Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Hyundai Kona 1.0T 120 PS
Το Hyundai Kona εκσυγχρονίστηκε περαιτέρω σε επίπεδο εμφάνισης και τεχνολογίας - Οδηγούμε την βενζινοκίνητη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1 λίτρου ισχύος 120 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Με την έλευση του Kona το 2017, η Hyundai κατέστησε σαφές πως επιδιώκει να βρεθεί ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές μιας άκρως ανταγωνιστικής και δημοφιλούς κατηγορίας, όπως αυτή των SUV, εστιάζοντας στην αγορά της Ευρώπης. Οι 228.000 πωλήσεις που κατέγραψε το κορεατικό crossover και η κεντρική θέση στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της Hyundai, καθώς το Kona προσφέρεται σε υβριδική, αλλά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, καταδεικνύουν τη σημαντικότητα του μοντέλου.
Η στιγμή της ανανέωσης υπό μορφή facelift, με την αγορά της Ευρώπης να παραμένει σε πρώτο πλάνο, έφτασε. Σε αυτό το πλαίσιο, το ανανεωμένο Hyundai Kona έχει δεχθεί μικρές εμφανισιακές αλλαγές, ενώ εφοδιάζεται με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες της εταιρείας και πιο πλούσιο εξοπλισμό. Αυτά, καθώς και τις μικρές μεταβολές σε άλλους τομείς, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οδηγώντας το βενζινοκίνητο 3κύλινδρο Kona 1.0 T-GDI που αποδίδει 120 ίππους, σε έκδοση με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (DCT).
Διαφοροποιημένη ει-Kona
Έχοντας με το καλημέρα κάνει τη διαφορά στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης, ήταν λογικό η facelift εκδοχή του Hyundai Kona να διαθέτει διαφοροποιήσεις, οι οποίες όμως δεν είναι τεράστιες. Μια βασική διαφορά έγκειται στην αύξηση του μήκους κατά 40 χιλιοστά (μεταξόνιο 2.600 χιλιοστά). Επιπλέον, νέα είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που βρίσκονται κάτω από τα φώτα ημέρας, με το επιπλέον φάρδος να χαρίζει μια νότα επιθετικότητας στο Kona.
Το εμπρός μέρος του ανανεωμένου Hyundai Kona διαθέτει μικρές διαφοροποιήσεις. Η ανασχεδιασμένη μάσκα και η ποδιά που δείχνει να “αγκαλιάζει” τον αεραγωγό διαμορφώνουν μια εικόνα ενοποίησης, τη στιγμή που το μακρύτερο καπό έχει πιο απότομη κλίση από την πρώτη εκδοχή του μοντέλου. Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι ανασχεδιασμένοι, ενώ συνολικά το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από γωνίες, που σε συνδυασμό με την πίσω αεροτομή τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του Kona.
Η διχρωμία του αμαξώματος, με το μαύρο γύρω από τα φτερά και τους προφυλακτήρες, παραμένουν το πρώτο χαρακτηριστικό που προσέχει κάποιος, ενώ οι ράγες οροφής πιστοποιούν και τη δυνατότητα του κορεατικού crossover για -προσεκτικά επιλεγμένες- εκτός δρόμου μετακινήσεις. Παράλληλα, ο διπλασιασμός των χρωματικών επιλογών αμαξώματος με 5 νέα χρώματα, καθώς και οι επιλογές ή τροχών με διαστάσεις 16, 17 και 18 ιντσών (205/60R16 στην έκδοση που οδηγήσαμε), τονίζουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης που ειδικά στα crossover οχήματα, παίζει σημαντικό ρόλο για τους υποψήφιους αγοραστές.
Περνώντας στην καμπίνα, το νέο Hyundai Kona διαθέτει τον καλαίσθητο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών που έχουμε γνωρίσει σε άλλα μοντέλα της μάρκας, ο οποίος έχει τοποθετηθεί σωστά όσον αφορά στην ορατότητα από τον οδηγό και απεικονίζει πληροφορίες, από τη χρήση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, μέχρι την πίεση των ελαστικών ή τις τιμές κατανάλωσης. Από εκεί και έπειτα, οι διακόπτες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα ή ποτήρια είναι πρακτικά τοποθετημένα, ενώ παρά τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και τη σωστή συναρμογή, η ποιότητα των σκληρών πλαστικών δεν ακολουθεί το συνολικό επίπεδο της κατασκευής.
Στον τομέα της ευρυχωρίας, το Kona παραμένει άνετο για μετακίνηση 4 επιβατών, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών έχει αυξηθεί στα 374 λίτρων, που αν πέσουν τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει έως τα 1.156 λίτρα (κάθισμα διαιρούμενο και 60:40).
Τεχνολογικό update
Στο επίκεντρο της συνδεσιμότητας του Hyundai Kona, βρίσκεται η οθόνη 8 ιντσών, που διατίθεται προαιρετικά και με διάσταση 10,25 ιντσών. Τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, η ευκολόχρηστη οθόνη προσφέρει διασύνδεση με smartphone, καθώς είναι συμβατή με Apple Car Play και Andoid Auto, ενώ παράλληλα η εικόνα που προσφέρει στο πίσω μέρος μέσω της κάμερας οπισθοπορείας, είναι ευκρινής.
