignis υστερεί μόνο σε πλάτος (3.700x1.690x1.605 χλστ.) σε σχέση με το Aygo X, διαθέτει επίσης κατά 5 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, φτάνοντας τα 2.435 χλστ., ενώ κερδίζει και τη μάχη της απόστασης από το έδαφος, που φτάνει τα 180 χλστ. Από εκεί και έπειτα, η χωρητικότητα αποσκευών στη δικίνητη έκδοση, όπως αυτή της συγκριτικής μας δοκιμής, φτάνει στα 267 λίτρα εφόσον επιλεγεί η διάταξη πέντε σταθερών καθισμάτων, ενώ, σε περίπτωση που προτιμηθεί εκείνη των τεσσάρων με συρόμενο πίσω κάθισμα, ορίζεται στα 260 λίτρα. Σημειώστε, τέλος, ότι το μοντέλο μας ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά Bridgestone Ecopia, διάστασης 175/60 R16.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2: Ανοίγοντας τις πόρτες

Μέσα στο Aygo X απολαμβάνεις ένα πολύ πιο ευχάριστο και με σαφέστατα καλύτερη ποιότητα εσωτερικό σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά και σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό της κατηγορίας, με μοναδικό ίσως αντίλογο από το Hyundai i10. Μοναδικό σημείο που θυμίζει το παρελθόν αποτελούν τα «γυμνά» σημεία στις θύρες και το άνοιγμα των πίσω παραθύρων (φινιστρίνια), το οποίο κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε να έχει αλλάξει στο νέο μοντέλο, ενώ ιδανικά θα θέλαμε και μεγαλύτερη γωνία ανοίγματος στις πίσω πόρτες για χάρη της πρακτικότητας, σημείο όπου υπερέχουν ξεκάθαρα τα Ignis (με άνοιγμα σχεδόν 90 μοιρών) αλλά και Panda.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Παρ’ όλα αυτά, το νέο «μικρό» της Toyota, εκτός από τον τομέα της αισθητικής και της ποιότητας, υπερέχει ξεκάθαρα και στον τομέα της συνδεσιμότητας, καθώς εξοπλίζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, για απρόσκοπτη ασύρματη σύνδεση με smartphone, ενώ η HD οθόνη των 9 ιντσών και το κορυφαίας ποιότητας ηχοσύστημα JBL σε κάνουν να ξεχνάς ότι είσαι μέσα σε μοντέλο της κατηγορίας Α. Επιπλέον, ενσωματώνει μια σειρά συνδεδεμένων υπηρεσιών, όπως το Cloud σύστημα πλοήγησης και τις over-the-air ανανεώσεις λογισμικού. Παράλληλα μπορείτε να συνδεθείτε στο ΜyT και να ρυθμίσετε από απόσταση τη θερμοκρασία της καμπίνας, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών και μια σειρά πληροφοριών μέσα από το smartphone σας, το οποίο φορτίζεται και επαγωγικά.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Η νέα σειρά του Fiat Panda προσφέρει αναβαθμισμένα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Εκτός από τον καλό εξοπλισμό της έκδοσης, που εκτός των άλλων περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, το Panda (RED) -όπως και τα υπόλοιπα (RED) μοντέλα της Fiat– διαθέτει ειδική αντιβακτηριδιακή επένδυση στα σημεία της καμπίνας με τα οποία έρχονται σε συχνή επαφή οι επιβάτες και ο οδηγός, όπως το τιμόνι, οι χειρολαβές και ο επιλογέας των ταχυτήτων. Ο λόγος, φυσικά, για το πιο σπαρτιάτικο εσωτερικό και από τα τρία της συνάντησής μας, το οποίο μας φέρνει στο μυαλό και εκείνη την περίφημη ατάκα του σχεδιαστή του (1980), Τζορτζέτο Τζουτζάρο: «Το Panda είναι σαν ένα παντελόνι τζιν, ρούχο απλό και πρακτικό, χωρίς φτιασίδια». Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι οι χώροι του Panda, ακόμη και σήμερα, είναι αρκετά άνετοι και φιλόξενοι για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Στο Suzuki Ignis, έπειτα από εκείνο το facelift που προαναφέραμε, ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί εκ νέου, ενώ το κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και οι λαβές των θυρών δέχθηκαν χρωματική επένδυση σε λεπτομέρειες μπλε και ασημί απόχρωσης, που ταιριάζουν με εκείνη των καθισμάτων. Παρά τα σχετικά σκληρά υλικά, η αρχιτεκτονική παραμένει εργονομική και ο οδηγός ελέγχει το σύστημα συνδεσιμότητας μέσω μιας οθόνης επίσης 7 ιντσών, όπως και του Panda. Το Ignis ξεχωρίζει για την ευρυχωρία της καμπίνας, και ιδιαίτερα των πίσω θέσεων, προσφέροντας άνετη μετακίνηση για τέσσερις επιβάτες, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας, κερδίζοντας όμως μόνο αυτήν τη μάχη απέναντι στο Aygo X, που κυριαρχεί κατά κράτος στους τομείς της φρεσκάδας, της ποιότητας και του εξοπλισμού.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2: Κάτω από τα καπό

Η συγκεκριμένη συγκριτική δοκιμή απαρτίζεται από δύο 1.000άρια ατμοσφαιρικά μοτέρ και ένα 1.200άρι, που σε όλες τις περιπτώσεις συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο. Με γνώμονα την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων (από 4,7 λίτρα/100 χλμ. και CO2: από 107 γρ./χλμ.), κάτω από το καπό του Toyota Aygo X φιλοξενείται ένας 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 998 κ.εκ. με 12 βαλβίδες, προδιαγραφών Euro 6D, οποίος αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Η συγκεκριμένη μονάδα συνοδεύεται, για πρώτη φορά στην κατηγορία Α, από κιβώτιο τύπου CVTSCVT όπως επίσης το αναφέρουν, 7 προεπιλεγμένων σχέσεων και με χειριστήρια στο τιμόνι) ή από μηχανικό 5 σχέσεων, σαν το μοντέλο της δοκιμής μας. Tο Aygo X ζυγίζει από 940 έως και 1.015 κιλά και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 158 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 14,9 δλ., τιμές που ως ένα βαθμό επηρεάζονται από τους μεγάλους τροχούς που φορά το αυτοκίνητο.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Η νέα σειρά του Fiat Panda είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά αποκλειστικά με το ήπια υβριδικό σύστημα της Fiat, που συνδυάζει τον νέο ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0., ο οποίος μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα BSG (γεννήτρια-δυναμό «BeltDriven Starter Generator») προσφέρει απόδοση 70 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 92 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Σημειώστε εδώ ότι η μπαταρία λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και φορτίζεται κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου από το BSG, ενώ μέσω της λειτουργίας e-Assist το BSG υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρέχοντας ισχύ κατά τη φάση της επιτάχυνσης, στοιχείο που προσφέρει αμεσότερη και πιο ομαλή απόδοση και απόκριση. Παράλληλα, μέσω του BSG λειτουργεί και το σύστημα Stop ; Start, προσφέροντας άμεση και χωρίς κανέναν κραδασμό απενεργοποίηση και ενεργοποίηση του κινητήρα.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Επιπλέον, και με δεδομένο ότι το μοντέλο είναι εφοδιασμένο με ένα νέο κιβώτιο 6 σχέσεων (5άρια τα Aygo X και Ignis), το υβριδικό σύστημα της Fiat λανσάρει τη λειτουργία e-sailing, η οποία σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με μηδενική κατανάλωση. Μέσω μιας σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων, το σύστημα προτρέπει τον οδηγό να επιλέξει τη νεκρά ταχύτητα, απενεργοποιώντας παράλληλα τον κινητήρα. Όλα τα συστήματα συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά λόγω της μπαταρίας λιθίου υψηλής χωρητικότητας, και το αυτοκίνητο επιβραδύνει (π.χ. πλησιάζοντας ένα κόκκινο φανάρι) με μηδενική κατανάλωση. Φυσικά, και σε αυτή την περίπτωση οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό χαρτί του μοντέλου, με το Panda των 1.055 κιλών να επιτυγχάνει ένα «0-100» της τάξης των 14,7 δλ. και τελική ταχύτητα 155 χλμ./ώρα, με κατανάλωση καυσίμου όμως μόλις 4,8 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 112 γρ./χλμ.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Το Suzuki Ignis, τώρα, είναι εφοδιασμένο με τον γνωστό 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 83 ίππους στις 6.000 στροφές και ροπή 107 Nm στις 2.800 σ.α.λ. Συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid 12V, που βασίζεται στην παρουσία μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου και μίας ηλεκτρογεννήτριας/μίζας. Κατά το φρενάρισμα ή τη διαδικασία coasting, το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου φορτίζει την μπαταρία χωρητικότητας 10 Ah, η οποία επίσης βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η ενέργεια που αποθηκεύεται επιστρέφει αργότερα υπό μορφή υποβοήθησης της κίνησης, προσφέροντας επιπλέον ροπή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συντελώντας στην επίτευξη μειωμένων τιμών κατανάλωσης. Η προσθήκη της μπαταρίας δημιουργεί αύξηση βάρους της τάξης των 15 κιλών, παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι το ελαφρύτερο της παρέας μας, με απόβαρο έως 895 κιλά.

