Δοκιμάζουμε το Hyundai Bayon 1.0T (τιμές)

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Bayon στην έκδοση 1.0Τ των 100 ίππων με το κιβώτιο 7DCT.

Βολευόμαστε καλά στη θέση οδήγησης του ολοκαίνουργιου crossover και νέου εκπρόσωπου της Hyundai στην κατηγορία των B-SUV. Θυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο είναι 2,5 εκατοστά μικρότερο από το Kona και 14 εκατοστά μεγαλύτερο από το i20, με το μήκος του συγκεκριμένα να ανέρχεται στα 4.180 χλστ., το πλάτος του στα 1.775 χλστ., το ύψος του στα 1.500 χλστ., το μεταξόνιό του στα 2.580 χλστ., ενώ απέχει 165 χλστ. από το έδαφος. 

Hyundai Bayon

 

Βασικό στοιχείο του εξωτερικού σχεδιασμού του είναι τα στενόμακρα και στάνταρντ LED φώτα ημέρας ψηλά στο εμπρός μέρος, που είναι ενωμένα με αεραγωγό και «απέχουν» αρκετά από τα κύρια φώτα.

Οι εμπρός επιβάτες διαθέτουν 1.072 χλστ. χώρο για τα πόδια τους, και οι πίσω 882 χλστ., ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας του, αφού προσφέρει 411 λίτρα.

Hyundai Bayon

 

Οι υποψήφιοι αγοραστές του Hyundai Bayon μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μίας οθόνης πολυμέσων 10,25 ιντσών ή μίας 8 ιντσών, που περιλαμβάνει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Εντυπωσιακά μεγάλος για την κατηγορία είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των επίσης 10,25 ιντσών.

Στην οροφή της γκάμας του νέου Hyundai Bayon υπάρχει o turbo κινητήρας T-GDi, χωρητικότητας ενός λίτρου και απόδοση 100 ίππων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων (από 16.900 ευρώ) ή με 7άρι διπλού συμπλέκτη (από 17.900 ευρώ). Το μοντέλο προσφέρεται και με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων, ισχύος 84 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων (από 15.900 ευρώ). 

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon: Οδηγώντας

Οδηγώντας το Hyundai Bayon, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τις σφιχτές ρυθμίσεις, κάτι που, σε συνδυασμό με το 55άρι προφίλ των τροχών των 17 ιντσών της έκδοσης μας (Continental EcoContact 6 205/55 R 17), χαρίζει ακρίβεια και αμεσότητα στο στρίψιμο, με την απόσβεση πάντως να μη φιλτράρει ιδανικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου. Σημειώστε εδώ, γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω μέρος.

Οι κλίσεις του αμαξώματος, παρά τα 165 χλστ. που απέχει από το έδαφος, είναι περιορισμένες ενώ εξαιρετική για αυτοκίνητο της κατηγορίας η απόδοση του συστήματος πέδησης. Σημειώστε εδώ ότι στάνταρντ είναι οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι δίσκοι πίσω.

Hyundai Bayon

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δύο φώτα φρένων σε σχήμα βέλους -ή μπούμερανγκ, αν προτιμάτε-, που ενώνονται με μία λεπτή κόκκινη γραμμή, το μεγάλο λογότυπο της Hyundai πάνω σε μια μαύρη φάσα, και ο στάνταρντ διαχύτης χαμηλά.

Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων λειτουργεί εντελώς αγχολυτικά μέσα στην πόλη, ενώ παρουσιάζει τις όποιες αδυναμίες του, κυρίως στο κατέβασμα, όταν ο ρυθμός ανέβει. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και με το ελαφρύ τιμόνι του αυτοκινήτου. Ιδανικό σύστημα διεύθυνσης για την καθημερινότητα, αλλά θα ήθελες περισσότερη πληροφορία και αμεσότητα όταν επιλέξεις να κινηθείς γρήγορα με το Hyundai Bayon.

Από τη συγκεκριμένη έκδοση των 100 ίππων δεν έχεις κορυφαίες  απαιτήσεις στην απόδοση του μοτέρ οπότε ούτε και ενστάσεις στις επιδόσεις, οι οποίες είναι επιπέδου 11,7 δλ. για το «0-100» και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σημειώστε εδώ ότι το ίδιο μοτέρ όταν συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, σύμφωνα με το εργοστάσιο, χρειάζεται 10,7 δλ. για το «0-100» και η τελική του ταχύτητα είναι στα 183 χλμ./ώρα.

Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν χρησιμοποιείς το ECO (COMFORT και SPORT τα άλλα δύο προγράμματα), πέφτει στα 7,7.

Hyundai Bayon