Συγκρίνουμε: BMW X2 sDrive 18i Αuto – Cupra Formentor 1.5 150 PS – Kia Xceed 1.5 7DCT 48V – Toyota C-HR 1.8 HSD

Η BMW X2 με το Toyota C-HR και το ανανεωμένο Kia XCeed υποδέχονται το Cupra Formentor. Συμφωνούν αρχικά στο πώς πρέπει να δείχνει ένα σύγχρονο SUV με κουπέ διάθεση, αλλά από εκεί και πέρα καθένας τραβάει το δρόμο του σε ό,τι αφορά την «κινητική» τους φιλοσοφία.

Τα SUV δεν προλαβαίνουν να καλύπτουν τα κενά που δημιούργησε η επέλασή τους. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορείτε να δείτε πως Peugeot 5008 και Mercedes GLB μπαίνουν στη θέση των πολυμορφικών MPV, ενώ εδώ τα SUV κοιτάζουν προς τα κουπέ. Πρόκειται για ακόμα μία παράπλευρη απώλεια και στα χάτσμπακ, όπου σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές πια έχουν καταργήσει τις τρίθυρες εκδοχές, οι οποίες παραδοσιακά έδιναν προτεραιότητα σε μια σπορτίφ εικόνα.

Μπορεί ουσιαστικά να μην υπήρξαν τρίθυρα SUV πέρα από το πρώτο Evoque και κάποιες κάμπριο εκδόσεις, αυτό όμως δεν εμποδίζει τη δημιουργικότητα των κατασκευαστών, οι οποίοι προσπαθούν να δώσουν το κάτι παραπάνω στη σχεδίαση πεντάθυρων αμαξωμάτων. Με τρικ όπως είναι η κλίση στις πίσω κολόνες, οι κρυμμένες χειρολαβές και οι έντονες ακμές.

H εξωτερική σχεδίαση

Ο νεοφερμένος της παρέας είναι εκείνος που φυσιολογικά προκαλεί αρκετές ερωτήσεις στο πέρασμά του. Στο χαμηλό και φαρδύ αμάξωμα, το σχεδιαστικό εύρημα που τονίζει το δυναμισμό του Formentor είναι οι έντονες πτυχώσεις στην ουρά. Η BMW ακολουθεί μια εμφανώς διαφορετική προσέγγιση, με ένα πιο τετραγωνισμένο τελείωμα στην ουρά, όπου οι φαρδιές και κεκλιμένες κολόνες φιλοξενούν σε περίοπτη θέση τον θυρεό των Βαυαρών, ενώ στο εμπρός μέρος δεν μπορούμε παρά να νοσταλγούμε την παραδοσιακή εικόνα της BMW με τα μικρά ανεστραμμένα νεφρά (έναντι των πιο εξόφθαλμων επιλογών στις μεγαλύτερες σειρές), με τις λεπτομέρειες του πακέτου M Sport να δίνουν ένα εντονότερο στίγμα.

Τα XCeed και C-HR είναι τυπικοί εκπρόσωποι της νέας τάσης των CUV (Crossover Utility Vehicles), τα οποία, στο πλαίσιο μιας έντονης διαφοροποίησης από τα μικρομεσαία χάτσμπακ αδελφάκια τους, υιοθετούν μια κουπέ σιλουέτα. Αυτό φαίνεται ειδικά στο XCeed και στις εκτεταμένες αλλαγές σε σχέση με την υπόλοιπη οικογένεια του Ceed, με την Kia να αποδεικνύει, όπως και με το νέο Sportage, ότι δε διστάζει να ρισκάρει. Ακόμα και έτσι, πάντως, δεν μπορεί κανείς να μη βγάλει το καπέλο στους σχεδιαστές της Toyota, που δημιούργησαν ένα τόσο ξεχωριστό σχέδιο, το οποίο συνεχίζει να διατηρεί στο ακέραιο τη φρεσκάδα του, χάρη στις έντονες ακμές, στην κεκλιμένη οροφή και στην ιδιόμορφη ουρά.

Στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό η BMW Χ2 υποστηρίζει τον premium χαρακτήρα της, αλλά κάπου η σχεδίαση έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία της, ενώ τα M Sport καθίσματα, εκτός από το ότι είναι πανέμορφα, προσφέρουν και ρυθμιζόμενη πλευρική στήριξη του σώματος. Το Formentor προδίδει πέραν πάσης αμφιβολίας τη συγγένεια με τη Seat, και ειδικότερα με το Leon, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην εντυπωσιακή εικόνα που εξασφαλίζουν οι οθόνες, αλλά και η εκτεταμένη ψηφιοποίηση με την κατάργηση των περισσότερων φυσικών διακοπτών και το χειρισμό των διάφορων υπομενού. Κάθεσαι πάντως ιδανικά, ενώ αντικρίζεις μέσα από το μακρόστενο παρμπρίζ αυτήν τη χαρακτηριστική εικόνα που δημιουργεί το ιδιαίτερα φαρδύ εμπρός καπό.

