Οδηγούμε το ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron quattro 50

Το ηλεκτρικό Q4 e-tron μάς δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει στα επόμενα χρόνια η Audi και, κατ’ επέκταση, η αυτοκινητοβιομηχανία. Το αντιλαμβανόμαστε από πρώτο χέρι μέσα από το «ηλεκτρικό» μας ταξίδι.

Το Audi Q4 etron δεν αποτελεί την πρώτη απόπειρα της γερμανικής εταιρείας στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, όμως είναι το πρώτο μοντέλο το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου, η οποία αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικές κατασκευές και ήδη έχει υιοθετηθεί από τα VW ID.3 και ID.4, καθώς και από το Skoda Enyaq.

Από σχεδιαστική άποψη, παρά το κοινό τους υπόβαθρο, και τα τέσσερα αυτά μοντέλα διαφοροποιούνται αποτελεσματικά. Στην περίπτωση του Audi Q4 etron, το αμάξωμα προσφέρεται σε δύο εκδοχές, με εκείνη της έκδοσης Sportback να διαθέτει μια κουπέ διαμόρφωση στο τελείωμα της ουράς του.

Οι αναλογίες του αυτοκινήτου, που ως ένα μεγάλο βαθμό υπαγορεύονται από το μεγάλο μεταξόνιο, σε δυσκολεύουν να εκτιμήσεις το μέγεθός του και να το κατατάξεις σε μια συγκεκριμένη κατηγορία. Το μήκος του (4,59 μ.) τοποθετείται στο άνω άκρο των CSUV, εντούτοις το Audi Q4 etron καταφέρνει να διαθέτει έναν πρακτικό χώρο αποσκευών 520 λίτρων (κάτω από το δάπεδο του οποίου όμως δε θα βρείτε ρεζέρβα), αντίστοιχο σε χωρητικότητα του κατά 7 εκ. μακρύτερου Audi Q5, και εσωτερικούς χώρους μεγαλύτερους και από εκείνους του Q7! Επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι 24,8 λίτρων απαντώνται στο ποιοτικό εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Audi Q4 e-tron

Από τις συνολικά τρεις εκδόσεις του Audi Q4 etron, το αυτοκίνητό μας ήταν η κορυφαία εκδοχή Q4 quattro 50, με ηλεκτροκινητήρες και στους δύο άξονες, συνολικής απόδοσης 299 ίππων, και την 77άρα μπαταρία του να υπόσχεται αυτονομία 443 έως 488 χλμ., όταν στη βάση της γκάμας τα Q4 35 και Q4 40 είναι αποκλειστικά πισωκίνητα, με απόδοση 170 και 204 ίππους και συνδυάζονται αντίστοιχα με μπαταρίες χωρητικότητας 52 και 77 kWh.

Η φόρτιση των Q4 50 και Q4 40, που φέρουν τη μεγάλη μπαταρία, μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ 11 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα ή σε ταχυφορτιστή ισχύος 125 kW, που αντίστοιχα πραγματοποιείται σε 7,5 ώρες για το 0%-100% της πληρότητας της μπαταρίας ή σε μόλις 38 λεπτά για την πλήρωση από το 5% στο 80%.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 etron: «Ναι, αλλά πόσο μακριά πάει;»

Ήρθε η ώρα όμως να γίνει πράξη με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πλέον διαθέτει ικανή αυτονομία, και η διαδρομή εδώ και λίγο καιρό διαθέτει τα απαραίτητα σημεία φόρτισης. Βολευόμαστε λοιπόν στη θέση οδήγησης, που παραπέμπει κάπως σε εκείνη των πολυμορφικών, με το βαθύ ταμπλό να έχει απομακρύνει το παρμπρίζ από το πρόσωπο των εμπρός επιβατών, ενώ εντύπωση κάνει το τιμόνι με την επίπεδη διαμόρφωση, τόσο στο κάτω όσο και στο άνω μέρος της στεφάνης. Ευπρόσδεκτο το γεγονός πως στο εσωτερικό δεν επαναλήφθηκαν οι εργονομικές αστοχίες των ID.3/ID.4 στους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, ενώ υπάρχουν ξεχωριστοί φυσικοί διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος.

