Οδηγούμε το VW Polo 1.0 TSI 95 PS (τιμές)

Το VW Polo αποτελεί διαχρονικά ένα από τα αγαπημένα σουπερμίνι. Είναι ικανή η φετινή ανανέωση που δέχθηκε να το κρατήσει σε τροχιά επιτυχιών απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό;

Η έκτη γενιά του VW Polo κυκλοφόρησε το 2017, ως εκ τούτου ήρθε η στιγμή για την ανανέωση που θα του χαρίσει ακόμη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία. Η VW αποφάσισε πως, για να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, θα έπρεπε να προχωρήσει στο απαραίτητο facelift, σε ένα από τα πιο σημαντικά και διαχρονικά μοντέλα της.

Κάπως έτσι, το γερμανικό σουπερμίνι, που από το 1975 έχει καταφέρει να σημειώσει περισσότερες από 18 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, απέκτησε πλέον δυναμικό design, βάζοντας ως στόχο για ακόμα μία φορά να διατηρηθεί στις κορυφαίες εμπορικές θέσεις της κατηγορίας. Εκεί όπου βρίσκονται μοντέλα όπως τα Toyota Yaris, Peugeot 208, Citroen C3, Opel Corsa, Hyundai i20 και Renault Clio.

Νέα σχεδίαση

Από κοντά, με την πρώτη ματιά σε κερδίζει η νεανική σχεδίαση και οι σχεδιαστικές καινοτομίες του νέου Polo, ενώ το γκρι χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κεντρίζει το ενδιαφέρον και των περαστικών που το αντικρίζουν. Δεν πρόκειται για ένα μικρό Golf, αλλά για μια νέα σελίδα στην ιστορία του γερμανικού σουπερμίνι της VW.

Οι προφυλακτήρες έχουν νέα εμφάνιση, όπως και τα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω, τα οποία τώρα είναι στάνταρντ τεχνολογίας LED. Η επιλογή των διαθέσιμων για πρώτη φορά προβολέων IQ.Light LED matrix δημιουργεί ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, καθώς αυτοί συνδυάζονται με τα φώτα ημέρας LED για να σχηματίσουν μια μοναδική φωτιστική υπογραφή που περιλαμβάνει μια φωτεινή λωρίδα LED κατά μήκος του εμπρός μέρους της «μάσκας», η οποία προέρχεται από τα Golf και Arteon.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα LED έχουν νέο, τρισδιάστατο σχεδιασμό και σε κάποιες εκδόσεις δυναμικά φλας, με ειδικό εφέ κατά το φρενάρισμα.

Το Polo συνεχίζει να βασίζεται στην αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), και πιο συγκεκριμένα στην MQB A0, η οποία είναι ειδικά εξελιγμένη για τα μικρά μοντέλα της Volkswagen και επιτρέπει την υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών αναφορικά με την ασφάλεια.

 

Με τις διαστάσεις να αποτελούν και το μεγάλο του ατού, το μήκος του νέου Polo είναι 4.074 χλστ., το πλάτος 1.751 χλστ. και το ύψος 1.451 χλστ., ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2.552 χλστ. εξασφαλίζει ευρύχωρο εσωτερικό και μεγάλο όγκο αποσκευών, χωρητικότητας 351 λίτρων.

Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου Polo, το βλέμμα πέφτει στο Digital Cockpit διαμέτρου 8 ιντσών, το οποίο για πρώτη φορά περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Στις πλουσιότερες εκδόσεις ο ψηφιακός πίνακας μπορεί να είναι και 10,25 ιντσών, στην έκδοση Digital Cockpit Pro. Προσθέστε το σύστημα Composition Infotainment με οθόνη αφής 15,5 ιντσών, το οποίο περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό της έκδοσής μας, και έχετε στη διάθεσή σας μία σειρά λειτουργιών και πληροφοριών που θα κάνουν τη ζωή σας εν ώρα οδήγησης ευκολότερη και πιο διασκεδαστική.

Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά του ταμπλό ακολουθούν λιτή γραμμή σχεδιαστικά, έχοντας μαλακά υλικά να τα περιβάλλουν. Πολύ όμορφες είναι οι λείες χρωματιστές επιφάνειες που επεκτείνονται στα πλαϊνά των θυρών, αλλά και κατά μήκος του ταμπλό.

Οδηγική συνέπεια

Οδηγώντας το νέο Polo, άμεσα διακρίνεις την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ το άψογο σε κούμπωμα κιβώτιο μαζί με την άνετη, αλλά χωρίς μεγάλες διαδρομές ανάρτηση, δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας, ακόμη και αν το παρακάνεις κάποιες φορές.

Το γερμανικό σουπερμίνι καταφέρνει με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου να ικανοποιήσει τις καθημερινές ανάγκες εντός πόλεως με χαρακτηριστική ευκολία, παρά τους μόλις 95 ίππους του 1.000άρη κινητήρα, ενώ και στον αυτοκινητόδρομο αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά.

Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, με το σαφές τιμόνι να παίζει σημαντικό ρόλο στην κατευθυντικότητά του ακόμη και με έντονους πλευρικούς ανέμους. Στο πλαίσιο της δικής μας δοκιμής, η οποία περιλάμβανε οδήγηση εντός και εκτός του αστικού ιστού, η κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Μια τιμή που αποδεικνύεται ικανοποιητική σε καθημερινή χρήση.

Εκτός από την έκδοση με το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του 1,0 λίτρου και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που είχαμε στη διάθεσή μας, η γκάμα του Polo περιλαμβάνει ακόμα δύο εκδόσεις βενζίνης, αλλά και μία μονάδα φυσικού αερίου.

Από πλευράς βενζίνης, πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 1,0 λίτρου με απόδοση 80 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που είναι προαιρετικό στον τούρμπο κινητήρα των 95 ίππων, διατίθεται στάνταρντ με την ισχυρότερη έκδοσή του, των 110 ίππων. Το Polo 1.0 TGI, που καταναλώνει τόσο CNG (φυσικό αέριο) όσο και βενζίνη, αποδίδει 90 ίππους.

Επιτυχημένη ανανέωση

Το Polο ανανεώθηκε σε αρκετά σημεία, με στόχο να συνεχίσει την ήδη επιτυχημένη του πορεία σε μια κατηγορία που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και βελτιώνεται συνεχώς. Με τις σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις και ευκολίες που το διακρίνουν, θέτει νέα στάνταρντ και πετάει το γάντι στους υπόλοιπους μνηστήρες που διεκδικούν το θρόνο της segment B κατηγορίας.

Πιο ολοκληρωμένο από ποτέ και με πληθώρα επιλογών τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και από πλευράς κινητήρων, παραμένει ένας από τους ισχυρότερους παίκτες της κατηγορίας.

Οι τιμές του αυτοκινήτου στην Κύπρο (έκδοση 1.0 TSI των 95 ίππων) ξεκινούν από τις 15.900 ευρώ (χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων) και από 16.900 ευρώ (αυτόματο DSG των 7 σχέσεων).

 
VW Polo 1.0 TSI
Κυβισμός: 999 κ.εκ. > Μέγ. ισχύς: 95 ίπποι/5.000-5.500 σ.α.λ. > Μέγ. Ροπή: 175 Nm/1.600-5.500 σ.α.λ. > Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς > Κιβώτιο ταχυτήτων: Μηχανικό 5 σχέσεων > Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Ανεξάρτητη τύπου MακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > Χώρος αποσκευών: 351 λτ. > Βάρος: 1.097 κιλά > 0-100 χλμ./ώρα: 10,8 δλ. > Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα > Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,0 λτ./100 χλμ. > Εκπομπή CO2: 118 γρ./χλμ.