Όλα τα παραπάνω (κυβικά, ιπποδύναμη, ροπή και χαμηλό βάρος) έχουν ως αποτέλεσμα το Ignis να επικρατεί άνετα στον τομέα των επιδόσεων, με 12,7 δλ. την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2: Στην πράξη

Οδηγώντας το Toyota Aygo X, απολαμβάνεις πραγματικά τον τρόπο με τον οποίο ελίσσεται στα στενά, την ώρα που το τιμόνι του είναι όπως θα ήθελες σε βάρος και αίσθηση, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, και πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη κατά 55 χλστ. από εκείνη του απελθόντος Aygo, κάτι το οποίο σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση του οχήματος από το έδαφος (αν και η μικρότερη από τα τρία) επιτρέπει καλύτερη οπτική επαφή, κυρίως με δικυκλιστές και πεζούς, ενώ το ρόλο της παίζει εδώ και η αύξηση κατά 10% της γωνίας στις μπροστινές κολόνες, προς όφελος της ορατότητας.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Αυτά όμως που πραγματικά εντυπωσιάζουν σε σχέση με τα όσα θυμόμαστε από το παρελθόν είναι το πόσο βελτιωμένη είναι η ακαμψία του αμαξώματος, η απουσία των κλίσεων ακόμη και στην έντονη πίεση, αλλά και το πόσο ικανοποιητικά φιλτράρουν οι αναρτήσεις τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Στοιχεία που χαρίζει απλόχερα η πλατφόρμα GA–B και, φυσικά, οι μεγάλοι τροχοί του Aygo X, οι οποίοι το βοηθούν πάρα πολύ και κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, ταμπούρα στο πίσω μέρος και τα τρία μοντέλα του συγκριτικού μας).

