Ταχύτητα εναντίον λογικής
Δεν προλαβαίνω: Τρέχουμε στην πόλη, σε ένα μάταιο κυνήγι του χαμένου χρόνου στις μετακινήσεις.
Έκπληξη προκάλεσε σε πολλούς η συζήτηση στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για καθιέρωση ανώτατης ταχύτητας 30 χλμ./ώρα μέσα στην πόλη. Κάτι αλλάζει στις μετακινήσεις στην πόλη, αναμφίβολα. Το Citroen Ami, που δοκιμάζουμε αυτές τις μέρες, διαθέτει μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ./ώρα. Κάποιοι θα τη θεωρήσουν υπερβολικά χαμηλή, εντούτοις ακόμα και στις λεωφόρους της πόλης δε θα αργήσεις να εκνευρίσεις τον τύπο με το μαύρο SUV και τα φιμέ τζάμια που τόσο επιδεικτικά σε άφησε πίσω του στο φανάρι, όταν θα τον προλάβεις αμέσως μετά, σταματημένο στην επόμενη διασταύρωση.
Σκεφθείτε, λοιπόν, πόσο άσκοπο είναι το γκάζωμα στο άναμμα του πράσινου, όταν όλη αυτή η βενζίνη που κάηκε για να σου προσφέρει την ψευδαίσθηση πως θα φτάσεις πιο γρήγορα στον προορισμό σου επιβάρυνε χωρίς κανένα αντίκρισμα την ατμόσφαιρα της πόλης. Ακόμα κι αν κινείσαι με κάποια μορφή εξηλεκτρισμένου αυτοκινήτου, που με την ανάκτηση στο φρενάρισμα κερδίζεις ένα μέρος από την ενέργεια η οποία δαπανήθηκε στην επιτάχυνση, δεν παραγράφεται το μάταιο όλης αυτής της προσπάθειας, αφού ο χρόνος άφιξης στον εκάστοτε προορισμό σου, όπως αυτός σήμερα προδιαγράφεται τόσο αμείλικτα από το Google Maps, δεν μπορεί να αλλάξει με απελπισμένες γκαζιές.
Τα έξυπνα αυτοκίνητα θα τηρούν τα όρια ταχύτητας!
Τουλάχιστον τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τον τρόπο τους σε υποβάλλουν να οδηγείς λιγότερο επιθετικά, αποσκοπώντας στην εξοικονόμηση καυσίμου. Επιπλέον, από τον Ιούλιο του 2022, τα νέα μοντέλα θα εφοδιάζονται με το σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter), το οποίο θα διαπιστώνει πότε ο οδηγός υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας. Στο πρώτο στάδιο το αυτοκίνητο θα προειδοποιεί τον οδηγό και στη συνέχεια θα επιβραδύνει αυτόματα το όχημα…
Όπως καταλαβαίνετε, βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από την καθιέρωση της αυτόνομης οδήγησης. Μόλις πρόσφατα η Mercedes πήρε το πράσινο φως, στη Γερμανία, για να ενεργοποιήσει το πακέτο Drive Pilot σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.
Το εν λόγω σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία «μπορεί να μην ασχολείται με την κυκλοφορία και να επικεντρώνεται σε δευτερεύουσες δραστηριότητες, όπως να γράψει ένα e-mail, να σερφάρει στο Διαδίκτυο ή να χαλαρώσει παρακολουθώντας μια ταινία»…
Με δεδομένο ότι σε μια πόλη με βαριά κυκλοφοριακή κίνηση, κατά μέσο όρο 70 ώρες πάνε χαμένες στο μποτιλιάρισμα, τουλάχιστον με τις τεχνολογικές εξελίξεις που τρέχουν θα απολαμβάνουμε όλες αυτές τις ταινίες που μέσα στο χρόνο προσπαθούσαμε να δούμε και ποτέ δεν προλαβαίναμε…_ Μ. Σ.