Audi Q4 e-tron

Η περιφερειακή ορατότητα είναι πολύ καλή, και μόνο οι κεκλιμένες εμπρός κολόνες περιορίζουν λίγο το οπτικό πεδίο στις φουρκέτες, ενώ στους ελιγμούς ο οδηγός μπορεί να δυσκολευτεί στον έλεγχο των άκρων του αυτοκινήτου, εξαιτίας του μικρού κεκλιμένου καπό και της έλλειψης κάμερας οπισθοπορείας, παρ’ ότι στο αυτοκίνητό μας υπήρχε η σχετική προεγκατάσταση.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με σπορ καθίσματα, τα οποία διαθέτουν επένδυση από δέρμα. Στην πρώτη εντύπωση δείχνουν κάπως σφιχτά, κάτι που στη συνέχεια επιβεβαιώνεται και στο ταξίδι. Σφιχτή αποδεικνύεται και η σπορ ανάρτηση του αυτοκινήτου μας, η οποία είναι χαμηλωμένη κατά 15 χλστ. Μπορεί να μην περνάει ξερά τις λακκούβες, σε συνδυασμό όμως με τους τροχούς των 21 ιντσών ακολουθεί το ανάγλυφο της ελληνικής ασφάλτου με έναν τρόπο που δεν προσιδιάζει στο χαρακτήρα ενός Audi, πόσω μάλλον στο «ζεν» περιβάλλον ενός ηλεκτρικού.

Audi Q4 e-tron

Φυσικά, όλα αυτά στον αυτοκινητόδρομο δε γίνονται αντιληπτά, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ένα εντυπωσιακά ήσυχο ταξίδι, χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση, στην ακαμψία της κατασκευής και στον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,26). Η άνεση είναι κάτι που επίσης χαρακτηρίζει το ταξίδι με το Q4 etron. Εκείνοι που θα επιλέξουν το πίσω κάθισμα έχουν πάνω από 20 εκ. αέρα εμπρός από τα γόνατά τους, με έναν κανονικού αναστήματος οδηγό εμπρός, ενώ ο μεσαίος επιβάτης δεν πρόκειται να ενοχληθεί από το χαμηλό και απόλυτα επίπεδο κεντρικό τούνελ.

Audi Q4 e-tron

Με 299 ίππους κάτω από το δεξί πεντάλ και 310 Nm ροπής, ο οδηγός του Q4 etron θα μπει συχνά στον πειρασμό να απολαύσει την αβίαστη επιτάχυνση, στην οποία δε μοιάζουν εμπόδιο τα 2.210 κιλά της κατασκευής. Εντούτοις, θα πρέπει να δείξει αυτοσυγκράτηση μέχρι η εμβέλειά του να αποδειχθεί επαρκής για τον επόμενο ανεφοδιασμό. Σε κάθε περίπτωση, τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Για τη ρύθμιση της ανάκτησης της ενέργειας στο άφημα του δεξιού πεντάλ υπάρχουν paddles εκατέρωθεν του τιμονιού, επιλέγουμε όμως τη θέση «Β» στον επιλογέα του κιβωτίου, που σύμφωνα με την εταιρεία εξασφαλίζει μια βελτιστοποιημένη λειτουργία.

Και αν η οδήγηση του Q4 etron διαθέτει πολλά κοινά με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αδέλφια του, η συγκεκριμένη έκδοση είναι η πρώτη τετρακίνητη της πλατφόρμας ΜΕΒ που πέφτει στα χέρια μας και, αναμενόμενα, εξαφανίζει την τάση της ουράς να ολισθήσει (ένεκα της μεγάλης ροπής), πριν επέμβουν φυσικά τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης. Η τετρακίνητη έκδοση διαφοροποιείται και στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, προσφέροντας την επιλογή Off road, κάτι που μάλλον ξαφνιάζει σε ένα comme-il-faut ηλεκτρικό SUV σαν το Q4 etron. Εντούτοις, το τελευταίο απέχει 18 εκ. από το έδαφος, και δε μένει παρά να δούμε ποιος θα το βάλει σε έναν κακοτράχαλο χωματόδρομο για να προσεγγίσει την αγαπημένη του παραλία.

Audi Q4 e-tron

Όσο για την άσφαλτο, ο καλός έλεγχος του αμαξώματος στις στροφές και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σου εξασφαλίζουν τη δυνατότητα να κινηθείς με έναν πιο γρήγορο ρυθμό οδήγησης, παρά το μεγάλο βάρος της κατασκευής._ 4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Audi Q4 e-tron        

ΥΠΕΡ//ΧΩΡΟΙ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ//ΧΑΜΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΘΟΡΥΒΟΥ

ΚΑΤΑ//ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

Audi Q4 etron quattro 50

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 299 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 310 Nm

ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.713×1.881×1.624 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.764 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520/1.490 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 2.210 κιλά

ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 76,6 kWh

ΦΟΡΤΙΣΗ DC (125 kW): 38 λεπτά (5%-80%)

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 443-488 χλμ.*

ΜΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 18,0-19,9*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,2 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα

*ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ WLTP

Audi Q4 e-tron