Shunji Tanaka: Έφυγε από τη ζωή ο σχεδιαστής του Mazda MX-5
O Shunji Tanaka, επικεφαλής σχεδιασμού του θρυλικού Mazda MX-5/Miata, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών.
Ο Shunji Tanaka, επικεφαλής σχεδιαστής του αειθαλούς Mazda ΜΧ-5/Miata, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών, στις 12 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με στενό φίλο και μέλος του Japan Roadster Club, ο οποίος δημοσίευσε την είδηση στο προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αν μη τι άλλο, ο Shunji Tanaka συνέβαλε καθοριστικά στη γέννηση ενός εκ των πιο σημαντικών αυτοκινήτων από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Όλα ξεκίνησαν το 1986, όταν ο Shunji Tanaka ανέλαβε να υλοποιήσει το project που την εποχή εκείνη έφερε την ονομασία LWS (Light Weight Sports), και αργότερα την «εσωτερική» J58G. Ο Ιάπωνας σχεδιαστής εργαζόταν στις τάξεις της Mazda για 15 χρόνια και του είχε ήδη ανατεθεί ο σχεδιασμός του Sentia/929. Καθώς όμως οι πόροι της Mazda ήταν περιορισμένοι την εποχή εκείνη, το project LWS είχε, έως τότε, ελάχιστες πιθανότητες να φτάσει στην παραγωγή.
Παρά το γεγονός ότι ήταν υπεύθυνος για το Sentia, ο Shunji Tanaka ανέλαβε και τα δύο project ταυτόχρονα, με την ομάδα του στη Χιροσίμα να φέρεται να μην είχε καν διαθέσιμο ένα δεύτερο πάγκο εργασίας προκειμένου ο ίδιος και η ομάδατ του να δώσουν σάρκα και οστά στο πήλινο μοντέλο του LWS.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι σχεδιαστές των Design Studio της Mazda σε Τόκιο, Χιροσίμα και Λος Άντζελες κατέθεσαν τις προτάσεις τους πάνω στο εν λόγω project, με εκείνη από την Καλιφόρνια, την οποία «υπέγραφαν» οι Tsutomo “Tom” Matano και Mark Jordan, να παίρνει την πρόκριση, όντας ταυτόχρονα και η μοναδική «ξεσκούφωτη». Ωστόσο, ο Shunji Tanaka δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι οι σχεδιαστές στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού «συνήθισαν στην μπριζόλα ξεχνώντας το σούσι!».
Ο Shunji Tanaka πίστευε ότι το πρωτότυπο εξ Αμερικής έμοιαζε αρκετά με το RX-7, και ως εκ τούτου έβαλε τις δικές του πινελιές, μειώνοντας σε πρώτη φάση το μεταξόνιο και εν συνεχεία σμιλεύοντας τις εξωτερικές επιφάνειας του οχήματος δίνοντας τους τη μορφή που όλοι γνωρίσαμε στο μοντέλο της πρώτης γενιάς.
Το ελαφρύ roadster με την ελάχιστη… πολυπλοκότητα και την απολαυστική οδική συμπεριφορά παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 1989 στην Έκθεση του Σικάγο (γενιά ΝΑ), με τις πωλήσεις του να ξεκινούν την ίδια χρονιά. Η δεύτερη γενιά (ΝΒ) έκανε το ντεμπούτο της το 1998, η τρίτη (ΝC) το 2005 και η τέταρτη (ΝD) το 2015.
Μέχρι σήμερα, το Mazda MX-5 έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις το 1 εκατομμύριο μονάδες παγκοσμίως.