Mazda 2 1.5 G90 AT6 – Citroen C3 1.2T 110 PS EAT6 – Hyundai i20 1.0T 100 PS 7DCT 48V – Nissan Micra 1.0T 92 PS CVT

Δοκιμάζουμε τέσσερα δημοφιλή αυτόματα σουπερμίνι μοντέλα.

Στην περίπτωση των αυτοκινήτων της κατηγορίας Β, το αυτόματο κιβώτιο, από μια απλή, καλοδεχούμενη ευκολία του χθες, έχει γίνει πλέον εμπορική προϋπόθεση, προκειμένου να αντεπεξέλθει ο οδηγός στις βεβαρημένες αστικές (και όχι μόνο) συνθήκες.

Σε μια κατηγορία λοιπόν όπου δεσπόζουν παραδοσιακές δυνάμεις, όπως το Toyota Yaris, το Peugeot 208 και το Opel Corsa, οι υπόλοιποι ανταγωνιστές διεκδικούν σε δεύτερο πλάνο τη δική τους θέση στον ήλιο. Με αφορμή την αυτόματη έκδοση του Mazda 2, συνθέσαμε ένα κουαρτέτο από μερικούς πολύ αξιόλογους και ισχυρούς διεκδικητές, όπως το Citroen C3, το Hyundai i20 και το Nissan Micra.

Mazda 2 1.5 G90 AT6

Το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Mazda, αν και ήπιων τόνων, διαθέτει ένα απρόσμενα ευχάριστο οδηγικό προφίλ. Βλέπετε, η κρίση της περασμένης δεκαετίας και η απουσία της Mazda από τα εγχώρια δρώμενα άφησαν ανεξίτηλα σημάδια σε ένα τόσο εμπορικό μοντέλο όπως το «2». Η ιαπωνική εταιρεία, με αυτό το δυναμικό comeback, στοχεύει στο χτίσιμο της εικόνας της, με όπλα την ποιότητα και τη σχεδίαση. Μία ιδέα από φιλοσοφία σχεδίασης Kodo, μία πινελιά Jimba Ittai στην κύλιση, μαζί με άφθονες δόσεις αριστοτεχνίας Takumi, κάνουν το Mazda 2 να ξεχωρίζει.

Ανάλογη εικόνα και στο εσωτερικό, όπου, παρά τα σκληρά στην υφή πλαστικά, η ατμόσφαιρα συνδυάζει την ποιότητα με την κομψότητα. Ο πίνακας οργάνων δεν εντυπωσιάζει, όπως σε κάποιες αμιγώς έγχρωμες ψηφιακές υλοποιήσεις νεότευκτων ανταγωνιστών, είναι όμως ιδιαίτερα ευανάγνωστος, ενώ σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα της καμπίνας, η μόνη παρατήρηση αφορά την έλλειψη θηκών στις πίσω πόρτες.

Βολευτήκαμε εύκολα στη θέση οδήγησης, αν και θα θέλαμε περισσότερη στήριξη από το κάθισμα στο ύψος των ώμων, ενώ για ακόμα μία φορά μας ξένισε η κεντρική οθόνη (με ασύρματη μάλιστα συνδεσιμότητα μέσω Apple Car Play), που έχει λειτουργία αφής μόνο όσο το όχημα είναι σταματημένο (κάτι που όσο και αν ενοχλεί λειτουργικά είναι απόλυτα σωστό), οπότε ο έλεγχος γίνεται από μερικούς διακόπτες και ένα περιστροφικό χειριστήριο πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου, που συνήθως συναντά κανείς σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Χωροταξικά το Mazda 2 τα καταφέρνει οριακά καλύτερα σε σχέση με τα C3 και Micra, αλλά το σχετικά βαθύ πορτ μπαγκάζ υστερεί σε απόλυτη χωρητικότητα.

Ο επιμένων κλασικά

Ένας 1.500άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας και ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο με κλασικό μετατροπέα ροπής είναι επιλογές που διαφέρουν από τα συνηθισμένα, κάτι προφανές ακόμα και σε αυτή την παρέα. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός, μάλιστα, δε διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα των χειροκίνητων εκδόσεων (χάνοντας έτσι οριακά τη δυνατότητα εισόδου στον Δακτύλιο, αν και δεν πληρώνει τέλη), επομένως όσοι θέλουν κάτι οικολογικότερο θα πρέπει να περιμένουν μέχρι την άνοιξη του 2022, οπότε η γκάμα θα εμπλουτιστεί με το δίδυμο αδελφάκι του Toyota Yaris Hybrid(!).

Σε επίπεδο καθημερινών μετακινήσεων, ο συγκεκριμένος συνδυασμός δουλεύει πολύ ομαλά, κάτι που επιτρέπει στην κατανάλωση να διατηρείται κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., αν και, για να εκμαιεύσεις τα 151 Nm της ροπής, θα πρέπει να σκαρφαλώσεις στις μεσαίες σ.α.λ., με ανάλογη αύξηση της κατανάλωσης. Όσο ο οδηγός θα αρχίσει να ζητάει περισσότερα, τόσο το μηχανικό σύνολο θα δυσκολεύεται να υποστηρίζει τις απρόσμενα ευχάριστες δυνατότητες της ανάρτησης. Χωρίς να καταπονεί τους επιβαίνοντες, απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χάρη και στο 60άρι προφίλ των ελαστικών, προσφέροντας αρκετή ακρίβεια και έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές, χάρη και στο πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι.

Όσοι λοιπόν εκτιμούν μια ιαπωνική κατασκευή, χωρίς σχεδιαστικές και μηχανολογικές «τυμπανοκρουσίες», θα βρουν την απάντηση στον ήπιων τόνων βενιαμίν της Mazda.

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ//

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ//ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Μazda 2 1.5 G90 AT6

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.496 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 90 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 151 Nm/3.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Tαμπούρα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 185/60 -16

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.065×1.695×1.495 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.570 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 255 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.112 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 12,1 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 177 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 122 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

CIitroen C3 1.2T 110 PS EAT6

Σχεδίαση και άνεση αποτελούν τους βασικούς πυλώνες ενός συνόλου καταδικασμένου να ξεχωρίζει. Η επιτυχία του C3 είναι ότι, χάρη στο ξεχωριστό παρουσιαστικό του, μπορεί να διατηρείται στον αφρό του ανταγωνισμού, τόσο στο πλαίσιο του ομίλου Stellantis όσο και στη μεγαλύτερη αρένα της κατηγορίας Β. Με τις ιδιαίτερες λεπτομέρειες στα φώτα, στη λεπτή μάσκα και στους μεγάλους προφυλακτήρες, το C3 κεντρίζει το ενδιαφέρον των απλών περαστικών αλλά και των υποψήφιων αγοραστών, παρά τον συγκριτικά αρκετά μεγαλύτερο χρόνο παρουσίας του στα εμπορικά δρώμενα. Μάλιστα, με τις διακριτικές λεπτομέρειες της έκδοσης Saint James και τις δυνατότητες εξατομίκευσης στην εμφάνιση, δίνει μια νότα haute couture.

Κάτι ανάλογο, αν και σε μικρότερη έκταση, καταφέρνει και στο εσωτερικό. Παρά τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό, οι επιφάνειές του παραπέμπουν σε ξύλο, ενώ οι χαρακτηριστικές χειρολαβές των θυρών και τα «πολυθρονέ» καθίσματα δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Τα καθίσματα αυτά αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία η Citroen χτίζει τη φιλοσοφία του Advanced Comfort, με την ψηλή θέση οδήγησης να προσφέρει μια πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη των 7 ιντσών, η οποία όμως ενσωματώνει το χειρισμό του κλιματισμού, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, που προσφέρει ξεχωριστά πάνελ χειρισμού.

Μπορεί οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα να μην αποτελούν υπόδειγμα ευχρηστίας, αλλά οι κυριότερες παρατηρήσεις εστιάζουν στον διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ, πάντως, με το αρκετά ικανοποιητικό του πλάτος και τη χωρητικότητα των 300 λίτρων, δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τον ανταγωνισμό.

Ο «ψυχωμένος» κινητήρας και το άνετο πάτημα

Η Citroen ακολουθεί τον δικό της δρόμο σε ό,τι αφορά τους κινητήρες. Βασίζεται εξ ολοκλήρου στον 3κύλινδρο 1.200άρη Puretech, ο οποίος προσφέρεται σε ατμοσφαιρική ή υπερτροφοδοτούμενη παραλλαγή, με την τελευταία να συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει κλασικό μετατροπέα ροπής και 6 σχέσεις.

Σε αντίθεση με αρκετούς ανταγωνιστές που έχουν υιοθετήσει κάποιο βαθμό εξηλεκτρισμού στα βενζινοκίνητα μοντέλα τους, η Citroen συνεχίζει να προσφέρει μία ντίζελ εναλλακτική για εκείνους που ζητούν χαμηλό κόστος χρήσης για μεγάλες ετήσιες χιλιομετρικές αποστάσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, πάντως, ο κινητήρας με τη ροπή του είναι που ξεχωρίζει, ενώ το κιβώτιο παραμένει σταθερή αξία με τη μεταξένια του λειτουργία, με μία μικρή επιβάρυνση (συγκριτικά) σε ό,τι αφορά τη μέση κατανάλωση.

