VW Taigo: Οδηγούμε το 1.0 TSI 110 PS DSG
Στα χέρια μας το VW Taigo. Ένα μοντέρνο compact αλλά και coupe SUV από τη Volkswagen, το οποίο έχει διττό χαρακτήρα και εμφάνιση, που βασίζεται πάνω στο T-Cross, και αποτελεί το πρώτο compact coupe SUV της μάρκας.
Η κουπέ σιλουέτα του Taigo, με την έντονα κεκλιμένη πίσω κολόνα, είναι αναμφισβήτητα το στοιχείο που το διαφοροποιεί στην εμφάνιση. Παρατηρώντας το προφίλ του, προσέχεις τις καλοσχεδιασμένες γραμμές του, ενώ οι τονισμένοι θόλοι των τροχών υπογραμμίζουν τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου, αν και δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος.
Όλα τα εξωτερικά φωτιστικά στοιχεία είναι στάνταρντ τεχνολογίας LED, εξασφαλίζοντας μια ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Διαθέσιμοι είναι και οι νέοι προβολείς IQ.Light LED matrix, οι οποίοι μάλιστα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό στην έκδοση Style. Συνδυάζονται με δύο φωτιζόμενες οριζόντιες λωρίδες, μία μπροστά και μία πίσω, οι οποίες συνδέουν τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους, δημιουργώντας και μια σχεδιαστική γέφυρα με τα ηλεκτρικά ID. μοντέλα της εταιρείας.
Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις (4.266×1.757×1.518 χλστ.), το μεταξόνιο των 2.554 χλστ. του εξασφαλίζει καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες -πέντε με προϋποθέσεις, όπως σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ, προσφέροντας χωρητικότητα 440 έως 1.222 λίτρα με πεσμένη την πλάτη των πίσω καθισμάτων. Σημειώστε εδώ ενδεικτικά ότι το μήκος του T–Cross είναι 4.234 χλστ., το μεταξόνιο 2.590 χλστ. και το πορτ μπαγκάζ του 417 λίτρα.
Ένα γενικό σχόλιο, το οποίο είναι άμεσα συνυφασμένο με τη συγκεκριμένη αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα του VW Group, έχει να κάνει με το μεγάλο τούνελ στο πίσω μέρος, το οποίο περιορίζει κάπως τον πέμπτο επιβάτη, αλλά και το γεγονός ότι με τη συγκεκριμένη εκδοχή (Α0) της MQB δε συνδυάζεται το ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπως θυμόμαστε και από άλλα μοντέλα του γκρουπ που τη χρησιμοποιούν. Αξίζει να επισημάνουμε πως ο διαχωρισμός ανάμεσα στις πλατφόρμες δεν έχει σχέση τόσο με το μέγεθος, όσο με τις τεχνολογίες με τις οποίες συνδυάζονται, αλλά και με το βάρος, με την A0 να είναι η πιο ελαφριά ανάμεσα σε όλες τις MQB. Σημειώστε εδώ ότι το βάρος της συγκεκριμένης έκδοσης της δοκιμής μας είναι στα 1.223 κιλά.
Ανοίγοντας τις πόρτες του και αφού βολευτείς στη σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, αλλά με ικανοποιητική στήριξη από το κάθισμα, παρατηρείς ότι πολλά στοιχεία εξοπλισμού προέρχονται αυτούσια από μεγαλύτερα μοντέλα, υπογραμμίζοντας έτσι την υψηλή ποιότητα του εσωτερικού του VW Taigo. Ανάμεσά τους το πολυλειτουργικό τιμόνι με μοντέρνα χειριστήρια, στον βασικό εξοπλισμό, τα συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς (MIB3) και το App-Connect Wireless (ανάλογα με τις προδιαγραφές του εξοπλισμού), που προσφέρουν καλή συνδεσιμότητα.
Η κεντρική κονσόλα διαθέτει χειριστήρια ευαίσθητα στην αφή, ενώ και ο χειρισμός του προαιρετικού Climatronic γίνεται μέσω αφής. Η εικόνα εντός είναι καλύτερη σε σχέση με εκείνη των T–Cross και T-Roc, αφού εδώ κυριαρχούν τα μαλακά υλικά, με εξαίρεση τη διαμήκη «φάσα» στο ταμπλό που είναι από σκληρό πλαστικό, χωρίς όμως αυτό να είναι ενοχλητικό.
VW Taigo: οδηγώντας
Αξίζει να επισημάνουμε πως το μοντέλο διατίθεται με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI με ισχύ 95 και 110 ίππων (όπως το δικό μας) και με τον 4κύλινδρο 1.5 TSI των 150 ίππων. H εισαγωγική έκδοση των 95 ίππων συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ οι άλλες δύο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Εν προκειμένω η έκδοση των 110 ίππων, που μας ταξίδεψε με άνεση στην ΕΟ, δείχνει να τα βγάζει πέρα περίφημα και στο απαιτητικό ορεινό δίκτυο, εκμεταλλευόμενη και τη σωστή λειτουργία του DSG. Στον τομέα των επιδόσεων, απαιτούνται 10,9 δλ. για το «0-100», ενώ η τελική διαμορφώνεται στα 191 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η μέση κατανάλωση για τα περίπου 900 χλμ. της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,9 λίτρα/100 χλμ.
Η μοναδική μας ένσταση έχει να κάνει με τη χροιά του 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου, και αυτό μόνο για τις περιπτώσεις που θα πιέσεις το μοτέρ – κάτι το οποίο σπάνια χρειάζεται, αφού συνολικά η ροπή των 200 Nm, που αποδίδεται μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ., ορίζει και το ιδανικό πεδίο λειτουργίας του κινητήρα. Παρ’ όλα αυτά, ο ήχος που φτάνει στην καμπίνα είναι περιορισμένος σε σχέση με του T–Cross.
Με την κίνηση στους εμπρός τροχούς και τη συνταγή της ανάρτησης να είναι η τυπική για την κατηγορία (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), το νεοφερμένο VW Taigo αποδεικνύεται ευχάριστο στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ δείχνει αρκετά αποτελεσματικό και σε καθεστώς πίεσης. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν έχει επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του, με τις κλίσεις στις στροφές να παραμένουν ελεγχόμενες στον πιο γρήγορο ρυθμό.
Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Taigo προσφέρει στον προαιρετικό του εξοπλισμό ημιαυτόνομη οδήγηση, με ταχύτητα έως 210 χλμ./ώρα, χάρη στο IQ.DRIVE Travel Assist. Με το τελευταίο, το στάνταρντ πολυλειτουργικό τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή, επιβεβαιώνοντας ανά πάσα στιγμή ότι ο οδηγός είναι ενεργά παρών κατά τη λειτουργία του συστήματος – όπως ορίζεται για το Επίπεδο 2 της ημιαυτόνομης οδήγησης στην ΕΕ.
Ανάμεσα στα στάνταρντ συστήματα υποβοήθησης του Taigo, ανήκουν το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών City Emergency Braking και Lane Assist. Σημειώστε εδώ ότι λίγα μοντέλα αυτής της κατηγορίας προσφέρουν τόσο υψηλό επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, άνεσης και ασφάλειας.
VW TAIGO 1.0 TSI 110 PS DSG
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG) > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.266×1.757×1.518 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.554 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.223 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 191 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 7,9 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 134 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 21.100 ευρώ (1.0 TSI 95 ίππων με μηχανικό 5 σχέσεων, Life)
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος