Citroen C5 Aircross: Οδηγούμε το facelift SUV στη Γαλλία
Με το Citroen C5 Aircross στη Νίκαια της Γαλλίας, για μια πρώτη οδηγική γνωριμία με το ανανεωμένο γαλλικό SUV.
Λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 2018 και μέχρι σήμερα έχει παραπάνω από 325.000 πωλήσεις. Ο λόγος για το Citroen C5 Aircross, το οποίο έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και, πάνω απ’ όλα, την άνεσή του, η οποία αποτελεί απόρροια του ολοκληρωμένου προγράμματος Citroen Advanced Comfort.
Citroen C5 Aircross: Εμφανισιακά
Ταξιδέψαμε μέχρι τη Γαλλία για να γνωρίσουμε από κοντά την ανανεωμένη γενιά του του SUV της Citroen. Παρατηρώντας το, αντιλαμβάνεσαι μια νέα εκδοχή του λογοτύπου της μάρκας, το οποίο έχει «αποστασιοποιηθεί» πλέον από τα φώτα ημέρας. Το έμβλημα της εταιρείας εμφανίζεται τώρα σε μαύρη λάκα σε χρώμιο, ενώ χαρακτηριστικό της νέας ταυτότητας της Citroen είναι η υπογραφή LED των φώτων ημέρας σε σχήμα «V», που έχει δημιουργηθεί για να δίνει ένα hi-tech και πιο «ισχυρό» 3D εφέ στα εμπρός φώτα.
Κάτω από τη μάσκα, η νέα σχεδίαση του αεραγωγού στον προφυλακτήρα κάνει το πλάτος του μπροστινού μέρους να φαίνεται συνολικά μεγαλύτερο, τονίζοντας την επιβλητικότητα του συνόλου. Από τη μεριά της, η προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος καθιστά το εμπρόσθιο μέρος πολύ πιο δυναμικό.
Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, παρατηρείς τις νέες ζάντες αλουμινίου Pulsar των 18 ιντσών με τη διχρωμία και το «διαμαντέ» φινίρισμα, αλλά και το νέο Glossy Black χρώμα στα καλύμματα των καθρεφτών, το οποίο αποτελεί πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού όλης της γκάμας.
Στο πίσω μέρος, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross έχει μια νέα, τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή LED. Χωρίς αλλαγή μεγέθους, η μονάδα λάμπας είναι πλέον εξοπλισμένη με σκούρο κρύσταλλο, τονίζοντας τις τρεις μονάδες φωτισμού LED που αποτελούν τη φωτεινή υπογραφή.
Citroen C5 Aircross: Ανοίγοντας τις πόρτες
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του facelift Citroen C5 Aircross, σημειώνεις αμέσως ότι εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του, καθώς προσφέρει στοιχεία, όπως τα καθίσματα για παράδειγμα, απόλυτα εναρμονισμένα στις αρχές του προγράμματος Citroen Advanced Comfort.
Ξεχωρίζει για την ευρυχωρία και την ευελιξία, καθώς και για τις τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, όπως το Highway Driver Assist. Επιπλέον, ο πλήρως προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό ενώ νέα είναι η σχεδίαση της οθόνης αφής των 10 ιντσών και της κεντρικής κονσόλας.
Τα χρώματα και τα υλικά της καμπίνας έχουν εκλεπτυνθεί με επιλογή υλικών υψηλής ποιότητας, για να τονίσουν την άνεση και την ακόμα υψηλότερη ποιότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλέον υπερυψωμένη και με αυξημένες διαστάσεις, ενώ έχει εκσυγχρονιστεί με ένα μαύρο ύφασμα που κάνει εφέ δέρματος. Πιο εργονομική είναι πλέον η διάταξη των χειριστηρίων, με τον νέο, κομψό και υψηλής τεχνολογίας e-Toggle επιλογέα, ένα νέο κουμπί επιλογής προγράμματος οδήγησης που ενσωματώνει τη λειτουργία Grip Control και, στις plug-in-υβριδικές εκδόσεις, τις τρεις επιπλέον επιλογές (Electric, Hybrid ή Sport).
Θυμίζουμε ότι στο απόλυτα φιλόξενο γαλλικό SUV τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα στο πίσω μέρος (κάτω από τα οποία βρίσκεται «κρυμμένη» η μπαταρία ιόντων λιθίου, στις αντίστοιχες εκδόσεις) διατηρούν τη δυνατότητά τους να μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα του οχήματος σε μια διαδρομή μήκους 15 εκ.
