Opel Astra: Το οδηγούμε στην Πορτογαλία
To Opel Astra συμπληρώνει τριάντα χρόνια στους δρόμους, μπαίνει στην έκτη γενιά του και απολύτως λογικά εξηλεκτρίζεται.
Το Opel Astra, υπό τη σκέπη της Stellantis, γίνεται το πρώτο hatchback της μάρκας που υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Opel Vizor – μετά τα Mokka, Crossland και Grandland. Στο best seller του γερμανικού εργοστασίου, το σχέδιο της πυξίδας αποτυπώνεται με μια πτυχή στο καπό και τα φώτα ημέρας (σχήμα φτερού), που διασταυρώνονται με το λογότυπο Opel Blitz.
Αγνοώντας τις περίτεχνες σχεδιαστικές περιγραφές, το νέο Opel Astra από κοντά δείχνει δυναμικό και κυρίως κομψό, ενώ τα φώτα LED εμπρός πίσω ενισχύουν τη σύγχρονη εικόνα, κάτι που επιτυγχάνεται και χάρη στους μεγάλους θόλους των τροχών. Εντυπωσιακό είναι το μικρό και στενό φως των stop στο άνω άκρο της πέμπτης πόρτας, όπως και τα λεπτά πίσω φώτα.
«Κλασικό» Opel Astra
To λανσάρισμα του μοντέλου, που στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες, ξεκινάει με την πεντάθυρη έκδοση, της οποίας την παραγωγή έχει αναλάβει το εργοστάσιο του Rüsselsheim, ενώ θα ακολουθήσει και η έκδοση Sport Tourer που έχει το κοινό της στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ειδικότερα για το hatchback, στην παρουσίαση του οποίου στην Πορτογαλία βρεθήκαμε αυτές της ημέρες, αν και πιο χαμηλό συγκριτικά με το μοντέλο του 2015 το οποίο αντικατέστησε, είναι εμφανώς πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες εμπρός/πίσω. Με μήκος 4.374 χλστ. και πλάτος 1.860 χλστ., τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων, ενώ χάρη στο μεταξόνιο των 2.675 χλστ (+13 χλστ. συγκριτικά με το προηγούμενο), μεταφέρει άνετα τέσσερις ή και πέντε επιβάτες, ενδεχομένως με κάπως περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια των πίσω, ανάλογα με το ύψος τους.
Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στις «συμβατικές» βενζινοκίνητες και ντίζελ εκδόσεις ανέρχεται σε 422 λίτρα, ενώ στις Plug-in υβριδικές περιορίζεται στα 353 (1.339 και 1.268 αντίστοιχα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).
Στα παραπάνω, προστίθενται και 30 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του Astra, που πέραν αυτών, διακρίνεται για τη μετάβασή του στην ψηφιακή εποχή, υιοθετώντας την νέα γενιά του Pure Panel, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στο Mokka.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύνθεση ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων (στάνταρντ) και μιας οθόνης πολυμέσων, έκαστα με διαγώνιο 10 ιντσών, που προαιρετικά «ενώνονται» με ενιαίες κρυστάλλινες επιφάνειες. Η οθόνη πολυμέσων υποστηρίζει χειρισμό αφής, εντούτοις, ανάλογα με την έκδοση το Opel Astra θα μπορεί να τρέχει και λειτουργικό που υποστηρίζει φωνητική λειτουργία στη φυσική γλώσσα του οδηγού.
Από εκεί και πέρα, κάτω από την κεντρική οθόνη διατηρούνται κάποια απαραίτητα κατά τη γνώμη μας (ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού) φυσικά πλήκτρα για λειτουργίες όπως ο έλεγχος του κλιματισμού κ.ά. Οι κορυφαίες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις, διαθέτουν ένα head-up display που αποδεικνύεται αρκετά πρακτικό, μιας που ο πίνακας οργάνων, ανάλογα με τη λειτουργία, όπως για παράδειγμα κατά την πλοήγηση, τουλάχιστον σ’ αυτήν την πρώτη μας επαφή αποδείχθηκε κάπως δυσανάγνωστος λόγω των γραφικών και του πλήθους πληροφοριών του.
