Συγκρίνουμε: Audi Q3 45 TFSI e – DS 7 E-Tense 225 – Lexus UX 250h AWD – Volvo XC40 T5 PHEV (τιμές)

Μία αντιπαράθεση υβριδικών τεχνολογιών, με φόντο τέσσερα σύγxρονα premium crossover οχήματα.

SUV και υβριδική τεχνολογία «συσφίγγουν» ολοένα και περισσότερο τις σχέσεις τους. Tο αυξημένο κόστος μπορεί να δικαιολογηθεί ευκολότερα σε μια premium συσκευασία, όπως μας επιδεικνύουν εδώ τα plug-in Audi Q3, DS 7 και Volvo XC40, απέναντι στο full hybrid Lexus UX.

AUDI Q3 45 TFSI e

AUDI Q3 45 TFSI e, plug in hybrid

Τα διαπιστευτήρια

Από τη στιγμή που το γερμανικό γκρουπ αποφάσισε να δώσει το PHEV σύστημα σε όλες τις μάρκες της οικογένειας, η υιοθέτησή του εξαπλώνεται διαρκώς. το compact SUV της Audi δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, τόσο με το συμβατικό αμάξωμα όσο και στη Sportback εκδοχή.

Από μέσα

Το εσωτερικό του Q3 αποπνέει την ατμόσφαιρα ποιότητας και εργονομίας στην οποία μας έχει συνηθίσει η Audi, διανθισμένη με τις τεχνολογικές πινελιές που χαρίζουν οι ψηφιακές οθόνες για τα όργανα και το σύστημα πολυμέσων, ενώ μικρές είναι οι επιπτώσεις στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ και του ρεζερβουάρ. Οι χώροι επιβατών παραμένουν απόλυτα ανταγωνιστικοί.

To τεχνολογικό πακέτο του Audi Q3 45 TFSI e

Υπάρχει και η συμβατική έκδοση 245 ίππων με 2λιτρο κινητήρα και τετρακίνηση, το γράμμα «e» όμως υποδηλώνει εδώ τον προσθιοκίνητο υβριδικό συνδυασμό ενός 1.400άρη TFSI 150 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων (που είναι ενσωματωμένος στο DSG κιβώτιο των 6 σχέσεων) και μία μπαταρία χωρητικότητας 13 kWh. Το συνδυαστικό αποτέλεσμα εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις, παρά το βάρος των 1.815 κιλών.

Στο δρόμο

Με τακτική φόρτιση της μπαταρίας που εξασφαλίζει αυτονομία 40-50 χλμ., η κατανάλωση μπορεί να διατηρείται γύρω στα 3 λίτρα/100 χλμ., αλλά και πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. με αφόρτιστη μπαταρία. Παρά την ύπαρξη του πακέτου S line, το υβριδικό Q3 δε μας κέρδισε με κάποια σπορτίφ χαρακτηριστικά, πάντοτε όμως διατηρώντας μια προβλέψιμη συμπεριφορά.

Συμπέρασμα

Έχοντας παρακαταθήκη τις εξαιρετικές εντυπώσεις από το αντίστοιχο VW Tiguan, περιμέναμε ότι το Q3 θα έδινε οδηγικά το κάτι παραπάνω (όπως συμβαίνει στην περίπτωση των Golf και Α3), ωστόσο περιορίστηκε σε μια αποτελεσματική συμπεριφορά. Από εκεί και πέρα, πάντως, τα υβριδικά στοιχεία απόδοσης και κατανάλωσης είναι απόλυτα αποτελεσματικά, αν και σε σχέση με ορισμένους ανταγωνιστές δεν υπάρχουν τετρακίνητες δυνατότητες.

Audi Q3 45 TFSI e
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.395 κ.εκ. > ΣΥΝΔ. ΙΣΧΥΣ: 245 ίπποι > ΣΥΝΔ. ΡΟΠΗ: 400 Nm > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13 kWh > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Τεσσάρων συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.485×1.849×1.625 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λίτρα > ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 45 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.815 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,3* (5,2**) δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα* (140**) > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,3 λτ./100 χλμ. > ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ  ΔΟΚΙΜΗΣ**: 45 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ (3,6 kW): 3,4 ώρες > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 36 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΑΠΟ: 41.200 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ **ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ 

 

DS 7 E-ΤENSE 225 PS

DS 7 E-ΤENSE 225 PS, plug in hybrid

Τα διαπιστευτήρια

Μετά την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση των 300 ίππων, η γκάμα του DS 7 εμπλουτίζεται με την προσθιοκίνητη παραλλαγή των 225 ίππων. Φέρει και αυτή την ονομασία «E-Tense», που χαρακτηρίζει τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της εταιρείας.

Από μέσα

Η εκλεπτυσμένη δόση πολυτέλειας σε συνδυασμό με το ξεχωριστό ντιζάιν που χαρακτηρίζει τον Γάλλο κατασκευαστή διατηρούνται αναλλοίωτα και σε αυτή την υβριδική έκδοση, με τις πάντοτε ξεχωριστές επιλογές σε υλικά, τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες των 12 ιντσών και τους άφθονους χώρους που εξασφαλίζει η καμπίνα για επιβάτες και αποσκευές.

To τεχνολογικό πακέτο του DS 7 E-Tense 225

Μπορεί σε σχέση με τη ισχυρότερη έκδοση των 300 ίππων, η αφαίρεση του πίσω ηλεκτροκινητήρα να εξαλείφει τις τετρακίνητες δυνατότητες και να μειώνει ελαφρά τη συνδυαστική ισχύ, όμως στην προκειμένη περίπτωση οι επιδόσεις παραμένουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, χάρη στον τούρμπο κινητήρα. Εξαιρετικό σε λειτουργία και κλιμάκωση είναι το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

Στο δρόμο

Όταν τα χαρακτηριστικά άνεσης του γαλλικού SUV (απόρροια της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων και του στάνταρντ ηλεκτρονικού συστήματος απόσβεσης DS Active Scan) συνδυάζονται με τα «ευγενή» υβριδικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι εξαιρετικό σε επίπεδο ποιότητας κύλισης, με μοναδική ένσταση το αρκετά ελαφρύ τιμόνι.

Συμπέρασμα

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές, που δε διαθέτουν ουσιαστική εναλλακτική επιλογή στην γκάμα τους, εδώ η ύπαρξη της τετρακίνητης έκδοσης των 300 ίππων θέτει ένα δίλημμα, με τα ζητούμενα πάντως της πολυτέλειας και της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης να απαντώνται σε κάθε έκδοση του DS 7 Crossback.

 

DS 7 E-Tense 225

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. > ΣΥΝΔ. ΙΣΧΥΣ: 225 ίπποι > ΣΥΝΔ. ΡΟΠΗ: 360 Nm > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,2 kWh >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.573×1.906×1.621 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.738 χλστ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9* δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 220 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,8 λτ./100 χλμ. > ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 50 χλμ.** > ΦΟΡΤΙΣΗ (7,4 kW): 1,45 ώρες >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 31 γρ./χλμ. 

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ **ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

 

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ BERND ROSEMEYER

 

LEXUS UX 250h AWD

Lexus UX 250h AWD, full hybrid

Τα διαπιστευτήρια

Η πιο προσιτή εναλλακτική στην γκάμα της πλήρως εξηλεκτρισμένης Lexus, είναι το UX, το οποίο πλέον διατίθεται, εκτός από υβριδική, και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (UX 300e), πάντοτε με τη χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας.

Από μέσα

Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται κανείς τη διαφορετική οπτική της Lexus σε θέματα σχεδίασης και εργονομίας (το πολυχειριστήριο μαζί με το touchpad στη βάση της κονσόλας είναι άκρως αντιπροσωπευτικό), με σταθερές αξίες ένα υψηλό επίπεδο πολυτέλειας και φινιρίσματος. Χωροταξικά, πάντως, όσον αφορά τόσο τους επιβάτες όσο και το χώρο αποσκευών, υπολείπεται του ανταγωνισμού.

To τεχνολογικό πακέτο του Lexus  UX 250h AWD

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, στα πρότυπα της Toyota. O ηλεκτροκινητήρας των 109 ίππων είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο και συνδυάζεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 152 ίππων, για ένα συνδυαστικό αποτέλεσμα 184 ίππων. Εδώ μάλιστα ένα μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ πίσω δημιουργεί προϋποθέσεις τετρακίνησης.

Στο δρόμο

Η συνολική οδηγική φιλοσοφία καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη λειτουργία του κιβωτίου, που επιτρέπει την ηλεκτροκίνηση για αρκετά διαστήματα (με ευεργετικές επιπτώσεις στην κατανάλωση) και εξυπηρετεί απόλυτα την προτεραιότητα που δίνεται στη μεταξένια ποιότητα κύλισης, αφαιρώντας όμως αρκετούς πόντους όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί πιο σβέλτα.

Συμπέρασμα

Απέναντι στις plug-in και αμιγώς ηλεκτρικές υλοποιήσεις των ανταγωνιστών, η Lexus ακολουθεί με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό UX 250h τον δικό της δρόμο. Σίγουρα το UX δίνει το στίγμα του σε επίπεδο σχεδίασης, ποιότητας, άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, με το επιπλέον μπόνους της τετρακίνησης.

Lexus  UX 250h AWD
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.987 κ.εκ. > ΣΥΝΔ. ΙΣΧΥΣ: 184 ίπποι ΣΥΝΔ. ΡΟΠΗ: – Nm > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Διπλά ψαλίδια > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.495×1.840×1.520 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 283 λίτρα > ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 43 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.600 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,7 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 177 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,4 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 131 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΑΠΟ: 33.900 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

VOLVO XC40 T5 PHEV

VOLVO XC40 RECHARGE T5 PHEV

Τα διαπιστευτήρια

Αυτήν τη στιγμή μπορεί το «40άρι» να βρίσκεται στη βάση της γκάμας της Volvo, η σπουδαιότητά του όμως το φέρνει σε πρώτο πλάνο, αφού ουσιαστικά αποτελεί το μοντέλο με την πολυπληθέστερη γκάμα εκδόσεων, με συμβατικές, plug-in και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά και την πολυαναμενόμενη κουπέ crossover εκδοχή, το C40.

Από μέσα

To μίνιμαλ και απέριττο ντιζάιν, εκτός από την εξωτερική σχεδίαση, συνεχίζεται και στην εικόνα του εσωτερικού, εμπλουτισμένο με γερές δόσεις πολυτέλειας, ψηφιοποίησης, αλλά και ιδιαίτερα προσεγμένου φινιρίσματος. Παρά το μικρότερο μήκος του, οι χώροι για τους επιβάτες είναι απόλυτα ικανοποιητικοί, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο.

To τεχνολογικό πακέτο του Volvo XC40 T5 phev

Αν και υπάρχει η ελαφρώς ασθενέστερη Τ4 εκδοχή, η μικρή οικονομική διαφορά καθιστά μονόδρομο την Τ5 PHEV, όπου ο δυνατότερος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 182 ίππων συνεργάζεται με το ηλεκτρικό μοτέρ των 82 ίππων, δημιουργώντας τον ισχυρότερο συνδυασμό σε αυτή την παρέα, με 262 ίππους. Το σύστημα πλαισιώνουν το αυτόματο 7άρι κιβώτιο και η μπαταρία των 8,5 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας.

Στο δρόμο

Το XC40 πάντοτε έδειχνε ότι επιλέγει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης έναντι ενός σπορτίφ χαρακτήρα, και η συγκεκριμένη έκδοση δεν αποτελεί εξαίρεση, παρά το βάρος της. Τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, το XC40 PHEV παραμένει άνετο, με τη χαρακτηριστική… σουηδική κύλιση και το παραδοσιακά ελαφρύ τιμόνι.

Συμπέρασμα

Μετά και την κατάργηση των ντίζελ από την γκάμα του XC40, η ισχυρότερη T5 PHEV έκδοση θα μπορούσε να αποτελεί την αναμφισβήτητη επιλογή (με μοναδική ανταγωνιστική ένσταση την έλλειψη τετρακίνησης). Ας μην ξεχνάμε όμως ότι υπάρχει πια και το αμιγώς ηλεκτρικό XC40, που έκλεψε τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις και την αυτονομία του, χωρίς κάποια απαγορευτική οικονομική επιβάρυνση._4Τ

Volvo XC40 Recharge T5 phev
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.477 κ.εκ. > ΣΥΝΔ. ΙΣΧΥΣ: 262 ίπποι > ΣΥΝΔ. ΡΟΠΗ: 425 Nm > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 10,7 kWh > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.425×1.863×1.652 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.702 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 452 λίτρα > ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 48 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.812 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 7,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 180 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,1 λτ./100 χλμ. > ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 40 χλμ.** > ΦΟΡΤΙΣΗ (16Α): 3 ώρες > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 47 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΑΠΟ: 53.000 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ **ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ 

\

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ BERND ROSEMEYER