Nissan Ariya: το οδηγούμε στην Ισπανία
Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-EV, που μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλές προδιαγραφές κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης, το Ariya είναι το πρώτο από τα δεκαπέντε μοντέλα που θα λανσάρει η Nissan μέχρι το 2030 στο συγκεκριμένο «πάτωμα».
Η αισθητική είναι πάντα υποκειμενική, ωστόσο η προσλαμβάνουσα αίσθηση μπορεί να έχει πολλά κοινά σημεία. Στην περίπτωση του Nissan Ariya, όλοι φαίνεται να συμφωνούν πως αν μη τι άλλο είναι εντυπωσιακό. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Nissan δεν είναι άγνωστο σε όσους ασχολούνται με την αυτοκίνηση. Τουλάχιστον οπτικά, αφού πάνε σχεδόν δύο χρόνια από τότε που αποκαλύφθηκαν οι πρώτες φωτογραφίες του μοντέλου, που δεν απείχε σημαντικά από το πρωτότυπο που παρουσίασαν οι Ιάπωνες το 2019 στο Σαλόνι του Τόκιο.
Πρόκειται για την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της Nissan στα crossover, και φυσικά όχι για την είσοδό της στην ηλεκτροκίνηση, όπου πορεύεται εδώ και πάνω από μία δεκαετία με το Leaf. Το Ariya, ωστόσο, έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που φαίνεται να ζητάει το κοινό σήμερα, κοινώς πολύ ενδιαφέρουσα εμφάνιση, λύσεις βασισμένες στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά και μια πραγματικά ολοκληρωμένη γκάμα, που ενισχύει την υπόστασή του γενικότερα.
Βασισμένο στη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Nissan «Timeless Japanese Futurism», που θα καθορίζει τα προϊόντα της εταιρείας από εδώ και στο εξής, το Ariya διακρίνεται για την απλή αλλά δυναμική εικόνα του. Εξωτερικά, σημεία αναφοράς αποτελούν το κεκλιμένο τόξο της οροφής, τα στενά φωτιστικά και η κλειστή εμπρός μάσκα σχήματος «V», στην οποία φιλοξενείται πλήθος αισθητήρων που υποστηρίζουν το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot της Nissan. Στο μέσον της, το λογότυπο της μάρκας αποτελεί ακόμα ένα νέο στοιχείο, καθώς αποτελείται από είκοσι στοιχεία LED. Με μήκος 4.595 χλστ., πλάτος 1.850 και ύψος 1.660 χλστ. (μεταξόνιο 2.775 χλστ.), το Ariya «πατάει» στην πλατφόρμα CMF-EV της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, όπως και το Renault Megane E-Tech Electric από την πλευρά των Γάλλων.
Στο εσωτερικό, όπου θα καθίσουν άνετα πέντε επιβάτες χάρη και στο απόλυτα επίπεδο πάτωμα, η προσέγγιση είναι εμφανώς μινιμαλιστική, με κάποιους φυσικούς διακόπτες, όπως για τον κλιματισμό, ευτυχώς να έχουν διατηρηθεί στην κεντρική κονσόλα, παράλληλα με τον νέο ψηφιακό κόσμο, που «αποτυπώνεται» σε δύο οθόνες των 12,3 ιντσών, μία για τα όργανα και μία για το σύστημα πολυμέσων. Όπως και σε πολλές αντίστοιχες περιπτώσεις, στα λίγα χιλιόμετρα που οδηγήσαμε το Ariya στην πίστα της Χαράμα στην Ισπανία, περισσότερο βασιστήκαμε στο ευκρινές head-up display με την ικανοποιητική παραμετροποίηση των προβαλλόμενων στοιχείων.
Nissan Ariya: με ρεαλιστική γκάμα
Τα χρόνια περνούν, και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αρχίζουν να αποκτούν και από πλευράς τεχνικών προδιαγραφών την εικόνα εκείνη που θα ενισχύσει την υπόστασή τους. Εν προκειμένω, το Nissan Ariya «έρχεται» με μια… πραγματική γκάμα, που αποτελείται από προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με δύο μπαταρίες, και σε πέντε εκδόσεις ισχύος.
Πιο αναλυτικά, οι Ιάπωνες το εξοπλίζουν είτε με μία μπαταρία 65 kW, είτε με μία 90 kW (με 63 και 87 kW ωφέλιμη χωρητικότητα, αντίστοιχα), είτε «απλώς» με έναν ηλεκτροκινητήρα στους εμπρός τροχούς ή και με δεύτερο για τον πίσω άξονα.
Από πλευράς ισχύος, με τη μικρότερη μπαταρία, ως προσθιοκίνητο, αποδίδει 218 ίππους (242 με την 90άρα) και στην τετρακίνητη εκδοχή 279 και 306 ίππους με τις δύο μπαταρίες, αντίστοιχα, αλλά και 394 ίππους στην έκδοση Performance. Αναφορικά με την αυτονομία, υπολογίζονται περίπου 360 χλμ. για το μικρότερο δικίνητο Ariya, ενώ για το μοντέλο με τη μεγαλύτερη μπαταρία σχεδόν 500 χλμ.
Στα λίγα χιλιόμετρα που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του δικίνητου Ariya των 63 kW εντός πίστας, διαπιστώσαμε για δεύτερη φορά (μετά το Megane E-Tech) τις αρετές της πλατφόρμας CMF-EV, που σε συνδυασμό και με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, εξασφαλίζει εντυπωσιακή κύλιση στο μοντέλο των 1,8 τόνων. Τα 300 Nm της ροπής σε καμία περίπτωση δεν αφήνουν εκτεθειμένο το αισθητά βαρύ Ariya, που παρά το αυξημένο του ύψος δεν παρουσιάζει σημαντικές κλίσεις, ακόμα και υπό πίεση, όπου οριακά θα υποστρέψει, χωρίς πάντως κάτι το αξιοσημείωτο. Το τιμόνι με την ηλεκτρική αίσθηση είναι ευχάριστα γρήγορο και ακριβές, όπως πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησής του.
Θα χρειαστεί, παρ’ όλα αυτά, να περιμένουμε μέχρι το φθινόπωρο για μια πιο πλήρη εικόνα, καθώς τότε υπολογίζεται το λανσάρισμά του, παράλληλα με των υβριδικών Qashqai, Juke και Χ-Trail, που μαζί και με το Leaf αλλά και το επαγγελματικό Townstar διαμορφώνουν το άμεσο μέλλον της ηλεκτροκίνησης της μάρκας._ Ε. Ξ.