Οδηγούμε το ανανεωμένο Opel Crossland
To Opel Crossland δεν συνδυάζεται πια με το χαρακτηριστικό γράμμα «Χ», ενώ παράλληλα δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από το μεγαλύτερο και εντελώς νέο, Mokka. Οδηγούμε το 1.2 Turbo με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων.
Έφτασε η στιγμή να οδηγήσουμε το ανανεωμένο Οpel Crossland, μοντέλο το οποίο αποτελεί το πρώτο από τα τρία μοντέλα που θα παρουσιαστούν φέτος από την Opel, αφού θα ακολουθήσουν τα Mokka και Grandland.
Φρέσκο στην εμφάνιση αλλά και εξαιρετικοί χώροι
Το ανανεωμένο Crossland, με διαστάσεις 4.217x1.825x1.605 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ., ξεχωρίζει από το ενιαίο εμπρός τμήμα που βασίζεται στο νέο Opel Visor, νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, από το έμβλημα του κεραυνού της Opel, το οποίο κυριαρχεί στο κέντρο. Επιπλέον, χαρακτηριστικά είναι τα νέα φώτα AFL LED.
Στο πίσω μέρος, νέα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα LED αναδεικνύουν το κλασικό μοτίβο της εταιρείας. Η γυαλιστερή μαύρη πίσω πόρτα ενισχύει την αίσθηση αυξημένου πλάτους που αποπνέει συνολικά το B-SUV, τη στιγμή που η πίσω αεροτομή έχει ανασχεδιαστεί. Σημειώστε επίσης ότι νέες είναι οι ποδιές εμπρός και πίσω, ενώ η καινούργια γκάμα περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16 (195/60 R16) και 17 (215/50 R17) ιντσών.
Ανοίγοντας τις πόρτες του Crossland, παρατηρείς τον πρωταγωνιστικό ρόλο που παίζει το Pure Panel, δηλαδή ένα κόκπιτ που βασίζεται στην ευκολία χρήσης. Από εκεί και έπειτα, φαίνεται ότι έχει δοθεί έμφαση στη χρήση υψηλής ποιότητας υλικών και στη διατήρηση της λογικής ευρυχωρίας και άνεσης για τους επιβάτες. Η χωρητικότητα αποσκευών είναι 410 λίτρα, ενώ φτάνει στα 1.255 λίτρα εφόσον πέσουν τα πίσω -συρόμενα- καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνονται σε ποσοστό 40/60.
Σημειώστε εδώ κάτι που προσθέτει πόντους στην πρακτικότητα του εσωτερικού: το υποβραχιόνιο μπορεί να αναδιπλωθεί για να επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, ενώ το πάτωμα του χώρου αποσκευών μπορεί να ρυθμιστεί καθ’ ύψος. Η πανοραμική και δίχρωμη οροφή λειτουργεί και αυτή προσθετικά στην ανανεωμένη σχεδίαση του μοντέλου, αλλά και στην αίσθηση του... «ευάερου και ευήλιου».
Όσον αφορά τα infotainment του Opel Crossland, το σύστημα Radio 4.0 IntelliLink επιτρέπει σύνδεση του smartphone μέσω bluetooth, Apple CarPlay ή Android Auto, ενώ το B-SUV διαθέτει και σύστημα Navi 5.0 IntelliLink. Μέσα στο πλαίσιο της εποχής, προσφέρεται προαιρετικά και επαγωγική σύνδεση του κινητού. Σημειώστε ότι οι διαθέσιμες οθόνες αφής στραμμένες προς τον οδηγό, έχουν διάσταση 7 και 8 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό.
Tο νέο Opel Crossland διαθέτει πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού όπως ανίχνευση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα ειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου κ.α.
Βενζίνη 1.2, diesel 1.5 και σύντομα με... IntelliGrip
Ας περάσουμε στην ουσία. Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων (όλοι τους προδιαγραφών Euro 6d) περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λίτρων με απόδοση 83 ίππων στις 5.750 σ.α.λ., που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, καθώς και έναν με ίδια χωρητικότητα και απόδοση 130 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπής 230 Nm στις 5.500 σ.α.λ., χάρη στην αρωγή τούρμπο, είτε με μηχανικό είτε με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, όπως το μοντέλο της δοκιμής μας.Στα ντίζελ διατίθενται δύο εκδόσεις, αμφότερες στα 1,5 λίτρα, με απόδοση 110 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., με την πρώτη να συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και τη δεύτερη με αυτόματο, επίσης 6άρι.
Οδηγώντας το, διαπιστώνεις σχεδόν αμέσως μία πιο ραφιναρισμένη λειτουργία της ανάρτησης, τόσο εντός δρόμου όσο και στον ήπιο χωματόδρομο, σε σχέση με την προηγούμενη -“Χ”- γενιά. Η εξήγηση έρχεται από το γεγονός ότι το ανανεωμένο Crossland διαθέτει ανασχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης, με νέα ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ η διάταξη παραμένει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω άξονας.
Από εκεί και πέρα, το Crossland διαθέτει έναν νέο, ενδιάμεσο άξονα κολόνας τιμονιού, που όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Opel, βελτιώνει την ακρίβεια και την αίσθηση στην ευθεία. Για εμάς όμως το σύστημα διεύθυνσης του μοντέλου εξακολουθεί να μην ανήκει στα δυνατά χαρτιά του, αφού θα θέλαμε από αυτό περισσότερες πληροφορίες με τελικό αποδέκτη τα χέρια του οδηγού. Ένσταση έχουμε και για την αίσθηση-λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου αφού σαφέστατα θα το βοηθούσαν οι πιο γρήγορες αλλαγές σε ανέβασμα και κατέβασμα στις 6 σχέσεις έτσι ώστε να μπορούσαν να αναδειχθούν περισσότερο και οι αρετές του συγκεκριμένου κινητήρα.
Από την άλλη, ο κινητήρας καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα των 1.291 κιλών, εξασφαλίζοντας επιδόσεις επιπέδου 10,2 δλ. για το “0-100” και 198 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα όσον αφορά την αυτόματη έκδοση της δοκιμής μας. Σημειώστε εδώ ότι τα αντίστοιχα νούμερα για την πιο ελαφριά (1.184 κιλά) έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των επίσης 6 σχέσεων είναι 9,9 δλ. και 201 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα η μέση κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8,4 λίτρα/100 χλμ. με το εργοστάσιο να αναφέρει τα 6,1 λίτρα ως μέση.
Σημαντικό, ότι στο επόμενο διάστημα, το ανανεωμένο Crossland θα διατίθεται με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης IntelliGrip, το οποίο περιλαμβάνει πέντε διαφορετικά προγράμματα: το Normal, στο οποίο το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και πρόσφυσης διαθέτει μία ρύθμιση για κίνηση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή στο επαρχιακό δίκτυο, το Snow, το οποίο εξασφαλίζει τη βέλτιστη δυνατή πρόσφυση στον πάγο και στο χιόνι με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, το Mud, το οποίο επιτρέπει περισσότερη ολίσθηση των τροχών έως τα 80 χλμ./ώρα, το Sand, το οποίο επιτρέπει την περιορισμένη ταυτόχρονη ολίσθηση των δύο κινητήριων τροχών, για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί και να μη βυθιστεί στην άμμο, και το ESP Off έως τα 50 χλμ./ώρα._Μ. Σαλ.
Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης