Οδοιπορικό με Mini Countryman One D Auto & BMW R 1250 GS
Στα λιθόχτιστα και πλημμυρισμένα από την πλούσια παλέτα των χρωμάτων της εποχής Ζαγοροχώρια, με το Mini Countryman One D Auto και την BMW R 1250 GS.
Όλα έτοιμα. Σε «black tie» ενδυμασία οι δύο ναυαρχίδες του τετράτροχου Mini και της δίτροχης BMW, η παρέα μας ιδανική και ο προορισμός κορυφαίος. Σε πείσμα των καιρών, όπου η λέξη «εξηλεκτρισμός» κυριαρχεί, εμείς θα σας ταξιδέψουμε για τα επόμενα 1.100 χλμ. με ένα πετρελαιοκίνητο compact SUV, το αυτόματο Countryman One 1.5 diesel των 116 ίππων, ως το ιδανικό αγχολυτικό ενάντια στην κατανάλωση και στα πολλά pit stop σε πρατήρια καυσίμων, και με την κορυφαία ίσως δίτροχη επιλογή για μια τέτοια εξόρμηση, την R 1250 GS. Μπουφάν, κράνη, γάντια, ισοθερμικά, φυσικά τα φωτογραφικά μας, και φύγαμε!
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Οδοιπορικό στα Ζαγοροχώρια: Μαγικά χωριά και η φύση στα καλύτερά της
Σας ταξιδεύουμε συχνά πυκνά στη βορειοδυτική πλευρά του χάρτη, γιατί πραγματικά είναι μέρη που αξίζει να επισκεφθείτε, ταξιδεύοντας πλέον ταχύτατα και με ασφάλεια σε ένα εξαιρετικό εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και γιατί το ηπειρωτικό αυτό σκηνικό επιφυλάσσει εικόνες καρτ ποστάλ, ειδικά αυτή την εποχή.
Ο Δήμος Ζαγορίου δημιουργήθηκε το 2010 με τη συνένωση πέντε πρώην δήμων, του Κεντρικού Ζαγορίου, του Παπίγκου, της Τύμφης, του Ανατολικού Ζαγορίου και της Βοβούσας. Εμείς επικεντρωθήκαμε στο πιο τουριστικό, βορειοδυτικό μέρος της περιοχής. Σε χωριά πραγματικά έργα τέχνης, όπως είναι το Πάπιγκο, η Αρίστη, το Καπέσοβο, το Τσεπέλοβο, o Βίκος, το Μονοδένδρι αλλά και οι Ασπράγγελοι, όπου σχεδιάζουμε να διανυκτερεύσουμε.
Κοινό χαρακτηριστικό η υπέροχη ενιαία, γκρίζα και λιθόχτιστη αρχιτεκτονική, με σημείο αναφοράς τις κοφτές πέτρινες στέγες, τα γραφικά καλντερίμια, τα απότομα βράχια, τα χρωματιστά δάση, που ζηλεύουν ακόμη και τα photoshop και lightroom αυτή την εποχή, σε ένα μαγικό σκηνικό, στο οποίο κυριαρχούν η χαράδρα του Βίκου, οι επιβλητικοί «Πύργοι της Αστράκας» και, φυσικά, ο Βοϊδομάτης.
Αξίζει να επισημάνουμε πως η περιοχή Βίκου-Αώου ανακηρύχθηκε επίσημα Εθνικός Δρυμός το 1973 και συνορεύει βορειοανατολικά με εκείνον της Πίνδου-Βάλια Κάλντα, ενώ έχει ενταχθεί στο ευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000. Έχει ονομαστεί και «Δρυμός των μεγάλων κορυφών», λόγω των απότομων και υψηλών κορυφών της περιοχής, με υψηλότερη αυτήν της Γκαμήλας (σε ύψος 2.497 μ.), στην Τύμφη.
Στο στοιχείο τους
Ξεχωριστός προορισμός, ξεχωριστά όμως και το οχήματά μας. Την γκάμα των ανανεωμένων Mini, όπως του συγκεκριμένου του οδοιπορικού μας, τη συνοδεύει ο κωδικός λανσαρίσματος «Big Love», με τις αλλαγές να αφορούν κυρίως το σχεδιαστικό μέρος. Συγκεκριμένα περιλαμβάνουν μια μεγαλύτερη γρίλια στο εμπρός μέρος, η οποία περιβάλλεται από ένα μαύρο εξαγωνικό περίγραμμα, ενώ στάνταρντ είναι πλέον τα φώτα LED.
Ανοίγοντας τις πόρτες, παρατηρείς αμέσως τη σημαντικότερη και πιο ορατή αλλαγή, που αφορά την οθόνη των 5 ιντσών, η οποία υποκαθιστά πλέον τον αναλογικό πίνακα οργάνων εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Από εκεί και πέρα, διαφορετικά είναι τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, που βρίσκονται κάτω από την οθόνη των 8,8 ιντσών του συστήματος infotainment, ενώ οι piano black επενδύσεις ανήκουν πλέον στον στάνταρντ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Το μακρύ μεταξόνιο για «Mίνι» των 2.670 χλστ. εξαργυρώνεται σε μια καλή για τα δεδομένα ευρυχωρία ακόμη και για τους πίσω επιβάτες, αλλά και έναν χώρο αποσκευών επιπέδου 450-1.390 λίτρων (με πεσμένες τις πίσω θέσεις), όπου έχουμε βολέψει με άνεση όλες τις αποσκευές μας, φωτογραφικά, κράνη, μπουφάν για τους συνήθεις υπόπτους-μηχανόβιους του περιοδικού, Σωτήρη Τσαντίλη, Θάνο Ηλιόπουλο αλλά και Γιάννη Τσινάβο, που καταγράφει εδώ τις εντυπώσεις του για την ΒΜW R 1250 GS.
Πώς μας συστήνεται λοιπόν η εμπορικότατη -ακόμη και για τα ελληνικά δεδομένα- GS στην έκδοση Triple Black του οδοιπορικού μας, μέσα από τη ματιά του Γιάννη; «Επιλέξαμε να ταξιδέψουμε με τον ηγέτη της κατηγορίας Adventure στο χώρο της μοτοσυκλέτας, για αυτό η BMW R 1250 GS Triple Black αποτέλεσε την καλύτερη παρέα για τη σύντομη περιπέτειά μας. Από τα πρώτα λεπτά το γερμανικό μοντέλο με τον πολύ όμορφο χρωματικό συνδυασμό μαύρου-γκρι δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο».
Οδοιπορικό στα Ζαγοροχώρια: Να μη θες να τελειώσει
Κάτω από το καπό του Countryman βρίσκεται ένας πετρελαιοκινητήρας 1.496 κ.εκ., ο οποίος, αν και έχει να αντιμετωπίσει ένα σημαντικό βάρος, επιπέδου 1.540 κιλών, τα καταφέρνει περίφημα, χάρη στην ελαστικότητά του και στο αποτελεσματικό σε λειτουργία και κλιμάκωση αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, με τη μέση κατανάλωση του οδοιπορικού μας να διαμορφώνεται στα 6,9 λίτρα/100 χλμ.
To Countryman, όπως κάθε Mini, διαθέτει αυτό το έντονο οδηγικό προφίλ και την πολύ καλή πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Κάθεσαι εξαιρετικά, το «φοράς» σχεδόν στην κυριολεξία και απολαμβάνεις το σωστά βαρύ και «κοφτερό» σύστημα διεύθυνσης, με την αμεσότητα ως σημείο αναφοράς.
Σημαδεύεις με ακρίβεια το ιδανικό σημείο των στροφών, όπως είναι οι διαδοχικές από Αρίστη σε Πάπιγκο με φόντο τον εντυπωσιακό σχηματισμό της Αστράκας (κορυφή της Τύμφης), αλλά και οι πιο πατημένες προσεγγίζοντας το Τσεπέλοβο, ενώ έως εδώ έχει φτάσει ακούραστα και ποιοτικά, με το πολύωρο ταξίδι να μετατρέπεται σε παιχνιδάκι.
Την ίδια ώρα, o Γ.Τ. σημειώνει πως η BMW R 1250 GS Triple Black, με τον γνώριμο οδηγικό της χαρακτήρα, σε μαγεύει από το πρώτο μέτρο, οποιαδήποτε διαδρομή και αν επιλέξεις. Ο τρόπος που εξαφανίζει τον όγκο της είναι μοναδικός όταν κινείται, με τους αναβάτες με ανάστημα κάτω του 1,75 να συναντούν κάποιο πρόβλημα, αν και τη λύση θα δώσει άμεσα η BMW με το κιτ χαμηλώματος που υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Με τον κινητήρα των 1.254 κ.εκ. να δίνει ρεσιτάλ ευστροφίας και με τη ροπή των 143 Nm στις 6.250 σ.α.λ. να είναι διαθέσιμη σε «τιμές χονδρικής», κάθε συνεύρεση μαζί της γίνεται απολαυστική. Σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά καλούδια που η GS έχει στον εξοπλισμό της, τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει από το να κατέβεις από πάνω της, παρά η αναγκαία στάση για ανεφοδιασμό.
Είτε είσαι ένας εραστής της περιπέτειας είτε θέλεις να ταξιδεύεις με στυλ και να έχεις μια μοτοσυκλέτα στην κατοχή σου που αρέσκεται να κάνει τα πάντα, η BMW R 1250 GS Triple Black σου κλείνει το μάτι, και δεν είναι τυχαίο πως «καίει καρδιές» στις πωλήσεις εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας, αλλά και παγκοσμίως.
Ιδανικά τα Ζαγόρια λοιπόν για οδήγηση, και εμείς δείχνουμε να απολαμβάνουμε τις διαδρομές τους για ακόμα μία φορά. Φυσικά, η περιοχή φημίζεται και για τις πεζοπορίες της, οπότε αξίζει να γνωρίζετε ότι από το Πάπιγκο ξεκινάει ορειβατική διαδρομή που διαρκεί περίπου πέντε ώρες (προς τη Δρακολίμνη), ενώ στην πορεία του ορειβατικού μονοπατιού, σε υψόμετρο 1.950 μέτρων, υπάρχει το ορειβατικό καταφύγιο Τύμφης.
Επίλογος στη «Γαλάζια Λίμνη»
Ο καιρός ζεστός για τα δεδομένα της περιοχής και της εποχής, αλλά εμείς με… κρύα καρδιά έχουμε πάρει ήδη το δρόμο της επιστροφής, με δύο οχήματα που επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις μας, ως απόλυτα «tourer» προτάσεις.
Θα παραμείνουμε όμως για λίγο στην παλιά Εθνική Οδό Ιωαννίνων-Άρτας, και αυτό γιατί έχουμε αποφασίσει να γράψουμε τον επίλογο σε ένα σημείο που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείτε αν βρεθείτε στην περιοχή. Ο λόγος για την εύκολα προσβάσιμη, μικρή και σχεδόν ολοστρόγγυλη, τεχνητή λίμνη Πηγών του Λούρου Ποταμού, κοντά στο χωριό Βουλιάστα, την οποία επιλέξαμε για τις τελευταίες εικόνες του οδοιπορικού μας και για το σχεδιασμό των επόμενων, μέσα σε ένα παραμυθένιο σκηνικό «νεραϊδότοπου», με πλάτανους να γέρνουν μέσα στα γαλάζια νερά.
Αυτή είναι η πρότασή μας, λοιπόν, για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ σας καλούμε να μείνετε συντονισμένοι και να συνεχίσετε να ταξιδεύετε μαζί μας!_ Μ. Σαλ.
MINI COUNTRYMAN ONE D AUTO
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.496 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι/4.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 270 Nm/1.750-2.250 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.297×1.827×1.557 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 450-1.390 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.540 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 192 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 6,9 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 132 γρ./χλμ.
BMW R 1250 GS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Αερο-/υδρόψυκτος δικύλινδρος τετράχρονος boxer > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.254 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/7.750 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 143 Nm/6.250 σ.α.λ. > ΒΑΡΟΣ: 216 κιλά > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Οδοιπορικό στα Ζαγοροχώρια: TIPS
Τι να κάνουμε και τι να δούμε;
Στη σύντομη διαδρομή από το Μεγάλο στο Μικρό Πάπιγκο, σταματήστε για να δείτε στο αριστερό σας χέρι (στο γεφυράκι) τις πηγές Ρογκοβού, που είναι γνωστές και ως «Κολυμπήθρες». > Ηλιοβασίλεμα από τον πετρόχτιστο ναό των Ταξιαρχών. > Τα μοναδικά ηπειρώτικα γεφύρια! > Οι πιο πολυσύχναστες ορειβατικές διαδρομές βρίσκονται στα εξής σημεία: Γκαμήλα, Δρακολίμνη, Βίκος, Κοζιακός, Κούστα, Τσούκα Ρόσα, Αβγό και στα σηματοδοτημένα μονοπάτια με τον κωδικό «Ζ», που ενώνουν τους οικισμούς του Ζαγορίου. > Υπάρχουν σχολές για κανό-καγιάκ και ράφτινγκ. > Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα για παραπέντε στους Ασπραγγέλους και για ιππασία στα Κάτω Πεδινά.
Τι και πού να φάμε;
Εκτός από την «Πίτα της Κικίτσας», σας προτείνουμε τις γεύσεις στο «Νίκος και Ιουλία», στα «Άστρα», στο «Papigo Towers», στο «Κουκουνάρι» (γλυκό και καφέ), στο «Μικρή Άρκτος», στο «En Aristi» και στο «Zissis». Από εκεί και πέρα, ολόκληρη η περιοχή διαθέτει πολύ υψηλού επιπέδου προτάσεις διαμονής και εστίασης, η οποία φημίζεται για τα ψητά, τις παραδοσιακές πίτες, αλλά και το τσίπουρο της περιοχής.