Όσον αφορά στα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το νέο Hyundai Kona έχει γίνει αποδέκτης των τελευταίων εξελίξεων του πακέτου SmartSense. Το σύστημα αυτόματης πέδησης, έχει δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και δίτροχων ή τετράτροχων οχημάτων. Το Kona εφοδιάζεται ακόμη με σύστημα απόσπασης προσοχής οδηγού, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας και φυσικά, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.
Αυτό που ξεχωρίσαμε, ειδικά για κίνηση εντός πόλης, Σύστημα Προειδοποίησης Εκκίνησης Προπορευόμενου Οχήματος (LVDA), που με έναν διακριτικό ήχο ειδοποιεί τον οδηγό πως το αυτοκίνητο που ήταν σταματημένο ακριβώς μπροστά, ξεκίνησε την πορεία του.
Καρδιά εσωτερικής καύσης με αυτόματη υποστήριξη
Το ανανεωμένο Hyundai Kona προσφέρεται με αρκετές επιλογές εκδόσεων. Όπως προαναφέραμε, οδηγήσαμε την παραλλαγή με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 στροφές, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων (διατίθεται και έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων). Χάρη στη ροπή 200 Nm μεταξύ 2000-3500 στροφών, το σύνολο είναι εύστροφο και γραμμικό, ενώ παρά τους 3 κυλίνδρους, ο ήχος του κινητήρα δε γίνεται ενοχλητικός.
Ταυτόχρονα, οι αλλαγές σχέσεων από το αυτόματο κιβώτιο δε δημιουργούν κάποιο κόμπιασμα στον κινητήρα και συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία, αποτελώντας και μια καλοδεχούμενη χείρα βοηθείας κατά τις αστικές μετακινήσεις. Εφόσον ο οδηγός το προτιμήσει, μπορεί με ένα σπρώξιμο του λεβιέ προς τα αριστερά, να γυρίσει σε χειροκίνητη λειτουργία, κατά την οποία οι σχέσεις ανεβαίνουν με κίνηση προς τα πάνω και κατεβαίνουν, με αντίστοιχη προς τα κάτω.
Στην πράξη
Εντός πόλης, το Kona θα κινηθεί απροβλημάτιστα, καθώς είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση, παίρνοντας υψηλό βαθμό σε έναν τομέα που οφείλει να αποτελεί βασικό ατού των μικρών crossovers, που καλούνται να κινηθούν εξίσου εντός και εκτός πόλης.
Το ελαφρύ τιμόνι, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης εν γένει, καθιστούν την καθημερινή συνύπαρξη του οδηγού με το Kona, ιδιαίτερα ευχάριστη. Βέβαια, αυτό συνεπάγεται παραχωρήσεις όταν ο ρυθμός ανέβει, καθώς σε τέτοια περίπτωση η πληροφόρηση από το οδόστρωμα δε θα φτάνει στον αποδέκτη με την ίδια ακρίβεια. Όμως, είναι σαφές πως αυτή η entry-level έκδοση του Hyundai Kona είναι προσανατολισμένη προς τις ομαλές, άνετες μετακινήσεις, ενώ οι πιο ανήσυχοι οδηγοί είναι λογικό να στραφούν προς κάποια έκδοση με Ν στην ονομασία της.
Φυσικά, η τάση προς την άνεση δεν αποκλείει τις δυνατότητες ευχαρίστησης, αφού με απόσταση 170 χιλιοστών από το έδαφος, το Hyundai Kona μπορεί να κινηθεί σε καλό χωματόδρομο. Ταυτόχρονα, η εκάστοτε επιλογή προφίλ (ECO, Normal, Sport) παραμετροποιεί αναλόγως την απόδοση του Kona, ενώ η έκδοση που οδηγήσαμε διαθέτει και τη λειτουργία 4x2 DCT Drive/Terrain Mode Select (Πάγος, Χιόνι, Άμμος, Λάσπη) για βελτιωμένη πρόσφυση. Αμφότερα τα προφίλ, ορίζονται από τον οδηγό μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται διαγώνια εμπρός από τον λεβιέ, στο κάτω μέρος του ταμπλό.
Κατά τα άλλα, η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ οι βελτιωμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και η απόδοση των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω), εγγυώνται ένα αξιοπρεπές, σβέλτο και ασφαλές αποτέλεσμα. Από πλευράς κατανάλωσης, οι εργοστασιακές μετρήσεις της Hyundai σε κύκλο WLTP δείχνουν 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ στη δική μας περίπτωση, ο μετρητής έγραψε 8,5 λίτρα/100 χλμ.
Συνολικά, η ανανεωμένη έκδοση του Hyundai Kona αποτελεί μια πρόταση που στέκεται στο ύψος της περίστασης, προσφέροντας όλα όσα υπόσχεται σε οδηγό και επιβάτες. Με δυνατά σημεία την εμφάνιση, τη σύγχρονη τεχνολογία και την ευκολία χρήσης, έχει όλα τα φόντα ώστε να συνεχίσει την ήδη επιτυχημένη πορεία που χάραξε ο άμεσος προκάτοχός του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ.ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 3 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Τύπου ΜακΦέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.205Χ1.800x1.565 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.600 χλστ. ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 374 (έως 1.156) λίτρα ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 182 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 132-137 γρ./χλμ.
*ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