Το C3 συνεχίζει να κρατάει τα ηνία στο θέμα της άνεσης, απόρροια του τριπτύχου: ρυθμίσεις ανάρτησης, επένδυση καθισμάτων και 55άρι προφίλ των 16άρηδων τροχών, που μετουσιώνεται σε μια πουπουλένια απόσβεση στις περισσότερες περιπτώσεις. Αυτό συνεπάγεται ορισμένες παραχωρήσεις αν ο οδηγός θελήσει να υιοθετήσει έναν πιο σβέλτο ρυθμό, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην ελαφριά αίσθηση του τιμονιού.

ΥΠΕΡ//ΑΝΕΣΗ//ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ//ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΚΑΤΑ//ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

Citroen C3 1.2T 110 PS EAT6

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Δίσκοι

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 205/55 – 16

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.996x1.829x1.474 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 300 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.165 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 11,2 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 191 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 133 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Hyundai i20 1.0T 100 PS 7DCT 48V

Μία λεπτομέρεια είναι αυτή που στερεί την τελευταία στιγμή από το i20 το χαρακτηρισμό «εξαιρετικό». Το Hyundai i20 στις προηγούμενες γενιές του ήταν ένα τίμιο αυτοκίνητο, του έλειπε όμως αυτό το κάτι παραπάνω που θα δημιουργούσε ένα πλήρες πακέτο ικανό να κοιτάξει στα μάτια τους κορυφαίους ανταγωνιστές. Σε αυτή την τελευταία του γενιά, ωστόσο, η Hyundai έβαλε τα (πολύ) δυνατά της και, αξιοποιώντας στο έπακρο τη νέα πλατφόρμα, δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο σύνολο από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Αν αναρωτιέστε για ποια κορυφή κάνουμε λόγο, αυτή δε θα μπορούσε να είναι άλλη από τη συναρπαστική και άκρως σπορτίφ έκδοση «Ν», που κατάφερε να «τρυπώσει» στα Αριστεία του περιοδικού.

Μπορεί να έβαλαν το χεράκι τους οι μηχανικοί του τμήματος «Ν», αλλά χρειάζεται και το καλό πρωτογενές υλικό, κάτι που ισχύει στην περίπτωση του i20. Η εμφάνιση με τις έντονες ακμές δίνει τον τόνο, που συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Εκεί μπορεί να μη συμφωνούμε απόλυτα με την εικόνα των διάφορων πλαστικών που χρησιμοποιούνται, το τελικό αποτέλεσμα όμως είναι πλήρες από κάθε άποψη. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και το πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού συμπληρώνουν τον πλούσιο εξοπλισμό μιας καμπίνας που βάζει τα γυαλιά στους περισσότερους ανταγωνιστές σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα και τις χωροταξικές δυνατότητες (αν και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ περιορίζεται στις υβριδικές εκδόσεις).

Mild hybrid για… mild οφέλη

Ο πλουραλισμός του i20 συνεχίζεται και σε μηχανολογικό επίπεδο, με μια πλούσια γκάμα κινητήρων και κιβωτίων. Εκτός από το εξελιγμένο intelligent manual transmission, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σε συνδυασμό μάλιστα με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με 48V κύκλωμα. Μπορεί το συγκεκριμένο σύστημα να μη δίνει τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, προσφέρει όμως ένα μικρό όφελος στην κατανάλωση (που μπορεί να διατηρείται γύρω στα 7 λτ./100 χλμ.), όσο και στις εκπομπές ρύπων, καθώς το i20 είναι το μόνο σε αυτή την παρέα που έχει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας στον Δακτύλιο.

Τηρουμένων των αναλογιών, ο 100άρης κινητήρας δε στερείται νεύρου, χάρη και στην κλιμάκωση των 7 σχέσεων του κιβωτίου. Το τελευταίο πάντως αποδεικνύεται κάπως απότομο (όπως συμβαίνει συνήθως με όλα τα διπλοσύμπλεκτα) σε ορισμένους μικροελιγμούς.

Το στοιχείο ωστόσο που στερεί από το i20 μια κορυφαία αξιολόγηση, η οποία θα το έφερνε στο ίδιο επίπεδο με τις top επιλογές μας σε αυτή την κατηγορία, έχει να κάνει με τις ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης στις άφθονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, που ενισχύονται στην προκειμένη περίπτωση από το 45άρι προφίλ των 17άρηδων τροχών του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας. Από εκεί και πέρα, η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται απόλυτα ασφαλής, ενώ θα θέλαμε περισσότερη αίσθηση από το τιμόνι.

ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ//ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ//ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ//ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (48V)//ΠΑΚΕΤΟ SAFETY SHIELD, ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΡΣΙΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ (ΤΡΟΧΟΙ 17΄΄)//ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

HYUNDAI i20 1.0T 100 PS 7DCT 48V

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 172 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Δίσκοι

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 215/45 -17

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.040×1.775×1.450 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 262 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.115 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 11,4 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 185 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 117 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Nissan Micra 1.0 92 PS CVT

Αν έπρεπε να περιγράψεις το Micra με μία μόνο λέξη, τότε αυτή δε θα μπορούσε να είναι άλλη από «τίμιο».

Το Nissan Micra είναι ένα μοντέλο που απολαμβάνει μια εξαιρετική φήμη σε ό,τι αφορά τα εγχώρια δρώμενα, κάτι που φυσικά οφείλεται στην τεράστια καριέρα του, με έναν χρονικό ορίζοντα που καλύπτουν οι πέντε γενιές του. Σε αυτή την τελευταία, μάλιστα, απέκτησε και ένα ιδιαίτερα δυναμικό προφίλ, με ένα αμάξωμα με άφθονες ακμές, που προσπαθεί να κλέψει κάτι από την αίγλη των κουπέ, λόγω των κρυμμένων χειρολαβών των πίσω θυρών.

Εξίσου παιχνιδιάρικη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, όπου τα ποιοτικά υλικά πλαισιώνει ένας αναλογικός πίνακας με μία ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο, ενώ η οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων έχει ενσωματωθεί στο ταμπλό (υπάρχει στάνταρντ στην έκδοση Acenta το Apple CarPlay με αναγνώριση φωνής Siri και Android Auto με Google Assistant). Ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός, αφού περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα, αν και δε θα μπορούσαμε να μη σημειώσουμε τα χειροκίνητα πίσω παράθυρα και την απουσία θηκών στις πίσω πόρτες. Γενικότερα φαίνεται ότι οι σχεδιαστές δεν είχαν σε πρώτο πλάνο τους πίσω επιβάτες, αφού τα χωροταξικά περιθώρια που έχουν στη διάθεσή τους δε θα τους δημιουργήσουν ιδιαίτερα χαμόγελα. Από την άλλη, πάντως, το πορτ μπαγκάζ είναι απόλυτα ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, έχοντας μια χωρητικότητα 300 λίτρων.

H πράξη που ανατρέπει τη θεωρία

Ο λόγος έχει να κάνει φυσικά με το κιβώτιο. Αν ρίξει κανείς μία ματιά στις προδιαγραφές, δε θα εκπλαγεί από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα κιβώτιο τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης), κάτι με το οποίο συχνά καταπιάνεται η Nissan και έρχεται σε αντίθεση με το Juke, όπου έχει υιοθετηθεί μια διάταξη διπλού συμπλέκτη. Αν και όλα τα μέλη της συντακτικής μας ομάδας δεν έχουν κρύψει τη δυσαρέσκειά τους κάθε φορά που έρχονται αντιμέτωποι με το χαρακτηριστικό αέναο πατινάρισμα των CVT, στην προκειμένη περίπτωση οι εντυπώσεις αντιστρέφονται (όπως συνέβη πρόσφατα και με το νέο αυτόματο Qashqai). Ο λόγος είναι το σύστημα D-Step Logic Control, το οποίο, όσο ο οδηγός χαϊδεύει το γκάζι, διατηρεί τη χαρακτηριστική ομαλότητα των CVT, ενώ σε πιο έντονα πατήματα του δεξιού πεντάλ αξιοποιεί μερικές εικονικές σχέσεις, δίνοντας την αίσθηση λειτουργίας ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου – απαλλαγμένο και από τις απότομες αντιδράσεις των περισσότερων διπλοσύμπλεκτων κιβωτίων. Αν μάλιστα είχε και την υποστήριξη ενός πιο «ψυχωμένου» κινητήρα (χρειάστηκε να γίνουν ορισμένες περικοπές στην απόδοση, κάτι που αντικατοπτρίζεται στις εργοστασιακές επιδόσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του ιμάντα της μετάδοσης), τότε θα μιλούσαμε για τον απόλυτο συνδυασμό.

Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, το Micra δίνει προτεραιότητα σε μια άνετη κύλιση, αφήνοντας στην άκρη τον εντονότερο χαρακτήρα της έκδοσης NSport που δοκιμάσαμε πρόσφατα.

Με μια συμφέρουσα τιμή εκκίνησης, το αυτόματο Micra αποτελεί μια πρώτης τάξεως οικονομική επιλογή για εκείνους που ζητούν ένα ευκολοδήγητο σουπερμίνι.

ΥΠΕΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ//ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ//ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (ACENTA)

ΚΑΤΑ ΡΟΠΗ//ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Nissan Micra 1.0 92 PS CVT

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 92 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 144 Nm/1.750-4.400 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο τύπου CVT

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Ταμπούρα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 195/55 – 16

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.999x1.743x1.455 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.525 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 300 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.080 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 14 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 171 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,7 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 139 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