Και η γη αρχίζει πάλι να τρέμει

Όλα είναι έτοιμα για τη διεξαγωγή του σπουδαιότερου αγώνα αυτοκινήτων στον κόσμο, με το μέλλον της 24ωρης κούρσας του Le Mans να προδιαγράφεται λαμπρό, περιλαμβάνοντας συμμετοχές από τα εργοστάσια των Ferrari, Peugeot, Toyota, BMW και Lamborghini

Μια πίστα με άρωμα από τη δεκαετία του 70, η οποία εξακολουθεί να προκαλεί, να τρομάζει και να εξάπτει τη φαντασία θεατών και πιλότων. Μια γιγαντιαία αρένα της ταχύτητας την οποία έχει ξεχάσει πίσω του ο χρόνος. Και πάνω σε αυτήν να προσπαθούν -κάθε χρόνο από το 1923- να βάλουν φωτιά 60 περίπου βολίδες, σε μια ανελέητη μάχη γύρω από το ρολόι, κατά τη διάρκεια της οποίας ξεχωρίζουν εκείνοι που καταφέρνουν να κερδίσουν τους αντιπάλους τους, μα που δεν μπορούν ποτέ να ανασάνουν μέχρι τη στιγμή που καταφέρνουν να κερδίζουν το μεγαλύτερο απ’ όλα τα στοιχήματα: Να νικήσουν την πίστα.

H Toyota θα προσπαθήσει φέτος να νικήσει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά την πίστα του Le Mans και να πανηγυρίσει άλλον ένα θρίαμβο στην 24ωρη κούρσα. Η Alpine θα προσπαθήσει να μαζέψει τα σπασμένα με μια απαρχαιωμένη βολίδα (με ένα μικρό ντεπόζιτο καυσίμου που θα την αναγκάζει να επισκέπτεται συχνά τα pits) ενώ το ίδιο θα προσπαθήσει να κάνει και η Glickenhaus με τα δύο δικά της Hyper Cars.

Η τελευταία, που ανήκει στον ρομαντικό ιδιώτη James Glickenhaus (αρκετά μεγάλος για να θυμάται τις μέρες που ο Luigi Chinetti, νικητής του Le Mans το 1932, 1934 και 1949, τον έστελνε καβάλα στο ποδήλατό του για να αγοράσει εξαρτήματα για τα αυτοκίνητά του) δεν έχει το πακέτο για να παλέψει για τη νίκη, αλλά στο Le Mans η πίστα -όπως είπαμε- έχει πάντα τον τελευταίο λόγο.

Εάν τα μεγάλα ονόματα αντιμετωπίσουν προβλήματα (η Toyota είχε τις πιο απροβλημάτιστες μέρες προετοιμασίας στην ιστορία της πριν από τον αγώνα) και μετατραπεί σε μια κούρσα την οποία θα κερδίσει ο «Last man standing», τότε οι βολίδες της κατηγορίας P2 θα έχουν την τιμητική τους πριν εγκαινιαστεί κανονικά η κατηγορία Hyper Cars το 2023.

Φέτος συμπληρώνονται διάφορες επετείους που σημάδεψαν την ιστορία του αγώνα και πρώτη στο δικό μου μυαλό έρχεται η κούρσα του 1992, πριν από 30 χρόνια, όταν η Peugeot κέρδισε για πρώτη φορά το Le Mans με… ένα μονοθέσιο της Formula 1 με καλυμμένους τροχούς.

Την εποχή εκείνη, όταν είχαμε την κορύφωση της κατηγορίας Group C, ονομάζαμε τα αγωνιστικά που έτρεχαν στο Le Mans «βολίδες της Formula 1 με καλυμμένους τροχούς», με τον χαρακτηρισμό αυτό να μην είναι καθόλου τυχαίος αφού οχήματα όπως η Peugeot 905 έφεραν κάτω από το διαστημικό κάλυμμά τους κινητήρες προδιαγραφών Formula 1  (ατμοσφαιρικά θεριά των 3.5 λίτρων) που έκαναν τη γη να τρέμει.

Φέτος συμπληρώνονται επίσης 40 χρόνια από τα εγκαίνια της κατηγορίας Group C (η Porsche κέρδισε την κούρσα με τη θρυλική 956) ενώ εκτός από την πρώτη νίκη στα χρονικά της Peugeot το 1992, δύο άλλα γαλλικά εργοστάσια έλαμψαν για πρώτη φορά πριν από 50 και πριν από 85 χρόνια, όταν η Matra (εταιρεία κατασκευής διαστημικών πυραύλων!) και η Bugatti, κέρδισαν τον 24ωρο αγώνα αντίστοιχα.

Η Peugeot θα επιστρέψει το 2023, για τα εκατοντάχρονα του Le Mans, με ένα υβριδικό θεριό των 952 ίππων, μαζί με τις Ferrari, Toyota, Cadillac, Acura, Glickenhaus κ.α., ενώ οι BMW και Lamborghini θα μπουν στο χορό το 2024._Δημήτρης Γιόκκας