Στο XCeed με τις μεγάλες οθόνες των 12,3 ιντσών για τα όργανα (έκδοση Titanium) και των 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (από την έκδοση Dynamic), πλαισιώνει μια προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και μία σειρά από πρακτικές θήκες. Το C-HR διατηρεί και στο εσωτερικό του το στοιχείο του εντυπωσιασμού, αν και θα θέλαμε κάτι περισσότερο σε επιμέρους λεπτομέρειες, όπως στον πίνακα οργάνων και στον ατμοσφαιρικό φωτισμό (θα ήταν μια ευχάριστη προσθήκη στην υπερβολικά μουντή ατμόσφαιρα του σκουρόχρωμου εσωτερικού).

Οι χώροι

Οι διαφορές στις διαστάσεις είναι σχετικά μικρές, με μακρύτερο όλων το Formentor των 4.446 χλστ., τη στιγμή που οι υπόλοιποι βρίσκονται κάτω από το όριο των 4,4 μέτρων. Το μοντέλο της Cupra διαθέτει οριακά και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, κάτι που του επιτρέπει να προσφέρει τη μεγαλύτερη ευρυχωρία στις πίσω θέσεις, πάρα το γεγονός ότι το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης προεξέχει αρκετά.

Η Χ2 και το C-HR βρίσκονται πολύ κοντά σε ό,τι αφορά την κατάσταση στις πίσω θέσεις, με τους επιβάτες να έχουν αντίστοιχο «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι και να κάθονται ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με τους εμπρός, ενώ εκείνος που θα βρεθεί στη μέση δε θα δυσανασχετήσει. Βέβαια, τα μικρά παράθυρα του μοντέλου της Toyota δημιουργούν ένα κλειστοφοβικό συναίσθημα.

Το XCeed, αν και είναι το χαμηλότερο σε αυτή την παρέα, θα περίμενε κανείς να υστερεί σε ό,τι αφορά τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, κάτι που όμως δεν εντοπίσαμε, ακόμα και με την ύπαρξη της έξτρα ηλιοροφής. Στο πορτ μπαγκάζ έχουμε μία μάχη δύο ταχυτήτων, όπου στην πρώτη βρίσκονται τα ευρύχωρα X2 και Formentor, με 470 και 450 λίτρα, ενώ σημαντικά πιο μικρά είναι τα XCeed και C-HR, με 380 και 377 λίτρα αντίστοιχα.

Οι διαφορές φιλοσοφίας στους κινητήρες

Σε αυτό το θέμα, που ουσιαστικά αποτελεί το συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς, κινητήρα (με τον εκάστοτε βαθμό υβριδισμού) και μετάδοσης, βλέπουμε τις διαφορετικές επιλογές των κατασκευαστών.

Στην γκάμα της BMW Χ2 ξεχωρίζει η 25e, η plug in υβριδική έκδοση που συνδυάζει και τετρακίνητα χαρακτηριστικά. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με  το βασικό πακέτο που αποτελείται από τον 3κύλινδρο κινητήρα των 136 ίππων (με σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης και λειτουργία coasting στις αυτόματες εκδόσεις), ο οποίος συχνά σε κάνει να αναρωτιέσαι για τη δύναμή του, εξαιτίας αυτής της υποβλητικής γραμμικότητάς του, ενώ το βάρος, που ξεπερνάει τον 1,5 τόνο, αντικατοπτρίζεται στη μέση κατανάλωση των 9,5 λίτρων/100 χλμ.

Την παράσταση πάντως κλέβει το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο μπορεί άνετα να συγκριθεί με την ομαλή λειτουργία αυτόματων κιβωτίων με μετατροπέα ροπής. Όλα αυτά πλαισιώνονται εδώ από την πλέον σπορτίφ συμπεριφορά, αφού στην έτσι κι αλλιώς απότομη απόσβεση έρχονται να προστεθούν η σφιχτή ανάρτηση και οι 19άρηδες τροχοί του πακέτου M Sport, που χαρίζουν μεν μεγάλη ακρίβεια στις στροφές (ακόμα και πλήρως απενεργοποιημένο το ESP), με τον ανάλογο όμως αντίκτυπο στην κύλιση.