Τι μας ενοχλεί; Ο ήχος που γεμίζει την καμπίνα του όταν το πιέζεις αλλά και στο kickdown, αν χρειαστεί να προσπεράσεις, ο οποίος όμως μειώνεται στο ελάχιστο ταξιδεύοντας με ταχύτητα περί τα 120 χλμ./ώρα, με τη βελόνα του στροφομέτρου να βρίσκεται κοντά στις 2.800 σ.α.λ. Τέλος, αξίζει να γνωρίζετε ότι το μίνι της Toyota έχει κάνει άλματα προόδου στον τομέα της ασφάλειας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και Advanced Driver Assistance, στην πιο εξελιγμένη γενιά Τ-Mate, ως στάνταρντ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, για πρώτη φορά σε μοντέλο της A κατηγορίας. Σημειώστε ενδεικτικά, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών, αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση ποδηλάτων κατά την ημέρα, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και το γνωστό μας Intelligent Adaptive Cruise Control, ολοκληρώνοντας την απόλυτα θετική μας πρώτη εντύπωση από το Toyota Aygo X.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Την ίδια ώρα, το Fiat Panda, που παλαιότερα κυριαρχούσε στις συγκριτικές δοκιμές μας, σε αυτόν το τομέα πλέον δείχνει τα χρόνια του, ειδικά όταν μπεις σε αυτό για να το οδηγήσεις μετά το Aygo X και με δεδομένο ότι τα δυο τους είναι σχεδόν ισοδύναμα σε επιδόσεις. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αρκετά πιο έντονες, μικρότερες όμως από αυτές του Suzuki Ignis, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης δε μεταφέρει τόσο άμεσα τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Παρ’ όλα αυτά, μπορεί με το μικρό της Toyota η ψαλίδα να έχει ανοίξει υπέρ του Aygo X, ακόμα και σήμερα όμως η οδηγική συμπεριφορά του είναι πιο ολοκληρωμένη από εκείνη του μοντέλου της Suzuki, ενώ η μία παραπάνω σχέση στο μηχανικό κιβώτιο αποτελεί ένα σαφές πλεονέκτημα.

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

Ήρθε να κυριαρχήσει

Μπορεί το Toyota Aygo X να μην προσφέρεται με το καταξιωμένο υβριδικό σύστημα της εταιρείας, γεγονός άλλωστε που θα δημιουργούσε εσωτερικά προβλήματα σε σχέση με το περυσινό Car Of The Year, στο Yaris εντούτοις, ήδη από την πρώτη μας επαφή, διαπιστώσαμε τη δυναμική που διαθέτει. Το ASUV της Toyota, πλέον, δύσκολα θα βρει αντίπαλο στην κατηγορία του, όπως αποδείχθηκε και στη συγκεκριμένη συγκριτική δοκιμή, ενώ μπορεί να αντεπεξέλθει και απέναντι στον οποιονδήποτε αντίπαλο, βασισμένο κυρίως στην κορυφαία του πλατφόρμα, που του εξασφαλίζει εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Το Fiat Panda εξακολουθεί να αποτελεί μια καλή επιλογή στα «μικρά», όπως το κάνει εδώ και 42 χρόνια, την ώρα που το Suzuki Ignis διαθέτει ενδιαφέροντα στοιχεία πρακτικότητας και έναν 1.200άρη κινητήρα που σε ταξιδεύει με αξιοπρέπεια και εκτός πόλης._

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

 

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2: Τεχνικά χαρακτηριστικά

TOYOTA AYGO X

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 12V Dohc, 3κύλινδρος, Euro 6D >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 72 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 93 Nm/4.400 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 5 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: MακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.700x1.740x1.525 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.430 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 231-829 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 940-1.015 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 146 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 14,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 158 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 107-114 γρ./χλμ

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

FIAT PANDA CROSS HYBRID

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: HyFly, 3κύλινδρος, Euro 6D >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 70 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 92 Nm/3.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: MακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.686x1.662x1.635 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.300 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 225 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.055 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 161 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 14,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 155 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 112 γρ./χλμ

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2

SUZUKI IGNIS HYBRID

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 16V, 4κύλινδρος, Euro 6D >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.197 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 83 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 107 Nm/2.800 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 5 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: MακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.700x1.690x1.605 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.435 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 267 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 895 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 180 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 110-112 γρ./χλμ

Toyota Aygo X 1.0 – Fiat Panda Cross Hybrid 1.0 – Suzuki Ignis Hybrid 1.2