Citroen C5 Aircross: Οδηγώντας το Plug-in hybrid 225 με το e-EAT8
Όπως συμβαίνει γενικά με τα plug-in υβριδικά μοντέλα του Groupe PSA, το Citroen C5 Aircross πατάει πάνω στο δάπεδο EMP2 του ομίλου, χρησιμοποιώντας έναν θερμικό κινητήρα (με turbo) της οικογένειας PureTech, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και με μέγιστη ισχύ 180 ίππων. Αυτό συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το εξηλεκτρισμένο e-EAT8 αυτόματο κιβώτιο, με ονομαστική απόδοση 80 kW, δηλαδή 109 ίππους. Συνδυαστικά, η μέγιστη αποδιδόμενη ισχύς φτάνει στους 225 ίππους, με τη ροπή να ανέρχεται με τη σειρά της στα 320 Nm.
Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια αντλείται από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης (200V) με χωρητικότητα 13,2 kWh. Όπως είναι φυσικό, ο χρόνος για την πλήρη φόρτισή της εξαρτάται άμεσα από το είδος της πηγής. Για παράδειγμα, σε απλή οικιακή πρίζα 8A ο χρόνος που απαιτείται είναι 7 ώρες, ενώ με ασφάλεια 14A το διάστημα πέφτει στις 4 ώρες και με τη χρήση wallbox με ισχύ 7,4 kW (32Α) σε μόλις 2 ώρες.
Σημειώστε εδώ ότι μπορούν να γίνουν διαδρομές έως 55 χλμ. σύμφωνα με το εργοστάσιο (περίπου 45 στην πράξη) μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα (στο Electric), με τις plug-in hybrid εκδόσεις του Citroen C5 Aircross να προσφέρουν αθόρυβη οδήγηση (ακούγεται μόνο αυτός ο χαρακτηριστικός προειδοποιητικός ήχος που εκπέμπει για λόγους ασφαλείας) με πλήρη απουσία κραδασμών στην ηλεκτρική λειτουργία και με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα, με άμεσα διαθέσιμα τα 320 Nm ροπής.
Εκτός πόλης, το Plug-in υβριδικό Citroen C5 Aircross αποδεικνύεται ευχάριστο και άνετο όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, εξαιτίας των μαλακών ρυθμίσεων της ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions. Η εν λόγω ανάρτηση διαθέτει τα γνώριμα ελατήρια και αμορτισέρ, με τη διαφορά ότι τα κλασσικά bump stops των τελευταίων, τα οποία συναντάμε στις συμβατικές διατάξεις, έχουν δώσει τη θέση τους σε δευτερεύοντα αμορτισέρ, τα οποία εξασφαλίζουν καλύτερο έλεγχο των ταλαντώσεων. Στον σβέλτο ρυθμό, το C5 Aircross PHEV αποκαλύπτει το ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης αλλά και κλίσεις, οι οποίες όμως δε θα προβληματίσουν ποτέ.
Στο πρόγραμμα Sport, οι δύο κινητήρες συνεργάζονται ιδανικά προκειμένου να προσφέρουν τη μέγιστη συνδυαστική απόδοσή τους, με τους 225 ίππους και τη ροπή των 320 Nm να καταφέρνουν να εξασφαλίζουν στο αμάξωμα των 1,8 περίπου τόνων ένα «0-100» της τάξεως των 8,9 δευτερολέπτων και απόλυτα ικανοποιητικές ρεπρίζ. Σημειώστε, τέλος, ότι με την μπαταρία πλήρως αποφορτισμένη, η μέση κατανάλωσή του κυμαίνεται στα 7 με 7,5 λίτρα /100 χλμ., ενώ με αυτή φορτισμένη (στο Hybrid), τιμές όπως τα 4 με 4,5 λίτρα/100 χλμ. είναι εφικτές._Μ. Σαλ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.6 PureTech >Ισχύς βενζινοκινητήρα: 180 ίπποι >Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 80 kW >Συνδυαστική ισχύς: 225 ίπποι >Ροπή: 320 Nm >Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων >Μπαταρία: 13,2 kW >Χρόνος φόρτισης: 2 ώρες σε Wallbox 7,4 kW >0-100 χλμ./ώρα: 8,9 δλ. >Ηλεκτρική αυτονομία: 55 χλμ. (WLTP) >Μέση κατανάλωση καυσίμου: 1,4 λτ./100 χλμ. (WLTP) >Μέση κατανάλωση γνωριμίας: 4,5 λτ./100 χλμ. >Εκπομπή CO2: Από 32 γρ./χλμ. (WLTP) > Διαστάσεις: 4.500×1.840×1.670 χλστ. > Μεταξόνιο: 2.730 χλστ. > Απόσταση από το έδαφος: 230 χλστ. > Χώρος αποσκευών: Από 580 έως 1.630 λίτρα (από 460 λίτρα οι υβριδικές εκδόσεις).
Φωτογραφίες: Benjamin Vergely (Citroen)