Η μικρότερη έκδοση του Formentor τροφοδοτείται από τον γνωστό 1.500άρη TSI των 150 ίππων του γερμανικού γκρουπ, ο οποίος διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο λειτουργίας, κάτι που μπορεί να διατηρήσει χαμηλά την κατανάλωση (στο επίπεδα των 7 λίτρων/100 χλμ.) με την ανάλογη προσοχή, αν και κατά μέσο όρο η τιμή βρίσκεται στα 9 λίτρα/100 χλμ.

Ο κινητήρας είναι απόλυτα γραμμικός, αρκεί να διατηρείς τις στροφές πάνω από τις 1.800 σ.α.λ., κάτι εύκολο πάντως με το χειροκίνητο κιβώτιο. Η κύλιση επωφελείται από τις αφράτες ρυθμίσεις με απόλυτα κοντρολαρισμένες κλίσεις του αμαξώματος, ενώ η οδική συμπεριφορά, χάρη στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, διατηρεί εκείνες τις ευχάριστες και διασκεδαστικές τάσεις της ουράς που είχαμε συναντήσει και στο Cupra Formentor VZ 5 των 300 ίππων, που (ευτυχώς) δε φιμώνονται τελείως από την καλορυθμισμένη επιλογή Sport του ESP και ελέγχονται εύκολα από το ωραίο σε αίσθηση τιμόνι.

Το XCeed δείχνει να είναι το πιο «ψυχωμένο», χάρη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του νέου κινητήρα, που πλαισιώνεται από το αυτόματο κιβώτιο. Επιπλέον, χάρη στο drive mode ο οδηγός μπορεί να επέμβει στα χαρακτηριστικά λειτουργίας τιμονιού, κινητήρα και κιβωτίου (αντίστοιχα συστήματα διαθέτουν και τα υπόλοιπα μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής).

Το 48V σύστημα, που αποτελεί πλέον στάνταρντ συμπλήρωμα του XCeed (με εξαίρεση τη δυνατότερη έκδοση των 204 ίππων), μπορεί να είναι μια ήπια υβριδική υλοποίηση (χωρίς δηλαδή δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης), προσφέρει όμως εκτεταμένη λειτουργία του Start/Stop, μπορεί να υποβοηθεί κατά τη φάση της επιτάχυνσης, ενώ ανακτά ενέργεια στη φάση της επιβράδυνσης, φορτίζοντας τη μικρή μπαταρία λιθίου, με τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Το ανανεωμένο XCeed διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα του, παρά τα ελαφρώς πιο μαλακά ελατήρια, ενώ τα υδραυλικά bump stop συνεισφέρουν σε ένα ωραίο επίπεδο κύλισης.

Το C-HR δεν έχει ανάγκη συστάσεων. Το καταξιωμένο υβριδικό σύστημα της Toyota (η όσο πιο συχνή ενεργοποίηση της ηλεκτροκίνησης ανάγεται τελικά σε οδηγικό αυτοσκοπό) αποδεικνύεται αποτελεσματικό στην καθημερινή χρήση, και μόνο στον ανοιχτό δρόμο θα φανερώσει τους περιορισμούς κινητήρα και κιβωτίου, σε σβέλτο ρυθμό, καθώς και την έλλειψη γραμμικότητας των φρένων (χαρακτηριστικό γνώρισμα των περισσότερων υβριδικών αυτοκινήτων), ενώ όσοι θέλουν το κάτι παραπάνω από πλευράς δύναμης υπάρχει πάντοτε και η 2λιτρη έκδοση των 180 ίππων.

Ό,τι λείπει στο C-HR από πλευράς επιδόσεων, το αναπληρώνει σε κατανάλωση (σχετικά εύκολα διατηρείται κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.) και εκπομπές CO2. Στο δρόμο ξεδιπλώνει μία ξεκάθαρη προτίμηση στην άνεση, όπου ανάρτηση και τιμόνι προάγουν μια αγχολυτική κύλιση, αφήνοντας κατά μέρος τις όποιες σπορτίφ αναζητήσεις.

Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν  τις σωστές επιλογές για το καθένα.

Η BMW X2 είναι premium σε υπόσταση και τιμή, καθώς ξεκινάει από τα 32.700 ευρώ, με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο να είναι «must» (37.000 ευρώ μαζί με το πακέτο M Sport). Αν το ζητούμενο είναι πάση θυσία ο σπορτίφ χαρακτήρας, τότε επιλέξτε τη χωρίς δεύτερη σκέψη.

Στο άλλο άκρο βρίσκεται το Toyota C-HR, το οποίο ενδείκνυται για αγχολυτικές μετακινήσεις με έμφαση στην άνεση και την οικονομία, όπου παρά το υβριδικό του σύστημα είναι απόλυτα ανταγωνιστικό σε επίπεδο τιμής (από 24.270 ευρώ).