Ποιοτικά το νέο Astra δεν υστερεί σε κανέναν τομέα. Τουναντίον, χάρη σε στοιχεία εξοπλισμού, όπως το Intelli-Lux LED Pixel Light με 168 στοιχεία LED (84 σε κάθε λεπτό προβολέα) που ελέγχει την εμβέλεια και την κατεύθυνση του φωτισμού ανάλογα με τις συνθήκες, ή ακόμα και στα δερμάτινα καθίσματα AGR με λειτουργία μασάζ και εξαερισμό, η εικόνα του είναι αισθητά αναβαθμισμένη.
Στο δρόμο
Βασισμένο στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας EMP2 όπως και το «αδερφό» πλέον Peugeot 308, το νέο Opel Astra διαθέτει μια πλήρη γκάμα με δοκιμασμένα σύνολα. Από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων σε εκδόσεις με 110 και 130 ίππους, τον 1.5 diesel των 130 ίππων και πλέον δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, απόδοσης 150 ή 180 ίππων. Σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων, η ισχύς των δύο εκδόσεων ανέρχεται σε 180 και 225 ίππους, ενώ, ακριβώς όπως και με το «308», του χρόνου τον Ιούλιο αναμένεται και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, με 54άρα μπαταρία.
Στην πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, οδηγήσαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση που στάνταρντ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, καθώς και την plug-in των 180 ίππων – η «μεγαλύτερη» θα παρουσιαστεί σε λίγους μήνες.
Το πρώτο που εντοπίζει κανείς πίσω από το τιμόνι του νέου Astra, είναι η αισθητά βελτιωμένη θέση οδήγησης και η καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, παρά την έντονη κλίση της κολόνας C. Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται η ηχομόνωση, φιλτράροντας ικανοποιητικά και τη χροιά του πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος διακρίνεται για την ελαστικότητά του, όντας ωστόσο ήπιος και κυρίως οικονομικός – 5,4 λίτρα στη διαδρομή μας, μήκους 150 χλμ., με αρχική αυτονομία 940 χλμ.!
Περνώντας στο υβριδικό 180άρι, οι αρχικές διαφορές έχουν να κάνουν με τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, που αντί για τα Normal, Sport, Eco των συμβατικών εκδόσεων, εδώ είναι Hybrid, Sport, Electric, με την αμιγώς ηλεκτρική επιλογή να «υπόσχεται» 60 χλμ. αυτονομία από την μπαταρία των 12,4 kWh. Έτσι, με έναν καλό σχεδιασμό μπορεί κανείς να κινείται εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά, την ώρα που εκτός, η υβριδική λειτουργία δε γίνεται αντιληπτή, ενώ η ισχύς της έκδοσης «μεταμορφώνει» το Astra σε μια πιο σπορτίφ πρόταση…
H ανάρτηση περιορίζει κάθε κλίση, αν και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, σε συνδυασμό και με τα 45άρια ελαστικά σε τροχούς 19 ιντσών στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, επηρεάζεται από το οδόστρωμα. Σε κάθε περίπτωση, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, το πλαίσιο διακρίνεται για τη στιβαρότητά του, το σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύεται γρήγορο για αυτοκίνητο του είδους, ενώ το οκτάρι κιβώτιο, όπως και σε κάθε άλλη υλοποίηση της Stellantis, ήπιο στις αλλαγές του.
Στους πολύβουους δρόμους της Λισαβόνας είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Intelli-Drive 2.0, που, βασισμένο στις πληροφορίες από την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ και ακόμα τεσσάρων καμερών (εμπρός, πίσω και σε κάθε πλευρά), όπως και σε πέντε αισθητήρες ραντάρ, προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, κάνει υποδείξεις ταχύτητας και εκτελεί ημιαυτόνομα αλλαγή λωρίδας, σε συνδυασμό και με το adaptive cruise control, που αυξομειώνει την ταχύτητα ανάλογα με το προπορευόμενο όχημα, προσαρμόζοντάς την ταυτόχρονα στα όρια κυκλοφορίας.