Σε αυτό το τελευταίο στοιχείο ποντάρει τα ρέστα του το Kia XCeed (22.590 και 24.190 ευρώ για χειροκίνητη ή αυτόματη έκδοση), με μπόνους τον δυνατό του κινητήρα και το 48V mild hybrid σύστημα.

Μια λύση που φαίνεται να μπορεί να συνδυάσει όλα τα παραπάνω σε ένα ενδιάμεσο επίπεδο τιμής (29.290 και 31.490 ευρώ για χειροκίνητη ή αυτόματη έκδοση) είναι το Formentor. Έχει ένα ευρύχωρο και εντυπωσιακό αμάξωμα με ιδανική θέση οδήγησης και μία απροσδόκητη αύρα «εξαιρετικότητας», που χαρίζουν τα σήματα και το όνομα «Cupra». Ο κινητήρας δεν ξεχωρίζει (σημειώστε ότι πρόκειται να ακολουθήσει η plug-in υβριδική έκδοση), αλλά το στοιχείο που σε κερδίζει είναι η οδική συμπεριφορά, που χωρίς ποτέ να καταπονεί, μπορεί να αποδειχθεί ευχάριστη και αρκούντως διασκεδαστική._ 4Τ

«Kia XCeed και Toyota C-HR δίνουν προτεραιότητα στην άνεση, όταν η BMW X2 είναι ξεκάθαρα σπορτίφ, ενώ το Cupra Formentor δείχνει να επιτυγχάνει τη χρυσή τομή».

«Σπιρτόζικο το Kia XCeed με τον νέο κινητήρα, ενώ στο Toyota C-HR το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση».

«Η εντυπωσιακή σχεδίαση είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ σε αυτές τις διασταυρώσεις crossover και SUV».

BMW X2 sDRIVE 18i auto

ΥΠΕΡ// ΣΠΟΡΤΙΦ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ//ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ//ΧΩΡΟΙ

ΚΑΤΑ// ΤΙΜΗ

CUPRA FORMENTOR 1.5 150 PS

ΥΠΕΡ// ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ//ΧΩΡΟΙ//ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ//ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ// ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΕΚΔΟΣΗ

KIA XCEED 1.5 7DCT 48V

ΥΠΕΡ// ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ//ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ//ΤΙΜΗ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ// ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

TOYOTA C-HR 1.8 HSD

ΥΠΕΡ// ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΑΝΕΣΗ//ΤΙΜΗ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΑΣΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ

ΚΑΤΑ// ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΣΒΕΛΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ

BMW X2 sDRIVE 18i auto

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ.

> ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/4.500-6.500 σ.α.λ.

> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 220 Nm/1.500-4.100 σ.α.λ.

> ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων

> ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων

> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.360×1.824×1.526 χλστ.

> ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ.

> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 470 λίτρα

> ΒΑΡΟΣ: 1.505 κιλά*

> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,6 δλ.*

> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 χλμ./ώρα*

> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,7 λίτρα/100 χλμ.

> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 142 γρ./χλμ.

> ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 35.873 ευρώ (M Sport Advanced: 37.011 ευρώ)

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

CUPRA FORMENTOR 1.5 150 PS

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ.

> ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ.

> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.

> ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

> ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων

>ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.446×1.839×1.520 χλστ.

> ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.679 χλστ.

> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 450 λίτρα

> ΒΑΡΟΣ: 1.437 κιλά*

> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ.*

> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 χλμ./ώρα*

> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λίτρα/100 χλμ.

> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 144 γρ./χλμ.

> ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 29.290 ευρώ (auto: 31.490 ευρώ)

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

KIA XCEED 1.5 7DCT 48V

> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.482 κ.εκ.

> ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 160 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 253 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.

> ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων

> ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων

> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.395×1.826×1.495 χλστ.

> ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ.

> ΒΑΡΟΣ: 1.469 κιλά

> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λίτρα

> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ.*

> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 208 χλμ./ώρα*

> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λίτρα/100 χλμ.

> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 135 γρ./χλμ.

>ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 24.190 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

TOYOTA C-HR 1.8 HSD

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.798 κ.εκ.

> ΣΥΝΔ. ΙΣΧΥΣ: 122 ίπποι

> ΣΥΝΔ. ΡΟΠΗ: 142 Nm/3.600 σ.α.λ.

> ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT

> ΑΝΑΡΤΗΣΗ Ε/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Διπλά ψαλίδια

> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.390×1.795×1.565 χλστ.

> ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 χλστ.

> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 377 λτ.

> ΒΑΡΟΣ: 1.420 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 11 δλ.

> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 170 χλμ./ώρα

> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,8 λτ./100 χλμ.

> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 86 γρ./χλμ.

> ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 24.270 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